Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888471#p888471:3d2dz47p je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 11, 2021 12:10 am[/url]":3d2dz47p]
Nikola NS":3d2dz47p je napisao(la):
бојим се да ће покретне степенице и лифтови више бити у квару него што ће радити тако да путницима који се упуте са стајалишта линија 17, 18, 46, 55 и 70 не гине 113 степеника

Дакле, под претпоставком константног квара свих покретних степеница и лифтова одједном у истом тренутку, што је мало вероватно, притом немаш ни појма где ће се они налазити, одлучио си да ће морати да се прелази 113 степеника сваки пут и то је твој аргумент? Можеш ти боље. :lol:
У Србији то уопште није мало вероватно (https://www.politika.rs/scc/clanak/485572/Liftovi-ugradeni-a-kada-ce-da-prorade-ne-zna-se). Ја се не бих зачудио ни када би лифт-окна и рампе за елеваторе годинама стајале неискоришћене. Ти вероватно знаш где ће бити па ћеш нам рећи, зар не? И знаш да ће увек радити?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888471#p888471:3d2dz47p je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 11, 2021 12:10 am[/url]":3d2dz47p]
Nikola NS":3d2dz47p je napisao(la):
Не знам зашто је битна дужина перона. Да ли путници дођу на станицу па шетају од почетка до краја перона?

Битна је, зато што у станици Београд Главна, мораш препешачити читаву дужину воза, па онда бочно до станичне зграде, што је у случају последњег вагона поменутог воза из Бара од 14 вагона износи око 350 метара + бочно до станичне зграде. У случају станице Београд Центар то је пола дужине воза (175 метара) + лифт или степенице.
Не видим да је битна када причамо о удаљености Прокопа од станица аутобуса на ауто-путу. А кад већ спомишњем воз за Бар, ево, ја ујутру кад устанем, прво одем за Бар и обавезно тражим последњи вагон. И тако и већина људи који користе железничке станице у Београду.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888471#p888471:3d2dz47p je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 11, 2021 12:10 am[/url]":3d2dz47p]
Nikola NS":3d2dz47p je napisao(la):
Колико ја видим, главни улаз је јужни, ту су шалтери и аутомати за продају карата.

Главни улаз је северни. Садашња шалтер сала на јужној страни је привремено решење до изградње станичне зграде. И нумерација колосека и перона почиње са северне стране. До душе, у Европи је данас све мање шалтера, а већина карата се купује преко интернета и показује кондуктеру на телефону или таблету. Верујем да ће и код нас доћи до тога у скоријој будућности. Србија Воз је увео куповину карата преко интернета за линију Београд - Вршац. Претпостављам да ће ту могућност пружити и на линији Београд - Нови Сад када буде отворена, а затим и на осталим линијама. Дакле, већина путника неће имати потребу да иде до шалтер сале, те ко буде улазио са северне стране, долазиће на пероне одоздо, а ко буде улазио са јужне стране, долазиће на пероне одозго.
Ја уопште нисам мислио на привремено решење, већ на станичну зграду коју ће градити Railway City. Погледај основу приземља из Идејног решења (ИДР): https://www.mgsi.gov.rs/cir/dokumen...kta-za-izgradnju-objekta-zheleznichke-stanice. Видим да и ти можеш боље. :wink:

Што се тиче Србија воза и куповине карата преко интернета, само ћу се слатко насмејати. :laugh: Мени се чини да њихови рачунари нису одмакли много од бушених картица. А о модерним технологијама у Србаља довољно говори да је у Максију у Ада Молу вечито ред од 5-6 људи на обичним касама, док на самоуслужним касама нема никога, беже од њих као ђаво од крста.
 
Nikola NS":1wwne4y4 je napisao(la):
У Србији то уопште није мало вероватно (https://www.politika.rs/scc/clanak/4855 ... -ne-zna-se). Ја се не бих зачудио ни када би лифт-окна и рампе за елеваторе годинама стајале неискоришћене. Ти вероватно знаш где ће бити па ћеш нам рећи, зар не? И знаш да ће увек радити?

Па биће лифтови на 90% новоизграђених и реконструисаних станица у Србији. И широм света. Не разумем шта предлажеш као алтернативу. Да је све равно као тепсија и да се прелази преко колосека, јер тобоже, лифтови и ескалатори неће радити. А иначе у случају Прокопа, сваки перон је повезан косом рампом са потходником, тако и да не раде лифтови, не мораш прећи ни један степеник да би са аутопута ступио на перон Прокопа.

Nikola NS":1wwne4y4 je napisao(la):
Не видим да је битна када причамо о удаљености Прокопа од станица аутобуса на ауто-путу. А кад већ спомишњем воз за Бар, ево, ја ујутру кад устанем, прво одем за Бар и обавезно тражим последњи вагон. И тако и већина људи који користе железничке станице у Београду.

Надам се да се фолираш да не разумеш, а не да не разумеш. Причало се о дистанци који путници треба да препешаче. Пролазна станица преполовљава дистанцу коју путник треба да пређе од изласка из воза до изласка из станице у односу на чеону станицу (Прокоп у односу на главну).

Nikola NS":1wwne4y4 je napisao(la):
Ја уопште нисам мислио на привремено решење, већ на станичну зграду коју ће градити Railway City. Погледај основу приземља из Идејног решења (ИДР): https://www.mgsi.gov.rs/cir/dokumenti/j ... ke-stanice. Видим да и ти можеш боље.

Да. Станична зграда је на плочи, изнад колосека. Нити ка југу, нити ка северу. А Вестибил је испод, ка северу. Дакле главни улаз је са северне стране.

Nikola NS":1wwne4y4 je napisao(la):
Што се тиче Србија воза и куповине карата преко интернета, само ћу се слатко насмејати. :laugh: Мени се чини да њихови рачунари нису одмакли много од бушених картица.

Слажем се да Србија воз касни са увођењем нових технологија, али као што рекох, Србија воз већ продаје карте онлајн на линији Београд - Вршац. Технологија је већ постоји, користи се на једној линији и чека се да се кондуктери на свим линијама опреме новим апаратима, како би се применило на осталим линијама.

Nikola NS":1wwne4y4 je napisao(la):
А о модерним технологијама у Србаља довољно говори да је у Максију у Ада Молу вечито ред од 5-6 људи на обичним касама, док на самоуслужним касама нема никога, беже од њих као ђаво од крста.

Модерним технологијама треба краће или дуже време да се приме у народу, али ако мислиш да ће за 5-10 година људи и даље ићи на шалтер да чекају у реду и купују карте, кад могу са пар клика мобилним телефоном, мислим да се грдно вараш. У свету је већ то нормално, само је питање времена када ће и код нас постати. А станица ће постојати бар још 100 година, осим ако не дође до 3. светског рата.
 
Свуда у свету постоје шалтер сале. Оне су неопходне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888390#p888390:2wv55lpk je napisao(la):
WLABmz » Ned Okt 10, 2021 8:57 pm[/url]":2wv55lpk]
overdrive":2wv55lpk je napisao(la):
Главне станице у Будимпешти су чеоне и никоме није падало на памет да их руши и затвара због тога.

У догледној будућности се планира спајање Келенфолд, Дели и Њугати станице подземним тунелом да би се добило у проточности кроз град. Дели станица која је сада чеона ће у потпуности постати подземна и пролазна, а Њугати станица ће остати са чеоним надземним колосецима и добиће пролазне подземне колосеке.

Па да, али неће нико хтети да их руши и да на њиховом месту зида солитере, тржне центре, кафиће и хотеле. Станице остају на својим местима и настављају да раде.
 
Напротив, ПОРЕД Западне станице је изграђен тржни центар Вест енд, одавно. Па, могла је и БВ Галерија...
 
Da li će Prokop imati određen broj prodavnica, možda čak i TC iznad ili u neposrednoj okolini?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888510#p888510:k8wuady8 je napisao(la):
overdrive » Pon Okt 11, 2021 8:41 am[/url]":k8wuady8]Свуда у свету постоје шалтер сале. Оне су неопходне.

Тачно, али већина путника нема потребу да улази у шалтер сале јер већина путника у свету купује карте онлајн.

Погледао сам још једном план Railway City, и изгледа као да је ипак фокус пребачен на јужну страну, што је, ја мислим, велика грешка, јер је ж.ст. Београд Центар пројектована да гравитира према аутопуту.
 
Ја сам видео да шалтер сала постоји у свим станицама у Немачкој и да људи улазе у њех. Такође, није мали број људи који долазе на шалтер информација.
 
У блиској будућности ће то моћи да се превазиђе инсталирањем апарата за продају карата и интерактивним инфо пултовима на додир на самим перонима и по подходницима, те ће путници моћи одмах да иду право на перон уместо да губе време по шалтерима, као што сам ја једном замало закаснио на воз за Нови Сад баш на Прокопу.
 
Компјутери не могу да дају одговор на свако питање нити могу да пруже све услуге.
 
То стоји, али могу доста да олакшају људима многе ствари. Мени би одговарало да постоји апарат за продају карата. За људе којима то смета нек остану шалтери са особљем.
 
Наравно да свака већа станица треба да има и шалтер за продају карата и шалтер информација, као и апарате за продају карата, али треба схватити да свако има апарат за продају карата и информације у свом телефону. Наравно, увек ће бити људи који ће хтети да купе карту и добију информације од особе и то ће постојати у највећим станицама, барем у скоријој будућности. Иако сматрам су ти људи мазохисти, пошто им се пружа могућност да уз много мање цимања одраде исто.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888537#p888537:2l2gqfsj je napisao(la):
overdrive » 11 Oct 2021, 11:39[/url]":2l2gqfsj]Ја сам видео да шалтер сала постоји у свим станицама у Немачкој и да људи улазе у њех. Такође, није мали број људи који долазе на шалтер информација.

Šalter sale postoje u Nemačkoj ali više služe primarno za rešavanje problema na licu mesta kao npr. alternativnih pravaca ako dođe do kašnjenja i promašivanja presedanja. One prodaju tek mali broj karata.

2020 DB je prodala 50% karata online ili preko aplikacije, 21% preko automata kojih ima na svim stanicama, 12% preko šalter sala ("Reisezentrum"), 8% preko turističkih operatera i 9% na ostale načine kao npr. specijalne karte za firme itd.

Za standardnu priču automat i aplikacija mogu da završe 90% posla. Šalter sale su svakako obavezne za veće stanice ali za male su to overkill.
 
Боже свашта, аутомати за продају карата. где ти Немци живе, у Дизниленду?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888560#p888560:3rkq5axp je napisao(la):
Steva » Pon Okt 11, 2021 12:47 pm[/url]":3rkq5axp]
2020 DB je prodala 50% karata online ili preko aplikacije, 21% preko automata kojih ima na svim stanicama, 12% preko šalter sala ("Reisezentrum"), 8% preko turističkih operatera i 9% na ostale načine kao npr. specijalne karte za firme itd.

У Русији је још већи проценат. РЖД је 2020. од 1. јануара до почетка пандемије 63% карата продао преко интернета. После почетка пандемије тај број се још повећао. Мислим да је тренутно 69%.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888537#p888537:2ntt74f3 je napisao(la):
overdrive » 11 Oct 2021 10:39 am[/url]":2ntt74f3]Ја сам видео да шалтер сала постоји у свим станицама у Немачкој и да људи улазе у њех. Такође, није мали број људи који долазе на шалтер информација.
Potraži stanicu Munster Oertze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888537#p888537:3sm1v4c4 je napisao(la):
overdrive » Pon Okt 11, 2021 11:39 am[/url]":3sm1v4c4]Ја сам видео да шалтер сала постоји у свим станицама у Немачкој и да људи улазе у њех. Такође, није мали број људи који долазе на шалтер информација.

Onda si obisao jako mali broj stanica u Nemackoj. Samo glavne imaju salter sale, ostale su skroz automatizovane i worker-free. Ako bismo se poredili sa Nemcima, samo bi dve glavne stanice trebalo da imaju saltere - Novi Beograd i Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888493#p888493:1fv6h5j8 je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 11, 2021 1:56 am[/url]":1fv6h5j8]
Nikola NS":1fv6h5j8 je napisao(la):
У Србији то уопште није мало вероватно (https://www.politika.rs/scc/clanak/4855 ... -ne-zna-se). Ја се не бих зачудио ни када би лифт-окна и рампе за елеваторе годинама стајале неискоришћене. Ти вероватно знаш где ће бити па ћеш нам рећи, зар не? И знаш да ће увек радити?

Па биће лифтови на 90% новоизграђених и реконструисаних станица у Србији. И широм света. Не разумем шта предлажеш као алтернативу. Да је све равно као тепсија и да се прелази преко колосека, јер тобоже, лифтови и ескалатори неће радити. А иначе у случају Прокопа, сваки перон је повезан косом рампом са потходником, тако и да не раде лифтови, не мораш прећи ни један степеник да би са аутопута ступио на перон Прокопа.
Где сам написао да треба да се прелази преко колосека? Кажем да је сулуда идеја да је станични трг 17 метара испод главног станичног хола. Неки онда кажу - па не мораш да се пењеш до хола већ можеш директно на пероне. А зашто смо онда градили станични хол и станичну зграду? У нормалним земљама са станичног трга и нивоа околних саобраћајница се улази у станичну зграду, а онда степеницама, покретним степеницама и лифтовима (у случају пролазне станице) горе или доле до перона. А код нас је на нивоу -3 станични трг, на -2 потходник, на -1 перони, а на 0 станични хол (шалтери, аутомати, чекаоница, тоалети, продавнице итд.).

Даље, занимљиво је да урбанистички пројекат и идејно решење уопште не обрађује северни станични трг. Ко ће онда то да финансира? Ако финансира држава, а имамо у виду темпо којим је досад грађен Прокоп, кад ће он уопште кренути да се гради? Шта ћемо са експропријацијом? Држава није способна да исели људе који живе на траси аутопутске обилазнице иако су радови на тој деоници почели пре две године, иако су ти објекти на критичном месту (будућа петља „Авала“). Шта онда да очекујемо у случају Прокопа који може колико-толико да ради и без северног станичног трга?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888493#p888493:1fv6h5j8 je napisao(la):
WLABmz » Пон Окт 11, 2021 1:56 am[/url]":1fv6h5j8]
Nikola NS":1fv6h5j8 je napisao(la):
Не видим да је битна када причамо о удаљености Прокопа од станица аутобуса на ауто-путу. А кад већ спомишњем воз за Бар, ево, ја ујутру кад устанем, прво одем за Бар и обавезно тражим последњи вагон. И тако и већина људи који користе железничке станице у Београду.

Надам се да се фолираш да не разумеш, а не да не разумеш. Причало се о дистанци који путници треба да препешаче. Пролазна станица преполовљава дистанцу коју путник треба да пређе од изласка из воза до изласка из станице у односу на чеону станицу (Прокоп у односу на главну).
Пролазна станица јесте у предности, али то је тако безначајна предност имајући у виду да код нас возе углавном четвороделне гарнитуре. Евентуално ће понекад бити осам вагона када буду два флирта у синхорну, можда викендом и када су неки масовнији догађаји. Тај воз за Бар је изузетак, а не правило. Уосталом, колико он вагона има ван сезоне?
Тешко да ћеш било кога убедити да се брже и лакше изађе из Прокопа него са ГЖС. У теорији јесте краћи пут на пролазним станицама, али степенице као уска грла све то анулирају. Да не спомињем путнике са торбама.
 
Пролазна станица има смисла само ако воз пролази кроз Београд ка неком другом великом граду. Некада је то био воз Суботица - Бар, као и други возови који су саобраћали кроз Београд. Сада постоји вештачки пролаз јер би воз требало да крене из Земуна, који се води као Београд и да скупља редом до Раковице или Ресника и да настави даље ка Нишу или Ваљеву. Самим тим, воз дуже путује јер му треба више времена да изађе из Београда.

Улогу пролазне станице је могла да обавља жел. ст. НБГ и није било потребе за овим. Станица Београд Центар је раније имала више колосека, који су уклоњени кад је кренула изградња тзв. плоче, да би сад кренули да их враћају.
 
Prolazna stanica ima sav smisao ovog sveta. Ja kao putnik mogu da izaberem koja mi je stanica najbliza i na njoj udjem u voz. Par stanica ne dodaje vremenu putovanja previse, to je svega par minuta.

Besmisleno bi bilo imati prolaznu NBG i ceonu glavnu. Ponovo si kontradiktoran, voz bi morao doci u centralnu stanicu, pa se vracao unazad. Gubljenje vremena.
 
Не, него би пролазни воз само стао у станици Нови Београд, без уласка у ГЖС.

Све станице новог чвора, осим станице НБГ, су одсечене од света. Иди погледај ко долази на станицу Земун, Београд центар и др. места.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888811#p888811:31nrnx8l je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 12, 2021 9:19 am[/url]":31nrnx8l]Пролазна станица има смисла само ако воз пролази кроз Београд ка неком другом великом граду.

Ово је потпуно нетачно! Већ сам навео зашто.

overdrive":31nrnx8l je napisao(la):
Сада постоји вештачки пролаз јер би воз требало да крене из Земуна, који се води као Београд и да скупља редом до Раковице или Ресника и да настави даље ка Нишу или Ваљеву. Самим тим, воз дуже путује јер му треба више времена да изађе из Београда.

Не путује дуже. Од Земуна до Раковице треба мање времена него што је требало од Београд Главне до Раковице.

overdrive":31nrnx8l je napisao(la):
Не, него би пролазни воз само стао у станици Нови Београд, без уласка у ГЖС.

Потпуно безвезе. Онда би Београђани морали да гледају који воз им полази са које станице. Овако сви возови полазе са свих станица!
 
Evo ja bih dolazio na Zemun, Tosin bunar ili Prokop ukoliko bi mi bile najblize. Nista nije odseceno od sveta. Niko normalan ko zivi u Zemunu ne bi isao do NBG da bi usao u voz ako to moze da uradi u svom komsiluku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888836#p888836:1xdtzwit je napisao(la):
lukakaludjerovic » Uto Okt 12, 2021 10:44 am[/url]":1xdtzwit]Evo ja bih dolazio na Zemun, Tosin bunar ili Prokop ukoliko bi mi bile najblize. Nista nije odseceno od sveta. Niko normalan ko zivi u Zemunu ne bi isao do NBG da bi usao u voz ako to moze da uradi u svom komsiluku.


Наведи једну линију јавног превоза, без гледања у Гугл, која долази на жел. ст. Земун.

Што се тиче рођених Земунаца, већина нит користи ту станицу, нит зна где је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888833#p888833:sfk1uxd8 je napisao(la):
WLABmz » Uto Okt 12, 2021 10:42 am[/url]":sfk1uxd8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=888811#p888811:sfk1uxd8 je napisao(la):
overdrive » Uto Okt 12, 2021 9:19 am[/url]":sfk1uxd8]Пролазна станица има смисла само ако воз пролази кроз Београд ка неком другом великом граду.

Ово је потпуно нетачно! Већ сам навео зашто.

overdrive":sfk1uxd8 je napisao(la):
Сада постоји вештачки пролаз јер би воз требало да крене из Земуна, који се води као Београд и да скупља редом до Раковице или Ресника и да настави даље ка Нишу или Ваљеву. Самим тим, воз дуже путује јер му треба више времена да изађе из Београда.

Не путује дуже. Од Земуна до Раковице треба мање времена него што је требало од Београд Главне до Раковице.

overdrive":sfk1uxd8 je napisao(la):
Не, него би пролазни воз само стао у станици Нови Београд, без уласка у ГЖС.

Потпуно безвезе. Онда би Београђани морали да гледају који воз им полази са које станице. Овако сви возови полазе са свих станица!

Нормално је да путује краће јер је пруга од главне станице до Топчидера и Раковице била урнисана.

Гледали су и раније одакле полази воз и кроз коју станицу иде. Већ сам рекао, кроз Београд Центар су пролазили возови који се нису заустављали на ГЖС. Осим тога, народ у Берлину мора да гледа са које станице иде који воз, али тамо има јавни превоз до станица и нема проблема.
 
Vrh