Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Nudjene subi zeljeznice i za logo i za mape i za svasta nesto ali oni znaju najboje
 
Peron = (celobrojni deo od) ( (Kolosek + 2) / 2 )

:lol:

Dobro, bez šale, ljudi su u pravu. Broj perona ne nosi nikakvu dodatnu informaciju koja nije već sadržana u broju koloseka. Treba ga potpuno izbaciti iz upotrebe. Zašto bi se pamtila i tražila dva različita broja ako je prvi jednoznačna funkcija drugog? Takođe, obrnuto ne važi, tj samo broj perona nije dovoljan. Nije važno gde se u svetu koji sistem označavanja tradicionalno koristi ako on nije najbolji, važno je samo da naš sistem bude odmah svima jasan i lak za snalaženje. Dakle potpuno izbaciti perone iz redova vožnje i sa putokaza i sa svih oznaka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550792#p550792:17df4mv1 je napisao(la):
astrodule » Sre Jul 11, 2018 12:19 am[/url]":17df4mv1]Za svako rešenje mi nalazimo problem.

Bukvalno ne postoji metro ili železnička stanica u Evropi na kojoj mi je bilo nešto nejasno. Upravo zato volim da se u inostranstvu vozim vozovima i metroom. Bez da ikoga nešto pitam se snalazim. Kupovina karata, oznake, peroni, smerovi, presedanja, sve je jasno.
Da li tamo postoje i oznake za perone i za koloseke?
 
Naravno, baš kao i na ovoj slici, kolosek 1 i kolosek 2 na istom koloseku :D
ŽS Kneževac, Beograd
1KIrgaP.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550811#p550811:28kl4o7w je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jul 2018 12:52 am[/url]":28kl4o7w]Знате онај виц:
- Зашто у Прокопу нема змија, пацова и наркомана?

Nisu mogli da nadju ulaz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550805#p550805:nunx7k3k je napisao(la):
solecar » Today, 00:11[/url]":nunx7k3k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550792#p550792:nunx7k3k je napisao(la):
astrodule » Sre Jul 11, 2018 12:19 am[/url]":nunx7k3k]Za svako rešenje mi nalazimo problem.

Bukvalno ne postoji metro ili železnička stanica u Evropi na kojoj mi je bilo nešto nejasno. Upravo zato volim da se u inostranstvu vozim vozovima i metroom. Bez da ikoga nešto pitam se snalazim. Kupovina karata, oznake, peroni, smerovi, presedanja, sve je jasno.
Da li tamo postoje i oznake za perone i za koloseke?

Ne sećam, a i nije ni toliko bitno. Bitno je da sam uvek dolazio na pravi peron/kolosek kako god da su označeni i da nikada nisam pogrešio smer u kojem treba da idem. Zeznuto je kada je jedan peron za dva koloseka, a ti žuriš, ali pre silaska na peron (ili na samom peronu) se označi strelicama u kom smeru je naredna stanica (ili poslednja na toj liniji).

Postoje načini da se sve lepo označi, ali to treba da rade ljudi sa iskustvom u saradnji sa ljudima sa osnovnom logikom.
 
U zemlji sa najboljim železničkim prevozom na svetu, Švajcarskoj, postoji podela na perone, koloseke i sektore.

Nekako se snalaze ljudi.
 
U Evropi se tradicija ponekad poštuje već i samo po inerciji. Takođe, ako ima puno velikih stanica u gradu ili državi, i sve su već decenijama označene na dosledno isti način, svaka promena, makar i nabolje, unosi zabunu u nešto što su čitave generacije učile i što se već nalazi na hiljadama vrlo pedantno napravljenih dokumenata. Međutim to kod nas ni izdaleka nije tako, pa nema razloga da ne usvojimo bolji sistem označavanja. Zašto pamtiti dva broja kad možemo jedan? Ako se takvom redukcijom ne gubi baš ništa?
 
Usudicu se da pojasnim neke stvari oko sektora.

Dakle sektori postoje da kad dodje u stanicu dugacka kompozicija (na primer TGV EuroDuplex u sinhronu) a to je 16 kola koje cine voz od skoro 400 metara duzine, vi na karti imate obelezeno mesto 23 u kolima broj 14 i da bi ste vi lako nasli ta kola broj 14 onda vam na karti pise da se ta kola nalaze u sektoru C.
Eto zato sluze sektori na stanicama.
 
Sudeći po tome da najduži voz u nažem saobraćaju čine možda 4 kola, ne bih rekao da su nam sektori neophodni.
 
Sektori služe takođe i kada pristaje kratka kompozicija da se napomene gde će se zaustaviti. Uzmite u obzir dužinu perona i to da jedan DMV ima svega dva vagona, treba da trčite ako se zaustavi na drugom kraju. Dakle i više nego neophodno je uraditi te sektore. Naročito je bitno za vozove koji se kratko zaustavljaju, kao BG-voz.

Evo primera iz Austrije, dakle postoje recimo A, B, C, D, E, F, voz staje izmedju recimo A-B ili D-F itd. kao na primeru sa slike. Dakle nije isključivo namenjenjo dugim kompozicijama.
monitor.5397907.jpg

http://salzburg.orf.at/news/stories/2731462/

Evo i primera sa prikazom vagona na peronima, što je i spatio pomenuo.
P.S. Pogledajte reportažu sa linka ispod slike, odličan primer razvijene železnice i razvijene zemlje, nešto što se naši ne trude da budu.
Austria%2520Switzerland%2520and%2520Warsaw%2520%2528Aug-Sep%25202014%2529%2520Photos%2520%2528September%252003%252C%25202014%2529%2520-%2520IMG_3943%2520-%2520PROCESSED.jpg


https://www.flyertalk.com/forum/23873189-post11.html
 
Sprema se ugostiteljski objekat, a i bankomat je stigao :)

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=550986#p550986:3t7ho2ft je napisao(la):
gishko » Сре Јул 11, 2018 10:49 pm[/url]":3t7ho2ft]Sektori služe takođe i kada pristaje kratka kompozicija da se napomene gde će se zaustaviti. Uzmite u obzir dužinu perona i to da jedan DMV ima svega dva vagona, treba da trčite ako se zaustavi na drugom kraju. Dakle i više nego neophodno je uraditi te sektore. Naročito je bitno za vozove koji se kratko zaustavljaju, kao BG-voz.

Ваљда је најлогичније да се сви возови заустављају на средњем сектору, тј. између два подходника. За сада мислим да немамо дуже композиције од Барца и Солунца, а да су остале у просеку максимално 4 вагона. Имамо исто станицу са огромном плочом и дугачким перонима на НБГ, па опет сви возови стају код наткривеног дела перона.
 
Овај дизајн банкомата је за спољну употребу, поставља се кроз зид.
Банкомати за унутрашње просторије изгледају овако:
 
Изгледа је овај банкомат брзоплета импровизација.
 
@Igor: Zna li se nešto više ko je zakupac lokala (ili će Železnice to same voditi)?
Što se tiče bankomata, bilo bi dobro da je multicard, a ne vezan za određenu banku.
 
Предпостављам да ће закупац бити ресторан 1884 чији конобари обављају кетеринг у возовима што се да видети из промотивног спота Србија воза. Питање је шта је са рестораном Романтика?
 
Dobra stvar bi bila. Taman da se nešto atmosfere sa GŽS prenese i na Prokop.
 
Па у ресторану 1884. и нема нешто баш атмосфере ГЖС, то је новопечени локал у тој згради који са историјом ГЖС дели само њене зидове.
 
Pa da. Ali i to je nedostajalo nekima ovde, jelda... :mrgreen:
"Nema ni kafić, nema ni kiosk...".
 
Нема ни пекара, нема ни хамбургерија, нема ни апотека, нема ни сувенирница, нема ни парфимерија... :D
 
Vrh