„Prokop” više nije večito gradilište
D. Radovanović | 22. avgust 2016. 13:12 | Komentara: 7
Novinari veterani sa nostalgijom obišli uređeni deo železničke stanice "Beograd centar". Prošle su pune četiri decenije od početka izgradnje
Srodne vesti
GRUPA beogradskih novinara veterana, među kojima su se našli i pojedini autori prvih tekstova o početku izgradnje "Prokopa" 1975-1976. godine, imali su priliku da na licu mesta vide, a i da čuju od inženjera "Beogradčvora", šta je u četrdeset godina urađeno na tom, za naš glavni grad, najvažnijem železničkom čvorištu.
I letimičnim pregledom sijaset novinarskih napisa o početku gradnje vrlo je lako zapaziti da je godinama obećavano da će stanicom "Beograd Centar", maltene koliko sutra, proći prvi vozovi. Stvarnost je to, međutim, ubrzo demantovala. Prolazile su godine, pa i decenije, a započeti radovi nisu privedeni kraju.
Naslovi novina iz tog perioda neprekidno su poručivali da na Prokopu sve "teče po planu" i da se "rokovi gradnje poštuju".
U "Beogradčvoru" niko, međutim, ne osporava značajan doprinos plejade neimara koji su od 1975. radili na tom veoma bitnom projektu. Nesporna je ocena, ipak, da su olaka obećanja bila nerealna, pa otuda i nije završavano ono što je pre četiri decenije započeto.
MILIONSKI TROŠKOVI
U izgradnju glavne železničke stanice "Beograd Centar" u Prokopu tokom četiri decenije utrošeno je blizu osamdeset miliona evra. U tu sumu uračunata su sredstva sada aktuelnih radova u visini od 25,7 miliona evra.
Za razliku od prethodnog perioda, kada se godinama tapkalo u mestu, sve što je urađeno za prethodne dve godine zaista je impresivno. Predanim radom, a da uz to železnički saobraćaj nije prekidan, tekli su radovi što je i donelo krajnje rezultate. Početkom ove godine, kao što je poznato, svečano je pušteno u saobraćaj osam koloseka i pet perona, izgrađenih po najvišim svetskim standardima. Time je omogućen redovan prijem i otprema putnika na relaciji Beograd - Novi Sad - Beograd.
U naredinih godinu i po prioriteti su, kažu u "Beogradčvoru", izgradnja moderne stanične zgrade, ako bude potencijalnih investitora i komercijalnih i poslovnih centara. Idejni projekat zgrade stanice već je izrađen, a sada je na obaveznoj reviziji u nadležnim republičkim službama.
Predstoji i izgradnja dveju pristupnih saobraćajnica do Prokopa. Jedna bi išla od Bulevara kneza Aleksandra, a druga od auto-puta iz pravca prema Nišu. Za sve te radove trebalo bi obezbediti trideset pet miliona evra.
Sa stanice Prokop novinari veterani, nakon detaljnog obilaska svega urađenog, otišli su sa čvrstim uverenjem da će njihove mlađe kolege, u sasvim dogledno vreme, poslati svojim redakcijama izveštaje da je izgradnja najvažnije beogradske železničke stanice konačno privedena kraju i da više neće nositi neslavni epitet "večitog" gradilišta.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... gradiliste