Šta je novo?

Škole, fakulteti i druge obrazovne ustanove

I, dakle, možemo li očekivati da će, po izgradnji nove zgrade KCS na prostoru napuštenih klinika nići dom za smeštaj studenata medicine, stomatologije i veterine? Ili je izglednije da se takvo što izgradi u Velikoselskom ritu?
 
Још увек није најјсније које ће се тачно зграде испразнити. А биће и селидба болнице Свети Сава са Савског трга, неки причају у круг КЦС а неки причају о локацији уз КБЦ Бежанијска коса.
 
kraljevina-sesta-zenska-realna-gimnazijabeograd-1938_slika_O_292725261.jpg
kraljevina-sesta-zenska-realna-gimnazijabeograd-1938_slika_O_292725265.jpg
 
Vi ne razumete da su prioritet Grada "investitori" a ne obrazovanje.
 
Mi ništa ne razumemo, ali zato MC_ jedini sve razume. :wink:
 
Овде је да нас просветли, буди захвалан и понизно слушај
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767079#p767079:1imr1ump je napisao(la):
solecar » Уто Авг 18, 2020 5:09 pm[/url]":1imr1ump]Za obnovu Zemunske gimnazije oko 350 miliona dinara

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić obišao je radove na rekonstrukciji Zemunske gimnazije koji, kako je rekao, koštaju oko 350 miliona dinara.

Naveo je da su radovi vrlo opsežni i kompletni, da su počeli krajem aprila ove godine i da je rok za njihovo izvođenje 300 dana. „Biće izvršena zamena prozora, poda, kompletne instalacije… Potpuna obnova objekta koji je star 140 godina i za sve to vreme nije rađena njegova ozbiljnija rekonstrukcija“, rekao je Radojičić novinarima nakon obilaska radova. Istakao je da je važno deci i nastavnicima obezbediti dobre uslove za sprovođenje nastave i dodao da su tokom ovog školskog raspusta započeti radovi u osam beogradskih škola, čija je vrednost 153 miliona dinara.

To je, dodao je, deo opsežne akcije obnove škola koja je počela prošle godine, a nastavljena ove.

Naveo je da je početak ove školske godine izuzetno izazovan zbog epidemije korona virusa.

„Rizici koje korona nosi su veliki, ali poruka roditeljima je da ćemo svi zajedno – resorno ministarstvo, sekretarijat, Grad Beograd, nastavnici, direktori škola…dati svoj maksimum da se što bolje dočeka prvi septembar“, rekao je Radojičić.

Naglasio je da su, osim zdravlja, deca i obrazovanje na prvom mestu i dodao da je ulaganje u obrazovanje, ulaganje u budućnost.

Radove na rekonstrukciji Zemunske gimnazije je sa gradonačelnikom, između ostalih, obišao i gradski sekretar za obrazovanje i dečju zaštitu Slavko Gak.

izvor: studio B

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=858212#p858212:1imr1ump je napisao(la):
solecar » Сре Јун 16, 2021 11:24 am[/url]":1imr1ump]Radovi na Zemunskoj gimnaziji nedovoljno brzi

Gradski sekretar za obrazovanje i dečju zaštitu Slavko Gak obišao je radove na rekonstrukciji Zemunske gimnazije koji su započeti prošle godine.

– Nisam zadovoljan brzinom izvođenja radova. Dobio sam uveravanja danas da će škola biti spremna za početak školske godine mada verujem da je to moglo i brže – rekao je Gak nakon radnog sastanka sa predstavnikom izvođača radova.

Kako je rekao, već treći aneks ugovora se potpisuje, a uz sve objektivne probleme na gradilištu prisutna je i nedovoljna ozbiljnost izvođača.

– Sve prepreke koje su se pojavile smo otklonili. Sve svoje obaveze su ispunili i Grad Beograd i Kancelarija za javna ulaganja, tako da je sada sva odgovornost na izvođaču, a dalje odlaganje rokova se neće tolerisati – rekao je Gak.

Prema njegovim rečima, sve kompanije koje se uključuju u rekonstrukciju obrazovnih ustanova moraju imati svest i o tome da nema mesta propustima i prevelikim kašnjenjima jer deca čekaju na povratak u škole.

Gak je istakao da građevinski radovi moraju biti završeni u avgustu, kako bi do septembra škola bila opremljena nameštajem i svom neophodnom opremom, što će sa 55 miliona dinara finansirati Grad Beograd.

On je podsetio da je u aprilu prošle godine započeta kompletna obnova škole, približne vrednosti od 400 miliona dinara, koju finansira Kancelarija za javna ulaganja, uz napomenu da je prvobitni rok za završetak radova bio februar.

izvor: studio B


Ово чудо од реконструкције још није завршено. Радови су започети у априлу лане, рок је био за реконструкцију заиста издашан 300 дана, међутим прође тих 300 и још најмање 200 а ЗГ још није отворена. Има ли неко инфо, где је запело, није ваљда због короне. Мислим малтретирати гимназијалце да се вуцарају по другим школама није мала ствар, и неко треба за то да одговара.
 
Udruženje ljubitela Vracara baß ove silne godine nikakako da pokaže zainteresovanost za škole
Ova fasada vaka bila još kad sam ja išo u nju... :?
 

Prilozi

  • IMG_09092021_212423_(300_x_400_pixel).jpg
    IMG_09092021_212423_(300_x_400_pixel).jpg
    56,5 KB · Pregleda: 982
  • IMG_09092021_212413_(300_x_400_pixel).jpg
    IMG_09092021_212413_(300_x_400_pixel).jpg
    52,2 KB · Pregleda: 987
Zastrasujuce je koliko deca sede u skoli. Gledam raspored ucenika 1. razreda.
Svaki dan po 4, jednom 5 casova.
Narocito uzasno je sto imaju 1 sat nedeljno, to je 4 sata mesecno ispiranja mozga na gradjanskom ili veronauci.

Mmislim da ne postoji drzava koja vise tera decu da uce besmislice od Srbije. Nigde nema takovog strahopostovanja prema skoli i ocenama kao ovde, tolike zelje kod roditelja da im deca budu vukovci, a toliko malo koristi za drzavu od te dece kad zavrse skolu.
 
Potpuno se slažem, ogroman je fond časova kroz celo školovanje, od petog razreda već je potpuno normalno da se ide 3 dana po 6 časova, 2 dana 7, u srednjoj je još napornije 2 ili čak 1 dan 6, ostalo 7, dok sam ja išao u gimnaziju, bilo je i slučajeva da se ima 8 časova.

Previše predmeta koji nemaju neki efekat na razvoj deteta, niti imaju neki značaj u životu, pa da im se poklanja toliko pažnje. Ne vidim zašto se neki predmeti eventualno ne bi razbili/skratiti na jedno polugodište.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Ovde se apsolutno slažem sa MC. Ja se ne sećam više u kom sam razredu (osnovne) imao koliko predmeta ali se sećam da smo bili jedna od onih generacija koja je dobila građansko i veronauku u srednjoj školi (osnovci ne još). I to je bilo najveće gubljenje vremena.

Generalno, od prvog osnovne pa sve do poslednje godine više ili visoke škole, problem sa obrazovanjem u Srbiji, bar onim državnim, je što se insistira na učenju od svačega po nešto, a ništa konkretno. Ne kažem da se treba fokusirati na jednu šačicu predmeta i štancovati uskospecijalizovane ljude-robote koji znaju da rade samo par stvari. Ne, ja se prvi gnušam toga. Ali ako već ne možeš, ili ne želiš (pre će biti ovo drugo) da jednog srednjoškolca spremiš za život za 4 godine, onda ga nemoj tovariti stvarima koje nisu vitalne za njegov smer. Nemoj tovariti osnovca obaveznom veronaukom ili građanskim. Zapravo, to nikome ne bi trebalo da bude obavezno. Nemoj tovariti studenta tehničkog fakulteta Pravom, Mikroekonomijom i Psihologijom.

Ili mislim može nešto od toga, ali spoji to, skreši nepotrebne viškove. Neke predmete, posebno u srednjim školama, treba spojiti i ostaviti od oba samo najbitnije, da bi se oslobodili ''slotovi'' u rasporedu. Primera radi, Logika i Psihologija ili Filozofija i Logika. Sociologija i Ustav. To je već 6 predmeta pretvoreno u 3. Isto važi i za fakultete, samo mora da se doradi svaki program ponaosob, pošto je svaki fakultet unikatan.

Bilo bi fantastično kada bismo svi mogli da znamo sve o svemu ali to je prosto nemoguće. Nema se ni vremena, ni mogućnosti a ni memorije za tako nešto. Treba davati ljudima nešto veću autonomiju da sami kroje svoje obrazovanje (pogotovu kako se ide kroz godine, npr u srednjoj i na faksu) i da se fokusiraju na ono što će biti glavnica njihovog znanja odnosno struke i od čega će sutra da žive i zarađuju. A ne da izlaze maturatni prirodnog smera koji su 4 godine drvili 40 knjiga a ne umeju uplatnicu da popune i diplomci koji su učili sve redom a opet im treba godinu dana intenzivne obuke na praksi samo da bi bili osposobljeni za rad.
 
Ја се често питам колико су чак и неки основни предмети попут биологије, хемије и физике били ефективни у основној школи или колико је баш потребна географија у овој мери и оволико детаљна? Да ли ученици прихвате градиво са разумевањем или пуко бубаче напамет без трунке размишљања и логике о материји? И опет чини ми се да доста људи изађе из школа без јасне свести о својим правима и обавезама због слабог познавања права и правног система.
 
Evo par primeraiz mog školovanja.

U osnovnoj školi je trebalo da znam u kilometar kolike su površine država, broj stanovnika, koliko su koječega proizvodili, glani grad i sl. Sve te stvari sam učio toliko da je 3 bila velika kao kuća. Ali zato, kada smo vežbali snalaženje na karti, da se pokaže gde se nešto nalazi, da se to ucrtava na nemim kartama, tu sam bio najbolji i gotovo po pravilu dobijao 5. Isto i što se tiče poznavanja zastava, tu sam bio jedan od najboljih. Likovno mi je bilo zanimljivo, jer se nije insistiralo na suvoparnoj teoriji, nego smo se bazirali na radove, izučavanje raznoraznih tehnika, gde se primenjuju, učili da razlikujemo nijanse boja, po malo se bavili i vajarstvom... Iz tehničkog obrazovanja smo izučavali delom tehničko crtanje, a delom svo se bavili modelarstvom (da se tako izrazim), a u 7 i 8 razredu smo se kao nešto bavili računarstvom (imali smo svega par kompjutera). Muzičko smo imali teoriju, da prepoznajemo klasičnu muziku i učuli smo nazovi kao da komponujemo. Teorija nije bila toliko komplikovana, te sam tu gotovo redovno dobijao 5, a na ova druga dva dela se izvlačio da dobijem prelaznu ocenu. Srpski smo izučavali i gramatiku i literaturu. Iz hemije sam imao tri nastavnice, od kojih je bila najbolja druga, kod koje sam imao 5 i koja se postavila prema nama kao ravnopravnima sa njom, i to jedno polugodište sam rado izučavao hemiju. Nastavnica posle nje je bila neka koja je došla sa fakulteta i koja nije bila zainteresovana da radi, jer se izgleda osećala degradiranom. Jednom je par drugara iz odelenja pitalo da li će da se spremaju za opštinsko takmičenje, na šta je ona odgovorila da ako hoće da se spremaju i idu na takmičenje, da mogu to sami da rade. I tako je i bilo. Na kraju su zauzeli prva tri mesta, al' odpozadi.

A kada sam došao u srednju školu, tehnički smer, imao sam pored stručnih predmeta, srpski i strani jezik (biralo se između engleskog i ruskog), ali i filozofiju, psihologiju, muzičko, likovno, biologiju... Iz računarstva i informatike smo izučavali DOS, Basic i malo nešto Office. Gotovo sve to što smo izučavali, ja sam za desetak minuta max odrađivao, a onda bih se zezao ostatak časa, jer sam te stvari sam još u osnovnoj školi izučio uglavnom sam, a nešto malo na kursu, dok se na časovima tome nije mnogo vremena posvećivalo. Iz svih tih predmeta koji nisu bili stručni, izuzev jezika, sam se provlačio. Izuzetak od pravila je bilo muzičko, koje smo imali samo u prvoj godini, a super cool nastavnicu. Znala je da nam je to bitno za zanimanje kojim ćemo se baviti po završetku škole, biti bitno koliko i tehničko crtanje nekome u muzičkoj školi. Na njenim časovima smo pričali o muzici koju volimo da slušamo i zašto, i to puštali na radiju. Takođe, redovno smo išli i u bioskop, gde smo birali jedan od 3 – 4 filma, i tako dobijali ocene. Meni je to sa filmovima savršeno odgovaralo, jer sam i pre toga bio filmofil. Zahvaljujući njoj sam počeo više da izučavam muziku i da spoznajem i oblikujem šta je tačno to što volim da slušam, tako da danas dosta stvari radim uz muziku. Ovi drugi nastavnici čiji su predmeti bili nebitni za naše zvanje, bili su sujetni, i u najsitnija crevca išli, tako da je na kraju razredna koja je bila iz srpskog, morala da interveniše kod nekih da nas puste ili da snize kriterijum. Sa nastavnicom likovnog je razgovarala da se mane insistiranja na nekim portretima, zato što je jedan deo đaka krao od drugih (iz jednog odelenja krali od ovih iz drugog) i kada bi dobili prelazne ocene na crtežima, vraćali bi ih. Pa onda je intervenisala i kod nastavnice psihologije, gde 2/3 nas nije moglo da dobije prelaznu ocenu.

Danas, zahvaljujući izučavanju orijentacije na mapi iz geografije, umem vrlo lako da se snađem gde god da se nađem i nikada se ne osećam izgubljeno, čak i kada prvi put u životu idem tuda.

Takođe, ironično, iz određenih predmeta sam više naučio iz crtanih filmova i naučnih emisija za decu, nego od nastavnika u školi.

Kada sagledam celokupno školovanje, mogu da izvučem zaključak da sam kod onih nastavnika koji su imali pristup prema nama kao njima ravnima ili pak neki potpuno opušteni pristup, to sam rado učio, a ovo drugo je bilo tek toliko da ne padnem na popravni. Izuzetak je bila pomenuta geografija i još neki predmet.

P.S.

U srednjoj školi se još uvek izučavaju DOS , Basic i sl. , kao i Office 2003. Ne postoji mogućnost ugradnje naprednijih verzija, jer škole dobijaju kompjutere sa ugrađenim programima. Ali kada vidim da nastavnici informatike ne znaju da se oštećuje štampač kada se ubacuje karton ili da ne znaju da odglave papir kada se zaglavi ili pak ne znaju da reše problem nečitljivog dokumenta u Word - u 2007 (na kraju se ispostavilo da je bio snimljen u verziji 2010), ni ne čudi što nam je školstvo toliko šarenoliko. Plus što sve više dece ima disgrafiju, i to zbog prevelikog korišćenja mobilnih telefona.
 
Druga strana školstva naročito osnovnog i srednjeg obrazovanja zapravo služi da zadrži u grupnom nadzoru silnu dečurliju
kao u vrticu, koja bi u protivnom ,, harala,, po ulicama dok su roditelji na poslu.
(vragolasti su opasni i po sebe i po druge )

Nije lako ispuniti ,,radno vreme,, takvog nadzora u kolko tolko kontrolisanim školskim uslovima , te zato i služe gomile marginalnih lekcija iz raznih predmeta koje niko normalan ne razume zašto su one bitne u opštem obrazovanju.

Divan je primer -Šešir prof. K. Vujica-
Gde su citavi razredi imali svoje posle nastavne rute i mesta u gradu gde su provodili slobodno vreme , dok ne ogladne
tj. ne udju u roditeljski nadzor.

Gde su te rute i mesta danas koje bi bezbedno primila tu dečurliju.
Nema ih.
Zato i sistem i roditelji zatrpavaju decu sa što više i školskih i van nastavnih aktivnosti.

Na žalost nus proizvod su proizvedene mase i mase krembila

Celu tu koncepciju sada remeti coroma
E- nastava tu malo pomaže... al zato stvara se novo doba
:sesir:
 
Дошљак":119l5mzx je napisao(la):
Ја се често питам колико су чак и неки основни предмети попут биологије, хемије и физике били ефективни у основној школи или колико је баш потребна географија у овој мери и оволико детаљна? Да ли ученици прихвате градиво са разумевањем или пуко бубаче напамет без трунке размишљања и логике о материји? И опет чини ми се да доста људи изађе из школа без јасне свести о својим правима и обавезама због слабог познавања права и правног система.
Meni je recimo Hemija predmet koji nema apsolutno nikakvu primenu u daljem životu većine gimnazijalaca. Završio sam prirodni smer gimnazije, i Hemija se poprilično mnogo izučavala, imali smo i jedan blok laboratorije svake druge nedelje. Gradivo je bilo obimno, sećam se da smo učili mehanizme dobijanja nekih kiselina, to su bile stranice reakcija, uslova za te iste reakcije... A u realnosti većina ljudi niti jedan od tih mehanizama ne može, niti će samostalno u svom životu imati potrebe da izvodi. Pre svega zato što i da hoće, nema pristup hemikalijama potrebnim za sve te mehanizme...

To je definitivno predmet koji sam najbrže zaboravio nakon što sam završio gimnaziju. Razumem potrebu toga za ljude koji će se baviti time, ali bih zato uveo opciju da se hemija izučava 2 godine, a ko hoće da može da upiše izborno dodatne 2 godine.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
I ja se slažem da bi dosta predmeta trebalo skratiti za sve, a ko želi može da nastavi po detaljnijem planu.

Za gradjansko i veronauku se ne slažem da su beskorisni. Kao i kod drugih predmeta, dosta zavisi od samih profesora, koliko će koristi učenici imati od časova.

Konkretno sam ja u srednjoj išao na veronauku (nismo imali u osnovnoj ni gradjansko ni veronauku) i bilo mi je korisno. Dosta sam naučio, a sve kroz normalan odnos sa profesorom, bez kontrolnih, ispitivanja i slično. Uglavnom oouštena priča, ponekad ponavljanje, ponekad odlazak do crkve, objašnjavanje pravila, arhitekture, ikona, molitvi…

Opet imali smo Latinski dve godine. Sramota me da kažem, ali mislim da niko od nas (sem onih koji su otišli na medicinu i farmaciju) ne zna ništa. To je bilo tako gubljenje vremena da je to neverovatno.

Na kraju jako puno zavisi od profesora. Dobri profesori sigurno mogu da približe svaku temu većini učenika. Neretki su primeri da učenici odaberu svoj poziv ili fakuktet upravo inspirisani svojim profesorima.

Ono što nam svakako fali je više prakse u svakom smislu i za svaki predmet. Zamislite da postoje mogućnosti da se posete Sremski front, Cer, Kajmakčalan, Šumarice… i da se na tim mestin uči o dogadjajima iz istorije.
 
Ono sto je fascinantno je da su neki programi "erformisani", primetan je napor da se gradivo "ucini zanimljivijim", ali ono je postalo jos idiotskije.
Npr, postoji opsesija klasifikacijom materijala koja s eproteze kroz osnovno obrazovanje (tvrd-meki, suvi-vlazni, savitljivi, kruti, izoltori-provodnici).

Ideja autora je bila ta da deca nauce razlike u svetu oko jnih, ali deca u stvari samo uce (bubaju) primere vrsta materijala.

Deca bubaju o vrstama drveca itd, a nikad ih ne vode, npr na Avalu. Nastavnicima, roditeljima i skoli su najvaznije skupe ekskurzije, po mogucstvu, u inostranstvo.

Gradjansko i veronaukasu artificijelno uvedeni da bi se zadovoljle neke politicko ideoloske struje u srpskom drustvu oko 2000. Danas su se stvari promenile, srpsko drustvo se jos vise dezintegrisalo. Od veronauke i gradjanskog niko nema koristi osim nastavnika.

Cak i komunisti nisu deci predavali marksizam u osnovnoj skoli, nego tek od srednje, cesto u okviru sociologije.
 
Било би довољно и да нпр. деца са Бањице обиђу логор Бањица, па да после размисле да ли навијачи Рада треба да имају неонацистички имиџ.

Што се тиче веронауке и грађанског, мени је веронаука била леп и користан предмет, имали смо доброг вероучитеља и није ми био оптерећујућ као неки други, али опет због наставника, а не због градива. Нека прича коју сам ја чуо јесте да је веронаука уведена како би дипломци богословије имали посао и егзистенцију пре женидбе која је услов за добијање свештеничке службе.
 
Slažem se za ekskurzije. Potpuni promašaj u implementaciji ne tako loše ideje.

Bilo bi zanimljivo i korisno uvesti letnje kampove sa različitim temama. Petnica sama za sebe nije dovoljna i u nju uglavnom idu samo najbolji djaci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=881575#p881575:2er7t3du je napisao(la):
Дошљак » Ned Sep 19, 2021 12:18 pm[/url]":2er7t3du]Нека прича коју сам ја чуо јесте да је веронаука уведена како би дипломци богословије имали посао и егзистенцију пре женидбе која је услов за добијање свештеничке службе.
Pa normalno. Kao što je i Sociologija ostala na fakultetima kao nasledni isprdak Marksizma, da svi oni fosili što su ga predavali imaju i dalje posao.

Mislim, da me neko ne shvati pogrešno, ja zapravo cenim Sociologiju kao predmet. I smatram da bi iz nje moglo mnogo da se nauči o kolektivizmu i funkcionisanju društva da se bolje predaje i organizuje. Ali smatram da treba da bude obavezna u srednjim školama, a da se makne sa 80% fakulteta s kojima nema dodira.

Što se Veronauke i Građanskog tiče, mi smo imali prva dva razreda u srednjoj neku veroučiteljku koja je bila ok ali nam je između ostalog puštala onaj film Digitalni anđeo. Ako je neko zaboravio, u pitanju je ova propagandna stupidarija:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QqVyQGY4BAM[/youtube]
Druga dva razreda smo imali veroučitelja koji je bio baš dobar ali realno ništa, ali apsolutno ništa nismo naučili ni tada. Sad kad premotam film, mislim da je možda razlog što je ta veroučiteljka otišla a ovaj došao posle nje, bio to što nam je puštala ovu glupost od filma verovatno bez znanja Ministarstva prosvete. Pa su je možda kaznili. Mi smo tad mislili da je to deo gradiva i da je sve to opisano tu istina i naučni materijal. Tek par godina kasnije počeo sam da uviđam da je delo neke sekte unutar SPC koja ispira mozak svakome koga se domogne. Ali sve u svemu, ništa, ali ništa nismo naučili na Veronauci za te 4 godine. Niti oni na Građanskom. A sada drndaju decu tim glupostima 12 punih godina. Pa vi vidite.

Dobro ste se setili Latinskog, mislim da ni od njega niko od nas nije ništa poneo sa sobom kad smo izašli iz škole. Više konekcija i paralela između jezika, pa i stručnih termina, sam napravio učeći i dobro poznajući engleski još od malena, nego od učenja Latinskog dve godine, i to još na prirodno matematičkom smeru.

Još jedan predmet koga se sećam da sam se večito pitao šta će mi 1/3 njegovog gradiva u životu bio je biologija. Mislim konkretno na onaj deo gde se drvi o mikroorganizmima, planktonima, amebama i biljčurinama. Treba poznavati ljudsku biologiju, kao i životinjsku, i svakako znati nešto o prirodi. Ali drviti ono jel gram pozitivna ili gram negativna bakterija, jel prokariota ili eukariota... mislim da je stvarno cirkus nad cirkusima. Doduše priznajem da smo imali teškog gada i kompleksaša od profesorke tu, tako da je moguće da sam malo pristrasan i ogorčen i da nije tako u svakoj školi. Ali opet... biologija je svakako jedan od primera predmeta gde se gleda da se pokrije sve što ima, a na kraju se sve pokrije polovično i falično.
 
Latinski je besmislen, osim za lekare i farmaceute.
Sadasnja skola u Srbiji ima cetri ideoloska korena:

-nasledje iz socijalizma
-ideologija naiconalne opozicije iz 90-ih, zelja za restauracijom propalih ideala tzv gradjanske klase od pre 1945.
-neoliberalne dogme iz devedesetih
-zahvati nasih kolonizatora (kulturni genocid)
 
Kada bi dangubljenje i zaludno ,, učenje,, izbacili iz obrazovanja
prepilovili bi smo trajanje školovanja.
Sdrge strane, citave piramidalne industriske mašinerije, bi ostale gotovo bez posla .
Kome treba realnost ?
Znanje nekadašnjeg seoskog porodičnog lekara, danas za mnoge je ne dostižno
pretvorili se u čate za pisanje uputa....
Poredjenje znanja za predjašnje zanatlije i današnjih isto ne uporedivo....
Kvalitet proizvoda to dokazuje

Ovo NE realno školstvo odgovara svima :kk:
treba ga još vremenski produžiti i opteretiti.
Proizvodnja krembila nikad dosta
:sesir:
 
Мени је нпр. поражавајуће да након 6-7-8 година биологије многи и дан данас у популацији генерално не знају да разликују бактерије и вирусе. Свакако није неопходно да сви знају ћелијску грађу микроорганизама и њихов метаболизам, али ми се чини да је у бубачењу сувопарних и за децу апстрактних појмова није довело до поседовања корисног знања. И мислим да је биологија наопачке постављена као предмет, да би у млађим разредима требало обрађивати људе, па животиње, па биљке и а ћелије и микроорганизме на крају. Такође, и тај предмет треба да буде више практичан и интерактиван, да се иде у природу, у зоо врт или на неку фарму да се виде живи организми и екосистеми. Сећам се моје биологије у основној школи, старог професора пчелара пред пензијом који је имао посебан казнени систем пропитивања за немирне ђаке (тзв. специјалци) и старог графоскопа са текстом штампаним на провидној фолији који смо преписивали са зида.
 
Ovo je neoliberalno obrazovanje. Covek ne uci da bi znao, nego da bude sklisak sraf u velikoj masineriji ekonomije.
Na zapadu je to isto tako, samo sto je kod nas, kao i sve stvar drasticno pogorsana.

Recimo u Holandiji se nermirnija deca krkaju ritalinom da se smire.
Bilo kakvo odstupanje je dijagnoza.
 
Vrh