Šta je novo?

Škole, fakulteti i druge obrazovne ustanove

1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881607#p881607:2hej71yb je napisao(la):
boca-ica » 19 Sep 2021 14:31[/url]":2hej71yb]Kada bi dangubljenje i zaludno ,, učenje,, izbacili iz obrazovanja prepilovili bi smo trajanje školovanja.
Pa i ne bi smo. Naprimer, izbaciš iz "Informatike i računarstva" DOS i sl. , a posvetiš više vremena izučavanju novijih Office paketa (a ne prevaziđenim verzijama, koje bi se samo fakultativno izučavale malo kao uvod u bolje razumevanje današnje verzije), tu pre svega mislim na (Word, Excell i Power point) pa mogao bi i neki program za osnovo sređivanje fotografija i videa, pa recimo i neki osnovni nivo upoznavanja sa hardverom računara i laptopova...
Onda, iz fizike bi mogli, kasnije elektrotehnike, da se izučava naprimer kako da se zameni sijalica u lampi ili lusteru, da se promeni osigurač (novi i stari), zameni i / ili popravi fasung, kako da se promeni prekidač na lampi... Možda ne bi bilo loše da se ponovo uvede domaćinstvo. Da recimo postoje obavezni kampovi krajem godine gde bi se izučavalo nešto slično onome što postoji u mladim izviđačima (da to bude u okviru geografije). Pa da se recimo iz muzičkog uvede da se prepoznmaju i naše pop, rock pesme, pa strana pop , rock, reggae, disco... muzika, a ne da imamo decu koja treba da znaju 300 kompozicija klasične muzike, a da realno i to natucaju, a znaju čitav spektar Granda i sl. Da se likovno razdvoji na klasično likovno i istoriju umetnosti, a ne da sada iz likovnog izučava šta je nekoga navelo da vaja ili slika nešto, a da ne zna da razlikuje nijanse boja, da parafraziram. Biologija za sedmi razred bi mogla da bude poseban predmet koji bi se bavio ozbiljnije ekologijom, zaštitom životne sredine, pa za šta je koja biljka korisna, kako disbalans nečega u prirodi utiče na nešto drugo i na nas same i sl. Ali kako je nekima važnije da izlazi ovakav kadar u drugom citatu, i ne čudi što nam školstvo takvo da sve više imamo zaglupljene generacije.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881607#p881607:2hej71yb je napisao(la):
boca-ica » 19 Sep 2021 14:31[/url]":2hej71yb]
Poredjenje znanja za predjašnje zanatlije i današnjih isto ne uporedivo....
Kvalitet proizvoda to dokazuje

Ovo NE realno školstvo odgovara svima :kk:
treba ga još vremenski produžiti i opteretiti.
Proizvodnja krembila nikad dosta
:sesir:
 
I civilna zastita je jedan od najhitnijih predmeta koje fale a koji se mogu ubaciti u "slotove" koji bi se oslobodili izbacivanjem latinskog, veronauke i gradjanskog, i/ili spajanjem logike i filozofije.

Svake godine nemali broj ljudi nam gine od poplava i pozara, ljudi ne znaju kada i kako se evakuisu, gde se i kome javljaju u slucaju velikih nesreca. I svake godine iz srednjih skola izlaze punoletni ljudi koji ne znaju ni prvu pomoc da pruze niti kojim aparatom se gasi koja vrsta pozara. Neka bude u pocetku i cisto teorijski predmet(zbog manjka para, opreme i kadrova). Ali da bude nesto. Pa ce da se zadrzi ponesto u glavi i pomogne da se sutradan ne prave gluposti.

I onda posle kazu tvrdolinijasi "pa to se uci na sluzenju vojnog roka". A tl nije tacno. Niti se sve to uci tamo, niti ti je potrebno sluzenje vojnog roka na nacionalnom nivou da bi edukovao i obucio ljude da imaju nesto vecu spremnost i atopu prezivljavanja za vanredne situacije poput poplava, pozara, klizista i zemljotresa, koji su svi svakogodisnja pojava na ovim prostorima.

Nego lepo sto im 12 godina tovaris glave nekim glupostima (kazem, nekim) daj im u jednom razredu osnovne i posle u jednom razredu srednje da se informisu i obuce o tome i imaces stanovnistvo koje sutra nece ginuti po poplavama jer zakorace u bujicu metar duboke vode pa posle bude "dizi vojne Mi-8ice, odnese voda coveka!" :kafa: Karikiram, ali sustina je ista. Prica se o nekim vojskama i ratovima a vise nam godisnje pogine ljudi zbog neobucenosti da se nose sa vanrednim akcidentima nego od ispaljenih metaka neprijatelja.
 
За неке ствари чак није ни потребан посебан предмет, може да се организује обука у једном полугодишту, нпр. за противпожарну заштиту и за прву помоћ. После би из тога могле да се организују секције за прву помоћ и ДВД који би учествовали у такмичењима. За сад само медицинске школе и црвени крст имају омладинске екипе за такмичења из прев помоћи. Не би било лоше да и друге школе учествују у томе.
 
Pa i ne bi smo. Naprimer, izbaciš iz "Informatike i računarstva" DOS i sl. , a posvetiš više vremena izučavanju novijih Office paketa...
E moj Sole tuga...
Pazi to ti je isto kao da školuješ auto mehaničare koj posle znaju samo -Fijat- da opravljaju :lol:
Danas srecem mnogo Informatički školovanih mladih ljudi koj rade i žive od posla preko tj sa compa
Al kad ih pitam nešto mimo glupavog Wina
sa drugih platforma na primer nekog Linuksa .... samo bleje ko ovce
To ti je to zadrto Informatičko obrazovanje za Win isto ko da posle imamo samo auto mehaničare za Fijata, dodješ mu sa dr. autom a oni bleje.... be, be beee
:lool:
Ne bih ovde raspljavljo koliko i šta valja o i u informatici, Nego o glupavoj strukturi i programu školstva.
Da se osvrnem i na ozbiljnije obrazovanje eve:
Pokušaj da položiš neki ispit na faksu a da nisi u skriptarnici kupio profinu knjigu :lol:
uzgred koju je napisao tako što kao seminarske radove poglavlja pišu studenti
a on samo objedini i svake god. izbaci ,,novi,, materijal sastavljen isključivo iz izvora stare literature, koju siroti studenti po nj. uputstvu moraju da rudare. Da ne spominjem upotrebu rečenica na ispitu nabubane baš iz nj. knjige , koju kad prepozna zna , da jeste student ulčio. :lol:

Na žalost pitanje i jeste šta je naučeno...
To ti je zagarantovano štancovanje obrazovanih krembila.
Ima izuzezaka ali oni više spadaju
u dar prirode nego u dar trulog školstva
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881690#p881690:ktd23oxk je napisao(la):
boca-ica » 19 Sep 2021 21:23[/url]":ktd23oxk]
Pa i ne bi smo. Naprimer, izbaciš iz "Informatike i računarstva" DOS i sl. , a posvetiš više vremena izučavanju novijih Office paketa...
E moj Sole tuga...
Pazi to ti je isto kao da školuješ auto mehaničare koj posle znaju samo -Fijat- da opravljaju :lol:
Danas srecem mnogo Informatički školovanih mladih ljudi koj rade i žive od posla preko tj sa compa
Al kad ih pitam nešto mimo glupavog Wina
sa drugih platforma na primer nekog Linuksa .... samo bleje ko ovce
To ti je to zadrto Informatičko obrazovanje za Win isto ko da posle imamo samo auto mehaničare za Fijata, dodješ mu sa dr. autom a oni bleje.... be, be beee
:lool:
Ne bih ovde raspljavljo koliko i šta valja o i u informatici, Nego o glupavoj strukturi i programu školstva.
Dobro, ostavimo DOS, uvedemo Linux u informatiku. Taj neko završi školu i konkuriše na mesto radnika u fotokopirnici. Osoba koja ga intervjuiše ga pita šta zna da radi na kompjuteru, ovaj mu kaže DOS i Linux. A ovaj što intervjuiše ga pita da li zna Windows, Word i Photoshop. Ovaj mu kaže da zna Word 2003. Na kraju se ispostavi da kandidat nije pogodan, zato što zna sve ono što nije potrebno u svakodnevnom životu. :wink:
 
Hteo bih da se osvrnem na Soletov komentar sa poslednje strane, gde spominje hemiju i tu profesorku sa faksa.

Realno jeste to "kazna" i osećaj degradiranosti da se sa predavanja na faksu pređe na predavanje u osnovnoj/srednjoj. Pre svega jer su na fakultetu ozbiljniji ljudi (barem 90%) i većina njih je tu došla da uči i da prati nastavu. To je vrlo retko slučaj u školama. Evo ja nikada nisam imao osećaj da idem u školu da nešto učim, nego mi je sve to izgledalo kao sporedno, a glavno je bilo to da sam u društvu (nisam bio loš đak, naprotiv, u osnovnoj uvek završio kao odličan, u srednjoj u izboru za đaka generacije). Na fakultetu je to skroz drugačije, ima druženja, ali su relativno svi ozbiljni, a rad sa takvim ljudima je daleko lakši, pogotovo zbog toga što se interesuju za tu određenu materiju. Ja lično nikada ne bih mogao da radim u bilo kojoj školi, jer smatram da su takva deca napast i užas za mentalno zdravlje (oduvek takvi bili) i da je rad sa takvom decom izuzetno težak. Zato me ne čudi da neki nastavnici u kasnijim godinama izgube želju da predaju, posebno ako na početku ne zauzmu neki stav i izgrade sebi imidž ozbiljnog nastavnika kod kojeg se ne može pričati i glupirati na času.

I tu je problem našeg školstva, što se sve posmatra na isti način kao od pre 50 godina. Zanemarujući opremljenost škola, samo stanje u školama je zaostalo. Nema nikakvog osećaja za decu, nego se sve gleda poslovno - moj mali brat je krenuo u treći razred, sada im promenili učiteljicu jer se ona učiteljica, koja je trebalo od početka da im bude tu, tada porodila i sada vratila sa porodiljskog. Sličan slučaj sam i ja doživeo u trećem razredu, kada smo menjali učiteljicu jer se ona odselila - iako nije loš učitelj koji je došao, opet je to teška promena za decu i veoma teško prilagođavanje. Tako je sada i njima, vezani su bili za dosadašnju učiteljicu i sada moraju da se navikavaju na novu.

Deca su stavljena u sporedni plan. A glavna stvar je da se ispredaje prema zastarelim planovima i programima nastave, koji u fokus stavljaju vrlo nebitne informacije i ograničavaju razvijanje dece. Ne uče se bitnim stvarima (u to ne spada onaj fazon za matematiku "prođe još jedan dan da nisam morao da računam visinu trougla") i ne razvijaju im se druge sposobnosti. Da ne pričam o tome da se fizičko još uvek ocenjuje na osnovu fizičke spremnosti dece, gde se svako dete izjednačava i ocenjuje po istim kriterijumima. Sad mogu ja reci da je prošao još jedan dan da nisam skočio preko kozlića, da nisam koristio trokorak jer ne igram košarku, nisam bacao kuglu jer koji će mi to k. I na osnovu istog kriterijuma, gde se najbolje ocenjuju oni koji prebace određeni kriterijum, a svi drugi dobijaju niže ocene je potpuna budalaština, a uz to, to jako negativno deluje na psihu. Ja sam redovno izbegavao takvo nekakvo ocenjivanje kako god sam mogao, jer je to jako psihički uticalo na mene što su neki drugi snažniji, spremniji i spretniji od mene, samo zbog toga što nisam mogao da fizički uradim neku stvar.
Da ne pričam o muzičkom, kada smo bili ocenjivanji na osnovu pevanja - neka pesma iz knjige, pa udri pevaj pred celim razredom, a onda se trudi da se ne stidiš jer ti se smeju drugari iz odeljenja.

Dakle, školstvo ne gleda decu uopšte. Osećaj i želja dece da uče, da se druže i da se lepo osećaju u školi uopšte ne postoji. Tu je kriv ceo sistem, a ne samo nezainteresovani nastavnici.
 
Одлично речено Маре. И у школству се као и у већини ствари у нашем друштву због форме губи суштина. Гледа се програм и оцене а не реална жеља деце за учењем и њихово даље усмерење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881732#p881732:3pq9d4wz je napisao(la):
marrecar » 20 Sep 2021 00:17[/url]":3pq9d4wz]Hteo bih da se osvrnem na Soletov komentar sa poslednje strane, gde spominje hemiju i tu profesorku sa faksa.

Realno jeste to "kazna" i osećaj degradiranosti da se sa predavanja na faksu pređe na predavanje u osnovnoj/srednjoj. Pre svega jer su na fakultetu ozbiljniji ljudi (barem 90%) i većina njih je tu došla da uči i da prati nastavu. To je vrlo retko slučaj u školama.
Tačno, ali ako ti priđu sami đaci i pitaju te da ih spremaš za opštinsko takmičenje, to bi onda trebalo da bude znak da su ta deca ozbiljna i da žele nešto da nauče, zar ne? A ne da im odgovoriš na to da ako hoće da se spremaju, da uzmu i da se spremaju sami.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881754#p881754:3pq9d4wz je napisao(la):
Дошљак » 20 Sep 2021 01:56[/url]":3pq9d4wz]Одлично речено Маре. И у школству се као и у већини ствари у нашем друштву због форме губи суштина. Гледа се програм и оцене а не реална жеља деце за учењем и њихово даље усмерење.
Barem u mom slučaju, predmeti koje su profesori znali / hteli da nam približe, te sam predmete rado učio. Čak i na ovom mom primeru hemije se vidi koliko pristup nastavnika može da utiče na to da li ćeš voleti ili ne neki predmet. A i gledajući neke nastavnike, trebalo bi da se ozbiljniji psihološki test prođe, pa ako se dobije saglasnost, da tek onda može da se primi kandidat za nastavnika, ako zadovoljava sve ostale kriterijume. Tačno se vidi da nije taj posao za svakoga, isto košto nije vozačka, za koju je psihotest čisto pro forme.
 
...Taj neko završi školu i konkuriše na mesto radnika u fotokopirnici ....

ISvršeni nformatičari kod nas da rade u fotokopirnici :lol: ma ajte molim vas gde to biva, no dobro
Hteo sam još da uporedim zapadni sistem gde nj. prof periodično konkurišu za svoje i dr radno mesto te svoje znanje permanetno osavremenjuju zbog konkursne provere...
Sa našim profanima nije takav sistem njima je do penzije to mesto zagarantovano i nema nikakvu proveru osavremenjivanju znanja , te često jedno te isto ko na guslama dave polaznike...

Kažem hteo sam, al kakav dobih (citiran) predhodni odgovor tj. komentar
naj verovatnije djaba trošim slova :lol:
Zalud je nadati se ikakvoj bitnoj promeni u bezveznom sistemu školstva
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882014#p882014:267s7ypr je napisao(la):
boca-ica » 20 Sep 2021 21:08[/url]":267s7ypr]
Svršeni informatičari kod nas da rade u fotokopirnici :lol: ma ajte molim vas gde to biva, no dobro
Gde biva? Pa na Beobuild - u biva, zato što se pogrešno čitaju (tumače) postovi. Sve vreme se priča o osnovnom i srednjem obrazovanju i šta tu treba da se menja, a onda kao padobranac uleti svršeni fakultetlija informatike, na koga se nije ni odnosio post o zapošljavanju u fotokopirnici, već na svršenog srednjoškolca. ;)
 
.... Sve vreme se priča o osnovnom i srednjem obrazovanju i šta tu treba da se menja, a onda kao padobranac uleti svršeni fakultetlija ...

Sole... sve vreme se priča o kompletnom školstvu
Promene - reforme su ne ophodne od predškolskog do master obrazovanja.
Koliko vidim sto je veci stepen školskih ustanova to je veca trulež.
Sdruge strane ako i treba ,
koga znanje stvarno interesuje danas je lakše doci do njega
a koga interesuje samo papir eto dobice ga bez vecih problema naravno ako mu roditelji imaju dovoljno novca....

i sve u redu , možemo nastaviti sa kozmetičkim promenama
:sesir:
 
Ako ti kažeš da se sve vreme piše o celokupnom školstvu, onda mora da je tako, iako ja to uopšte ne vidim na prethodnim stranama.

P.S.
Koliko su Linux, DOS i sl. neophodni za obavljanje poslova koji nisu usko vezani za programiranje? Ili pak izučavanje Office 2003 paketa?
 
Sole prosto
otvaraš kao mlad čovek firmu sa ili bez start ap stimulacija i opet imaš mnogo rashoda koje i jesi a i koje nisi planirao. :mrgreen:
Danas bez obzira koju delatnost se obavlja računar je ne ophodan.
I iii tu te doceka još jedan rashod za firmu:
Plati i licencu za Win, pa plati za njegov ofis , pa plati još koj programcic ....
ili ocekuj visoku kaznu za ilegalnu upotrebu kao firma
Zašto ?
Pa zato što u školi su ostali ne pismeni za dr. Na primer za neki Linuks
koj je besplatan u celom svetu pa i kod nas.a ima i besplatnu libru (ofis) i milion dr. programa.
Istina neki programi ali samo neki za Win su suviše otišli u profesionalizam što nema za linuks.
O Linuksu imaš dosta na netu da ga ne reklamiram ovde.
Poenta je u ne opismenjavanju u školi za besplatne i korisne stvari
vec se favorizuje jedna privatna strana firma kako bi kroz sistem obrazovanja izučavanjem samo njene platforme zanavek imala obezbedjene prihode

Eto čista trulež i smrad ugurana u sistem obrazovanja, zar ne ?
:sesir:
 
Zaista ne pismenost je veliki problem.
 
E ,fala vi :D
Ete ... ja ne volem čopavu belo svetsku vucibatinu koja nas je unakaradila za vek i vekove za mnoge stvari kroz njegovu reformističku pismenicu koju u to vreme ne pismen Miloš nije provalio da se radi o Austrougarskoj podvali.
Jbg.Sad smo tu de jesmo , nema promene i mora školstvo da ga slavi kao naj zaslužnijeg. :mrgreen:
Ne brini taki slučajevi i u dr. naukama nisu retki pa lovorike leže na mnogim folirantskim glavama kojima je pripisana ili bolje reci koje su prisvojile slavu.

Da ne kvarimo, ima toga na netu pa koga zanima lasno je naci.
:sesir:
 
Dve velike dobre vesti. Sad, samo da postanu realnost...

Dva fakulteta i pet instituta na jednom mestu: Srbija želi na tržište koje će vredeti više od trilion dolara

Dva fakulteta i pet naučnih instituta trebalo bi da ubuduće budu deo jedinstvene prostorne celine - BIO4 Kampusa.
1335194932614ee12119c16010794472_640.png


Reč je Biološkom i Farmaceutskom fakultetu, kao i Institutu za molekularnu genetiku i genetička istraživanja, Centru za održivo upravljanje biresursima i prirodnim produktima PANDA Instituta za biološka istraživanja "Siniša Stanković", Institutu za medicinska istraživanja, Institutu za multidisciplinarna istraživanja i delu Instituta za razvoj veštačke inteligencije.

Kako se navodi u opisu projekta, ovaj kampus biće smešten u neposrednoj blizini Instituta za virusologiju, vakcine i serume "Torlak" i novog sedišta Agencije za lekove i medicinska sredstva, sa kojima će činiti jedinstvenu biomedicinsku celinu.


Pored navedenih visokoškolskih i naučnih ustanova, biće izgrađena i ekstenzija Naučno-tehnološkog parka Beograd za razvoj startapa iz BIO4 oblasti, koja će obuhvatiti i Centar za ideje, kao zonu okupljanja istraživača i studenata iz različitih oblasti.

Ovako koncipiran ekosistem će uključiti i Centar za razvojna odeljenja industrije, što će značajno pojačati prisustvo farmaceutskih, biomedicinskih i biotehnoloških kompanija iz zemlje i sveta, dodaje se u opisu projekta.

Kako je predviđeno planskim dokumentom, Kampus će se graditi na površini od oko 7,9 hektara i imaće orijentacioni kapacitet za prihvat hiljadu studenata visokoškolske ustanove i još 300 studenata/korisnika u ustanovama studentskog standarda.

Samo tržište BIO4 oblasti će za nekoliko godina u svetu vredeti više od trilion dolara, a Srbija želi da na tom tržištu bude aktivan učesnik.

Tokom septembra ove godine biće raspisan konkurs za idejno urbanističko-arhitektonsko rešenje faze A ovog kampusa, navodi se na zvaničnom sajtu Grada Beograda.

https://www.b92.net/lokal/beograd/drust ... ra-1927667
 
Шири се ЕТФ и повезују технички факултети

Електротехнички факултет и кампус техничких факултета који се налазе поред Универзитетске библиотеке „Светозар Марковић” и Архива Србије биће проширени – добиће нови објекат од око 22.000 квадратних метара и око 7.000 квадрата гараже. Тако ће са врата скинути дугогодишњи проблем са недостатком простора од око 15.000 квадрата, због чега се часови и испити на ЕТФ-у организују у две или више смена, чак и у касним вечерњим сатима (до 22 часа) и у току викенда.

Осим тога, велики део расположивог простора налази се у зградама које датирају од 1932. до 1955. године, укључујући 3.000 квадрата привремених објеката, и потребна им је обнова како би се достигли савремени стандарди безбедности, приступачности, енергетске ефикасности, заштите животне средине и смањили пре свега трошкови енергије. Ове зграде су у блоку од 59.000 квадрата и деле заједничко унутрашње двориште, све су окренуте ка околним улицама (Краљице Марије, Карнегијевој и Булевару краља Александра) и практично немају директних унутрашњих веза. Због тога треба обезбедити физичке везе и заједничке просторе да би се ове институције повезале, наведено је у тексту позивног конкурса за урбанистичко и архитектонско идејно решење нове зграде ЕТФ-а са заједничким садржајима и урбане обнове блока техничких факултета у Београду: Машинског, Архитектонског, Грађевинског и Технолошког.

Техничка подршка архитектонском надметању је Инвестициони оквир за Западни Балкан (WBIF-IPF7), а реализује га Министарство просвете, науке и технолошког развоја.

– Пројекат се припрема у оквиру Сектора за ученички и студентски стандард и инвестиције у Министарству просвете, а захтев за кредит у износу од 95 милиона евра предвиђен је у државном буџету за 2020. годину. Пројекат је укључен у регистар пројеката Развојне банке Савета Европе. Закључивање кредитног споразума очекује се до краја 2021 – наведено је у позиву за претквалификацију конкурса која траје до 18. октобра.

Четири дана касније, од свих аутора који су поднели пријаве стручни жири изабраће осам такмичара. Они до 15. фебруара следеће године имају рок да предају пројекте, а резултати овог архитектонског надметања требало би да буду познати до 15. марта 2022.

Свих осам учесника биће награђено, првопласирани са 15.000 евра, другопласирани са 9.000, трећепласирани са 6.000, док ће преостали добити накнаду за покривање трошкова припреме пројекта у износу од по 3.000 евра.

Како ће тај новчани део конкурса бити распоређен одлучиће петочлани жири: Зорица Савичић, архитекта, која је израдила просторно-програмску анализу и израдила пројектни задатак, Бранислав Реџић, архитекта, Игор Грозданић, архитекта из Сарајева, др Дарко Ђукић, менаџер пројекта у Канцеларији за управљање јавним улагањима, и представник Електротехничког факултета.

https://www.politika.rs/scc/clanak/4884 ... -fakulteti
 
Falim te bože, nakon nekoliko decenija, ako ne pravi kršteni kampus, bar se organizuju neke celine i grupisanja rasturenih fakulteta Beogradskog univerziteta...
 
Da lepa vest, nadam se da ovo uključuje obnovu celog kompleksa a ne samo dogradnju novog objekta u unutrašnjem dvorištu.
 
Nemačka škola u Istarskoj ulici na Senjaku (od Zaviše crnog do Petra Čajkovskog)





 
Dom učenika Krnjača / izvor WD Concord West

1634734075403.jpg

1634734075520.jpg

1634734081635.jpg
 
Vrh