Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Karlo del Ponte

  1. Karlo del Ponte

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    За Лазаревац и Барајево има смисла, а за Младеновац не. За Младеновац мислим да треба да остане један воз ујутру и један увече, и то баш за Нови Београд, како се не би рекло да им ништа нисмо оставили. Пруга за Лазаревац је у солидном стању + и Лазаревац и Барајево су забачени у односу на правце...
  2. Karlo del Ponte

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Sva tri razloga su tragedija. Za prvo, mogu Poljaka za Šid ili Užice da puste, a Šidske garnituru da stave Zemun-Lazarevac i Zemun - Mladenovac. Vezano za vandalizam, makar tu imaju kamere, pa kada mašinovođa vidi, pozove policiju odmah i sledeća stanica bajbok. To da grad ne plaća, srećan vam...
  3. Karlo del Ponte

    Tramvaji

    To je dodatna tragedija. Ne nekim ogromnim investicijama, a prosto pametnijim projektovanjem i javnim nabavkama bi se rešilo mnogo problema. Industrija zglobnih pušera je mnogo razvijenija od pulera, ali sa svim tim, pametni bi već 100 puta nabavili jedno 100 zglobnih pulera za problematične...
  4. Karlo del Ponte

    Srbija na Putu svile - Belt and Road

    Da nema SNS, ovaj RADAR bi bio vrhunac kombinacije tuposti i zlonamernosti u Srbiji. A Srbija jeste postala Zimbabve, zato što je kao zalog za drumske i železničke projekte bez ekonomske opravdanosti dala rudnike, ili ti nacionalno blago. Netransparentnost projekata, i po neka stotinica...
  5. Karlo del Ponte

    Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

    Hvala na objašnjenju sistema birokratsko-pravnih procedura. Nekakva pravno-birokratska osnova je baza uređenog društva, i u njima je normalno da od početka projektovanja do realizacije rekonstrukcije starog kružnog puta sa uvođenjem gradskog prevoza prođe nekoliko godina. Pogotovu sada, kada je...
  6. Karlo del Ponte

    Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

    Технички услови имају смисла, везано за удобност корисника, али и за безбедност. Ово за прегледност пута 300 метара, и дужину нише има смисла, али ово за дворишта нема везе с везом. Цела Србија је промрежена излазима из дворишта директно на магистралу, што нигде нема ни у Белорусији ни у...
  7. Karlo del Ponte

    Tramvaji

    За своје нелегално и самостално истраживање, мерио сам путовања на целој трамвајској мрежи у различито доба дана и на свим линијама. То је било 2008. и 2012. Линија 9 се цела прелазила за 55-60 минута када нема застоја, а са застојима највише 70 минута. Критичне тачке су биле: - Славија у смеру...
  8. Karlo del Ponte

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Ne mogu se složiti sa tobom da je nedostatak proročkih sposobnosti samo srpski nedostatak, kao ni u određenim slučajevima projektantski minimalizam. Stari metro sistemi do dan danas kod mase starih stanica ili nemaju bezstepenične varijante, ili su bezstepenične varijante napravljene kao teška...
  9. Karlo del Ponte

    Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

    Iako razni sistemi imaju prednosti, mane, istorijske greške, ovo smatram nepravednom optužbom. Kada je krajem 19-tog veka Beograd izabrao 1000mm, to je bio (i danas je) jedan od dva standardna koloseka za tramvaje u Evropi. Taj kolosek je nastao u vreme nepostojanja ideje o ovakvom automibilizmu...
  10. Karlo del Ponte

    Pančevački most

    Koji podupirači? I kada su postavljeni?
  11. Karlo del Ponte

    Pančevački most

    Kada je građena Ajfelova kula, svi su tvrdili da je to tanko i da će se raspasti. Do dana današnjeg se nije raspalo. Te "iglene nogice" su radili neki inženjeri, koji znaju građevinsku statiku, i zato nije palo evo već više od pola veka. Koliko je izražen zamor materijala u nosećim delovima...
  12. Karlo del Ponte

    Autobuska Stanica BAS

    Ne hrani trolla. "Normalni ljudi plaćaju 4 puta skuplje", ne želim da se ni meni nikome bliskom desi ta vrsta normalnosti. Ja sam porodičan čovek sa malom decom, i ne postoji bolji prevoz od voza za taj slučaj. Dete može da se ispovraća i na svega 30 minuta vožnje kolima ili autobusom, ako...
  13. Karlo del Ponte

    Tramvaji

    Ima li neko fotografiju opšteg kuplunga za Katicu i "Baklavu"? Kako se oni prevlače ako se nešto pokvari?
  14. Karlo del Ponte

    Železnička stanica Novi Beograd

    Treba biti oprezan sa stranim primerima. Dok se sa železnicom radi ozbiljno, ozbiljno je samo u domaćem železničkom saobraćaju. Sa međunarodnim saobraćajem je dosta loše, i tu imaju jaku poslovnu konkurenciju aviona i autobusa. Ali autobuska stanica Varšava je bila i ostala na nivou gorem nego...
  15. Karlo del Ponte

    "Окретнице-Терминуси" јавног градског превоза

    Može, bez eksproprijacije i većih radova. Da, ovako rešenje ima manu da drugi kolosek ne bi imao peron, i morala bi postojati posebna pravila (mesto zaustavljanja za prvi kolosek mora biti 20 metara ranije). Ali je u granicama minimalnog poluprečnika 20 metara koliko je i sada. Da je bilo pameti...
Vrh