Grad kao živi organizam podrazumeva i kontinuitet, kao stariju granu iz koje je kasnije izrasla nova grana. Sa te strane, sa obzirom da se razvoj cele desne obale save orijentisao u odnosu na tramvaj i Železničku stanicu, do 2014. nikada niko nije usvojio u zvaničnom planu potpuno ukidanje putnički železničke stanice na Savskom trgu, već reorganizaciju i decentralizaciju transportne mreže. Tako se formirao plan da se na istočnoj i zapadnoj obali Save formiraju dve nove visokovredne lokacije na kojima se ukrštaju metro i železnica: Železnička stanica Novi Beograd, i železnička stanica u Prokopu, službeno nazvana Beograd centar. Za obe su tražene neizgrađene ili slabo izgrađene lokacije, na kojima bi se vremenom formirali novi transportni centri. Ti transportni centri bi sami po sebi povukli gradnju poslovnih i stambenih solitera, hotela, tržnih centara, predstavništava različitih kompanija… Od 2016 po prvi put u istoriji planiranja metro-a i u Beogradu, i u Evropi, takvih lokacija je planirano…nula! I to danas, kada nam je prevoz brzim i modernim vozovima za Budimpeštu, Beč maltene izvestan, uz inicijative za poboljšanja i na ostalim pravcima.