Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Par brzinskih današnjih. Ima dosta radnika na gradilištu.

rsz_20210225_133455.jpg
rsz_20210225_133507.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826148#p826148:7lospwhf je napisao(la):
Dzangrizalo » 24 Feb 2021 20:01[/url]":7lospwhf]Jel ima nekih novih informacija o izgradnji pristupnih saobraćajnica nakon one izjave Siniše Malog da će se pristupiti tome jer su kapitalne investicije temelj rasta privrede posle korone? Naivno se nadam da ima nekakvog pomaka
Kakav pomak očekuješ kada još uvek vodimo bitku sa koronom.
 
Problem slabe povezanosti stanice Prokop sa centrom grada se neće definitivno rešiti sve dok ne bude završena planirana 3. linija metroa,a to pitanje kada ćemo,i da li ćemo uopšte dočekati. Ja lično od Prokopa ka centru najčešće koristim trolejbus 41,ali trolejbusko stajalište je dosta zabačeno u odnosu na izlaz iz stanice. Kako je uopšte izabrana ovako skrajnuta lokacija za novu stanicu,i još je nazvana Beograd-Centar,a ni danas nije u centru grada,pogotovo nije bila još sedamdesetih kada je započela njena poluvekovna izgradnja?
 
Lokacija koja leži iznad autoputa između Mostarske petlje i Autokomande, na samo 1,3km od Slavije uopšte nije skrajnuta. Prošli smo tu diskusiju već mnogo puta. Jeste, glavna je imala bolju lokaciju, ali reći za Prokop da je zabačen ne bi bilo fer. Nosi ime centar jer je centralna u čvoru, nema veze sa centrom.

I u tehničkom (ne urbanističkom) aspektu je gotovo savršeno pozicioniran u odnosu na reljef Beograda. Ceo taj projekat novog čvora je fenomenalan. To što nismo još čvor dovršili, to što još nismo Prokop dovršili, doveli trole, autobuske linije, uradili nadvožnjak do Deligradske, odradili prilaz sa autoputa, završili TPS, završili ŽS Karaburma, izgradili metro, itd., to je naš problem. I ponajviše što smo se odrekli starog čvora umesto da smo oba sinergično iskoristili.

Grešaka je bilo mnogo, i u implementaciji i u mnogo drugih aspekata, ali Prokop kao Prokop sam po sebi je u odnosu na ceo čvor odlično zamišljen. Drugi faktori su zakazali.
 
Geografski gledano, jeste centar Beograd, ali u svakom drugom smislu nije. Naravno, slažem se sa ostalim izrečenim, fino sumiranim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827237#p827237:2kt0v52b je napisao(la):
NoLimit » 28 Feb 2021 12:30 am[/url]":2kt0v52b]Lokacija koja leži iznad autoputa između Mostarske petlje i Autokomande, na samo 1,3km od Slavije uopšte nije skrajnuta. Prošli smo tu diskusiju već mnogo puta. Jeste, glavna je imala bolju lokaciju, ali reći za Prokop da je zabačen ne bi bilo fer. Nosi ime centar jer je centralna u čvoru, nema veze sa centrom.

I u tehničkom (ne urbanističkom) aspektu je gotovo savršeno pozicioniran u odnosu na reljef Beograda. Ceo taj projekat novog čvora je fenomenalan. To što nismo još čvor dovršili, to što još nismo Prokop dovršili, doveli trole, autobuske linije, uradili nadvožnjak do Deligradske, odradili prilaz sa autoputa, završili TPS, završili ŽS Karaburma, izgradili metro, itd., to je naš problem. I ponajviše što smo se odrekli starog čvora umesto da smo oba sinergično iskoristili.

Grešaka je bilo mnogo, i u implementaciji i u mnogo drugih aspekata, ali Prokop kao Prokop sam po sebi je u odnosu na ceo čvor odlično zamišljen. Drugi faktori su zakazali.

Da dodamo na ovo i krak ka istočnom predgrađu.
 
Takođe, Prokop će biti atraktivniji i iseljenjem autobuske u Blok 42 jer je trenutna prednost autobuskog saobraćaja i to što je stanica i dalje na staroj lokaciji veoma blizu centru.
 
Али је и за то предуслов повезивање повезивање Прокопа јачим јавним превозом. Блок 42 има трамваје, 95, 85, 67, 94, Еко 1 и БГ воз, истина мало разбацане, док Прокоп има само 36, 34, 38А и мало удаљеније тролејбусе 40 и 41 поред исто БГ воза.
 
Да ли неко има пројекат за Прокоп лако доступан, да не вртим 515 страница?
Конкретније, да ли уопште постоји целовит пројекат (изузев станичне зграде)
 
Ponovo sam u prolazu naleteo na veliki broj radnika i koliko sam uspeo da prebrojim 8 kamion mešalica kako sipaju beton, napredak se i u kratkim razmacima primećuje
 
Супер, још да крене ускоро тендер за уређење станичног трга и саобраћајница ка петљи хитна помоћ.
 
gledajući odozgo deluje mi da im je ostalo da dovrše središnji deo (oko 1/3 ukupne dužine ploče, ali mislim da taj središnji deo izlazi malo prema autoputu pa je površina malo veća nego ovi krajevi koje su već izlili)
što se tiče radova ispod ploče njih nisam mogao bolje da osmotrim jer sa te strane Prokopa uglavnom prolazim kolima, a ne peške
Sve u svemu rekao bih da je ispravna prognoza da su do kraja juna ove godine gotovi sa pločom
 
Pogledajte gornji video koji sam postavio, prvi snimak za koji znam da ide trasom od KCS Deligradskom pa preko nadvožnjaka na autoputu do Prokopa. Tačno prati trasu transvezale. Verujem da će izgradnja ovog nadvožnjaka puno značiti Prokopu u pogledu pristupa jer će biti na 5 minuta od Slavije.
 
Mene čudi da nikako ne započinju taj nadvožnjak a zapravo se radi o prilično jeftinoj investiciji u odnosu na jarbole i ostale budalaštine
 
Taj nadvožnjak je 10tak miliona evra i još veći problem su pristupi tom nadvožnjaku pogotovu iz pravca Prokopa to jest Dragana Mancea i Gučevske jer je potrebna ekspropriacija. Na prvu loptu izgleda lako ali nije tako.
 
То је главни камен спотицања функционаоности Прокопа. Да је тај надвожњак изграђен раније, функционисала би станица како треба и без тржног центра на крову, и без првог перона и колосека који се сада граде.
 
Izgradnjom nadvožnjaka udaljenost Prokopa putem je 1.5km od Slavije što je 5 minuta gradskim prevozom.
 
А око 15-20 минута пешке. По мом мишљењу, овај надвожњак и саобраћајнице ка аутопуту су требали да изграде прве, и пре саобраћајница ка булевару Краља Александра, и пре недостајућег дела плоче и перона, и посебно пре садржаја на плочи. Али као по обичају, код нас се све ради унатрашке.
 
У Прокопу изградња и стамбених квадрата

Компанија „Рејлвеј сити Београд”, партнер држави у изградњи станичне зграде, паркинга и пословно-комерцијалних објеката у Прокопу, не дангуби. Урбанистички пројекат који то предвиђа у јануару је био на јавном увиду, а Скупштина града Београда прошлог петка донела је одлуку о изради плана детаљне регулације (ПДР) између улица Стјепана Филиповића, Драгана Манцеа и главне железничке станице „Београд центар”, површине 1,06 хектара, да би се одредила зона за изградњу стамбено-пословних објеката. Иницијативу за израду плана новембра 2020. упутио је „Урбанистички центар доо” из Београда, иста фирма којој је био поверен и урбанистички пројекат чији је повод за израду био оквирни Уговор о заједничкој изградњи између државе и компаније „Рејлвеј сити Београд” из маја прошле године.

http://www.politika.rs/scc/clanak/47504 ... h-kvadrata

Komedija se nastavlja. :lol:
 
Vrh