Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

И политика објавила резиме

Свака част екипи која се занимала анкетирањем, још један доказ колико се очигледне ствари морају доказивати и колико је потребно енергије за то.
 
Постављено је све на сајт. Препоручујем форумашима које дубински занима тема да погледају комплетан извештај у PDF-у, где можете да погледате све аспекте анализе.

У ово је уложено пар месеци живота и због овога су жртвоване неке друге животне обавезе (у мом личном случају - два испитна рока). Не знам колико ћемо у скорој будућности бити у могућности да било шта слично поновимо, тако да је ово на неки начин наш (Тролин) поклон грађанима и одјава на неко време док животне околности не буду другачије.

Предаћемо овај извештај и предлоге свим надлежним институцијама и испратићемо тему сада до краја, али након тога морамо мало да одморимо и пребацимо фокус на друге ствари. Од активизма немамо ништа и било је доста тренутака где се човек запита "због чега се ја овде цимам", поготово након ружних и злобних коментара одређених појединаца. Било је тренутака где једино што нас је водило кроз овај период су били позитивни коментари подршке или одушевљење неке особе при попуњавању анкете "да се неко бави овиме".

Хвала још једном свима што подржавају наш рад и надам се да ћете уживати у читању извештаја.
 
374_38L%20-%202.jpg


Завршетком радова на изградњи и модернизацији пруге за велике брзине до 200 километара на сат, на релацији Београд (центар) – Стара Пазова – Нови Сад, планирани су и први поласци воза на овој релацији. Из „Србија воз“ а.д. саопштено је да су предвиђене три категорије полазака:


  • „Интер сити“ - који ће стајати само у Железничкој станици „Нови Београд“ и до Новог Сада саобраћати за 36 минута, са укупно пет полазака дневно из Београда и Новог Сада.
  • „Регио Експрес“ - који ће се заустављати и у мањим местима између железничких станица у Новом Саду и Београду, са просечним временом путовања од 49 минута и имати укупно четири поласка из Београда и Новог Сада;
  • „Регио“ - који ће стајати на свим станицама на овој траси и путовати око 57 минута, са по девет полазака из Београда и Новог Сада.

Повећањем броја полазака и увођењем највиших стандарда путовања на релацији између највећа два града у Србији, очекивано је и повећање броја корисника који ће гравитирати ка ЖС Београд (центар).





Услед свега наведеног, почев од уторка, 15.03.2022. године примењиваће се нова организација линија јавног градског превоза путника у зони ЖС „Београд центар“:





Линија бр. 36 (ЖС Београд /центар/ - Трг Славија - ЖС Београд /центар/)


Кружна аутобуска линији 36 је уведена како би Железничка станица „Београд – центар“ била повезана са централном зоном града, одакле путници могу да прелазе на линије јавног превоза путника ка свим деловима града Београда. Наведена линија саобраћа у оба смера (ЖС „Београд-центар“, Гучевска, Булевар кнеза Александра Карађорђевића, Динарска, Франше Д'Епереа, Карађорђев парк, Трг Славија, Кнеза Милоша, Савски трг, Палата правде, Мостар, Ортопедски завод, ЖС „Београд-центар“). До сада је интервал наиласка возила на линији 36 износио 20 минута. Увођењем додатних возила, од 15.03.2022. године на линији 36, интервал наиласка возила на терминусу ЖС „Београд-центар“ биће 10 минута, чиме се унапређује квалитет опслуге корисника железничког превоза путника.





Линија бр. 38Л (Погон „Космај“ - ЖС Београд /центар/)


Досадашња аутобуска линија бр. 38Л се од 15.03.2022. године обједињује са аутобуском линијом 38А. Линија 38Л, у новом режиму, саобраћаће на релацији „Погон Космај“ – ЖС „Београд (центар)“, следећом трасом: ПОГОН "КОСМАЈ" - Ауто пут Београд-Ниш - Владимира Томановића - Војислава Илића - Устаничка - Јована Суботића - Булевар Стефана Провенчаног - Булевар Франше Д'Епереа - Мостарска петља - Булевар војводе Путника - Булевар кнеза Александра Карађорђевића - Новоизграђена саобраћајница поред Железничке станице "Београд центар" - ЖЕЛЕЗНИЧКА СТАНИЦА "БЕОГРАД ЦЕНТАР" - Драгана Манцеа – Гучевска. Линија бр. 38Л, у новом режиму саобраћаја имаће интервал наиласка возила 30 минута, уместо 40 - 60 минута колико је износио интервал на линији бр. 38А која је до сада саобраћала од Погона „Космај“ до ЖС „Београд-центар“.





Ново стајалиште за тролејбуске линије бр. 40 (Звездара-Бањица 2) и 41 (Студентски трг-Бањица2)


За кориснике тролејбуских линија бр. 40 и 41 који гравитирају ка ЖС „Београд – центар“, успоставља се ново стајалиште у Булевару кнеза Александра Карађорђевића, у смеру ка центру града, непосредно пре раскрснице са приступним путем до саме железничке станице.





Линија бр. 34 (Топчидерско брдо /Сењак/ - ЖС Београд /центар/ - Пере Велимировића)


Линија бр. 34 наставља са функционисањем у досадашњем режиму саобраћаја, трасом: Топчидерско брдо (Сењак), Војислава Вучковића, Васе Пелагића, Топчидерска звезда, Ортопедски завод, ЖС „Београд – центар“, Гучевска, Булевар кнеза Александра Карађорђевића, Стадион Партизан, Педагошка академија, Болница „Драгиша Мишовић“, Паје Адамовића, Бањица, Дедиње (Ортопедска болница), Милоја Ђака, Омладинска, Баје Пивљанина, Пивљанина Баје 1, Пивљанина Баје 2, Милана Благојевића Шпанца, Пере Велимировића.


Секретаријат за јавни превоз жели удобну и пријатну вожњу, како својим корисницима, тако и корисницима железничког превоза путника. https://www.bgprevoz.rs/vest/2022-0...dine-u-zoni-zeleznicke-stanice-beograd-centar
 
Могли би да ставе нове зглобне БМЦ на 36 кад стигну.
 
Nema potrebe za zglobnim autobusima, prvo je potrebna linija koja povezuje centar sa Prokopom. Kad akažem povezuje znači da staje ispred stanice, a ne 300m odatle. Dakle, kao što je i anketa Da li znaš kako do Prokopa zaključila potrebno je spustiti trolejbuse na Prokop. Linijom 41 se dobija direktna veza sa centrom. Što se tiče 36 bolje je da povećaju interval polazaka i da usklade sa polascima vozova i bg vozom. Što rekoše u onom filmu nezadrživo srljamo u progres.
 
Мора се мислити и о капацитету, а не само о интервалу, с обзиром на број путника који може допутовати из НС са КИССом.
Kao što rekoh, da mi prvo vidimo kako će to da funkcioniše sa 4 solo vozila. Kad smo već kod toga, na osnovu čega se zasniva tvoja tvrdnja (teorija) da će biti potrebni zglobni autobusi na 36, te da će ljudi koji budu išli na voz / dolazili vozom koristiti masovno baš 36, a ne trolejbuse, koji je i sada primaran za dolazak / odlazak?
 
Predloži im. Verujem da to ne iziskuje skoro nikakvu promenu reda vožnje. Kontam 2-3 minuta da mu treba duže nego da ide "starom" trasom.

Edit: A ne, ček. Ovo je jedno jednosmerna ulica... Retko koja linija, a da ja znam, pravi takve poteze. Tipa kod Tempa ista ta linija pravi krug na istu foru...
 
Боље решење би било спуштање тролејбуса доле на плочу, али то захтева радове на проширењу улице Драгана Манцеа што се неоправдано дуго одлаже.
 
Проблематично је скретање са саобраћајнице на плочи Прокопа лево у Драгана Манцеа. Аутобус 36 зато кружи ту до оне окретнице ближе Гучевској.
 
Pa opet to može da se koriguje uz malu intervenciju za nekoliko dana radova bez širenja Mancea bez potrebe.
 
Bilo to skretanje problematično ili ne, mnogo bolje je što tako rade linije 34 i 36, jer se na taj način pokriva i Maleško brdo. S te strane, ne vidim ništa sporno ni što bi trolejbuske linije saobraćale do te okretnice. A inače, može i sa sadašnjom kofiguracijom ulice Dragana Mancea da se razvuče kontaktna mreža. Za tako nešto je potrebno samo orezati nekoliko stabala uz samu ulicu, koja su na strani naselja Stjepana Filipovića, i naravno, postaviti stunove za kontaktnu mrežu.
 
Nema smisla da trolejbusi prelaze po 500 metara bez kontaktne mreže, i svakako, čak i da se preusmeri samo jedna linija, idu dovoljno često i ima smisla da se montira mreža pored stanice.

Ako će se trolejbusi koji imaju mogućnost da idu autonomno i to 10km (pritom su zbog toga skuplji skoro duplo) koristiti za 500 metara kod Prokopa, ništa dobro nismo postigli.
 
Evo mog predloga od ranije za liniju 41A, na kojoj bi radili novi trolejbusi. Linije 40 i 41 bi saobraćale kao i do sada, dok bi se nova linija spuštala do Prokopa i od Paunove produžavala pravo do Medakovića III.

41A Prokop.jpg
 
Što manje linija (i što manje slova) to bolje. Ovime bi se pokvario 41, u smislu kao što smo od jedne normalne 25 dobili dve nepouzdane i retke 25 i 25P. I mislim da svaki 41 treba da ide pored stanice.

Deo od Banjice do Medakovića, ili još bolje Zvezdare može da preuzme neko drugi.

Takođe, time što ide samo do Medakovića, a ne do Šumica se ne rasterećuje 50.
 
Evo predloga: 351+17+706+706E u jednu liniju. Em manje linija, em manje slova. ;)
 
Vrh