Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Siniša

  1. S

    Gradski prevoz u svetu

    https://en.wikipedia.org/wiki/Stadler_Citylink#Chemnitz
  2. S

    Tramvaji

    Kad se pomene Mallorca i Tramvia de Sóller, valja pomenuti i Ferrocarril de Sóller, interurban/tram-train, takođe heritage, koji povezue Sólleri Palmu. i trmavaj i interurban imaju 3 stope kolosek (914 mm). Inače, Mallorca, kao sotrvo ima zanimljivu železnicu. Imaju dve metro linije na...
  3. S

    Tramvaji

    Pošto se na temi u više navrata pisalo o heritage/istorijskim linijama i predlozima, želeo bi da iznesem svoje mišljenje. Da ste me pitali pre 25 i više godina za uvođenje takve linije u Beogradu, posebno na relaciji Kalemegdan-Slavija, moj odgovor bi bio potvrdan sa velikim ushićenjem. Kako sam...
  4. S

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Pošto je za podizanje šina na Vuku glavni problem teretni vozovi, imam nekoliko pitanja, pa molim da mi (a i svim ostali forumašima) neko ko je vezan za železnicu odgovori: Koji vremenski period je potreban da se podignu šine, konkretno na Vukovom spomeniku? Koliki je taj teretni saobraćaj koji...
  5. S

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Hvala puno @Jelancha Velika raznolikost visina perona, što u BG čvoru, što na čitavoj mreži u Srbiji. Možemo ukratko da izvedemo visine za BG čvor plus Pančevo: Vukov spomenik 950 mm Pančevački most 900 mm Krnjača most, Sebeš 600 mm Pančevačke stanice, Ripanj tunel do Mladenovca, Beli Potok do...
  6. S

    Gradski prevoz u svetu

    Možda priča nije za ovu temu, ali vredi je pročitati, kako Japanci brinu o svojim putnicima. Bilo bi lepo kada bi svi na ovom Balkanu pročitali ovaj tekst, a naročito političari i ljudi vezani za železnicu...
  7. S

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Ovde bi mogla da bude još jedna opcija, a to je kupovina vozova sa podom visine 78 cm, za stanične perone visine 76 cm (760 mm). Ionako nam trebaju novi vozovi. Bar takve vozove nudi Stadler, uz one visene 60 cm za perone od 55 cm. Razlika bi bila na Vuku i Pančevačkom mostu 18 cm (180 mm), dok...
  8. S

    Gradski prevoz u svetu

    Sarajevo je imalo i nekada uskotračnu gradsku želljeznicu od fabrike duvana do Ilidža banje: https://vremeplov.ba/?p=4248 Davno sam pročita na forumu Željeznicama, da je pre I sv. rata bio plan da naprave od uskotračnu kružnu gradsku železnicu, ali taj podatak ne mogu da nađem.
  9. S

    Gradski prevoz u svetu

    Izgleda da Beogradu treba Šteta :p
  10. S

    Gradski prevoz u svetu

    Dok Sarajevo vraća trole, naše vlasti hoće da ih ukinu. Mene je isto fascinirala pruga, idealna za tramvaj-voz. Dovoljna su manja ulaganja, stanice sa mimoilaznim kolosecima i priključenje na tramvajsku mrežu. Ionako tramvaji imaju standardni kolosek.
  11. S

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Počeo sam češće da koristim BG:voz kada idem na posao. Izlazim na Pančevačkom mostu, ali sam u više navrata zbog drugih stvari koristio i Vukov spomenik. Obe stanice imaju visoke perone od 950 mm. Neki izvori kažu 940, drugi 960 mm. Sve sam više mišljenja da bi za obe stanice, umesto spuštanja...
  12. S

    Tramvaji

    Nije više u saobraćaju, po ovom sajtu https://transphoto.org/list.php?serv=0&cid=1074&mid=228 Od Košica su kupili (ili dobili, ne znam) još četiri KT8, i to 301 (ex 506), 302 (ex 510), 303 (ex 502) i 304 (ex 511). Samo 302 i 304 rade.
  13. S

    Tramvaji

    ČKD KT8D5, hteli su da kupe 50 vozila, ali je pre toga trebalo da se poboljšaju neka raskršća, tipa kod Pravnog.
  14. S

    Tramvaji

    Svako produženje tramvaja u centar treba da bude tunelima. Premetro. Ali prvo treba da se urade da semafori gde tramvaji imaju prednost prolaza.
Vrh