Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558824#p558824:2b94co17 je napisao(la):
WLABmz » 11 Aug 2018 10:45 pm[/url]":2b94co17]
spatiotecte":2b94co17 je napisao(la):
A i nevezano za medjunarodne vozove, za domace isto pravilo vazi da pocetna stanica treba da odgovara vecini, a ja ne vidim da je Prokop mesto oko kog gravitira ceo grad, bas naprotiv.

Ajde pogledaj malo Varšavu, Berlin itd. pa se javi. Ti i dalje nisi shvatio poentu prolaznog čvora!

Shvatio sam poentu prolaznog cvora, a u Berlinu i Varsavi su stanice u epicentru centra grada.
Slozices se da to nije slucaj sa Prokopom.

Hvala sto si naveo primere ovih gradova, samo si potvrdio da nisi u pravu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558748#p558748:mw3c74rz je napisao(la):
Igor » 11 Aug 2018 06:46 pm[/url]":mw3c74rz]Nije Beograd samo centar grada a i dostupnost nekadašnje GŽS u centru je bila problematična tj ne tako idealna kako se predstavlja.

Е, сад ћемо да направимо један мали мисаони експеримент, и да видимо како ће локација Београд главне бити повезана са "остатком" града када се остваре кључни инфраструктурни пројекти - оних који су станицу и затворили.

Дакле, осим што ће и даље бити на једну трамвајску станицу од Славије, и од СКЦ-а, на две од Ташмајдана, на пешачкој дистанци од Теразија и Трга републике (да, у доласку уз успон - са друге стране, Прокоп је "на успон" од... тролејбуске станице код трафике прекопута шуме), и беспрекорно повезана са савским делом престонице...

...добиће и прву линију метроа... и нови мост са четири траке ка НБ и Земуну... па и тунел у четири траке до Булевара деспота Стефана - пречицу и најбржу везу до дунавске стране града, до насеља у Банату... А онда, у близини, и другу линију метроа...

Укратко, биће то, ако се остваре напредњачки планови, `ладно и без блама, саобраћајно убедљиво најбоље опслужена локација у целом граду... и сви ти путеви водиће не до саобраћајног хаба, ка новим путовањима у регион, Србију, свет, него - у Музеј средњовековне Србије.
А нову главну станицу поменути метро ће мимоићи - и "покрити" локацију укинуте!

За дебиле који то, тако, поставише, и рани Средњи век је доба просвећености. Средњовековна Србија - што је мало познато - имала је одличну мрежу путева, и свакако би неки од светих Немањића дао да се дворска луда која овакву умоболност смисли, макар осмуди и бије штаповима (то ако је племенита рода, тј. члан партије, ако ли је себар...).

И, не, ни у Тирани не одлучују такве будале - рецимо, пројекат повезивања града са аеродромом, ем што већ за њега скупљају новац, ем је бољи од нашег.
А ви слободно и даље живите високо, у облацима... са орловима... у Београду, европској метрополи...
 
@Wlab
Upalis Google earth i vidis da oko Berlin HBF se nalaze veliki bulevari puno zgrada, tu je Reichtag u blizini, njihov bundeskancelar, dakle politicki centar grada u svakom smislu a i uzmi u obzir da je Berlin grad od 5 miliona stanovnika tako da je njihov centar mnogo siri od Beogradskog.
 
Prokop, pardon, Beograd Centar, je saobracajno savrseno opsluzena stanica: ima citavu jednu slepu ulicu, par divljih taksista i autobusku liniju na sat vremena.
Kad dobije kiosk bice unapredjena 200%

Sta hocete vise? Autobus do Terazija ili pak pokretne stepenice?
 
@spatiotecte, nadam se da si bio na Berlin Hbf i od njega išao gde ti je bilo potrebno, da ne bude da pričaš kao Rio o Beogradu, google earth...eto ako ćeš google earth neki tamo će da vidi Klinički centar pored Prokopa, stadione itd...

Razlika između, Berlin Hbf i Beograd Centra je što je Berlin Hbf dovršen, sa sve onim što je planirano. Vi stalno besomučno poredite Prokop u sadašnjem stanju. Sadašnji Prokop je prkno. Ne autobus do Terazija, ne pokretne stepenice, nego da se završi stanica po projektu.

Ja se odjavljujem sa ove teme...
 
Sređen vodič za Prokop. Ubaciću još mape i red vožnje linija u zoni glavnog ulaza. Uskoro više na mom novom blogu. Ovo je samo jedan deo projekta "BEOGRADSKI TURISTIČKI VODIČ". Sve sugestije u vezi projekta dati u okviru teme "Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?".
Svako ko želi , može slobodno da preuzme slike i mape , bilo za sebe , bilo da ih obnjavi negde drugde ili koristi u neke druge svrhe. Ja nisam od onih što ljubomorno čuvaju sloje fotografije plašeći se da će da ih zloupotrebi svako ko ih vidi. :)









 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558843#p558843:34piaurz je napisao(la):
WLABmz » Ned Avg 12, 2018 12:47 am[/url]":34piaurz]Razlika između, Berlin Hbf i Beograd Centra je što je Berlin Hbf dovršen, sa sve onim što je planirano. Vi stalno besomučno poredite Prokop u sadašnjem stanju. Sadašnji Prokop je prkno. Ne autobus do Terazija, ne pokretne stepenice, nego da se završi stanica po projektu.
Čak i da je Prokop u "fulu" , opet bi bio prkno. A da ima povezanost gradskim prevozom upola kao što je to imala stzara GŽS na Savskom trgu , bio bi poželjan kao i GŽS (ne u tolkom obimu , ali znatno više nego što je sada), nevezano za to što je jedna stanica nedovršena , a druga u fazi raspadanja.
 
Ovo uputstvo za stizanje na glavnu železničku stanicu me neodoljivo potseća na takmičenje u orjentaciji za mlade izviđače. Samo još fale pehari za srećne nalazače zakopanog blaga :lol:

"... Nakon toga skrenete desno ka dugačkoj žutoj zgradi. Prođete pored bočne ivice zgrade i ugledaćete nove stepenice. Dok se penjete uz stepenice, sa leve strane videćete kotlarnicu ... košarkaški teren ... soliter ... prodavnica ... pa još malo ..."
 
Nije potrebno da budeš izviđač da bi mogao da protumačiš mapu (uputstvo) kako da dođeš do prodavnice , jer ako ne vidiš zgradu i stepenice , nisi slučaj za izviđače nego za... (upisati po želji).
 
Sve pohvale na mapama i trudu :sesir: Predložio bih da se naprave ovakve mape i na engleskom jeziku(dostave nadležnima) i postave kao infotable na Prokopu,od velike koristi bi bile i domaćim i stranim putnicima. :gobb:
 
Tramvajska linija - studentski trg - slavija - prokop, bi, mozda, bio neki minimum pristojnog prevoza od gl. zeleznicke do centra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558675#p558675:3aikrpi7 je napisao(la):
Пантограф » 11 Авг 2018 12:35 pm[/url]":3aikrpi7]ja ne prozivam ni ljude za članstvo u SNS, to je njihovo pravo, a oni ga iskoriste tako što, recimo, od stava da 'Prokop treba zatrpati', iracionalnog, dođu do toga da pljuju po Glavnoj da je 'rupa', iako su npr. arhitekte i to baš specijalizovane za uređenje enterijera, pa dobro znaju šta znači kad se zgrada ne odražava

Нисам ја пошао од неког става и дошао до неког става због неког разлога који си ти умислио. Прокоп треба затрпати а главна јесте не рупа, него срамота цивилизованог света и то нема никакве везе са одржавањем ентеријера. Срамна је по свим питањима, а не само због стања ентеријера.

Ви из УЉЖ сте ти који праве атмосферу "или или", односно ако си за Главну, онда си против Прокопа и обратно. Е па има и нас који смо и против Прокопа и против главне, замисли. НБГ треба да се развија као "главна" станица, то је мој лични став годинама.
 
Оригинално.

Али, замисли, има и нас који смо да остане све то што си набројао.

С обзиром да се у наредној деценији или мало више може очекивати улагање реда величине 3-4 милијарде евра у пруге које воде ка Београду (ова за Суботицу већ је тешка половину те суме), реч је, потпуно сам сигуран, о јединој смисленој опцији. Тешко ми је и да замислим студију оправданости која каже да веза милионског Београда са комплетном Србијом јужно од Саве и Дунава, укључујући и предграђе, треба дугорочно да се сведе на два колосека Дедињског тунела (или на један, кад се онај други поправља).


Главна станица, наравно, сем по стању објекта - узгред, једне од најрепрезентативнијих грађевина из 19. века у читавој Србији - ни по чему другом није "брука и срамота". Апсолутно ни по чему.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558898#p558898:3kahct9b je napisao(la):
Пантограф » 12 Aug 2018 12:43 pm[/url]":3kahct9b]Оригинално.

Али, замисли, има и нас који смо да остане све то што си набројао.

С обзиром да се у наредној деценији или мало више може очекивати улагање реда величине 3-4 милијарде евра у пруге које воде ка Београду (ова за Суботицу већ је тешка половину те суме), реч је, потпуно сам сигуран, о јединој смисленој опцији. Тешко ми је и да замислим студију оправданости која каже да веза милионског Београда са комплетном Србијом јужно од Саве и Дунава, укључујући и предграђе, треба дугорочно да се сведе на два колосека Дедињског тунела (или на један, кад се онај други поправља).


Главна станица, наравно, сем по стању објекта - узгред, једне од најрепрезентативнијих грађевина из 19. века у читавој Србији - ни по чему другом није "брука и срамота". Апсолутно ни по чему.

Bas tako, sve treba zadrzati, svaki metar sina i svaku stanicu.

Dedinjski tunel nece biti dovoljan, morace da se koristi i Topciderska dolina sa svoja dva koloseka uz novi most na Savi na mestu Starog Zeleznickog mosta kako bismo imali 4 koloseka kroz Beograd za putnicki saobracaj (gradska zeleznica + medjugradska/medjunarodna)

- Skoro svi vozovi stajace na Novom Beogradu, svi osim malog broja vozova sa pravca Pancevo-Rakovica.
- Oko pola vozova stajace na Prokopu. To su oni vozovi koji nece ici Topciderskom dolinom vec tunelima to jest mahom bg:voz.
- Da je ostala stara stanica, sluzila bi za medjunarodne vozove i nocne vozove kao reprezentativni objekat u uzem centru grada.

Moj zakljucak je sledeci:

- Novi Beograd treba prioritetno kompletno osposobiti kao glavni saobracajni cvor u gradu (Zeleznicka stanica, autobuska stanica, veza sa aerodromom).
Tu ce i danas i u buducnosti stajati skoro svaki voz, i prolazni i ceoni, ima dovoljno prostora u okolini da se razvije svojevrsni urbani centar a pristup je prilicno jednostavan iz brojnih pravaca.

- Prokop treba dovrsiti minimalno kako bi mogao normalno da funkcionise (pokretne stepenice, kafe, bakalnica i normalan gradski prevoz), otprilike kao i ostale prolazne stanice u gradu: Zemun, Rakovica, Vukov Spomenik, Tosin Bunar. Ni manje ni vise.

- Kada bi opstala Glavna zeleznicka stanica sa nje bi polazili medjunarodni vozovi ili makar samo nocni vozovi za Pariz, Moskvu, Istambul i Atinu. Bilo bi to uzorno velelepno zdanje u centru grada, ispred zgrade prostrani plato a unutra luksuzni restoran, kao Train Bleu u Parizu na Gare de Lyon.
Gospodski.

Restoran le Train Bleu:

12eme-arrondissement.jpg


le-train-bleu-salle-doree-ba979.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558902#p558902:3t50i4sx je napisao(la):
zidar » Sun Aug 12, 2018 2:09 pm[/url]":3t50i4sx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558898#p558898:3t50i4sx je napisao(la):
Пантограф » 12 Aug 2018 12:43 pm[/url]":3t50i4sx]
- Kada bi opstala Glavna zeleznicka stanica sa nje bi polazili medjunarodni vozovi ili makar samo nocni vozovi za Pariz, Moskvu, Istambul i Atinu. Bilo bi to uzorno velelepno zdanje u centru grada, ispred zgrade prostrani plato a unutra luksuzni restoran, kao Train Bleu u Parizu na Gare de Lyon.
Gospodski.

Ovo za Prokop i NBG ti je na mestu, ali brate, odakle ti ideja da mogli da se vrate vozovi za Pariz, Moskvu i Istambul, pored aviosaobraćaja?
 
Postoji nekoliko zeleznickih stanica u gradu; N.BGD- Prokop- Karadjordjev Park- Vukom Spomenik- Pancevacki most.
Potrebno je da ti vozovi saobracaju na svakih 5 - 10 minuta kroz ovaj uzi deo grada, slicno metrou. Otvoriti jos par stanica; na Vracaru i kod Novog Groblja np. Tako ne bi bilo previse bitno koja je zeleznicka stanica glavna za one koji putuju za i iz Beograda.
 
solecar":mppk86qg je napisao(la):
Čak i da je Prokop u "fulu" , opet bi bio prkno. A da ima povezanost gradskim prevozom upola kao što je to imala stzara GŽS na Savskom trgu , bio bi poželjan kao i GŽS (ne u tolkom obimu , ali znatno više nego što je sada), nevezano za to što je jedna stanica nedovršena , a druga u fazi raspadanja.

Vidiš, vi sve zaključke iznosite na osnovu sadašnjeg stanja GSP i povezanosti i na osnovu sadašnjeg nivoa završenosti.

zidar":mppk86qg je napisao(la):
Dedinjski tunel nece biti dovoljan, morace da se koristi i Topciderska dolina sa svoja dva koloseka uz novi most na Savi na mestu Starog Zeleznickog mosta kako bismo imali 4 koloseka kroz Beograd za putnicki saobracaj (gradska zeleznica + medjugradska/medjunarodna)

Na osnovu čega zaključuješ da neće biti dovoljan?

zidar":mppk86qg je napisao(la):
- Skoro svi vozovi stajace na Novom Beogradu, svi osim malog broja vozova sa pravca Pancevo-Rakovica.
- Oko pola vozova stajace na Prokopu. To su oni vozovi koji nece ici Topciderskom dolinom vec tunelima to jest mahom bg:voz.

Očigledno nisi iMformisan da će stari savski most i pruga od Topčidera do Novog Beograda biti ukinuta. Dakle, svi vozovi koji prolaze kroz Novi Beograd prolaze i kroz Prokop.
 
Pa nece biti dovoljni kapaciteti tunela BG cvora u kontekstu da cemo kroz par godina imati bar 3 linije BG Voza sa taktom od 15 minuta i sa izgradnjom nove pruge do Subotice imacemo vozove ka Novom Sadu, Subotici i Budimpesti koji ce koristiti taj isti cvor sa poslascima na svakih sat ili 2 sata, tako da kad se doda jos i ostali saobracaj neminovno ce doci do zagusenja.
Nisu dzabe predvideli 4 koloseka od Batajnice do stanice NBG.
 
Čvor nije planiran da glumi metro (odgovor na Drakchetovu ideju o spuštanju takta na 5-10min) tako da je potrebno naći pravu računicu za bg-voz ali da ne trpi unutrašnji i međunarodni saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558918#p558918:2ddlbc7h je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 12, 2018 4:59 pm[/url]":2ddlbc7h]Pa nece biti dovoljni kapaciteti tunela BG cvora u kontekstu da cemo kroz par godina imati bar 3 linije BG Voza sa taktom od 15 minuta i sa izgradnjom nove pruge do Subotice imacemo vozove ka Novom Sadu, Subotici i Budimpesti koji ce koristiti taj isti cvor sa poslascima na svakih sat ili 2 sata, tako da kad se doda jos i ostali saobracaj neminovno ce doci do zagusenja.
Nisu dzabe predvideli 4 koloseka od Batajnice do stanice NBG.

Nisu predviđena 4 koloseka od Batajnice do NBG već od Batajnice do Stare Pazove zbog teretnih vozova. Za takt od 15 minuta na svim linijama BG voza i takt na svakih sat do NS, SU, BP ne postoje kapaciteti u voznim sredstvima, a značajnije povećanje voznih sredstava nije planirano.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558914#p558914:231qs99t je napisao(la):
WLABmz » Ned Avg 12, 2018 4:38 pm[/url]":231qs99t]
solecar":231qs99t je napisao(la):
Čak i da je Prokop u "fulu" , opet bi bio prkno. A da ima povezanost gradskim prevozom upola kao što je to imala stzara GŽS na Savskom trgu , bio bi poželjan kao i GŽS (ne u tolkom obimu , ali znatno više nego što je sada), nevezano za to što je jedna stanica nedovršena , a druga u fazi raspadanja.
Vidiš, vi sve zaključke iznosite na osnovu sadašnjeg stanja GSP i povezanosti i na osnovu sadašnjeg nivoa završenosti.
Ja na celu stvar gledam iz ugla korisnika. Meni kao korisniku ne znači ništa i da imam Tadž Mahal sazidan sa sve pristupnicama , ako je on odsečen od sveta jako lošom povezanošću gradskim prevozom. Možda tebi i nekima drugima ovo deluje kao glupost , ali meni je jako bitna stavka po pitanju funkcionalnosti. Ne vezano samo za Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558852#p558852:15vgw4cf je napisao(la):
solecar » 12 Aug 2018 01:14 am[/url]":15vgw4cf]Nije potrebno da budeš izviđač da bi mogao da protumačiš mapu (uputstvo) kako da dođeš do prodavnice , jer ako ne vidiš zgradu i stepenice , nisi slučaj za izviđače nego za... (upisati po želji).
Nisam imao nameru da stavim bilo kakvu primedbu na mape ili uputstvo koje si uradio. Svaka čast na trudu, i nemam ništa da im zamerim.

Komentarisao sam drastičnu razliku između očekivanja i stvarnosti što se tiče same stanice i puta do nje. Pretpostavljam da mnogi ljudi, svuda u svetu, i dalje implicitno očekuju da vide glavnu železničku stanicu jedne prestonice kao veličanstveno i reprezentativno zdanje, kao samo srce i simbol značaja glavnog grada i njegove povezanosti sa ostatkom države i sveta. Činjenica da je u Beogradu nova glavna stanica trenutno potpuno nevidljiva, ispod zemlje, dok je iznad zemlje samo nešto nalik plastičnom šatoru za ulične radove, a da ne samo da se izdaleka ne vidi, niti je u centru bilo čega, nego je ustvari NEOPHODNO napisati uputstvo tipa

"... Nakon toga skrenete desno ka dugačkoj žutoj zgradi. Prođete pored bočne ivice zgrade i ugledaćete nove stepenice. Dok se penjete uz stepenice, sa leve strane videćete kotlarnicu ..."

da bi se uopšte pronašla, je po meni u domenu apsurdne šale. Međutim, možda je u pitanju samo moj uvrnti smisao za duhovito, ko bi ga znao.
 
Ne ne, Zumo apsolutno si u pravu a i Solecar je lepo objasnio gde je stanica samo sto eto ta stanica kao sto si rekao je skroz nevidljiva jer je ispod zemlje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558923#p558923:l7dqda3a je napisao(la):
WLABmz » 12 Aug 2018 04:35 pm[/url]":l7dqda3a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558918#p558918:l7dqda3a je napisao(la):
spatiotecte » Ned Avg 12, 2018 4:59 pm[/url]":l7dqda3a]Pa nece biti dovoljni kapaciteti tunela BG cvora u kontekstu da cemo kroz par godina imati bar 3 linije BG Voza sa taktom od 15 minuta i sa izgradnjom nove pruge do Subotice imacemo vozove ka Novom Sadu, Subotici i Budimpesti koji ce koristiti taj isti cvor sa poslascima na svakih sat ili 2 sata, tako da kad se doda jos i ostali saobracaj neminovno ce doci do zagusenja.
Nisu dzabe predvideli 4 koloseka od Batajnice do stanice NBG.

Nisu predviđena 4 koloseka od Batajnice do NBG već od Batajnice do Stare Pazove zbog teretnih vozova. Za takt od 15 minuta na svim linijama BG voza i takt na svakih sat do NS, SU, BP ne postoje kapaciteti u voznim sredstvima, a značajnije povećanje voznih sredstava nije planirano.

U nekoj buducoj fazi je predvidjeno da od Batjnice do Novog Beograda budu izgradjena jos 2 koloseka sa novim tunelom ispod bezanije.
Plan probijanja nasipa na novom beogradu koji je bio prikazan na Beobuildu pre neko vreme je pokazivao konstrukciju nadvoznjaka za 4 koloseka sto jasno govori da planiraju da proteraju 4 koloseka do Novog Beograda.
 
Vrh