Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Karlo del Ponte

  1. Karlo del Ponte

    Železnice - infrastruktura

    А везано за то сести у напредни воз за 200 на сат, коме је то фетиш или било који други разлог, нека седа у њега. Док сам живео у Србији, категорички сам путовао возом свуда где је могуће, чак и ако је аутобусом двострука уштеда времена. Радовао сам се јако скромним пројектима типа поправка...
  2. Karlo del Ponte

    Železnice - infrastruktura

    Oд свих "центраал" станица у 4 највећа града Холандије, само Амстердам је сачувао историјску станичну зграду у центру. Хајде да кажемо да је то кре*енизам и вандализам као дијагноза. Али, ипак се нису десиле тамо тако тешке дијагнозе да се доцентра укину пруге и возови, већ су се напротив...
  3. Karlo del Ponte

    Železnice - infrastruktura

    Postoji nekoliko nivoa planiranja. Pre projekta izvedenog stanja je glavni projekat, pre glavnog idejni (minimalna osnova za finasiranje), studija opravdanosti pre toga... A o ovom pravcu Mladenovac - Kragujevac - Kruševac - Đunis govorim na najranijem vidu planiranja, a to je prostorno...
  4. Karlo del Ponte

    Železnice - infrastruktura

    @NoLimit @CEBEP Vrlo važna prednost ravničarske varijante preko Banata, je mogućnost vuče računajući na silu kidanja zateznih kvačila, koja je za relevantni otpor (uspon + otpor krivine) preko Ralje, ili Vrčina, ili preko Fruške gore oko 1300 tona bruta (vagoni sa robom), a preko ravnice 2500...
  5. Karlo del Ponte

    Železnice - infrastruktura

    Razmišljao sam o pravcu Beograd - Niš, kako da se napravi maksimalna korist, a da se izbegnu ogromni troškovi održavanja pruge za brzine preko 160km/h sa teretnim vozovima, i izbegne ukidanje prijema i otpreme putnika u 30 naselja uz prugu. Ja sam ranije dosta osporavao pružnu vezu Mladenovac -...
  6. Karlo del Ponte

    Tramvaji

    Zato što je napravljeno za tramvaj sa 10 tona po osovini, a ne za prepunjene autobuse sa u praksi 13-14 tona po osovini. Logično puštanje autobusa u tramvajsku bašticu je kada je uloga autobusa dopunska, a ne glavna kao u te dve ulice. Eventualno se može rešiti privremeno i jačom markom betona...
  7. Karlo del Ponte

    Železnice - putnički saobraćaj

    @Jelancha Ne mora MIN NIŠ, zato sam stavio u zagradi. Može i Siemens u Kragujevcu, samo da se postave uslovi tendera za sve sledeće nanavke: otvoriti svoj remontni centar ili imati ugovor o remontu voznih sredstava sa nekim od postojećih fabrika šinskih vozila u Srbiji. Takođe da se boduje pri...
  8. Karlo del Ponte

    Železnice - putnički saobraćaj

    Ovo su bile reci @Ivan Bulajic I to je katastrofalno-paušalan pristup. Vozovi na dva nivoa imaju određene prednosti u smislu dobrog korišćenja nosivosti postolja, manje srednje mase voza po putniku, boljeg korišćenja (ograničene) dužine perona, ali sama dužina/kapacitet same kompozicije? Koliku...
  9. Karlo del Ponte

    Tramvaji

    Nešto su mnogo rano dobili upotrebnu dozvolu, a pre par nedelja se pisalo da GSP nije dobio čak ni prevod tehničke dokumentacije. Sada su verovatno dobili prevod dokumentacije (nemamo provrene podatke). I naravno da će ih poslati na liniju 10, kada ako ništa, projektovani parametri su mu bolji...
  10. Karlo del Ponte

    Izbori 2025

    Ako student tehničkog fakulteta u Srbiji u studentskom uzrastu može da obiđe pola Azije, celu Afriku, Arape... Toliko obići ne može ni većina studenata iz najbogatijih zemalja Evrope. Ne živim u Srbiji 8 godina, po ovome izgleda da je Srbija stvarno u zlatnom dobu... A vezano za optimalan...
  11. Karlo del Ponte

    Izbori 2025

    Питања урбанизма и просторног планирања су једна од 4 најјаче категорије тема у Београду, а за које медијски простор малтене не постоји. Ево, на примеру легализације безправне градње сте сами описали колико је то компликовано. Неки су овде помињали ригорозан систем, а који је везан за државе...
  12. Karlo del Ponte

    Bulevar patrijarha Pavla

    Taj park jeste možda jedan od važnijih u kulturnom istorijskom i estetskom smislu, ali sada tu pričati neke nebuloze kako je "saobraćajno ostrvo, okovan" za zonu širine 400 metara i više je nebuloza. Sada, možemo maštati o nekom milionskom glavnom gradu sa jako malo ili bez automobila, samo...
  13. Karlo del Ponte

    Bulevar patrijarha Pavla

    Retko da negde može da se desi da za neki veliki infrastrukturni projekat mogu da kažem da je katastrofa što se gradi. Ovo je jedan od tih retkih slučajeva. Malo je ona uzurpacija ključne nacionalne infrastrukture sa desne strane Savske ulice, sada treba i u Topčiderskoj dolini, u kojoj ne...
  14. Karlo del Ponte

    Izbori 2025

    Govoriš o neuporedivom: - Cela Komunistička partija Jugoslavije je do 1941 imala 12000 članova. Bili su mahom mladi, ali ipak ekstremistička manjina. - Od tih 12000 čak 9000 nije preživelo drugi svetski rat. - Politička organizacija koja je pobedila, pobedila je zato što: 1) Bila je jedina...
  15. Karlo del Ponte

    Svetska politika

    Vezano za raspravu o dronovima u Poljskoj: Poljska je obajvila odluku o zatvaranju granice sa Belorusijom u utorak 09.09.2025. više od pola dana pre pada dronova. Najavljeno za noć 11/12.09.2025. U sredu 10.09.2025. dolaze dronovoi bez eksploziva, ljudskih žrtava, sa minimalnom materijalnom...
Vrh