Šta je novo?

Žeželjev Most u Novom Sadu

Po prognozi vodostaj sutra 272, u nedelju već 259, tako da je noćas bio vrh talasa na 280, ovoga puta smo se provukli za 20 cm, jer su talpe na koti 300.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=417034#p417034:18rlks2u je napisao(la):
kruuki » 16 Nov 2016 09:17 pm[/url]":18rlks2u]
Gargoyle":18rlks2u je napisao(la):
ima li negde projekat pristupnih?

Ja mislim da ce se povezati sa postojecom saobracajnicom,jer je tu i bio most,tj sa ovim putevima koji su sad povezani sa zeleznickim koji je sagradjen tu kao privremeno resenje ako se ne varam


Sent from my iPhone using Tapatalk

mislio sam da će biti neko rešenje zbog kombinacije drumskog i železničkog saobraćaja
 
e2b063e093aee461ef81cc6cc4221edd.jpg

Okačio Kasko sa nsbuilda.
 
Nema više potrebe za strahom od visokog vodostaja Dunava i potapanja priboja,koje se desavalo u predhodnom periodu. Radi se ubrzano i na luku sa Novosadske strane. Najzad neki vidljivi pomaci ka konačnom lansiranju lukova na središnji stub.
 
Novosti, 10.12.2016.
http://www.novosti.rs/vesti/srbija.73.h ... preko-zime

"Žeželja" grade i preko zime

Radovi na izgradnji Žeželjevog mosta izvode se prema planiranoj dinamici i ukoliko ne bude nekakvih nepredviđenih situacija, trebalo bi, kako je i najavljeno, da bude završen do kraja iduće godine.

voj-Zezeljev-most-Stub-S3-0.jpg


Poseban građevinski poduhvat je centralni stub mosta "S3", koji se nalazi u reci. Na tom delu izvode se radovi na postavljanju oplate i armature za četvrtu i petu fazu tela stuba, kako bi potom bio izbetoniran deo u visini od sedam metara. Tokom januara i do sredine februara biće obavljani radovi na ležišnoj gredi stuba - postavljanje armatura, oplata, ugradnja delova ležišnih oslonaca na stubu, betoniranje, u visini od 2,4 metra, tako da će ukupna visina stuba iznositi 19 metara i 40 centimetara.

Prema planu izgradnje, završetak Žeželjevog mosta je predviđen za kraj 2017., a demontaža obližnjeg montažno-demontažnog mosta za februar 2018. godine.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vBH2qEsB0tQ[/youtube]
 
Ole jos malo pa stub gotov jos glavu da urade
 
Kako će da prenesu ovoliki most na reku? Možda više onih malih hidrauličnih dizalica (hydraulic jacks) ispod mosta što ga dignu i guraju. Po čemu će ga gurati do stuba?

I da kao što diša spomenu na početku ove teme, bilo je teranja motora i kola preko lukova starog Žeželjevog mosta: Boris Radovanović je 1996-e se popeo motorom Suzuki, a onda i Jugom. Bilo je i gostovanje tih godina kod Vanje Bulića u Crnim biserima.
 
Da li je tačno da talpe štite gradilište stuba do vodostaja od 300cm? Za par dana će vodostaj preći 300, a do kraja nedelje i 350! Inače je u Novom Sadu granica za proglašenje redovne odbrane od poplava 450cm, pa je jasno da je ova zaštita na 300 postavljena prilično smelo.

Prema ovim fotografijama gradilištu još uvek treba zaštita. Voleo bih da neko stručan pojasni.
 
@Goje, tačno je. Ima odlična tema na NS Build-u gde je jedan od inženjera objašnjavao raznorazne detalje vezane za most dok mu nije zabranjeno (Srbija...). Pogledaj temu, ima toliko zanimljivih informacija da bi svaki pravi beobildovac mogao satima da balavi :D

Talpe su te visine jer bi sa dodatnom visinom pritisak vode bio višestruko jači, što bi zahtevalo mnogo skuplju konstrukciju. Procenjeno je da će ova visina biti dovoljna da se odradi posao na vreme, i verovatno bi bila da nije bilo komplikacija - projektna dokumentacija je prikazivala da je dno dunava očišćeno, da su ostaci starog stuba uklonjeni, što uopšte nije bilo tačno.

Osim toga, most je projektovan izuzetno ekonomično, cena je bila 60m evra i otud i razlog da se štedi na svemu, pa i na visini talpi. Inače je most dosta specifičan, zbog asimetričnog opterećenja (pruga sa jedne, saobraćaj sa druge strane), rekorder po mnogim parametrima. Meni je i jako lep, jedan od naših najlepših mostova.

U svakom slučaju, mislim da sad talpe nisu više potrebne uopšte za nastavak radova, s obzirom da je stub izliven, a glava može da se izlije i bez talpi. Jedini zez je dizalica, ali može to sve i sa barži da se obavi.

Predstoji za koji mesec naguravanje čeličnih konstrukcija, biće to spektakularan poduhvat ;)
 
Све тачно речено Михајло осим што је цена била око 45мил.евра што је мени још увек несхватљиво мало за оволику и овакву грађевину :shock:
 
Mogla bi i dekorativna rasvjeta da se uradi na mostu
 
ЖЕЖЕЉЕВ МОСТ: Преко Дунава у новембру


ЈОШ осам месеци остало је до истека предвиђеног рока за завршетак изградње Жежељевог моста у Новом Саду и пуштање саобраћаја, а надлежни уверавају да ће план бити испуњен.

- Према динамици извођења радова и у складу са оним што је до сада урађено, планирани рок за пуштање саобраћаја преко моста на европском Коридору 10 у новембру, потпуно је реалан - истичу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

То је недавно потврдио и председник Покрајинске владе Игор Мировић, најављујући да би Жежељев мост требало да буде свечано предат на употребу 25. новембра, симболично на дан присаједињења Баната, Бачке, Барање и Срема Краљевини Србији 1918. године.

Проблем би евентуално могао да буде претерано висок водостај у наредним месецима, који би могао да угрози спајање лукова моста на централном стубу. Градитељи се, ипак, надају да "више силе" неће бити и да ће се све до краја градње одвијати по плану.

- Тело стуба "С-3" у реци је изграђено у пуној висини од 17 метара, а преостало је да се изгради лежишна греда висока 2,4 метра, чиме ће тај централни стуб бити потпуно завршен - прецизирају у ресорном министарству.

У току су и ронилачки радови на делимичном уклањању попречних разупирача из тела стуба и затварању одговарајућих отвора на њему.

Извођачи радова, шпанско-италијански конзорцијум "АЗВИ-ТАДЕИ", са бројним домаћим фирмама као подизвођачима, ангажовани су и на довршавању великог лука новог "Жежеља", дужине 220 метара, који се налази на новосадској страни реке. У току је заваривање преосталих конектора, као и радови на антикорозивној заштити челичне конструкције, спуштању лука на пројектовану висину, а изграђена је и платформа за монтажу и заваривање конструкције прилазног моста, дужине 48 метара, као и бетонирање лансирних греда.

На другом, малом луку моста од 180 метара на петроварадинској страни, постављени су привремени ослонци за "лансирање". Изграђена је платформа за монтажу од 27 метара.

Лансирање малог лука планира се за прву половину јуна, а потом и прилазног моста. Целокупна опрема се затим премешта на новосадску страну ради лансирања великог лука, у првој половини јула. После "навлачења" и спајања двају лукова, на средњем стубу уследиће бетонирање коловозне конструкције и постављање железничке инфраструктуре. До свечаног отварања биће изграђене и приступне саобраћајнице.

ДЕМОНТАЖА

МОНТАЖНО-ДЕМОНТАЖНИ мост "МД 88", који је изграђен убрзо након рушења Жежељевог моста у НАТО бомбардовању 1999, биће демонтиран и ускладиштен на простору ранжирне станице у Новом Саду, према захтеву инвеститора "Инфраструктуре железнице Србије".


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D1%83
 
Radovi se intezivirali sa dolaskom lepsih dana.
163aa40278bc1ecaa329ce9175624cac.jpg

19501ae918d97ca878a104ae7bd8ed53.jpg

Kasko sa NSBUILD-a.
 
Stub u vodi je završen, a i sve vešaljke su postavljene na oba luka.
 
Vrh