Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Дошљак":2xo2opfl je napisao(la):
Употребљив је подвожњак код хитне за аутобусе, већ смо о томе причали. Aко одемо на гуглов улични преглед за ту локацију, затећемо ватрогасни МАН висине 3 метра како излази од подвожњака. А током неких радова су се туда кретали и зглобни аутобуси.
Ja sam video kad je tu autobus iz Slovenije napravio kolaps, ne pričam bezveze. Nije mogao da prođe, a ni da se okrene u rikverc. Turistički jeste višlji od gradskog busa, ali mu je falilo baš dosta...
 
Oк, он није могао да прође, али градски који су данас махом и нископодни ће моћи. Соларис је висок 2,85 до 3 метра, Ик-218 3 метра, ИК-112ЛЕ исто 3. Овај ватрогасни камион МАН са надоградњом руске производње АЦ 6,0-70/4 је висок 3,5 метра.
http://paffst.com/ac-6-0-70-4-man-tgm-18-290-4x4/
 
Sorry for writing in english. Just wanted to let you know I visited your beautiful city by train and I could not believe that this station is called central. Wow. A central station is the face of the city. The introduction. The promise.

That station is not worthy. Its 3rd world. Its in the middle of nowhere. It may be finished in 30 years just like the metro to connect it to the real center of the city.
 
SBlue11 thank you for your input, you summed 436 pages of our posts into your impressions. Nobody in the serbian goverment gives a damn about this central train station.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664973#p664973:9pqtoqrv je napisao(la):
SBlue11 » 29 Sep 2019 06:48 pm[/url]":9pqtoqrv]Sorry for writing in english. Just wanted to let you know I visited your beautiful city by train and I could not believe that this station is called central. Wow. A central station is the face of the city. The introduction. The promise.

That station is not worthy. Its 3rd world. Its in the middle of nowhere. It may be finished in 30 years just like the metro to connect it to the real center of the city.

Evo čovek stranac je lepo u manje od 10 redova objasnio koliko je ova stanica apsurdna.
 
Ljudi, ja Centralnu zel stanicu i BAS stanicu posmatram kao obican putnik, kao i svaki buduci korisnik obe stanice. Dakle nisam strucnjak u toj oblasti, vec se vodim cistom praktikomi logikom i pokusavam da razumem buduce lokacije i namene istih.

Direktor mi je dao informaciju, koju zaista nisam imao do sada, da mi zapravo necemo ni imati Glavnu zel stanicu, kao sto je to bio slucaj do sada sa starom, vec ce sve 3 ili 4 stanice biti povezane.

Dakle Prokop nece biti GLAVNA zel stanica vec jedna od nekoliko ukljucujuci NBGD, Resnik i Zemun valjda ?

Medjutim ZASTO je onda Prokop tako megalomanski gradjen, kao da je od starta ipak bio namenjen da bude GLAVNA stanica.

Da skratim, posto je ocigledno tu ulupano milijarde necega, a NBGD je jedna obicna greda koja deluje trenutno kao usputna stanica, sve sam vise misljenja da bi glavna BAS autobuska stanica trebala da iskoristi onaj ogromnu betonsku plocu na Prokopu (uz obavezno povezivanje sa Metroom), i da nam tu bude Glavna autobuska stanica BAS CENTAR.

Ja ziasta mislim da tu od gradnje nekog TC-a NEMA NISTA, prvo zato sto se u neposrednoj blizini gradi Galerija, kod AK ce mozda nici onaj nesretni Delta Planet itd...

Mislim da buduci BAS Blok 42 ce biti veliki debakl, i jkos jedno bacanje para, jer samom izgradnjom BAS blok 42, KAO GLAVNE STANICE upravo ce tim Prokom izgubiti na zancaju kao prolazna mega stanica koja nikome nijie potrebna vise.

Opet da skratim, ako bih putovao i znao da mi je Glavna BAS stanica u Bloku 42, ZASTO bih uopste isao na Prokop da hvatam bilo koji voz za dalje.

Zamislite samo nekoga ko putuje iz Kaludjerice, gde mora da se nekako progura do Bloka 42 sto je citava vecnost, i da tamo hvata bus za bilo koju destinaciju. Isto vazi iza voz.

Da skratim jos vise, mislim da ce jako, jako sve iskomlikovati i potrositi TONU PARA a mi vec fakticki mozemo odmah da osposobimo pravu BAS stanicu na ploci Prokopa koja bi STO JE NAJVAZNIJE imala BOLJU LOKACIJU od Bloka 42 koji je potpuno pomeren ka zapadnoj strani grada.

Naravno i Prokop i Bas bi moralo hitno sto bolje povezati sa linijama GSP-a, a samim gasenjem BAS stanice na SAvskom trgu vec bi dobili nekoliko postojecih linija koje bi se preusmerile ka Prokopu kao cvoristu bas i voznog saobracaja u ovom gradu.

Razmislite o ovom predlogu.
 
Mислим да су се власти определиле за блок 42 уместо Прокопа за БАС због јефтиније изградње саобраћајних површина. Плус што прилаз аутобусима са југа Прокопу и није баш најизводљивији. Подвожњак код хитне није баш довољно висок за аутобусе на спрат, а на Мостару нема директног искључења за Булевар војводе Путника, па би морало да се иде скроз до искључења за Војводе Мишића и ту да се направи нека врста полукружног. Но генерално, не бих имао ништа против да имамо више пролазних аутобуских станица, као што је замишљено са железницом. Веза између БАС у блоку 42 и БАС у Прокопу би могла да се оствари преко моста на Ади и Војводе Мишића, а у будућности када се комплетира УМП цео и преко тунела Хиподром-Аутокоманда. И онда би типа аутобуси за југ и исток полазили из блока 42, а за север и запад са Прокопа, и онда успут стајали на другој станици. Само би и у овом случају морале да се уведу линије за Прокоп које и сада фале истом. Измештање аутобуских линија са Савског трга на Прокоп би било ипак проблематично због природе тих линија - махом су то линије које спајају периферију са центром града, а не фидери БАСа. Фидери БАСа су пролазне трамвајске и аутобуске линије - 2, 3, 7, 9, 11 (некада пре и 13), 78 и 83. 601, 511 и остатак 90 и 500 екипе, као и 46 су линије којима људи са периферије долазе у центар.
 
Оним пројектом који је ЦИП покаозао, види се да треба да буде аутобуска станица (додуше није јасно колико велика), али да би требала да буде. А глана рпепрека је недостатак денивелисаних саобраћајница веће пропусне моћи које би могле да олакшају улазак, излазак аутобуса...

А тако идеја је сасвим логична.

Ништа не би сметало да постоје обе станице.
 
Ukratko, napravice se haos. Umesto da sa jednog mesta (kao glavnog) sve krece kao u bilo kom gradu, a da imamo i usputne BAS stanice (zapad, istok, jug), znajuci kako ovde idu stvarim ljudi ce se pogubiti gde sta da cekaju...

A eto ko da si znao, sad sam upravo napravio mapu postojecih koridora prostupa Prokopu i buducih.

Crveno - postojeci prilazi
Plavo - buduci prilazi



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sl1hJVtWeSY[/youtube]
 
Noćna trka "Night mile" na Prokopu – učešće besplatno, obezbeđene nagrade

Popularna trka "Night Mile" koju organizuje tim "Adidas Runners Belgrade" sa opštinom Savski venac i ove godine se održava u Beogradu.
Trka je na programu u četvrtak, 17. oktobra od 22 časa, a start je na železničkoj stanici Prokop (Beograd Centar).

Osim činjenice da se trči u večernjim satima, štafetna trka je zanimljiva i po tome što je besplatna, ali i jer se učestvuje u timovima od po troje trkača, u muškoj i ženskoj konkurenciji.

Dužina staze je jedna milja, a sve vreme će takmičare i posetioce trke zabavljati DJ, sa dobrom muzikom i kvalitetnim programom.

"Svaki član tima bi trebalo da pretrči dužinu od 1.600 metara, odnosno dva puta 800 metara. Konačan skor ekipe predstavlja ukupno vreme potrebno da svi članovi istrče zadatu dužinu. Najbrži dobijaju vredne nagrade, među kojima su i najnoviji adidas proizvodi za trčanje, kao što su patike i druga vrhunska oprema. Siguran sam da će se svi dobro zabaviti i doživeti novo iskustvo", ističe Aleksa Jovanović, jedan od adidas Runners Belgrade kapitena, inače student doktorskih studija.

Prošlogodišnje pobednice trke bile su Nevena Jovanović, Ivana Živković i Dajana Petković, u vremenu od 16 minuta i 20 sekundi. Ovog puta očekuje se rekordan broj učesnica, sa možda još boljim prolaznim vremenima.

"Interesovanje je zaista veliko, posebno kod devojaka, i to me raduje, jer trčanje je nešto što nas sve pokreće i spaja. Očekujemo preko 200 takmičara, od ljudi koji trče svaki dan, do onih koji žele tek da isprobaju kako se osećaju u ulozi trkača. Baš ta raznolikost i čini ovu trku tako zanimljivom i neizvesnom. Pozivam zato sve da nam se što pre pridruže i da se prijave da istrče svoju noćnu milju u centru grada, jer je broj mesta ograničen", kaže Biljana Cvijanović, pobednica beogradskog polumaratona iz 2018. godine, i kapiten AR tima.

Pored tima adidas Runners Belgrade, partner ove zanimljive noćne trke, koja se održava drugi put u našem gradu, je Gradska opština Savski venac na čijoj teritoriji se održava takmičenje.

"Noćna štafetna trka je nastala iz zajedničke želje da promovišemo sport i zdrave životne navike, i ovo je samo jedan od načina na koji želimo da ukažemo na važnost bavljenja rekreativnim sportom. Prošle godine trka je ispunila sva naša očekivanja, veliki broj sugrađana se pridružio, a sudeći prema izuzetnom interesovanju koje već sada vlada, možemo da potvrdimo da će na startu biti preko 200 trkača, i da ćemo moći da se pohvalimo jednim od značajnijih sportskih događaja na našoj opštini", poručio je Uroš Tripković, član veća Gradske opštine Savski venac.

Učešće za sve koji žele da budu deo "Night Mile" trke je besplatno, a prijave mogu da se šalju preko stranice belgradenightmile.com sve do 14. oktobra.

izvor: b92.net
 
Glavnoj autobuskoj i železničkoj stanici je mesto gde su i bile, u Savskom Amfiteatru. Sva ova rešenja, i Prokop i Blok 42, ma koliko vi bunarili i crtali linije su mnogo nepovoljnija od položaja Glavne Železničke Stanice( koja će jednog dana uskoro nadam se ponovo proraditi za ono što i treba) za najveći broj putnika ako ne i za 99% putnika.

Najveća dobit Glavne Železničke Stanice je što čoveka sa koji putuje dovede u sam centar grada gde on ili ona ne moraju da razmišljaju gde se nalaze i da smišljaju i plaćaju prevoz do centra što je muka za putnike. Zbog toga će se pre ili kasnije stanice i vratiti u SA u ovom ili onom obliku.

Kakva je povezanost Borče sa Prokopom ili B42?
Kava je povezanost Jajinaca sa Prokopom ili B42?
Kakva je povezanost Bežanije sa Prokopom ili B42?
 
Sve je to lepo , ali ovde se radi o pokušaju da se spase šta se spasti može. Čekati da se stvari vrate u stanje pre BNV , što je u neku ruku i upitno , jednako je samoubistvu. Tom logikom da se čeka da se neke stvari reše same od sebe , smo i došli u situaciju da deo grada izgleda tako da su Brazilske favele uređenije od njih.
A svakako da je bolje crtati i pričati o linijama gradskog prevoza i njihovoj povezanosti sa Blokom 42 i Prokopom , nego pustiti da sve ode niz vodu , jer ćemo tad da se češemo i hvatamo za glavu , kada nam se budu linije koje se trenutno okreću kod Savskog trga , presele na okretnicu kod TC na BNV , koja treba da se izgradi i koja se uporno forsira kao super rešenje , poput skraćenja Vračarskih troli do Slavije i preusmerenja 41 na Dorćol , preko Takovske , zarad linije Dorćol - Slavija preko Trga. U tom slučaju neće pomoći ni trozglobni autobusi na 23 , 37 i 58 da pomognu , niti trozglobni tramvaji na 3 i 11. Mi i sa sadašnjom postavkom linija imamo problem kapaciteta na linijama 52 , 53 i 56 , a kamoli kada se deo nepotrebnog "pritiska" na druge pomenute linije , prelije i na ove sa Zelenog venca. Mislite ljudi i o upravo pomenutome , a ne samo kako je situacija nenormalna i kako će morati jednog dana da se vrati na staro , kako je Prokop u sred ničega , a blok 42 slabo povezan i nepraktičan za dolazak do novog BAS - a.
 
Ne treba da spasasavamo šta se spasiti može nego treba da ono šta treba da se radi, bez svih vlasti koje rade bilo kakav projekat van najbolje dobrobiti svih.
 
Znači da se ruši BNV i da se vraća GŽS I BAS na Savski Trg? A do tada da ne koristimo železnicu i međugraske linije , i ne radimo ništa , jer nam nije pristupačan dolazak do istih. Jako pametno i jako konstruktivno , nema šta.
 
Meni se, za razliku od vecine ovde, svidja pozicija glavne zeleznicke stanice. Postavljena je centralnije u odnosu na staru, moze da ima relativno lak pristup auto putu, ostavljen je pristup za metro, ima prostra oko nje za pratecu infrastrukturu, u blizini je Klinickog centra Srbije.
 
Sve sto si napisao Nikola je u teoriji i došlo bi do izražaja tek posle ulaganja od nekoliko stotina miliona evra a možda ni tada.
 
Има у психологији техника само стимулације, кад кренеш да радиш велики посао који знаш да ће да траје годинама. Зове се "поједи слона". А ради се овако:

Сваки дан, једеш по једну мању шницлу од слона, али сваки дан! Сваки дан.

У случају прокопа, то значи да мора да постоји група, агенција, одељење при министарству чији је једини задатак прокоп и све што је вазно за њега.
 
Ja tvoju priču sa šniclama slona koje se jedu redovno vidim ovako:

Jedan dan nam urade pristupne saobraćajnice do Prokopa, posle par meseci dobijemo trećinu ploče, posle dobijemo aparat za kafu pa neki drugi dan bankomat pa onda prodje par meseci dobijemo lift pa posle par meseci....

I tako mi već godinama jedemo po koju šniclu tog slona zvani Prokop a nikako da ga pojedemo do kraja.
 
Sto je svakako bolje od jedan dan urade nista, posle par meseci dobijemo nista, posle dobijemo nista...

Da li slon moze da se jede brze i optimalnije? Sigurno da moze.
 
Dobro da, to si u pravu ali opet posle 50 godina smo veoma daleko od toga da imamo funkcionalnu železničku stanicu sa 150 vozova i 50000 putnika dnevno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668137#p668137:2zht428o je napisao(la):
Biciklistkinja » Sre Okt 09, 2019 9:58 am[/url]":2zht428o]Glavnoj autobuskoj i železničkoj stanici je mesto gde su i bile, u Savskom Amfiteatru. Sva ova rešenja, i Prokop i Blok 42, ma koliko vi bunarili i crtali linije su mnogo nepovoljnija od položaja Glavne Železničke Stanice( koja će jednog dana uskoro nadam se ponovo proraditi za ono što i treba) za najveći broj putnika ako ne i za 99% putnika.

Najveća dobit Glavne Železničke Stanice je što čoveka sa koji putuje dovede u sam centar grada gde on ili ona ne moraju da razmišljaju gde se nalaze i da smišljaju i plaćaju prevoz do centra što je muka za putnike. Zbog toga će se pre ili kasnije stanice i vratiti u SA u ovom ili onom obliku.

Kakva je povezanost Borče sa Prokopom ili B42?
Kava je povezanost Jajinaca sa Prokopom ili B42?
Kakva je povezanost Bežanije sa Prokopom ili B42?

Mislim da je potrebna odredjena doza realnosti, nakon uklanjanja šina, izgradnje tzv BnV, Glavna železnička stanica više NIKADA neće biti tamo gde je bila, upotrebiću moju omiljenu izreku iako je američka that ship has sailed, a sada treba videti šta i kako dalje sa ovim Prokopom.
 
Proglasiti ga za Svemirski ili Živi spomenik srpske političke gluposti i tako ćemo imati nešto što niko na svetu nema.
Ali obavezno da se zove tako nekako jer je podignut nečemu što nalikuje na kosmos: kao da je tu oduvek i zauvek, i ne znaju mu se granice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668272#p668272:39avpmbr je napisao(la):
spatiotecte » Сре Окт 09, 2019 4:34 pm[/url]":39avpmbr]

I tako mi već godinama jedemo po koju šniclu tog slona zvani Prokop a nikako da ga pojedemo do kraja.

ПОједемо 10 комада, па онда пола године не радимо ништа. Па једну. Па годину ништа...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=668180#p668180:z5vvu6a1 je napisao(la):
solecar » 09 Oct 2019 10:52 am[/url]":z5vvu6a1]Sve je to lepo , ali ovde se radi o pokušaju da se spase šta se spasti može. Čekati da se stvari vrate u stanje pre BNV , što je u neku ruku i upitno , jednako je samoubistvu. Tom logikom da se čeka da se neke stvari reše same od sebe , smo i došli u situaciju da deo grada izgleda tako da su Brazilske favele uređenije od njih.
A svakako da je bolje crtati i pričati o linijama gradskog prevoza i njihovoj povezanosti sa Blokom 42 i Prokopom , nego pustiti da sve ode niz vodu , jer ćemo tad da se češemo i hvatamo za glavu , kada nam se budu linije koje se trenutno okreću kod Savskog trga , presele na okretnicu kod TC na BNV , koja treba da se izgradi i koja se uporno forsira kao super rešenje , poput skraćenja Vračarskih troli do Slavije i preusmerenja 41 na Dorćol , preko Takovske , zarad linije Dorćol - Slavija preko Trga. U tom slučaju neće pomoći ni trozglobni autobusi na 23 , 37 i 58 da pomognu , niti trozglobni tramvaji na 3 i 11. Mi i sa sadašnjom postavkom linija imamo problem kapaciteta na linijama 52 , 53 i 56 , a kamoli kada se deo nepotrebnog "pritiska" na druge pomenute linije , prelije i na ove sa Zelenog venca. Mislite ljudi i o upravo pomenutome , a ne samo kako je situacija nenormalna i kako će morati jednog dana da se vrati na staro , kako je Prokop u sred ničega , a blok 42 slabo povezan i nepraktičan za dolazak do novog BAS - a.

Potpisujem sve. Vrlo trezveno i realno razmisljanje. Vidi se da tacno znas apsolutno gde/sta/kako/i koliko funkcionise u ovom gradu kada su pomenuti potezi u pitanju. Bravo.

Ako ludaci prebace sve linije sa Savskog trga na nekakvu okretnicu ispod Gazele da bi navodno sta TC Galerija bila povezana ? Onda je ovo potpuna ludnica i namerno treba iskljucivo ici kolima u ovom gradu, jer ce prevoz potpuno upropastiti, a zasto - jer su to sve stetocine koje nikad u GSP nisu ni sele.

Na nasu veliku zalost predivna stara Zel stanica tesko da ce ikada ponovo to postati. OGROMNA GRESKA sto su je potpuno zatvorili, mogli su da je ostave makar za medjunarodne vozove, a da ne pricamo sto je propustena sansa i da se pored izgradnje auto tunela ispod Terazijskog grebena izgrad i u tunel za gradsku zeleznicu...

Ne vredi toliko je sve naopako, da je to postalo neizlecivo.
 
Vrh