Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

@Homer Jay
Znam za taj video, a idejno rešenje stanice koje se vidi u ovom videu je iz 1997 godine kada su nastavljeni radovi na izgradnji stanice.


Bitne su dve stvari koje ne smeju da se dese: 1. Putnik zaobišao stanicu i tržni centar. 2. Putnik i posetilac tržnog centra neposredno zaglavio Bulevar Franš Depera (autoput) najvažniju saobraćajnicu u centru grada izbegavanjem dve susedne petlje.
Tek kada bude ispod stanice išao metro onda će ti putnci "zaobilaziti" tu staničnu zgradu i tržni centar, a do tada se može desiti da se stanična zgrada i tržni centar na gornjoj ploči dva puta renovira od izgradnje stanice dok se dočeka izgradnja metroa.
Kao što već napisah nadam se da će sve izgraditi prema projektu saobraćaja sa ovim novim nadvožnjakom i prilazom iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića.
 
Što se tiče tržnog centra, posle "otvaranja" u januaru, "Politika" je javila da je za taj posao najzainteresovaniji Petar Matić (vlasnik "Ušća").
 
Beograd -- Radovi na izgradnji pristupnih saobraćajnica za buduću glavnu železničku stanicu Beograd centar u Prokopu, u dužini od ukupno 1,2 kilometra, počeli su danas.

IZVOR: TANJUG SREDA, 31.08.2016. | 12:17

Početku radova prisustvovao je gradonačelnik Beograda Siniša Mali koji je najavio da će taj posao biti završen na proleće 2017.

Radove je započela grupa izvođača na čelu sa Štrabagom, a vredni su 380 miliona dinara.

"Neophodno je uraditi pristupne saobraćajnice kako bi putnici mogli na normalan način da dođu do Prokopa i budu povezani sa javnim prevozom i taksijem", rekao je Mali novinarima.

On je istakao da je Prokop kapitalan projekat za Grad Beograd, koji građani Beograda čekaju oko 40 godina i da će izgradnjom pristupnih saobraćajnica biti završena druga faza tog projekta.

"Sa ovom stanicom stvorićemo mogućnost da izmestimo postojeću glavnu železničku stanicu iz centra grada i time otvaramo mogućnost za drugu fazu projekta Beograd na vodi", naglasio je gradonačelnik i najavio da će Prokop biti potpuno završen najkasnije 2019. godine.

Gradonačelnik je najavio i da će izgradnja nove autobuske stanice, koja će se nalaziti u Bloku 42 na Novom Beogradu, početi u maju ili junu i da će biti završena do kraja 2018.

"Sa završetkom Prokopa i nove autobuske stanice Beograd dobija dva važna infrastrukturna projekta koje Beograđani čekaju 40 godina, dobija dva velelepna objekta, pošto će Prokop biti jedna od najlepših železničkih stanica u ovom delu Evrope i time ne samo da privlačimo goste da dođu u Beogradu već i pokazujemo da smo ozbiljna investiciona destinacija i da investitori mogu da računaju na naš grad", naglasio je Mali.

On je podsetio da je juče Grad zajedno sa Vladom Srbije organizovao javni poziv za investitore koji su zaintresovani za ploču iznad železničke stanice u Prokopu.

"Neophodno je dovesti u funkciju ovu ploču iznad stanice, izašao je poziv za investitore i očekujemo, a nekoliko se već javilo usmeno, da ćemo naći partnera, koji će zajedno sa Vladom i Gradom napraviti novi tržni centar, staničnu zgradu i parking, čime bi u potpunosti završili ovu veliku i važnu investiciju", naveo je Mali.

Prema njegovim rečima, rok za to je kraj 2018. ili 2019.

"Nije ni važno toliko kada će tačno biti već je važno da jedno po jedno završavamo", dodao je Mali.

Radovi na prilazu Prokopu su danas započeti sa gornje strane stanice, u blizini BIP-a, a zvaničan rok za završetak pristupnih saobraćajnica je 22. maj 2017.

Projektom je predviđena saobraćajnica sa infrastrukturom sa po dve kolovozne trake, dužine oko 770 metara i razdelnim pojasom, sa obostranim pešačkim stazama, osim na delu uključenja sa Bulevarom kneza Aleksandra, gde su trotoari sa jedne strane.

Na saobraćajnici je predviđena i izgradnja mostovske konstrukcije dužine 145 metara, sa pet raspona, kao i potporni zidovi.

Takođe, biće izgrađeno 1.500 metara kanalizacione mreže, oko 560 metara vodovoda, 26 parking mesta i dva stajališta javnog prevoza.

Ulica Dragana Mancea će biti rekonstruisana u dužini od 160 metara.

U smeru od Bulevara kneza Aleksandra ka železničkoj stanici Prokop biće izgrađena pešačko-biciklistička staza u dužini od 200 metara i širine tri metra.

Osim izrade potpornih zidova i mostovske konstrukcije, značajan deo predstavlja i uređenje saobraćajnog prolaza ispod Bulevara kneza Aleksandra kojim će se prilaziti železničkoj stanici.

Projektnu dokumentaciju je uradio Saobraćajni institut CIP.

Ugovor za izgradnju saobraćajnice sa infrastrukturom i mostovskom konstrukcijom za pristup železničkoj stanici Prokop je potpisan ovog meseca sa grupom izvođača koju predvodi Štrabag, a radovi su počeli nakon pribavljanja neophodnih bankarskih garancija i odgovarajućih polisa osiguranja.

Radovima će se povezati gornji trg stanice sa postojećom saobraćajnom mrežom i javnim gradskim prevozom.

Tom saobraćajnicom predviđen je prolazak linija gradskog prevoza koje će omogućiti vezu javnog saobraćaja sa svim krajevima grada.

Premijer Aleksandar Vučić je početkom godine prisustvovao obeležavanju završetka prve faze izgradnje buduće glavne železničke stanice Beograd centar u Prokopu.

Posle oko 40 godina otvoreno je za saobraćaj osam koloseka koji su izgrađeni po evropskim standardima, kao i pet perona pa je Prokop, koji se do sada koristio za vozove gradske železnice odnosno BG voz, otvoren i za prijem i otpremu putnika vozova na relaciji Beograd-Novi Sad-Beograd.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1171363
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403105#p403105:25x3z0e5 je napisao(la):
Dalmatinac » Wed Aug 31, 2016 12:59 pm[/url]":25x3z0e5]

"Sa ovom stanicom stvorićemo mogućnost da izmestimo postojeću glavnu železničku stanicu iz centra grada i time otvaramo mogućnost za drugu fazu projekta Beograd na vodi", naglasio je gradonačelnik i najavio da će Prokop biti potpuno završen najkasnije 2019. godine.
:lool: :lool: :lool: :lool: :lool: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :bash: :bash: :bash: :bash: :mrgreen:
 
Ja razumem muku Siniše Malog. Ako svu železničku infrastrukturu oko Glavne železničke stanice treba rušiti 2020. godine, onda Prokop definitivno treba osposobiti za funkcionisanje do 2019. godine. Oni su svesni kolike su mogućnosti i koliko mogu finansijski da se pruže - jasno je da će se ići na privremena i parcijalna rešenja na gornjem prilazu stanici, iz pravca periferije.
To znači da sva ona šuma rđave armature na prilazu stanici iz pravca grada ostaje do daljeg. Pošto takav prilaz nije za ljude, zvanično će prilaz iz pravca grada biti "uređen" samo za potrebe hitnih službi, a "100% funkcionalnosti stanice" pokušaće da nekako ubudže sa perifernog prilaza.

Prema tome, rešenje o kojem Mair govori nije buncanje, već budući zvanični pristup iz kuhinje Vesić-Mali za "potpuni završetak" Prokopa. Rešenje je prelazno i iznuđeno, s obzirom na ograničene finansije i s obzirom na isforsirano rasturanje sve železničke infrastrukture iz BNV-a.
Stoga sam Mairu zahvalan na pisaniju, jer čini mi se da ono vrlo transparentno razotkriva način razmišljanja gradske vrhuške. Ako ništa drugo, oni su svesni u šta su se uvalili obavezama u pogledu projekata BNV i Prokop i sad je ovo jedino moguće čupanje i pravdanje.
 
Ja sam se nasmejao zbog činjenice da je Vučko, kad je otvarao okrečeno gradilište, rekao da će sve biti gotovo najkasnije do 2018.
 
@stanislaw
Čekaj nemoj da "srljaš", mislim hvala ti za ovo što ih "tumačim", ali ne znam ja ništa više od onog što odavno već postoji. Sada sam još upao u raspravu slučajno sa @Homer Jay, pokušavajući da objasnim tebi taj donji prilaz sa auto puta.

Nego ono što hoću da ti kažem je da idejni planovi za stanicu postoje sa ovim idejnim rešenjem iz 1997 godine po kome su i izgrađeni ti stubovi ka autoputu iz 2000 godine, a koji su sada zarasli u korov. Koje ti spominješ kao ruglo i problem. Vizuelno i tehnički ono jeste problem, ali je ceo taj deo sa pristupa autoputa projektovan za metro. Kao što možeš da vidiš na slici onog video koji je postvio @Homer Jay. Tako da veliki broj automobila i nije ni predviđen sa te strane, a pešaci idu u metro kada se izgradi. To sam hteo da ti kažem.
Tako da ovo što se sada pravi je isto predviđeno 1997 godine tačnije još ranije i nije nikakva improvizacija ili privremeno rešenje već končno ovo što su danas započeli. Objekat kao ovaj koji generiše puno ljudi s obzirom na svoju veličinu on ima prirodno uvek po nekoliko prilaza, i različitih namena ulaza i izlaza. Navešću par primera u našem gradu: Kombank arena, Sava centar, Veći tržni centri (Shopping mall), Aerodrom "Nikola Tesla", VMA itd.
 
Ma, suština je, ako Prokop do 2020. uopšte preuzme funkciju Glavne železničke stanice, staviće ga u funkciju sa jednim prilazom, ovim iz pravca periferije, a prilaz iz pravca autoputa, s obzirom na sadašnji očajno nizak stepen završetka, u najboljem slučaju će valjati za hitne službe, kao što i sam kažeš. Dakle u najboljem slučaju samo privremeno i parcijalno rešenje do 2020. godine (a sada se predstavlja kao "potpuni završetak").
 
Možda nije za poređenje, ali i stanica u Beču isto ima pristup samo sa auto-puta, mada postoje prolazi za pešake.
 
Ali ovde je reč o pristupnoj saobraćajnici iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića , ona počinje da se gradi.

 
Obrnut redosled radova bi bio daleko efikasniji i uživali bismo odmah u blagodetima
boljeg pristupa Prokopu i daleko vecu i potrebniju korisnu funkciju pravaca : Slavija. - Prokop

Sa uvodjenjem postojeceg električnog autobusa preko nadvožnjaka iz Deligradske
jeste daleko efikasnije i preče rešenje
od ovog utucavanja para i vremena
 
Boca-ica,manjak novca utiče na redosled. Manje novca treba za ovo nego za prilaz iz Deligradske i auto puta. Plus uslovljeni su da sto pre urade iole normalan prilaz Prokopu zbog skorog premeštanja vozova(čitaj,novi red vožnje). Jes da su malo zakasnili za nastupanje RV 2016/2017 ali bolje ikako nego nikako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=403198#p403198:1s16truh je napisao(la):
mvbg1 » 31 Aug 2016 18:09[/url]":1s16truh].... uslovljeni su da sto pre urade iole normalan prilaz Prokopu ....
Nisu odgovorili uslovljenosti
Nije prioritet rasterietiti prilaz iz pravca Zvezde i K.Miloša jer
koncetracija ljudi i saobracaja je u naj vecem čvorištu Slavija te bi se i rasteretila i ona i dr. pravaci
te je logično i naj krace i naj potrebnije to uraditi postojecom trasom iz Slavije-Deligradska-Prokop

U starijim postovima uslikani i opisani su posotojeci široki prilazi ispod podvožnjakom b. k. A. Karađorđevića koj i jesu baš kako su na datom planu
ali su ,,maskirani,, gradjevinskom ogradom neke gradj. firme.
te se i ne vide od zelenila iz Prokopa
a za te kvazi radove
naplatice debelo a gradjani i sam Prokop jedva da ce biti dostupniji

Nakon protekli decenija čekanja Prokopa ovakva živinarska čeprkanja
ne zaslužuje ni ovoj grad ni gradjani sa pravadanjem ikavom uslovljenosti
 
Moraš priznati da je ova solucija kud i kamo jeftinija od druge koju spominješ. Druga zahteva izgradnju nadvožnjaka preko auto-puta,radove u Deligradskoj,ekspropriaciju dela Maleškog brda,završetak ploče iznad 1. i 2. koloseka,završetak zgrade ispod i ispred njih itd,itd... Ne možeš me ubediti da je to jeftinije nego ovo sto sada planiraju da rade. O5 kažem, oni su u velikom problemu sa vremenom i obavezom da izmeste železničku stanicu iz SA,pa na ovaj način stvaraju mogućnost prebacivanja celokupnog unutrašnjeg saobracaja sa postojeće gl.železničke stanice na Prokop.
 
mvbg1
Hvala ti na trudu :)
i nadam se da stvarno i sam veruješ u takvo rešenje pristupnice da ce da reši problem
za mene je kasno nikave naočari i filteri ne pomažu,
vidim kako jeste, što i meni baš ne odgovara :|

Poznajem Maleško brdo pa ovo ovako vidim:
zahteva izgradnju nadvožnjaka preko auto-puta,
Postojeca pešačka pasarele u nadvožnjak, znači ne treba ,,probijanje pravca,,
radove u Deligradskoj,
gotovo obično sredjivanje ulice koje tako i tako treba uraditi
ekspropriaciju dela Maleškog brda,
pa i nije nužno jer i sada stoje dve saob.trake

završetak ploče iznad 1. i 2. koloseka,
završetak zgrade ispod i ispred njih itd,itd...
a ko bajagi sa ovakvim rešenjem pristupnicece odmah ce da nastave radove
i završe išta ispod, iznad i samu ploču Prokopa .....
lepo je ako makar 10 posto veruješ :kk: .... za mene je kasno .... :sesir:
 
Pa ja i nisam napisao da će ovaj obim radova pristupnih saobraćajnica na ploči rešiti problem. Već da su oni morali pribeći ovakvom rešenju zbog nedostatka novca i vremena. Pa samo betoniranje ploče iznad 1. i 2. koloseka i završetak započetih objekata oko buduce metro stanice kostaju znatno više nego sama saobracajnica na ploči.
 
Prokop da se namerno odugovlaci tako dugo da bi ga politicari koristili za kampanje. Prokop je za Ginisovu knjigu rekorda za stanicu koja se najduze gradi.
 
Prokop 30.08

02-tenderpristup.jpg


160831-Prokop-pristupi-gornji-01.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-02.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-03.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-04.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-05.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-06.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-07.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-09.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-10.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-11.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-12.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-13.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-14.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-15.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-16.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-17.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-18.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-19.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-20.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-21.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-22.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-23.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-24.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-25.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-26.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-27.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-28.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-29.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-30.jpg

160831-Prokop-pristupi-gornji-31.jpg
 
Игоре, лепа репортажа, укњижен плусићћћ.
Да ли знаш податак, колико ће још морати да копају испод подвожњака, да би се пролазило без проблема, тј. да би била стандардна висина од 4,1 до 4,4 метра ?
 
Svaka cast na ostrom oku lepo si primetio ;) Pitao sam ali nisu jos znali koliko ce trebati da se spusti nivo terena.
 
Хвала Игоре за одговор :sesir: , плусићћћ укњижен.
То значи да тај део пројекта још није ни урађен ! Можда га до следеће фоторепортаже и ураде :wink:
 
Ne bas, to znaci da sagovornici sa kojima sam pricao nisu imali taj podatak kod sebe ;)
 
Kako misle da uglave još dve trake kod stepenica koje povezuju sadašnju okretnicu kod glavnog ulaza sa ulicom Stevana Filipovića , i šta će biti sa onim barakama što su tik uz betonski zid (ogradu) , gde se trenutno nalazi zgrada MZ i stambene jedinice?
 
Pa i ne rade se 2+2 trake, već samo po jedna široka traka po smeru, uz supertanko razdelno ostvro između. To neće biti saobraćajnica sa 4 trake.
 
Sad krenem na posao i vidim geometre kako mapiraju. Ovo je deo iznad ulaska u stanicu. Levo su potporni zid i soliteri.
40e663497d913493272b8accb5889588.jpg


Sent from my LG-H320 using Tapatalk
 
Vrh