Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822355#p822355:3gkjhftl je napisao(la):
Дошљак » 11 Feb 2021 16:17[/url]":3gkjhftl]Главна мана јесу саобраћајнице и линије јавног превоза.
Vrlo moguće da će se nešto promeniti sa izgradnjom objekata na ploči.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822341#p822341:2we8o6zz je napisao(la):
Užice » Čet Feb 11, 2021 3:36 pm[/url]":2we8o6zz]Kada završe ova dva koloseka koja su trenutno u izgradnji,da li će Prokop napokon imati kapacitete da sa njega polaze vozovi Beograd-Bar? Mnogi ljudi ni danas ne znaju gde se nalazi stanica Topčider,a nije svima jednostavno ni da stignu do Rakovice.
Pa sami ljudi su krivi, neće da se informišu. Da hoće, znali bi da Beograd ima železničku stanicu koja se sastoji iz tri celine: Novi Beograd, Prokop i Topčider.
Novi Beograd ima dobru lokaciju i dobru vezu sa javnim prevozom. Prokop ima WC, šalter i nadstrešnicu. Topčider ima rampu za automobile.
Bilo bi previše očekivati da sve to stane u jednu tako tesnu i skromnu lokaciju kao što je Prokop. Zato su nadležni to podelili u tri celine.

Mislim stvar je prosta. Ako ti se ide u WC pred put, ideš na Prokop. Ako dolaziš prevozom do voza, ideš na NBG. Ako dolaziš automobilom, ideš na Topčider. Ako pada kiša, ideš na Prokop. Prilično prosto i očigledno, zar ne? :lol: Samo mora čovek unapred da odredi prioritete. :lol:

Nešto poput aktuelnog SM(A)RT planiranja linija JGPa. Do ovde te vozi jedno, odatle drugo, onda malo pešačiš, pa ideš u treće.... i tako...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=822341#p822341:14f5q7dy je napisao(la):
Užice » 11 Feb 2021 03:36 pm[/url]":14f5q7dy]Kada završe ova dva koloseka koja su trenutno u izgradnji,da li će Prokop napokon imati kapacitete da sa njega polaze vozovi Beograd-Bar? Mnogi ljudi ni danas ne znaju gde se nalazi stanica Topčider,a nije svima jednostavno ni da stignu do Rakovice.
Užice, ne grade se ta dva koloseka, njih će posle završetka ovih radova na ploči. Zanima me kako će ih uskladiti sa radom na izgradnji stanične zgrade.
 
Прокоп има капацитете за воз Београд-Бар, али не и за утовар аутомобила, пошто је то аутовоз. Планом новог БЖЧ је предвиђено да утовар на аутовоз буде у Земуну, као и да воз Београд-Бар креће из Земуна, са пријемом путника и на Новом Београд, Прокопу и Раковици. Значи проблем је што је Главна станица угашена пре завршетка радова у Земуну, па је нађено неадекватно решење у Топчидеру.
 
Problem je što se generalno kida, čupa i ukida, pa se posle rade planovi za privremeno rešenje, pa nakon toga prave rešenja za novo (bilo na mestu starog ili negde drugde) pa se tek onda kreće da se gradi novo, i to brzinom reumatičnog puža, jer što je brzo, to je i kuso.
 
Sve to ima dublji koren. Godinama se pričalo o rastavljanju Železnica Srbije na 3 firme, međutim to se nije dogodilo sve do trenutka kada se krenulo sa projektom BGH2O. Železnice Srbije su odbijale da premeste svoje kapacitete iz Savskog amfiteatra dok se ne dovrši novi čvor i železnička obilaznica do Pančeva. To je rešeno tako što su železnice brzo podeljene na 3 firme i na čelo Infrastrukture postavljene potplaćene sluge, koje su odmah dale Savski amfiteatar budzašto pre nego što je dovršen novi čvor i obilaznica. Čak je određene troškove uklanjanja postrojenja iz Savskog amfiteatra plaćala Infrastruktura. Videlo se i sa Jevtićem, koji je tu bio glavni izvršni sluga, da čim je hteo da progovori, kako je završio.

Najbolje lokomotive su date Cargu, a uglavnom lošije Srbija Vozu. Podela je izvršena vrlo nepravedno. Čak je i nabavka 16 Vectrona trebala da bude 8 za Cargo, 8 za Srbija Voz, međutim neko je povukao na drugu stranu, pa je sve nabavljeno za Cargo. To je bio kredit EBRD od 100 miliona evra gde je trebalo nabaviti Vectrone za 65 miliona, a od ostalih 35 miliona 30-ak novih putničkih vagona. Od tada se sve kompletno raspalo u putničkom prevozu. Jedina smo železnica u Evropi koja je imala preko 500 putničkih vagona koja je 90% otpisala i ostala na 50-ak vagona od čega je pola u neispravnom stanju, a druga polovina u lošem stanju. Sve železnice u Evropi iz zemalja u tranziciji u poslednjih 20 godina su stare vagone upotrebili kao osnovu za prepravku ili modernizaciju u potpuno nove vagone, Češka, Slovačka, Poljska, Hrvatska, Rumunija, Bugarska itd. Nije moralo svih 500, ali je odatle moglo biti odabrano 150-200 vagona. A oni su sve to ostavili da trune, da ih sakupljači sekundarnih sirovina očerupaju, a šta od tih krljušti ostane daju u staro gvožđe. To su desetine, ako ne i stotine miliona evra...
 
Страшне ствари причаш. Ово је за робију.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823314#p823314:3qdeqjcz je napisao(la):
Прле » Ned Feb 14, 2021 3:33 pm[/url]":3qdeqjcz]Страшне ствари причаш. Ово је за робију.

Tih...kao da ne živiš u Srbiji, ovako je u decenijama u svim oblastima.
 
Довољно је проћи Топчидером и видети шта све пропада у зараслим колосецима, а шта саобраћа на оно мало преосталих возова са вагонима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823358#p823358:3m3276r0 je napisao(la):
Дошљак » Ned Feb 14, 2021 6:28 pm[/url]":3m3276r0]Довољно је проћи Топчидером и видети шта све пропада у зараслим колосецима, а шта саобраћа на оно мало преосталих возова са вагонима.

To što stoji u zaraslim kolosecima je samo deo onoga što je postojalo.
 
Da li nama i treba više od 30 vagona, a gde bi se i oni koristili?

Inostrane veze su praktički mrtve, u domaćem (bi trebali) dobiti neke kao KISS za (SU)-NS-BG, jednog dana i za Niš, Šid voze Štadleri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823556#p823556:pcwtm8m3 je napisao(la):
Vlad000 » Mon Feb 15, 2021 10:48 am[/url]":pcwtm8m3]Da li nama i treba više od 30 vagona, a gde bi se i oni koristili?

Inostrane veze su praktički mrtve, u domaćem (bi trebali) dobiti neke kao KISS za (SU)-NS-BG, jednog dana i za Niš, Šid voze Štadleri.

Ovo me podseća na onu logiku koja glasi otprilike ovako:
1. Imamo problem sa nečime, trebamo to nešto poboljšati
2. Ukinemo to nešto
3. Nemamo više problem sa time

Tako otprilike je i sa našim železnicama. Kad smo imali 300 vagona koristili smo 300 vagona, kada ih imamo 30, koristimo 30.

Nije priča išla redosledom da su nam postale inostrane veze mrtve, pa da smo zbog toga smanjili količinu vagona. Priča je išla tako što mi nismo imali dovoljno vagona u dobrom stanju da šaljemo na inostrane linije, pa su te linije i ukinute. A i pre samog ukidanja smo se samo sramotili jer smo slali na međunarodne linije vagone koji nisu bili prihvatljivi po osnovnim standardima drugih železničkih operatera.

I inostrani i unutrašnji saobraćaj nije zamro prirodnom smrću, već zato što ga je neko sistematski i planski uništio. Srbija ima velike potencijale za železnički saobraćaj i onog trenutka kada železnice budu uređene kao normalno preduzeće, tada će on i procvetati. Kad i da li će se to desiti ne znam. Ono što znam je da tržište postoji, infrastruktura postoji. Samo ne postoji volja i disciplina.
 
Moglo te podsetiti i na letovanje u Zaostrogu ´87., ali ne znam zašto bi mi to bilo interesantno, kao ni ovo šta si napisao. Kad si me već citirao mogao si dodati je jednu rečenicu sa odgovorom na konkretno pitanje.
 
Polako Vlad000, nije ništa napisano protiv tebe, niti se svaka poruka piše da bi bila interesantna određenom pojedincu. Nadovezao sam se na taj stav "da li nam treba" jer je to suština svega. A celokupni odgovor koji se valjda može zaključiti iz moje poruke je da će svako vozno sredstvo biti iskorišćeno. Ponoviću, nije nama smanjen vozni park zbog nedovoljne tražnje, već smo smanjili ponudu zbog nedostatka voznih sredstava.
 
Nisam ja ovo shvatio lično, a nisam ni tebe hteo uvrediti nego si mi otišao previše u širinu. Veruj da su mi posledice propasti železnice poznate iz prve ruke, jer imam priličan broj kilometara s istom, po Srbiji i evropi.

Kako sam u staru promašio temu s pitanjem nastavljam pratiti "Modernizaciju železnice" gde je WLABmz naveo jedan prilično jak razlog da se zadrže/kupe garniture sa vagoima i za unutrašni saobraćaj.
 
То јесте жива истина, потребе за вагонима су смањене, зато што су укинути бројни међународни возови, као и возови са променом локомотиве (дизел/електрична), а доста возова је замењено са ФЛИРТом и 711 уместо да буду појачање. Али зато сад кад се поквари 711 немају да пошаљу маневарку или 661 са 1-2 вагона као замену. И немамо доста прављца покривених возовима и углавном су уведена преседања која одбијају путнике.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823711#p823711:2nb463s1 je napisao(la):
Vlad000 » Mon Feb 15, 2021 10:32 pm[/url]":2nb463s1]Nisam ja ovo shvatio lično, a nisam ni tebe hteo uvrediti nego si mi otišao previše u širinu. Veruj da su mi posledice propasti železnice poznate iz prve ruke, jer imam priličan broj kilometara s istom, po Srbiji i evropi.

Kako sam u staru promašio temu s pitanjem nastavljam pratiti "Modernizaciju železnice" gde je WLABmz naveo jedan prilično jak razlog da se zadrže/kupe garniture sa vagoima i za unutrašni saobraćaj.

Sve ok :sesir:

A slažem se da bi mogao Igor prebaciti poslednjih nekoliko postova u Modernizaciju železnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=823712#p823712:20a5gkdh je napisao(la):
Дошљак » Pon Feb 15, 2021 11:32 pm[/url]":20a5gkdh]То јесте жива истина, потребе за вагонима су смањене, зато што су укинути бројни међународни возови, као и возови са променом локомотиве (дизел/електрична), а доста возова је замењено са ФЛИРТом и 711 уместо да буду појачање. Али зато сад кад се поквари 711 немају да пошаљу маневарку или 661 са 1-2 вагона као замену. И немамо доста прављца покривених возовима и углавном су уведена преседања која одбијају путнике.

Potpuno obrnuto od onoga što si napisao. Međunarodni vozovi su ukidani zbog nedostatka vagona! Nisu smanjene potrebe za vagonima, već oni nisu slani na revizije. Te ih nije bilo dovoljno za izvršenje reda vožnje, pa su zbog toga vozovi ukidani. Ne treba zaboraviti da je negde oko 2010. godišnje oko 50 vagona odlazilo na reviziju u Želvoz i Gošu iz kojih su izlazili čisti, sređeni, ofarbani, sa zavesama...

2000-ih čak pre ukidanja viza je bilo međunarodnih vozova ihahaj i to sa normalnim brojem vagona. I tada su se ljudi žalili da je to malo. Da im je neko rekao da će i to malo (što je za nas danas puno) da se ukine i ostane ovaj čemer od danas ne bi mu verovali. Kad su nabavljani novi vozovi svi su se nadali da će konačno biti povećan broj polazaka, umesto toga, oni su staro samo bacili kao koru od banane i ostavili isti broj polazaka. A nisu vagoni išli samo na međunarodnim vozovima, već su činili i veliku većinu vozova u unutrašnjem saobraćaju.
 
У толико још горе. Мени је било глупо што су са појавом ФЛИРТа повлачили возове у унутрашњем саобраћају са вагонима, тј. мењали их новим гарнитурама. Ја сам тада очекивао да ће ФЛИРТови бити појачање постојећим возовима, да ће се увести нови поласци.
 
Na glavnoj strani sajta je vecina projekata 100% koje prati Beogradsko oko, a Prokop 70%.
Pre godinu dana tj sredinom januara 2020god je bilo 65%,a u julu 2018god takodje isto 65% :(
Napredak je vrlo mali za te poslednje 2.5god pracenja.

http://beobuild.rs/%C5%BDelezni%C4%8Dka ... p1902.html

Kada Elita-cop zavrsi plocu i ostale radove iz tendera u avgustu ove 2021god(nadamo se), hoce li biti Prokop na oko 80% izgradjenosti?
 
Ako niste znali kako se pise Beograd centar na kineskom evo :mrgreen:
 

Prilozi

  • Belgrade Centre.jpg
    Belgrade Centre.jpg
    108,7 KB · Pregleda: 1.314
Jel ima nekih novih informacija o izgradnji pristupnih saobraćajnica nakon one izjave Siniše Malog da će se pristupiti tome jer su kapitalne investicije temelj rasta privrede posle korone? Naivno se nadam da ima nekakvog pomaka
 
Vrh