Ako tako posmatramo stvari , što smo uopšte onda pravili ovu saobraćajnicu , kada ničemu ne služi jer postojećem broju ljudi koji koristi vozove ona uopšte nije potrebna?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451673#p451673:2w0pf917 je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 3:51 pm[/url]":2w0pf917]Razmisljao sam o linijama javnog prevoza i dosao do sledeceg zakljucka.
Sa ovakvim koriscenjem vozova, bilo koju postojecu liniju da preusmerimo na prokop bi bilo bezrazlozno silovanje u mozak korisnika te linije.
Jer broj korisnika vozova je sveukupno smesan, a broj onih koji koriste stanicu prokop ne zavredjuje da pun bus (ili trola) iz pravca, banjice, zvezdare, rakovice, (...) svraca zbog par putnika.
Szoga mislim da bi mnogo bolje (za pocetak) imati jedan fider, koji bi isao prilicno cesto a kruzio pored kroz 'prokop' i okolnim cvoristima putnika
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451714#p451714:170ync44 je napisao(la):Kokos » 16 May 2017 07:03 pm[/url]":170ync44]@Prostorni planer, a šta ćemo onda sa tim ljudima koji su išli od železničke peške ka gradu?
Sve se to radilo i pre nego što se počelo sa gradnjom saobraćajnice , tako da gdeladno sa te strane...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451721#p451721:3rsabu6k je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 8:49 pm[/url]":3rsabu6k]@solecar
Pravili smo saobracajnicu, kao deo konacnog zavrsetka ovog infrastrukturnog projekta.
Pored autobusa, neko ce do nje doci taksijem, a neko privatnim vozilom.
Potreba građana za linijom do železničke stanice bez kruženja preko Autokomande i Slavije postoji. Potreba građana za kasnijim polascima 34 i 36 postoji. Jel to uvaženo? Nije.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451721#p451721:3rsabu6k je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 8:49 pm[/url]":3rsabu6k]- Zasto cekati da se nesto samo desi?
Pa zato sto linije trebaju i moraju da se planiraju uvazavajuci potrebe gradjana, a ne autisticno cirtajuci za tablom ili racunarom, ignorisuci potrebe.
Pouzdaniji vid prevoza od BG: voza ja još nisam video. Radi , što kažu , k'o Švajcarski sat , pa opet imamo situaciju da korisnici voza izbegavaju Prokop (oni kojima odgovara stanica) i idu do Karađorđevog parka , samo zato što tamo ima veći izbor autobuskih linija. Jednom prilikom sam se vraćao sa NBG - a i čuo dva mladića kako pričaju o Prokopu. Jedan je predložio da idu sa 36 do GŽS jer nema gužve , dok je drugi rekao da mu je brže da kod ŽS Karađorđev park hvata 46 , bez obzira na gužvu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451721#p451721:3rsabu6k je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 8:49 pm[/url]":3rsabu6k]A broj putnika u Prokopu necemo povecati povecanjem broja autobuskih linija , vec vecim brojem i vecom pouzdanoscu gradske, prigradske, regionalne i medjunarodne zeleznice.
Ako neko mora da preseda na Sajmu da bi došao do BG: voza , neće ni presedati , nego će ići sa gradskim prevozom do odredišta , jer pri samoj pomisli da ne postoji nikakva direktna veza , nego da mora neizostavno da preseda na Sajmu , pa sa tom drugom linijom do Prokopa , odmah odustane. I šta bi falilo da se jedna linija sa Sajma preusmeri preko Prokopa , kad ionako uslova za tako nešto ima. Pri tom , ne mislim da to treba da bude linija kojom su građani zadovoljni , nego neka na koju se žale i traže da se promeni trasa.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451721#p451721:3rsabu6k je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 8:49 pm[/url]":3rsabu6k]E sad, zasto ne bi smo za pocetak uveli fider autobus za Prokop, koji bi npr kruzio autokomanda - dedinje - senjak - autoput... sa intervalom 10, a u spicu 7 Minuta (npr)?
Pa zato sto je krajnje apsurdno da prepunu trola svraca zarad 3 putnika i putuje duze.
Zato sto je logicnije da na sajmu presedne 10-15 putnika koji su se namerili u Prokop, nego 50-60 putnika koji su posli do zelenjaka, savskog trga i Slavije.
Po meni je već sad silovanje što imaš linije i naselja koja su tako blizu Prokopa , a nemaju adekvatnu vezu sa njim , što ljude godinama odvraća od korišćenja železničke stanice.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451721#p451721:3rsabu6k je napisao(la):laki72 » May 16th, 2017, 8:49 pm[/url]":3rsabu6k]Naravno, vremenom ce stanica dobijati na vaznosti i sasvim je izvesno da ce odredjeni pravci biti preusmereni na Prokop kao terminus, ali danas bi ( po meni) to bilo silovanje u mozak putnika.
Slažem se da ne postoji potreba , ali se ne bih složio sa time da treba sve linije koje se okreću na GŽS staviti da idu na Prokop. Pogotovu ne bih 46 , 53 i 601 dirao. Po meni je mnogo bolje rešenje da se 46 stavi da se okreće na NBG , bilo preko GŽS do bloka 20 , bilo preko Gazele do nove okretnice kod Buvljaka.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451742#p451742:jtdgst6x je napisao(la):prostorni planer » May 16th, 2017, 10:39 pm[/url]":jtdgst6x]Pa ici ce ka istom pravcu sa autobusima 52,56,511,23,37,58, tramvajima 3,12,13. Mnoge od ovih linija idu poluprazne ka centru, narocito tramvaji. Sadasnje linije koje idu ka zeleznickoj idu tamo kako bi putnicima napajale zelenicku i autobusku stanicu, a kada one vise ne budu tu (zeleznicka i autobuska stanica) nema potrebe ni za tim gradskim linijama. Da li si nekada isao ujutru ka zeleznickoj (oko 8, 9) Savskom ulicom? Velika guzva, mnogo gradskih autobusa u kojima je prosecno po deset ljudi. Svako jutro idem i svedok sam te situacije. Da li mislis da postoji potreba za 15 gradskih linija na pravcu Sajam-Zeleznicka Stanica ili Sajam - Zeleni Venac?[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451714#p451714:jtdgst6x je napisao(la):Kokos » 16 May 2017 07:03 pm[/url]":jtdgst6x]@Prostorni planer, a šta ćemo onda sa tim ljudima koji su išli od železničke peške ka gradu?
Ništa te nisam razumeo. O kakvoj kružnoj saobraćajnici pričaš? Gde bi se linije okretale (čekale vreme)? Da li bi mogao da to iscrtaš na mapi? Jedino što sam skapirao je da bi linije išle ulicom Dragana Mancea.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451764#p451764:33dab95m je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 12:06 am[/url]":33dab95m]Postoji mogunost da par linija krece u pravcu ka Dragana Mancea, a par u suprotnom. Jedni bi se autobusi iskljucivali sada ispod novog podvoznjaka a drugih par linija bi islo pravo i posle solitera levo dolazili bi sa suprotne strane (ne znam nazive ulica) takodje ima ona velika kruzna saobracajnica ispod koje vozovi ulaze u tunel i tu bi neke linije mogle da pauziraju.
Bez obzira na izmeštanje GŽS i BAS - a , 601 do GŽS velika većina ljudi koristi kao presedačku opciju na druge linije ili odlazak u bližizi centar peške. Isto je i sa 511 , koliko sam mogao da primetim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451764#p451764:33dab95m je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 12:06 am[/url]":33dab95m]Moje misljenje je da sve linije koje sada idu do gzs kao krajnje stanice treba premestiti u blok 42, blok 20 i na prokop. Izmestanjem glavnih stanica autobuske i zeleznicke, nema ni potrebe za njima. Eventualno ostaviti jednu do dve uz tramvaje.
Ako neka linija voza završava u Prokopu , a ne staje na NBG , ljudi prosto počnu da se hvataju za glavu kad treba odatle da se prebace do neke druge lokacije. Već sam pisao o tome kako su me ljudi zaustavljali i pitali kako da dođu / odu sa stanice.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451763#p451763:142dyhyh je napisao(la):Kolega2357 » May 17th, 2017, 12:02 am[/url]":142dyhyh]Ne moraju ljudi da sidju na Prokopu mogu i na Novom Beogradu.
Sa ovim moram da se složim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451760#p451760:x3yk7a1w je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 12:01 am[/url]":x3yk7a1w]Evo ti primer kako nove linije indukuju putnike. Na stanici preko puta OTC, popularno buvljaka si do gradnje mosta imao liniju 60 i uopste nije bilo putnika, danas stanica u spicu bude prepuna jer na nju staju i 85, 89, 94. Za isto vreme broj ljudi koji presedaju ili ulaze/izlaze kod sava centra se smanjio. Isto ce biti sa prokopom, kada bi do njega islo bar pet linija, broj putnika bi se sigurno udesetostrucio. Nova infrastruktura i nove linije gradskog prevoza indukuju i nove tokove ljudi.
@Лаки, знам да је то све тачно и да се слажеш са мном око кружног тока. Један сам од многих са нашег форума, који заговара што више кружних токова у граду.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451673#p451673:1w2qobl1 je napisao(la):laki72 » 16 Мај 2017 03:51 pm[/url]":1w2qobl1]Apsolutno tacno i jedino razumno resenje.Гага":1w2qobl1 je napisao(la):Овде су могли комотно да изграде један кружни ток и да раскрсница буде много једноставнија за саобраћај.
Милоше извини што сам ти украо слику :wink:
Problem je Gago, kao sto znas sto se nasi planeri drze lenjira i eventualno krivuljara.
Sestar ni za zivu glavu!!!
Valjda jos vuku traume iz ranog skolovanja kad su se 'bocnuli' na vrh
Sent from my LG-D320 using Tapatalk
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451781#p451781:1qaj30xt je napisao(la):solecar » Tue May 16, 2017 11:52 pm[/url]":1qaj30xt]Ako neka linija voza završava u Prokopu , a ne staje na NBG , ljudi prosto počnu da se hvataju za glavu kad treba odatle da se prebace do neke druge lokacije. Već sam pisao o tome kako su me ljudi zaustavljali i pitali kako da dođu / odu sa stanice.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451763#p451763:1qaj30xt je napisao(la):Kolega2357 » May 17th, 2017, 12:02 am[/url]":1qaj30xt]Ne moraju ljudi da sidju na Prokopu mogu i na Novom Beogradu.
Vidi logike, a 51 i 53 ne koriste za odlazak u centar ?solecar":1w9fzh7x je napisao(la):Ništa te nisam razumeo. O kakvoj kružnoj saobraćajnici pričaš? Gde bi se linije okretale (čekale vreme)? Da li bi mogao da to iscrtaš na mapi? Jedino što sam skapirao je da bi linije išle ulicom Dragana Mancea.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451764#p451764 je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 12:06 am[/url]":1w9fzh7x]Postoji mogunost da par linija krece u pravcu ka Dragana Mancea, a par u suprotnom. Jedni bi se autobusi iskljucivali sada ispod novog podvoznjaka a drugih par linija bi islo pravo i posle solitera levo dolazili bi sa suprotne strane (ne znam nazive ulica) takodje ima ona velika kruzna saobracajnica ispod koje vozovi ulaze u tunel i tu bi neke linije mogle da pauziraju.
Bez obzira na izmeštanje GŽS i BAS - a , 601 do GŽS velika većina ljudi koristi kao presedačku opciju na druge linije ili odlazak u bližizi centar peške. Isto je i sa 511 , koliko sam mogao da primetim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451764#p451764 je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 12:06 am[/url]":1w9fzh7x]Moje misljenje je da sve linije koje sada idu do gzs kao krajnje stanice treba premestiti u blok 42, blok 20 i na prokop. Izmestanjem glavnih stanica autobuske i zeleznicke, nema ni potrebe za njima. Eventualno ostaviti jednu do dve uz tramvaje.
Ponoviću ono što neki uporno preskaču. Prokop nema putnika zato što nema linija gradskog prevoza sa kojima bi mogao dalje da se dobaci , osim dve linije koje idu na 20 minuta , što je realnost. Izmesti sve linije koje prolaze preko Karađorđevog parka i ostavi ga samo sa 30 i 36 , ili recimo stanicu NBG ostavi samo sa 60 i 67 , pa da vidim da li bi onda imao tamo tako veliki broj ljudi koji bi ih koristili. O ostalim stvarima kad budem imao više vremena.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451957#p451957:3lz00d83 je napisao(la):laki72 » May 17th, 2017, 5:15 pm[/url]":3lz00d83]I za kraj, da ponovim, posto taj deo posta neki uporno preskacu.
Svrha javnog prevoza je da prati potrebe gradjana, a ne da im namece resenja koja se protive zdravoj logici.
Danasnje potrebe Prokopa, kao stanice U NASTAJANJU su minimalne i to je realnost.
Dovodjenjem i 10 autobuskih linija do prokopa, nece povecati njegovu vaznost, a jedina posledica ce biti sto ce ljudi poceti da izbegavaju te linije (a posledicno ce biti veca guzva na drugim).
ali zato samo uvodjenjem 2. i 3. linije bg voza, vracanjem prigradske zeleznice na mesto koje joj pripada se moze postici da Prokop postane saobracajni hab kakav i treba da bude.
Tako je. Ako već prebacuješ postepeno , onda to odradi kako treba , a ne i ovo postepeno da pretvaraš u podpostepeno. Prosto rečeno , ako imam na GŽS 20 linija , umesto da od svake linije po koji polazak prebacim na Prokop , uzmem lepo celu jednu liniju i prebacim je na prokop , pa u sledećem turnusu kompletno prebacim još jednu ili dve linije ...[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451960#p451960:1fv0r9j1 je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 5:41 pm[/url]":1fv0r9j1]Moje misljenje o prebacivanju linija gradskog prevoza na prokop se zasniva na tome da se i vozovi prebace na prokop. Ja bih rekao od prvog juna svi vozovi krecu sa prokopa, do tamo vam ide ovih pet linija gradskog prevoza i zdravo. A ne ovo postepeno prebacivanje, pa ljudi i ne znaju da vozovi za Novi Sad krecu sa Beograd centra vec misle da je smanjen broj vozova kada gledaju polaske sa gzs. Mi nemamo toliko putnika na zeleznici za dve glavne stanice. Treba preseci i prebaciti sve u prokop i zavrsiti vise sa tim. Tada bi se stanica pre i zavrsila.
To ti je ustvari ugao Dragana Mancea i Gučevske , da se izrazim tehnički. Ovim za Argus turs si ujedno i dao odgovor na to koliko autobusa može da primi okretnica. Do desetak autobusa je neki optimalan broj koji može da podrži a da se ne stvaraju gužve.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451819#p451819:1fv0r9j1 je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 8:52 am[/url]":1fv0r9j1]Ta kruzna saobracajnica kako sam ja rekao je u stvari Dragana Mancea u delu gde vozovi ulaze ispod nje od Beograd Centar stanice. Ona je 2+2 profila i do skoro su sa nje polazili autobusi Argus tursa (po nekoliko turisrickih autobusa u istom trenutku je skoro svaki dan cekalo polaske ka turistickim deetinacijama bez ikakvog problema jer nema saobracaja a ulica je 2+2. Isto i u novom bulevaru koji se gradi i u Dragana Mancea desna traka moze biti zuta i da u njoj autobusi cekaju vreme. Sigurno nece biti saobraja za ulice 2+2.
Ni ja ne bih to mogao bolje da sročim.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452001#p452001:1fv0r9j1 je napisao(la):prostorni planer » May 17th, 2017, 9:43 pm[/url]":1fv0r9j1]Ali sve je prosto i jasno, prebacis vozove na prokop, omogucis ljudima sa nekoliko linija gsp-a povezanost sa ostatkom grada, pa kada to postane lokacija sa puno ljudi da vidite kako bi se odmah javio investitor zainteresovan za gradnju nekog sadrzaja na ploci. Jos kada se izgradi pristupni put od auto puta, pa sta hocemo. Ni sajam, ni mostar ni autokomanda nisu na boljoj poziciji od prokopa, samo mi nemamo taj osecaj jer do njega ne ide gradski prevoz, do sada nije prolazila veca ulica i nekako nam je bio zaklonjen, ali kada se pristupni putevi izgrade i on saobracajno poveze sa ostatkom gradaz mi cemo se navici na njega i necemo vise ni imati osecaj da je on negde u resniku vec odmah pored mostarske petlje.