Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Hoće kada se završi stanična zgrada

13-poduznipresek.jpg
 
Колико ја видим проблем функционисања Прокопа за сада јесте из чињенице да је садашњи прилаз као и улаз у саму станицу уствари по плановима споредни улаз, и да је главни улаз планиран са стране до аутопута, са станичним тргом, и вероватно на њему већом такси станицом, бољим линијама јавног превоза, и на тој страни зграде до првог перона са већим и приступачнијим шалтер салама, угоститељским садржајима, мењачницама, трафикама и продавницама, и сл. Наравно, код нас се по обичају све ради наопачке, пушта се нови чвор без готових ТПС, пролазна станица се користи као чеона, прво се ради приступ који није главни, увиди се низ полурешења и привремених решења типа нећемо још тролејбус на плочу док се не прошири Драгана Манцеа, довољан је кружни аутобус само у једном правцу па онда уводе и двосмерни кружни, па фали онда и веза са Топчидером па се уведе и 38А, гомила садржаја фали на самој станици у самом старту и у ходу се уводе...
 
Pa to je onda ok.. mislim putnicima je bitan lift i kako da se ukrcaju i prebace sa tačke a - b. Stanična zgrada i tržni centar je više stvar prestiža.. po meni mogli su umesto tržnog centra da naprave na gornjem nivou BAS-tanicu kao što postoje već takva rešenja u svetu i da reše ogroman problem sa mnogo manje para i sa mnogo manje komplikacija putnicima itd.. pogotovo jer je tu odmah mostarska petlja. Ovako će oni koji presedaju iz autobusa na voz a takvih je mnogo jer više od pola putnika je iz unutrašnjosti, oni će morati da odvoje još sat vremena, svotu novca i energije samo na presedanje. Što u budućnosti znači samo da će putnici instiktivno da gledaju da izbegnu Beograd i da gledaju bolju varijatu itd.
 
I opet, samo kompletni id*** mogu da ukinu dosadašnju glavnu stanicu i ovo čudo u ovom stanju proglase za glavnu stanicu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551318#p551318:hqmitj2b je napisao(la):
Pasarela » Pet Jul 13, 2018 12:50 am[/url]":hqmitj2b]Stanična zgrada i tržni centar je više stvar prestiža..

Stanična zgrada stvar prestiža??? Ti to ozbiljno?
 
Када проради нови железнички чвор како је замишљено, преседање са аутобуса на воз и обрнуто ће бити веома изводиво на НБГ у блоку 42. Надам се да су наштеловали да отприлике и радови на ТПС Земун и на новој БАС буду у исто време готови. Тржни центар по мом мишљењу може да сачека, али станични трг, тј. уређивање саобраћајних веза са аутопутем, као и први перон са колосеком и цела станична зграда на средини плоче су императив за нормално функционисање Прокопа.
 
Za nas jeste, Prokop je nasledje jedne mnogo bogatije i mnogo ozbiljnije eks države, na žalost.. i ako je teži i veći deo završen odavno, ovaj resto posla je za nas prevelik zalogaj i davimo se.. i biće završen poslednjim atomima snage, ne zato što smo toliko siromašni već neozbiljni, pohlepni, korumpirani i neodgovorni.
 
@Дошљак Slažem se.

Inače, šta se dešava sa TPC Kijevo, iz jednog izvora čujem da se totalno odustalo od njega, drugi opet kažu radiće se. Zna li se uopšte?
 
Плашим се да за сада нема никаквих помака када је у питању Кијево.
 
@Дошљак pa upravo si potvrdio moje mišljenje, biće više putnika na NBG.
 
А станица (железничка) ће бити врло скормније опремљена. Ни лифтови, ни ескалатор. А ни овај анекс БАС у изградњи није ништа бољи.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551308#p551308:3j51oko1 je napisao(la):
Igor » 12 Jul 2018 11:33 pm[/url]":3j51oko1]Hoće kada se završi stanična zgrada

13-poduznipresek.jpg
Onda bi trebalo da odmah naprave privremene rampe, makar i od građevinskih skela ako ništa drugo, pošto oba nivoa koje rampe treba da povezuju već postoje. To se može napraviti brzo i jeftino, a sa dobrom oblogom može i pristojno izgledati. Pošto je ovo tegljenje opterećenih bicikala, rančeva i kofera po strmim, 1,5m širokim stepenicama zaista sramotno. Sa ovim nagibom potrebno je dvoje za jedan bicikl sa punim torbama. Inače će nas ismejati i ispljuvati na svim Internet trawel sajtovima.

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551339#p551339:2y35et6g je napisao(la):
Zuma » 13 Јул 2018 12:15 am[/url]":2y35et6g] Inače će nas ismejati i ispljuvati na svim Internet trawel sajtovima.

Као да нас нису могли претходних година пљувати за стање главне на Савском тргу која је била срамота цивилизованог света (свеукупан утисак).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551317#p551317:1ovm73nu je napisao(la):
Дошљак » Pet Jul 13, 2018 12:45 am[/url]":1ovm73nu]Наравно, код нас се по обичају све ради наопачке, пушта се нови чвор без готових ТПС, пролазна станица се користи као чеона, прво се ради приступ који није главни, увиди се низ полурешења и привремених решења типа нећемо још тролејбус на плочу док се не прошири Драгана Манцеа, довољан је кружни аутобус само у једном правцу па онда уводе и двосмерни кружни, па фали онда и веза са Топчидером па се уведе и 38А, гомила садржаја фали на самој станици у самом старту и у ходу се уводе...
Sa ovakvom organizacijom linija gde se ne zna koja ređe ide , dođe mi na isto k'o i da nemam gradski prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551306#p551306:so7vpg2y je napisao(la):
Pasarela » 12 Jul 2018 11:31 pm[/url]":so7vpg2y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551295#p551295:so7vpg2y je napisao(la):
Igor » Čet Jul 12, 2018 11:10 pm[/url]":so7vpg2y]Svi peroni imaju rampe koje olaksavaju pristup pothodniku.

07-kota98.jpg

160125-Prokop-16.jpg

Ako sam dobro shvatio jel to znači da su dva lifta sasvim dovoljna ?
Dva lifta nisu dovoljna, ali su to dva glavna lifta koja se vide na planovima i koji će omogućiti pristup osnovi stanice i pomenutim rampama. Dakle, ko ne bude hteo da koristi stepenice sa osnovnog nivoa da se popenje ili spusti na gornju ploču će to moći da uradi liftom. S obzirom da sada nema liftova to je svakako napredak.

Dok za pravo funkcionisanje su potrebna po dva lifta za svaki peron.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551367#p551367:reek2rd2 je napisao(la):
stf » 13 Jul 2018 07:27 am[/url]":reek2rd2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551339#p551339:reek2rd2 je napisao(la):
Zuma » 13 Јул 2018 12:15 am[/url]":reek2rd2] Inače će nas ismejati i ispljuvati na svim Internet trawel sajtovima.
Као да нас нису могли претходних година пљувати за стање главне на Савском тргу која је била срамота цивилизованог света (свеукупан утисак).
Stranim turistima je daleko važnije postoje li sve usluge koje njima trebaju nego da li je nešto staro ili ružno. Ovo drugo je samo njima nebitna estetka ili čak egzotika, pošto neće živeti na tom mestu, dok prvo znači fizičke napore, nerviranja, neizvesnost i mogućnost da se propusti veza. Dosadašnja stanica je bila blizu mnoštva GSP linija sa intervalom od par minuta, koloseci su im bili blizu i na istom nivou, bez stepenica i pothodnika, sve informacije dostupne na vrlo maloj površini koju ne mogu da promaše, uz restorane, menjačnice i sve drugo što im treba u dobro upakovanoj i zgusnutoj ponudi. Što se njih tiče, upotrebna vrednost (u ovom trenutku) dve stanice uopšte nije uporediva i skoro sve ide u korist stare.
 
Апсолутно нетачно. За туристу је најбитније да не стекне први утисак да ће добити неку инфективну и у развијеном свету истребљену болест боравећи у неком простору, што је свакако на главној на Савском тргу била реална могућност ... онај простор са све тоалетом је изгледао као да ти неки хепатитис или лепра не гине ...
 
I meni je najvažnija čistoća.

Naravno da je super kada dođeš u nepoznat grad da se su sve oznake na mestu i da se lako prebaciš do centra, ali u prvom kontaktu je važnija čistoća.

Šta više, stranac na netu pogleda kako da dođe do centra, pa već zna otprilike šta dalje.
 
Juce 3 Engleza oce na Egzit, cekaju u redu na salteru u staroj stanici. Dosli na red, ona im kaze pogresna stanica. Oni u cudu gde treba da idu, jedva se skontase da sednu na bus i idu do kraja do Prokopa.Nivo razvijenosti infrastrukture obrnuto proporcionalna zdravom razumu.
 
Šta onda ti isti turisti rade u Indiji ili Africii? Kod ljudi sa kojima sam ja pričao sve je obrnuto. Turisti je važno da bude bezbedan i da što manje svog dragocenog i skupo plaćenog odmora troši na tehnikalije (kad ima voz, kako da stigne do stanice, gde da zameni novac), a što više na razgledanje grada. Ako postoje minimalni standardi higijene, ogromnoj većini je to sasvim dovoljno. U Evropi nema opasnih bolesti ni problema sa vodom i hranom, i to je sve što je njima važno. Kakve veze ima da li se na stanici ljušti farba na zidovima ako će tu provesti ukupno pola sata u životu? Ali problem im je ako promaše voz ili ih opljačkaju za taksi pošto oni do stanice drugačije ne umeju da dođu, a zidove stanice će jednom letimično pogledati i to je sve. Peroni i klupe na staroj stanici su bili uvek relativno čisti, i to je sve što su oni tamo koristili. Naravno da bi bilo lepo da je sve novo i uglancano, ali ako je cena tog poboljšanja trenutni kvalitet usluga na novoj stanici, bar 80% turista bi bez premišljanja izabralo staru stanicu pošto je tamo bilo bolje ono što je njima važnije, tj manje su trošili novac, snagu, vreme i živce. U odnosu na to estetika je beznačajna.
 
Навићи ће се. Као што ћемо се навићи и ми.
 
Jednostavno stanica nije projektovana da se peronima pristupa sa boka već odozgo iz stanične zgrade gde će sve biti preglednije i komotnije sa potrebnim sadržajima. Turisti su često informisaniji od lokalnog stanovništva kada je pozicija objekta u pitanju i veza sa gradom. Lokalno stanovništvo se oslanja na stare navike koje će morati da se promene bila stanica ovakva ili kompletno sređena i završena. Ideja da mi nešto moramo da sređujemo zbog stranih turista mi je podjednako neverovatna kao i postavljanje novogodišnje rasvete zbog stotine hiljada Bugara :)

Grad i stanicu treba da sredimo za sve pa i za strane turiste koji čine deo prometa ;)
 
Na nedovršenoj Glavnoj železničkoj stanici, koja je od prošle godine dobila pristupne veze iz pravca Bulevara kneza Aleksandara Karađorđevića, uvelliko se odvijaju građevinski radovi koji se odnose na dogradnju dela ploče koja nedostaje. Ovi radovi su važni jer su preduslov za natkrivanje i dovršetak prvog perona i prvog i drugog koloseka koji i dalje ne mogu da se koriste, a pre svega za konačan početak gradnje stanične zgrade.

Na samoj ploči čija je trenutna urađena površina 36.000m² plan je da se grade i komercijalni sadržaji. Dogradnja ploče je u stvari međufaza u radovima na Prokopu i finansira se od preostalih neiskorišćenih sredstava iz kuvajtskog kredita kojim je uređivan i pre dve i po godine završen peronski deo u Beograd centru.

Međufaza podrazumeva dogradnju ploče na koti 105 i to proširenje za 130m sa zapadne strane. To bi u praksi trebalo da znači da će od 9.000m² ploče koji nedostaju biti izgrađeno 3.808m². U toku radova koji izvodi konzorcijum prestoničkih preduzeća Bauwesen, Meta Balkan i ATM BG, trebalo bi da bude završen pothodnik i kosa rampa na prvom peronu, kao i da se izgradi potporni zid kod zgrade „Ruda“.

Trenutni radovi čiji su investitor Železnice Srbije koštaju 3,3 mil EUR i trebalo bi da budu završeni do polovine decembra. Olakšavajuća okolnost građevinarima je što su stubovi na kojima se dograđuje ploča, a koji bi trebalo da nose ovaj deo konstrukcije, već ranije bili delimično urađeni.

Datum za početak izgradnje same stanične zgrade, bez koje Beograd centar ne može da se smatra kompletnim, potpuno funkcionalnim i dovršenim, nadležni još nisu precizirali. U poslednjih nekoliko najava prethodnih meseci kao najoptimističniji rok za početak radova na zgradi pominjao se kraj ove godine. Zgrada će se graditi najmanje dve godine, a završetak železničkih sadržaja u Beograd centru trebalo bi da košta oko 50 mil EUR.

Pre ovoga, za oko tri meseca Prokop bi trebalo da dobije i prva dva lifta koji će putnike voditi do peronskog dela. Otvori za liftove su već urađeni i konzervirani. Ovde u narednim godinama ostaje da se urade i pristupne saobraćajnice iz pravca auto-puta za Niš, gde se trenutno sporovodi eksproprijacija.
http://www.gradjevinarstvo.rs/vesti...v-za-zavrsetak-dela-perona-koloseka-i-stanicn
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=551485#p551485:10blr5u1 je napisao(la):
Igor » 13 Jul 2018 02:56 pm[/url]":10blr5u1]Jednostavno stanica nije projektovana da se peronima pristupa sa boka već odozgo iz stanične zgrade gde će sve biti preglednije i komotnije sa potrebnim sadržajima. Turisti su često informisaniji od lokalnog stanovništva kada je pozicija objekta u pitanju i veza sa gradom. Lokalno stanovništvo se oslanja na stare navike koje će morati da se promene bila stanica ovakva ili kompletno sređena i završena. Ideja da mi nešto moramo da sređujemo zbog stranih turista mi je podjednako neverovatna kao i postavljanje novogodišnje rasvete zbog stotine hiljada Bugara :)

Grad i stanicu treba da sredimo za sve pa i za strane turiste koji čine deo prometa ;)
Samo što sukob ovde nije u tome treba li završiti Prokop, da li će tada biti bolje, i za koga se sve to radi, pošto je odgovor očigledan. Problem je što se opravdane kritike da staru stanicu nije trebalo gasiti pre nego što je nova dovedena do uobičajenog nivoa kvaliteta usluga indirektno pokušavaju ublažiti tvrdnjama da je nova i sada sasvim upotrebljiva i svakako bolja od stare, iz čega proizilazi da su te kritike neosnovane. Naime, onda bi ispalo da odluka o seobi tobože nije doneta jedino zbog privatnog projekta i privatne zarade, nego zbog toga što je sama odluka zaista objektivno bolja. Što nije tačno jer "novi zidovi i čistoća" nisu dovoljni da kompenzuju nedostatak usluga, što je osnovni smisao postojanja železničke stanice. Ne da bude lepa, nego da se putuje uz najmanje maltretiranja, pa tek onda, ako je moguće, da se to dešava u prijatnom ambijentu. Što znači da se MORALO sačekati sa seobom. Tako da je ovo pitanje principa: Hoćemo li makar reagovati na stalne manipulacije i na ovakvu vrstu "kontrole štete" ili ne?
 
Vrh