Šta je novo?

Nedavni sadržaj od zecal

  1. zecal

    Metro

    S obzirom na našu tradicionalnu sporost u izvođenju velikih projekata, mislim da su ta trajanja realistična. Međutim ta sporost nije tipična samo za nas. Koliko para, toliko i muzike. A nekad i pored puno para ima slabo muzike. Pokupio sam informacije sa nekoliko Metro projekata i na osnovu toga...
  2. zecal

    Metro

    Gledajući muke koje drugi gradovi (slične veličine i financijske moći) imaju da završe samo jednu liniju, mislim da napraviti prvu, najjednostavniju metro liniju u Beogradu u sledećih 8 godina bi bilo ravno podvigu. Ne vidim kako iko realan može da priča o puštanju linije 1 pre 2032 godine...
  3. zecal

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    U redu. To shvatam da tamo gde duže vreme stoje teški kamioni, treba beton. Jer asfalt nakon par godina može da ulegne. Tu si u pravu. Ali ono o čemu smo pričali je privremeni prolaz za nekoliko meseci. Zašto stavljati 100 metra armiranog beton i posle par meseci rušiti. Kao da je to lako. Na...
  4. zecal

    Metro

    Evo par primera manjih metroa iz manjih gradova. Nešto sa manje linija i manjim budžetima. Adana u Turskoj. Napravili su jednu liniju dugu 13 km sa 13 stanica. Ugovor potpisan 1996, gradnja je počela 1999. Nakon par godina su shvatili da je sve skuplje nego što su planirali. Nisu mogli dobiti...
  5. zecal

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Pa šta nisi onda ovim diletantima što prave naplatnu rampu Ćićevac rekao da rade pogrešno? Dali ti vidiš negde na donjoj slici armirani beton? To je problem, naši eksperti neće da pomognu na gradnji objekata već rađe kritikuju po forumima. Javi im što pre da to sve razlupaju, raskopaju i rade...
  6. zecal

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Odakle ti to da svaka naplatna rampa mora biti od betona? Nema to u nikakvom pravilniku. Pogotovo ne privremena naplatna rampa. Ne znam kako je to prihvatljivo da se stavlja armirani beton i nakon nekoliko meseci da plaćaju razbijanje istog? Nekima izgleda jednostavno razlupati, raskopati...
  7. zecal

    Metro

    Nije to samo severnoamerički metro, većina zapadnjačkih metroa zadnjih dvadeset godina su takvi. Previše skupi i dugo se grade. Evo na primer Londonska Crossrail linija. Prvi planovi su napravljeni 2001, projekat je odobren 2007 a gradnja počela 2009. Najavljen završetak je bio 2018. Nakon...
  8. zecal

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Stvarno, zašto su ovo cementirali? Neće valjda posle da stavljaju asfalt preko toga? Ako se to sve uklanja, zar ne treba sve asfaltirati?
  9. zecal

    Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

    To je više nego očit propust nekoga iz Instituta za puteve (ili CIP). Neko ko je crtao orginalni detaljni plan je išao po logici "obilaznica je nastavak autoputa, a desno je isključenje (prema BG) sa autoputa i prelazak na drugi put." Zato su i stavili jednu traku na tom planu. Išli po toj...
  10. zecal

    Državni put Ib reda br. 27: Loznica-Valjevo–Lazarevac (za sada Iverak–Lajkovac)

    U ovom predlogu izmena plana, izgleda da ipak prave priključak za obilaznicu kroz industrijsku zonu. Осим деонице Иверак – Лајковац, у дужини од око 17,5 km, Просторним планом се обухвата и деоница Јужне обилазнице града Ваљева, у дужини од око 2,3 km.
  11. zecal

    Metro

    Verovatno si u pravu da je severnoamerički pristup gradnji metroa najskuplji u svetu. Ali pošto sam pratio uživo ovaj primer iz Toronta, možemo iz toga da izvučemo neke pouke. 1. U vezi trajanja izgradnje prve linije metroa. Izgradnja metro linija traje mnogo duže nego što to političari...
  12. zecal

    Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

    Ovo je vremenski diagram za 3 projekta koja se vežu na autoput A3. Stavio sam moju procenu kad će se projekti završiti i % završenosti radova. Recite šta treba da se promeni ili dopuni.
  13. zecal

    Metro

    Evo još nekoliko dodatnnih informacija vezanih za pravljenje Metro linije 5 u Torontu. Da možemo uporedimo cene i trajanje projekta metroa. I da vidimo šta nas u Beogradu čeka. 2010 godine su naručili 4 krtice (Tunnel Boring Machines - TBM) od Caterpillar. Cena te godine je bila $54 miliona za...
  14. zecal

    Železnice - infrastruktura

    Kinezi dovezli u Novi Sad kompoziciju koja postavlja pragove i šine.
  15. zecal

    Metro

    Stanica na Adi je definitivno potrebna, a kod Sajma takođe. Stanica kod Mostara nije potrebna. Evo opcije da urade to skretanje prema Prokopu. Zameniti stanicu Mostar sa 3 nove stanice. Jeste da je malo komplikovanije i dosta skuplje, ali kad je beg bio cicija ;) I vuk sit i sve ovce na...
Vrh