Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858785#p858785:ze6evu2e je napisao(la):
WLABmz » Fri Jun 18, 2021 5:57 pm[/url]":ze6evu2e]
orjen":ze6evu2e je napisao(la):
Budapest - Begrod je singularni Lighthouse project Madarske, pruga sa Rumunijom je bez strateske komponente, argument je lose biran.

Iz Mađarske preko Rumunije za Tursku i Grčku ide 10x više teretnog tranzita nego preko Srbije. Pričam o situaciji pre zatvora pruge BG-NS. Sad je verovatno još gore. Mnogo će vode proteći Dunavom, dok se ostvare uslovi da tranzit preko Srbije bude špediterima primamljiviji nego preko Rumunije...
Na žalost, dok je i bilo saobraćaja nikog nije bilo briga. Pruga Niš-Pirot-granica je odavno u lošem stanju a sada se raspada. Vozovi su čekali satima u Mališu, mnogo se kvarljive robe kvarilo. I onda je došla EU i za uvek skrenula saobraćaj iz Srbije. Ovde se radi o mnogo većem saobraćaju od par kineskih vozova dnevno.
Naravno, treba dodati i carinu, državu u državi Srbiji.
 
Proteklih dana sam zbog inicijative Po meri metro proveo nekoliko dana i na lokaciji glavne železničke stanice Prokop kao i u naselju u Stjepana Filipovića gde se stanari bune protiv predloženog plana u kojem su planirani soliteri od 20 i 10 spratova. Stanovnici se žale na buku vozova koja je veoma primetna mada se vozovi ne vide jer su u "rupi". Tvrde da je buka još gora u soliterima koji su na visini i da odzvanja kao amfiteatar. Posebno navode neki voz koji prolazi oko 23.30 vračarskim tunelom, nisu sigurni da li je teretni ali navode da je veoma bučan.

Zanimljivo je da sam sreo i jednog starijeg gospodina koji ima 86 godina i koji tu živi od kada je napravljeno naselje. Objašnjavao mi je duže vreme kako je pravljen Prokop i sve što se dešavalo oko istog. Ono što je zanimljivo da on zna za metro i da su stanovnici tog naselja praktično svi za metro i svesni su da je Prokop veoma loše povezan saobraćajem.
 
Reflekcija eha na padini se povezuje sa stujanjem vazduha. Vetar u padinskom reljefu ima tri karakteristicna pravca - along valley, upslope i downslope. Along valley stujanje se vezuje sa pomeranjem sunca u toku dana - ujutru je strujanje u uzvodnom pravcu, uvece i noci u nizvodnom pravcu. Upslope i downslope strujanje se takode menja dijuranlnom ciklusu. Za iste pojave radene su analize u svajcarskim uvalama gde se pojedini vozovi cuju mnogo jace na padini nego u koritu, a ima slucajeva da se eho cuje mnogo jace u udaljenim predelima zbog konvergencije strujanja. SOvo je pitanje fizika refleksija zvuka in nema veze sa stanicom Prokop ili njenim karakteristikama, nego reljefom i strujanjem vazduha kao nosilacam zvuka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858856#p858856:1uxedx47 je napisao(la):
vucko » 19 Jun 2021 06:19 am[/url]":1uxedx47]Proteklih dana sam zbog inicijative Po meri metro proveo nekoliko dana i na lokaciji glavne železničke stanice Prokop kao i u naselju u Stjepana Filipovića gde se stanari bune protiv predloženog plana u kojem su planirani soliteri od 20 i 10 spratova. Stanovnici se žale na buku vozova koja je veoma primetna mada se vozovi ne vide jer su u "rupi". Tvrde da je buka još gora u soliterima koji su na visini i da odzvanja kao amfiteatar. Posebno navode neki voz koji prolazi oko 23.30 vračarskim tunelom, nisu sigurni da li je teretni ali navode da je veoma bučan.

Zanimljivo je da sam sreo i jednog starijeg gospodina koji ima 86 godina i koji tu živi od kada je napravljeno naselje. Objašnjavao mi je duže vreme kako je pravljen Prokop i sve što se dešavalo oko istog. Ono što je zanimljivo da on zna za metro i da su stanovnici tog naselja praktično svi za metro i svesni su da je Prokop veoma loše povezan saobraćajem.

Saosećam se sa stanarima. Tom kraju je sudbina zapečaćena onda kada je odabrana takva varijanta čvora. Podzemna stanica je bila neisplativa, ali moguće je natkriti trenutno otvorene pristupe bukobranima (primera "nadzemnih tunela" ima u Pragu i Sofiji, na mostovskom konstrukcijama u sklopu metroa doduše). Uzevši u obzir slab takt dugolinijskog železničkog saobraćaja, te jako lošu povezanost nadzemnim podsistemima JGP, ovo je samo početak njihovih muka sa zvučnim zagađenjem, iako će sami stanari imati najviše koristi od metroa koji će, nadajmo se proći tuda. Vezano za kulu i midrise, novi objekti veće kvadrature će samo uticati na obim saobraćaja. Nekada mirna oaza u geografskom srcu velegrada postaće prometno čvorište.

Inače, nije sve tako crno ukoliko dođe do primene savremenih rešenja mitigacije buke. Pruga bi mogla dobiti neku vrstu bukobrana, a JGP nova, tiša vozila (o devijaciji trolejbusa i da ne govorim). Uz malo truda (i ulaganja) ishod ne mora biti tako negativan, mada s obzirom na nezainteresovanost nadležnih aktivnost stanara može uticati na rešavanje problema. U svakon slučaju dobro je što se njihov glas čuje.
 
struktura zvuka u padinskom reljefu uzrokovana vozom - tamno plava - direkcija vetra - light blue - progresija zvuka. U b) se primecuje da je potencijalno "zasticena" kuca na vrhu padine sa leve strane noci izlozena jakoj buki, zvuk se progresivno siri u kontrasmeru downslope strujanjem vazduha. Branike ovde nece pomoci sem da su 40 m visoke.
 

Prilozi

  • Schallausbreitung.JPG
    Schallausbreitung.JPG
    95,4 KB · Pregleda: 2.478
Zvuk se ocigledno siri uzbrdo, logicno je, koncertne dvorane imaju orkestar u jami a zvuk se siri na galeriju. Nacin kako su grci gradili teatre je sa binom u najnizem delu
2007-05-10_Epidauros%2C_Greece_4.jpg
 
Hvala na detaljnim odgovorima Orjen i Express. U razgovoru sa stanovnicima Prokopa se nameće ideja da počnu da traže bukobrane što mi zvuči kao dobra ideja. Ne znam koliko će to tačno uticati na smanjenje buke, ali i da se smanji za 1 dB je već neki napredak. :kk:
 
Hvala Vucko, u ravnici bukobran je efektan, u padinskom reljefu nije, sto teren nadvisi visinu bukobrana. Zgrade su na 117 m pruga na 97. Neka rade analize pre pravljena koliki je moguc efekt.
 

Prilozi

  • schallschutz.JPG
    schallschutz.JPG
    92 KB · Pregleda: 1.998
Meni stan u soliteru gleda na Muzej Jugoslavije, dakle zaklonjen sa žutom zgradom, plus na kontra stranu od železničke stanice, plus što je niži sprat pitanju, pa kad se oglasi neka sirena voza, čuje se kao da sam pored stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859051#p859051:3e6cmxdi je napisao(la):
solecar » Ned Jun 20, 2021 1:04 pm[/url]":3e6cmxdi]Meni stan u soliteru gleda na Muzej Jugoslavije, dakle zaklonjen sa žutom zgradom, plus na kontra stranu od železničke stanice, plus što je niži sprat pitanju, pa kad se oglasi neka sirena voza, čuje se kao da sam pored stanice.

Ja noću kad je manji saobraćaj na autoputu čujem čak i na Dušanovcu, kad voz prelazi na nadvožnjaku iznad autoputa kod K.Parka. Tu često daju signal upozorenja, jer ljudi pešice prelaze preko železničkog nadvožnjaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859060#p859060:1756v8qo je napisao(la):
dr strangelove » 20 Jun 2021 12:33 pm[/url]":1756v8qo]
DJI-0010.jpg
Metro kasete su u sredini (iza levog krana)na prvom nivou od staninog trga, ili drugi nivo od kote 105. Elevacija koloseka metroa je 93,60 m
 

Prilozi

  • fasada kasete.jpg
    fasada kasete.jpg
    517,9 KB · Pregleda: 1.832
To mi je jasno, ali to su dve različite stvari. Rudo ostaje, a deo objekata pivare i deo kuća na Maleškom brdu se uklanja.
 
Odozgo gore 1. Rudo ortopedski zavod koji će prema PDR-u da se seli da bi se tu gradila stambena i poslovna struktura.
2 hala BIP-a koja leti jer će tu biti pristupne saobraćajnice Prokopa ka autoputu i pristupni trg.
3 Maleško brdo koje jeste ružno ali osim nekoliko objekata na dnu ka BIP-u nije u projektu niti smeta Prokopu.
 
Одоздо на горе, правилно.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859217#p859217:5vct2mll je napisao(la):
vucko » 21 Jun 2021 09:00 am[/url]":5vct2mll]Odozgo gore 1. Rudo ortopedski zavod koji će prema PDR-u da se seli da bi se tu gradila stambena i poslovna struktura.
2 hala BIP-a koja leti jer će tu biti pristupne saobraćajnice Prokopa ka autoputu i pristupni trg.
3 Maleško brdo koje jeste ružno ali osim nekoliko objekata na dnu ka BIP-u nije u projektu niti smeta Prokopu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859217#p859217:1z6fitd3 je napisao(la):
vucko » 21 Jun 2021 09:00 am[/url]":1z6fitd3]...
2 hala BIP-a koja leti jer će tu biti pristupne saobraćajnice Prokopa ka autoputu i pristupni trg.
3 Maleško brdo koje jeste ružno ali osim nekoliko objekata na dnu ka BIP-u nije u projektu niti smeta Prokopu.
Hala BIPa ostaje tu gde je dok ne počnu da grade (nadam se) poslovne zgrade, dakle leti verovatno kad i Rudo. Na žalost, nije uopšte na putu pristupnih saobraćajnica, možeš da proveriš u planovima i na gisu.
Malteško brdo mora malo da se skloni, tri kuće i baraka bi trebalo da lete, neko je ranije pominjao da je to sve već otkupljeno, ali nisam proverio u katastru.
 
Vesić je pre 2-3 godine pričao da je eksproprijacija na Maleškom brdu završena, ali nije
 
Od kada je odluka da ide i Rudo? Sve do sada se spominjalo da ono ostaje, a da idu samo zgrade BIP - a, osim Vajfertove kuće (kod skretanja za autoput).
 
Beobuilderi u medijama - cestitke Vucku
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=f5MfydLvee8[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859264#p859264:2ypd52pj je napisao(la):
solecar » 21 Jun 2021 11:33[/url]":2ypd52pj]Od kada je odluka da ide i Rudo? Sve do sada se spominjalo da ono ostaje, a da idu samo zgrade BIP - a, osim Vajfertove kuće (kod skretanja za autoput).

Рудо тј институт или шта је већ остаје ту где је само ваљда се прави нова зграда, једино у задњем делу уз Прокоп сам се прави стамбено-пословни објекат (пошто се за институт прави велика, крштена зграда, баљда им не треба толико места)

Оне куће тамо на самом брдашцету остају, тј биће стамбена градња, већ се прави фина зграда у Малешкој 5 - ником не смета а кад се то среди биће фин крај, једино се ту ваљда руше 2-3 баракице ка Прокопу самом које су ионако мислим биле за раднике кад је кренула градња. Мада у том делу их има доста, и ка аутопуту, баш су ужас
 
Vrh