Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2017&mm=10&dd=20&nav_id=1316490

Konačno spojen Žeželj, pogledajte luk preko Dunava

22528687_1923596787907842_4038048808919917379_o.jpg


22549005_1923596857907835_5488682123419960164_o.jpg
 
Navlačenje dve polovine mosta je završeno, a ostatak radova biće realizovan do proleća 2018. godine.
 
Jest lep majku mu. Još kada Flirt zajezdi preko njega, milina :)
 
Sta ce da bude sa ovim mostom koji se sada koristi za prelazak dunava?
 
Slično izgledaju i lukovi novog mosta preko Kerčkog zaliva na Krimu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=486429#p486429:3r5pkgvq je napisao(la):
Orfanelin » Sat Oct 21, 2017 12:09 pm[/url]":3r5pkgvq]Sta ce da bude sa ovim mostom koji se sada koristi za prelazak dunava?
Demontira se i vraca u ratne rezerve.
Mada bi mogao da se iskoristi kao privremeno (najgore resenje) i postavi kod Vince na obilaznici oko Bgd.Tu je Dunav sirok oko 700 metara i dodatkom jos jednog segmenta (kao ovaj na slici koji je veceg raspona od 100 metara) bi se Dunav premostio. Postoje opcije i da se premosti Tisa ili postavi u NS negde oko Beocina. E sad ako novosadjani nista ne urade od toga najgore bi bilo da se isece i pretopi jer bi mogao da se upotrebi bar za obilaznicu.
Dobila bi se kraca trasa za transport opasnih materija umesto planirane varijante do Novog Sada i nazad pa bi i NS bio u dobitku jer im ne bi takvi vozovi prolazili kroz grad.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dKT_R-Z8MLY[/youtube]
 
Privodi se kraju rad na postavljanju mostovske konstrukcije Zezeljevog mosta. Ostalo je samo da se spusti predmostic sa backe strane sa privremenih nosaca.
Sledi demontaza pomocnih stubova koji su ukrucivali konstrukciju lukova tokom lansiranja, zavrsna podloga na mostovskoj konstrukciji, prilazni putevi i pruga.
preuzeto sa NSBUILD
slike: kasko i Posmatrac
 
Sa sremske strane pocelo je nasipanje osnove za pristupne saobracajnice i prugu Sl.1.
A sa backe se uklanjaju betonske staze preko kojih se mostovska konstrukcija naguravala do stuba u reci SL2.
Na manjem luku (sremskom) je pocelo uklanjanje pomocnih stubova koji su ukrucivali i podupirali luk prilikom "lansiranja" SL3 i 4

preuzeto sa NSBUILD
slika: Posmatrac i Kajpers_belt
 
Nastavljaju se radovi na novom mostu. Sa manjeg sremskog luka skinuta je kompletna pomocna stubna konstrukcija slika 1. Betonska podloga na sremskoj mostovskoj konstrukciji kompletno uradjena. Sledi nasipanje tucanika kao nosaca pruge.
isalovan je i armiran zavrsni deo zemljanog nasipa kod pomocnog mostica i jos da se izlije beton. sl 2.

Na backom luku ostalo je vrlo malo ili je vec zavrseno betoniranje mostovske konstrukcije sl3.
Sledi demontaza pomocne stubne konstrikcije i nasipanje zemlje na trasi od postojece pruge do novog mosta.

preuzeto sa NSBUILD
slike: Bogdus
 
Evo dokle se stiglo sa novim mostom u Novom Sadu. Neki rok je bio da sredinom januara 2018. god krenu prvi vozovi preko mosta, a da se drumski saobracaj uspostavi par meseci kasnije.
Deluje da ce zeleznicki saobracaj ipak kasniti neki mesec jer tek treba da se uradi tucanicki zastor kao podloga preko mostovske konstrukcije i na nasipima do mosta, kao i postavljanje pragova montaza sina i kablova za elektro kontaktnu mrezu. Ne znam da li je uradjena antikoroziona i hidro izolacija na podlozi mostovske konstrukcije sto je uslov za dalje radove na mostu od tucanickog zastora i montaze sina do asvalta na drumskom delu mosta.

Na sremskoj strani izliven je betonski pregrani zid izmedju mostovske konst. i nasipa do mosta, pa je prokopan prolaz ispod pomocnog mostica gde ce ici jedan deo pristupne petlje. slika 1
I dalje se radi na vracanju obaloutvrde sremske strane. sl 2
Na backoj strani ceka se da beton ocvrsne na pregradnom zidu, pa da se skine salung.sl3
Takodje je uradjen samo deo nasipa za prugu do mosta u visini kote za postavljanje tucanickog zastora za pragove i sine. sl4
Na backom luku mosta ostalo je da se uradi demontaza dela pomocne stubne konstrikcije. sl.5
Rade se i drumske pristupne saobracajnice na novosadskoj strani oko kvantasa. sl 6 i 7

preuzete slike sa NSBUILD
autor slika: Bogdus
 
Mislim da ce biti malo samo po jedna traka za automobile.
 
Sirina mosta je oko 27 metara i imace dve drumske trake i dva koloseka brze pruge (do 160 km/h).
Da li je ovo dovoljno za automobile neko iz Novog Sada bi bolje odgovorio. Citajuci portal NSBuild nisam video previse kritika na sirinu mosta. Vise primedbi ima na drumske saobracajnice i resenja pristupu mostu, pogotovo sa sremske strane. Petlja je malo u stilu kolaricu- panicu, a sta ce i kako biti uradjeno, videcemo. Pomenuto je da se taj deo ne radi odmah vec kasnije.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2kggPIcHfX4[/youtube]
 
Kao jedan od datuma za pocetak zeleznickog saobracaja na mostu pominjan je i januar ove godine. U medjuvremenu rokovi su pomereni za kraj marta, mada je vreme islo na ruku graditeljima. Za sada jos uvek su aktuelni zamljani radovi na buducoj pristupnoj trasi pruge (slika1), kao i prelazni nasipi izmedju cvrste konstrukcije mosta i pristupnog nasipa pruge(slika2) kako bi se spojili nasip i most. Takodje se radi na hidroizolaciji kolovozne ploce na mostu. Tek kada se sve ovo uradi ukljucujuci i tucanicki zastor, moci ce da se pocne sa polaganjem sina i radovima na kontaktnoj mrezi.
Drumski saobracaj verovatno negde na leto ove godine.


preuzete slike sa NSBUILD
autor slika: kasko
 
Sto se tice izmene imena mosta koja se spominje ovih dana u javnosti svi su izgledi da ce ipak ostati stari naziv Zezeljev Most.
 
Mogu oni da mu daju koje hoce ime opet ce ga narod zvati Zezeljevim mostom sto je po meni sasvim uredu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=502510#p502510:1kpr8kor je napisao(la):
Max15 » Чет Дец 21, 2017 7:20 pm[/url]":1kpr8kor]Mislim da ce biti malo samo po jedna traka za automobile.
Мислим да ће у овом тренутку бити сасвим довољно. Са сремске стране се на мост наставља саобраћајница профила 2+1 која после 800 метара постаје 1+1 па не би било логично да мост буде 2+2, а не може да се проширује због стамбених објеката и насипа на којем је пруга.

Што се тиче будућности, планирана је обилазница око Петроварадина (у наставку чувеног и дуго најављиваног фрушкогорског коридора Нови Сад – Рума), нови мост преко Дунава и нова петља „Југ“ па би то одвукло доста транзитног саобраћаја. А за локални саобраћај је много значајнији правац преко Варадинског моста, који би у будућности требало преусмерити на нови мост на постојећим стубовима некадашег Моста Франца Јозефа (заокружено црвеном бојом испод новог Жежељевог моста) пошто се планира да подграђе тврђаве (Београдска улица) постане пешачка зона.

 
anlmip.jpg

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rZpVWiL9l_Y[/youtube]
 
Ova blaga zima i dalje ide na ruku izvodjacima radova na novom novosadskom mostu koji ulaze u finalni deo projekta.
Teziste radova je na zeleznickom delu gde je uradjeno 90% zemljanih radova na pristupnim rampama, tj povezivanju postojeceg nasipa sa samim mostom, kako sa backe, tako i sa sremske strane posto su novi nasipi dovedeni na kotu postojeceg zeleznickog nasipa. Sledece sto se ocekuje je pocetak postavljanja tucanickog zastora i naravno pragova sa sinama. slike 2 3

Na samoj mostovskoj konstrukciji izliven je armirano betonski spoj izmedju lukova u zoni srednjeg stuba (diletacioni spojevi su na krajevima mosta) i pocelo je salovanje betonske trake razdelnog ostrva izmedju zeleznicke i drumske trase. Kada se ovo uradi sleduje hidroizolacija i sljuncani zastor slike 4 5 6

Mozda bi ekipa koja je radila obaloutvrdu na BnV mogla da nauci nesto ako ode do NS i pogleda kako se to radi. :) slika 7 8

I na kraju jedan kuriozitet. Jedan od clanova novosadskog foruma NSBUILD je Gospodin Aleksandar Bojović (registracioni nickname INZENJER) odgovorni projektant konstrukcije Železničko-drumskog mosta u Novom Sadu koji je tokom ovih par godina intezivne izgradnje mosta svojim i laicima razumljivim strucnim komentarima i odgovorima na pitanja puno olaksao pracenje radova na mostu.

preuzete slike sa NSBUILD
autori slika: tetris, kasko, inzenjer, Milan Mijovic
 
Vrh