Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857452#p857452:6e2q68u8 je napisao(la):
Дошљак » 12 Jun 2021 21:22[/url]":6e2q68u8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857448#p857448:6e2q68u8 je napisao(la):
jovanovm » 12 Jun 2021 21:02[/url]":6e2q68u8]Prokop može biti OK kao jedna od stanica, samo mu treba visokokapacitetna veza sa ostatkom grada. Kao što postoji u Njujorku.
Слажем се, то је једина мана Прокопа.
Džaba, kada pri samoj pomeni te ideje i neki ovde na forumu i oni u gradskoj vlasti, dobiju napad uništavanja gradskog prevoza.
 
Šteta je što brza pruga od Novog Sada nije ranije završena jer će biti prioritet vlasti i ukazaće da je povezanost glavne železničke stanice Prokop nedovoljna. Podvlačim da smo stava da bez metroa Prokop nikada neće imati svoju funkciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857315#p857315:yl12i5sj je napisao(la):
vucko » Sub Jun 12, 2021 10:21 am[/url]":yl12i5sj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857207#p857207:yl12i5sj je napisao(la):
Piccolo » 11 Jun 2021 07:06 pm[/url]":yl12i5sj]Meni je neverovatno da ovi iz Železnica Srbije ne prave pritisak da prva linija prođe ovuda, to bi ovu stanicu učinilo lako dostupnom iz svake tačke u gradu, a time bi imali neminovno daleko veći broj putnika. Vučko trebalo bi i njih da kontaktirate preko udruženja koju ste pokrenuli, možda nekom iz ŽS dođe iz dupeta u glavu.
Hvala na sugestiji, pokušaćemo da ih kontaktiramo. Ono što je činjenica je da su Železnice slabe u pogledu uticaja i da je poverenje u iste u javnosti veoma nisko zbog decenija neulaganja u iste. Pokušaćemo da uradimo nešto sa ŽS a i Beogradčvorom.

Trebalo bi kontaktirati Srbija Voz i Infru ŽS. Koju tačno kompaniju pod nazivom ŽS podrazumevate?

Mislim da bi veća korist bila kontaktirati kompaniju Railway City, koja bi imali direktnu korist od metroa kroz Prokop.
 
Inicijalno je bio plan da ide tržnjak na ploču ali je sada to postalo neisplativo jer je praktično na pešačkoj relaciji izgrađena Galerija, tako da će na ploči biti poslovni prostor
 
I sad ako već neće biti tržni centar (jer je BW Galerija preblizu), zašto se onda ne bi malo projekat osmislio tako da tu budu upravne kancelarije direkcije Železnice Srbije (ima li logičnijeg mesta?), Infrastrukture i sl., kad se već gradi poslovni prostor, sa svom potrebnom komunikacionom i nadzornom infrastrukturom u skladu sa vremenom, pa bi onu zgradu u Nemanjinoj mogli prodati ili iznajmiti i zaraditi novac - jer i ta zgrada je napravljena suštinski da bude u blizini glavne stanice, sada to više nije: Pa da se u komercijalnom delu napravi ono što treba putnicima - veći supermarket (da putnici mogu odmah po dolasku, ili neposredno pre odlaska, da nabave ponešto što im treba - pogotovo ako će na svoju ciljnu destinaciju stići kasno kada već ništa ne radi), par restorana brze hrane + par nekih specijalizovanih prodavnica. I dovoljno - stanica koja ima osnovne usluge kao i sve stanice po Evropi (u smislu usluge u samoj stanici, još uvek nerešen javni prevoz do nje).
Generalno kad malo bolje razmislim, Železnice Srbije bi mogle da sklope ugovor sa nekim od trgovačkih društava da u svakoj većoj stanici imaju samoposlugu (u skladu sa raspoloživim prostorom - u većim stanicama veći marketi, u manjim manje samoposluge). Naravno preduslov za to je redovan putnički saobraćaj koji bi generisao potražnju u takvim prodavnicama.
U dosta zemalja u Evropi, je recimo zabranjen rad prodavnica nedeljom, ali one u sklopu železničkih stanica, aerodroma i slično mogu da rade, pa bi i to mogao biti pregovarački adut, ako i kada na red dođe ipak vraćanje neradne nedelje.
 
Pored prodavnica potrebno je da jedna stanica ima i parking za bicikle, parking za automobile, blagajnu ili aparate za kupovinu karata, autobusku stanicu ili okretnicu sa usklađenim javnim prevozom koji bi vodio do mesta koja gravitiraju stanici, čekaonica unutra, u većim gradovima ormariće za ostavljanje stvari, toalet, lift ili rampe i još mnogo drugih stvari. Mogu da se naprave šabloni po kojim bi se buduće stanice rekonstruisali, ja bih voleo da na svakoj pruzi koja se rekonstruiše da se urade i stanice sa visokim peronima i koristeći ove šablone
 
МОсква већ трећу годину има систем рентирања електротротинета и бициклова. Систем је одличан има их у ширем центру и можеш да се довезеш до сличног пункта и да их тамо оставиш.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=857981#p857981:2zocrnfj je napisao(la):
miki_ns » 15 Jun 2021 10:04 am[/url]":2zocrnfj]pa bi onu zgradu u Nemanjinoj mogli prodati ili iznajmiti i zaraditi novac - jer i ta zgrada je napravljena suštinski da bude u blizini glavne stanice, sada to više nije
Zgrada u Nemanjinoj je u vlasništvu vojske,tako da bi iseljenjem državnih železničkih preduzeća iz nje vojska odlučivala šta će sa njom.
 
Zgrada u kojoj sedi Železnica je u vlasništvu Vojske, a zgrade u kojoj sedi Vojska (Generalštab) su u vlasništvu Države.

Sjajno. :mrgreen:
 
Bio sam na Prokopu juče kada sam davao izjavu za televiziju povodom inicijative "Po meri metro". Dolazno vreme od Vukov spomenika Bg Vozom je bilo 4 min 40 sek dok je odlazno bilo oko 5 min 17 sek. Na stanici je primetno veća aktivnost i na ulici ima više putnika i prevoza. Recimo, nekoliko taksista se već pojavilo a jedan od njih je bio i onaj klasičan tip da kao na aerodromu vuče za rukav putnike. Takođe, u pozadini se odvijaju završni radovi na ploči koji trebaju biti gotovi negde početkom avgusta. Takođe su vidiljivi i radovi na poslednjem peronu koji je iznad novog dela ploče. Wc je besplatan i higijenski solidan da ne kažem funkcionalan, a u blizini čak ima i neki mali kafić.

Pored stava udruženja kojem pripadam koje se zalaže da prva metro linija prođe Prokopom. Verujem da će Prokop ponovo postati fokus nadležnih tek početkom sledeće godine kada odavde krenu da saobraćaju novi dvospratni vozovi ka Novom Sadu. Tada će biti jasno da trenutne linije gradskog prevoza nisu primerene planiranom opterećenju koje ide i do 40.000 putnika dnevno na maksimumu. Ponavljam, verujem da samo metro može Prokop da "stavi na mapu" čime bi Sajam i KCS bili na jednu stanicu, Palata pravde na 2, Savski trg na 3 a Trg Republike na stanice što je manje od 10 minuta metroom.

Mišljenja sam da je potrebno što pre napraviti staničnu zgradu kako bi ovo najzad postala glavna železnička stanica u Beogradu.
 
Мислим да је план да се по завршетку плоче прво изграде колосеци 1 и 2 и онда одмах затим и станична зграда.

Елем, у сваком случају ће се колико-толико нормалан саобраћај вратити на Прокоп по завршетку пруге Београд - Нови Сад следеће године, а до тада сигурно ништа од бољег саобраћајног повезивања Прокопа са градом неће бити.

Поред возова за Нови Сад вратиће се и возови за Шид, Зворник, Загреб, Љубљану, те свакако се морати размишљати о бољем повезивању Прокопа са градом. У том смислу, мислим да је најбоља опција скраћена БГ воз линија Прокоп - Крњача која би заједно са линијом Батајница - Овча могла да оформи чест такт.
 
Sledeće godine možemo očekivati veliki porast putnika na Prokopu jer dobijamo više novih linija, tj:
1)Beograd-Šid
2)Beograd-Novi Sad
3)Beograd-Zagreb-(Ljubljana)
4)Beograd-Zvornik (jedan polazak koji će svakako postati popularniji zbog manjeg vremena putovanja + presedanja u Rumi ma liniju Beograd-Šid)
5)Beograd-Požarevac-(Zaječar) (upitno da li će završiti do sledećeg reda vožnje)
6)Beograd-Bar će stajati i na Prokopu, kao i onaj jedan polazak za Niš
7)BG:voz se vraća na stari takt
Pored ovih novih linija imamo i presedanja gde će ljudi recimo iz Užica presedati u Beogradu da bi došli do Novog Sada ili da uhvate međunarodni voz ka zapadu ili iz Novog Sada presedati na Barac, dakle možemo očekivati i veći broj putnika na barskoj i vršačkoj pruzi i manji porat na niškoj pruzi.
Ovoliki porast broja putnika će svakako usloviti bolju povezanost Prokopa sa ostatkom grada. Čak mislim da sledeće godine možemo videti prokop sa peronima punim putnika i sa gužvama na blagajnama.
 
Poboljšanje gradskog prevoza u zoni Prokopa će se desiti jedino kada se izgradi poslovni prostor na ploči, pa se od strane onog čiji je taj prostor, zatraži poboljšanje. Do tada nema ništa. Više puta se povećavao broj polazaka vozova, pa sve što je dobijeno je jedno vozilo na 34, kako radnim danom, tako i vikendom, kao i prebacivanje jednog vozila sa 36 da opslužuje unutrašnji krug, koji nije postojao do tada. 38A sa par polazaka dnevno, teško da se može računati kao neko poboljšanje.
 
nema nikakvog poboljšanja dok se ne odradi pristup sa auto-puta, do tad su sva rešenja seci uši krpi du*e
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858332#p858332:16pejsni je napisao(la):
tragac » Sre Jun 16, 2021 7:05 pm[/url]":16pejsni]
A mogli bi da ponovo uvedu Avalu za Beč via Zagreb, Maribor, Graz.

15 sati putovanje do Beča? Neka hvala...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858484#p858484:2e19macd je napisao(la):
tragac » Čet Jun 17, 2021 1:59 pm[/url]":2e19macd]Koliko bese preko Budimpeste? 12, 13 sati...

12 sati bilo pred kraj saobraćanja, najduže u istoriji. Kad završe Beograd - Subotica i Subotica - Segedin, preko Segedina možemo očekivati oko 8h30min, a kada se završi Budimpešta - Subotica direktnom prugom oko 7 sati.
 
20th century Limited presao je 1543 km dugu water level route izmedu Nju Jorka i Cikaga za 16 sati. Parne lokomotive nisu smeli da udu u Nju Jork pa su se menjali van grada sa elektricne na parne. Jel neko zna kako je 20th century limitid presao 1542 km za 16 sati, a nasi ce distancu od 350 km BG - Pesta sa elektricnom vucom, bez menjanja lokomotiva i masinovoda, doturanjem vode i ugalja, i bez mnogo stajanja preci za 7 h. On bi tako presao distancu 1542 km za 31 sati, a 20th century limited bi isao 3 sata i 38 minuta do Peste. Streamliner 1930tih bi ga dotukao do Peste za 3 sata i 22 min?
20th_Century_Limited_pulled_by_Commodore_Vanderbilt_1935.JPG
 
BG-Budimpešta 3h
Budimpešta-Beč 2h i 40 minuta
Suma sumarum 5h i 40 minuta BG-Beč
Kolima se prema gugl mapama dođe za 6h i 10 minuta, to je bez čekanja na granici, bez stajanja za gorivo, pauze, gužve itd. Dakle bez 8h nema šanse da se stigne, a realno je negde 9h
Voz će svakako potući automobile i autobuse i dosta ljudi će se odlučiti za voz. Avionu se teško može parirati, voz je jedino komforniji.
 
Vrh