ЖЕЖЕЉЕВ МОСТ: Преко Дунава у новембру
ЈОШ осам месеци остало је до истека предвиђеног рока за завршетак изградње Жежељевог моста у Новом Саду и пуштање саобраћаја, а надлежни уверавају да ће план бити испуњен.
-
Према динамици извођења радова и у складу са оним што је до сада урађено, планирани рок за пуштање саобраћаја преко моста на европском Коридору 10 у новембру, потпуно је реалан - истичу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
То је недавно потврдио и председник Покрајинске владе Игор Мировић, најављујући да би Жежељев мост
требало да буде свечано предат на употребу 25. новембра, симболично на дан присаједињења Баната, Бачке, Барање и Срема Краљевини Србији 1918. године.
Проблем би евентуално могао да буде претерано висок водостај у наредним месецима, који би могао да угрози спајање лукова моста на централном стубу. Градитељи се, ипак, надају да "више силе" неће бити и да ће се све до краја градње одвијати по плану.
- Тело стуба "С-3" у реци је изграђено у пуној висини од 17 метара, а преостало је да се изгради лежишна греда висока 2,4 метра, чиме ће тај централни стуб бити потпуно завршен - прецизирају у ресорном министарству.
У току су и ронилачки радови на делимичном уклањању попречних разупирача из тела стуба и затварању одговарајућих отвора на њему.
Извођачи радова, шпанско-италијански конзорцијум "АЗВИ-ТАДЕИ", са бројним домаћим фирмама као подизвођачима, ангажовани су и на довршавању великог лука новог "Жежеља", дужине 220 метара, који се налази на новосадској страни реке. У току је заваривање преосталих конектора, као и радови на антикорозивној заштити челичне конструкције, спуштању лука на пројектовану висину, а изграђена је и платформа за монтажу и заваривање конструкције прилазног моста, дужине 48 метара, као и бетонирање лансирних греда.
На другом, малом луку моста од 180 метара на петроварадинској страни, постављени су привремени ослонци за "лансирање". Изграђена је платформа за монтажу од 27 метара.
Лансирање малог лука планира се за прву половину јуна, а потом и прилазног моста. Целокупна опрема се затим премешта на новосадску страну ради лансирања великог лука, у првој половини јула. После "навлачења" и спајања двају лукова, на средњем стубу уследиће бетонирање коловозне конструкције и постављање железничке инфраструктуре. До свечаног отварања биће изграђене и приступне саобраћајнице.
ДЕМОНТАЖА
МОНТАЖНО-ДЕМОНТАЖНИ мост "МД 88", који је изграђен убрзо након рушења Жежељевог моста у НАТО бомбардовању 1999, биће демонтиран и ускладиштен на простору ранжирне станице у Новом Саду, према захтеву инвеститора "Инфраструктуре железнице Србије".
Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D1%83