[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885523#p885523:j6zbwjuj je napisao(la):
orjen » Pet Okt 01, 2021 11:02 pm[/url]":j6zbwjuj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885512#p885512:j6zbwjuj je napisao(la):
overdrive » 01 Oct 2021 09:19 pm[/url]":j6zbwjuj]Ставрност је да се жел. станица Београд не налази у центру града, за разлику од Главне железничке станице. Све остало је дисторзија и имагинација.
Zato sto je Savski trg u centru grada svi se bune sto tu prolazi metro a ne na Savskom trgu. Nije Savski trg u centru grada a nije ni prigodno mesto bilo zeleznice. Znalo se vec pre drugog svetskog rata, planovi su radeni kad je Beograd presao 1.000.000 stanovnika. Prirodna evolucija u gradu koji nije ni imao 50.000 stanovnika kad je postavljena stanica Beograd. Glavnu nismo ni imali sto ceona stanica sa 10 koloseka to i nije bila.
Ово је апсолутно нетачно из више разлога.
Савски трг представља део центра града јер се у његовој близини налазе важни административни објекти попут Владе Србије, Министарства спољних послова, , Министарства финансија, Министарства одбране, Палате праведе, зграда Врховног касационог, Апелационог и Управног суда, као и др. установе (Болница Св.Сава, Фонд ПИО, Пошта итд.). Поред станице Београд центар се налази стадион ЈНА, Рудо и Кућа цвећа.
Савски трг је повезан великим и значајним улицама попут Немањине, која води до Славије, а у којој се налазе поменуте установе и органи. Повезан је Савском улицом која води даље ка аутопуту и свим јужним деловима града. Прокоп није повезан и не зна се да ли ће бити.
Савски трг је саобраћајно чвориште. Већина трамвајских линија је ишла преко Савског трга и повезивала је све делове града у једној тачки. Поред тога, туда је пролазио или окретао велики број аутобуских линија које су опет повезивале све делове града. Прокоп има такав положај да на њему ништа не укршта и да до њега практично ништа не саобраћа пошто је положај такав да се не налази на трасама кретања људи и возила. Туда нико не пролази, осим путника БГ воза.
Савски трг је одмах уз обалу и повезан је мостом са Новим Београдом. Поред Савског трга се налазе и бициклистичке стазе уз реку. До Прокопа води слепа стаза од моста која ту станицу не повезује са градом или неким центром догађања.
То што је стара станица била чеона, не значи да ју је требало укинути. Ако је то толико сметало, могли су да се направе подземни колосеци који би је спојили са станицом Београд Дунав, уз задржавање надземних колосека.
Главна железничка станица је имала рампу за утовар аутомобила на воз. Прокоп то нема. Главна станица је имала колске радионице за одржавање вагона као и ложионицу. Прокоп то нема. Главна станица се налазила поред велике поште, која је некада радила 24 часа и која је имала поштански перон. Прокоп то нема.
Ове не постоји наведена природна еволуција, већ се ради о вештачком решењу које је наметнуто. То што је нешто осмишљено у доба СХС или СФРЈ, не значи да добро. Не значи да то треба следити и трошити време и новац.
У осталом, стварност је једно и она демантује ово друго, које се упорно намеће.