Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Neće ih nikada poslati iz više razloga, 1) prvo zbog nedostatka prve serije, jer ih ima knap dovoljno i za ovo, a slati Poljake je besmisleno, 2) drugo zbog većeg vandalizma u gradskim garniturama, 3) treće Grad ne plaća redovno usligu.

Jedino možda kineske u budućnosti, ali trenutno smo daleko od toga
Sva tri razloga su tragedija. Za prvo, mogu Poljaka za Šid ili Užice da puste, a Šidske garnituru da stave Zemun-Lazarevac i Zemun - Mladenovac. Vezano za vandalizam, makar tu imaju kamere, pa kada mašinovođa vidi, pozove policiju odmah i sledeća stanica bajbok. To da grad ne plaća, srećan vam "besplatan" prevoz (ironija). Prva normalna vlast bi to rešila u roku od maksimum godinu dana.

U ovoj situaciji sa visokopodnim peronima kod Vuka i Pančevačkog mosta, najsmislenije je:
- Batajnica - Ovča na svakih 20 minuta u špicu, 30 van špica 7 RVR
- Resnik - Ovča na svakih 60 minuta svaki dan, 2 RVR
- Zemun - Lazarevac na svakih 2 sata, 2 Steadler
- Zemun - Ripanj - Mladenovac. Samo dva para polazaka za Mladenovac, ostali polasci do Ripnja tako da sredinom dana 7-17 ima interval 60 minuta Resnik - Zemun.

I to je neka socijalna verzija. Sramota da posle toliko milijardi potrošenih na železničke projekte razmatramo socijalne predloge.
 
Prva normalna vlast bi to rešila u roku od maksimum godinu dana.

Važna stavka "normalna vlast". 😃

Kada se pusti Niš - Leskovac, neće ni Poljaka biti u izobilju, Imamo smešno mali broj EMG-a, realno.

Sada možda da se izmozga pa neka "nularica" kada odradi neki redovni turnus, da proba da se upakuje na par Zemun - Resnik i odmah obratno, ali nisam ulazio dublje u to da li je moguće.
 
Da li uopšte ima smisla da ti vozovi idu za Lazarevac i Mladenovac? Polasci oko 16:30 sa NBG (prvo je za La pa 20 min posle za Mladenovac) ostaju bez više od polovine putnika na stanici Rakovica i dobar deo kreće da se oblači da izađe na sledećoj. eventualno ako bi išli češće da bi bilo i više putnika ali to važi i za Rakovicu.
 
Da li uopšte ima smisla da ti vozovi idu za Lazarevac i Mladenovac? Polasci oko 16:30 sa NBG (prvo je za La pa 20 min posle za Mladenovac) ostaju bez više od polovine putnika na stanici Rakovica i dobar deo kreće da se oblači da izađe na sledećoj. eventualno ako bi išli češće da bi bilo i više putnika ali to važi i za Rakovicu.
За Лазаревац и Барајево има смисла, а за Младеновац не. За Младеновац мислим да треба да остане један воз ујутру и један увече, и то баш за Нови Београд, како се не би рекло да им ништа нисмо оставили. Пруга за Лазаревац је у солидном стању + и Лазаревац и Барајево су забачени у односу на правце аутопутева. Када год је воз био поуздан, а ред вожње иоле логичан, возови за Лазаревац и Барајево су били пуни у шпицевима, а полупопоњени у дневним поласцима ван шпица. Ако се сада јако празне, то значи да недостаје стабилна политика квалитета на том правцу.
Земун3:143:244:446:547:248:549:5410:5411:5413:2414:0415:2416:2417:2419:24
Прокоп3:243:344:547:047:349:0410:0411:0412:0413:3414:1415:3416:3417:3419:34
Раковица3:333:435:037:127:429:1210:1211:1212:1213:4214:2215:4216:4217:4219:42
Ресник3:413:515:117:217:519:2110:2111:2112:2113:5114:3115:5116:5117:5119:51
Рипањ4:098:0912:3914:4917:09
Младеновац5:0918:09
Бела Река3:505:257:309:3011:3014:0016:0018:0020:00
Барајево3:595:347:399:3911:3914:0916:0918:0920:09
Лазаревац4:246:008:0410:0412:0414:3416:3418:3420:34
Смер ка Земуну:
Лазаревац5:006:308:5010:5012:5015:2017:2019:2021:20
Барајево5:276:579:1711:1713:1715:4717:4719:4721:47
Бела Река5:407:069:3011:3013:3016:0018:0020:0022:00
Младеновац5:2218:22
Рипањ6:228:2212:5215:0219:22
Ресник5:506:407:208:409:4010:4011:4013:1013:4015:2016:1018:1019:4020:1022:10
Раковица5:596:497:298:499:4910:4911:4913:1913:4915:4916:1918:1919:4920:1922:19
Прокоп6:096:597:398:599:5910:5911:5913:2913:5915:5916:2918:2919:5920:2922:29
Земун6:197:097:499:0910:0911:0912:0913:3914:0916:0916:3918:3920:0920:3922:39
 
Od tih 10 stanica su Pančevački most i Vuk, ali ne piše ništa o spuštanju perona.
Nema ništa od spuštanja perona, ovo je investiciono održavanje.

Na Pančevcu se obrađuje stanična zgrada sa sve krovom, farbaju se svi metalni delovi, popravlja ograda, skidaju grafiti i nanosi zaštita i radi nova spoljašnja rasveta. Rade se i taktilne staze.

Što se Vuka tiče, demontiraju klupe na peronu, stare info table, turnikete, čuvarske kućice, telefonske govornice, oštećeni spušteni plafon, svi satovi u stanici, neadekvatna protivpožarna vrata i one improvizovane ploče od leksana na ulazu 3.
Rade se nove klupe i protivpožarna vrata na evakuacionim izlazima. Ulaz 3 se obrađuje pleksiglasom. Nabavljaju se nove žardinjere i kante za otpatke za vestibil.
Popravljaju se oštećeni stepenici od mermera. Čiste se i boje zidovi od pikovanog kamena. Generalno se duboko čiste sve površine i galanterija, uklanjaju se grafiti i nanosi zaštita.
Boje se reklame na zidu tunela i metalne obloge na peronu, nadstrešnica i parking mesta.
Čisti se Bulbuderski bunar. Peru se veliki eskalatori i kosi tunel od višedecenijskih naslaga ulja i maziva.
Sređuju se službeni mokri čvorovi, koji su u užasnom stanju.
Postavljaju se nove reklame na klik-klak ramovima u stilu postojećih.
Postavljaju se svetleće oznake "Vukov spomenik" na svim ulazima.
Predviđena je i ugradnja nekih 250 svetiljki, koje mi nije jasno ni gde idu ni čemu služe, obzirom da je rasveta rađena 2022. i da je još uvek pod garancijom.
 
Načekat ćemo se mi do spuštanja perona.
Danas sam pre nego što sam ušao u voz za Batajnicu u 15.26 obišao dunavski peron Pančevačkog mosta. Uništeni vagon još stoji na koloseku.
20251211_150920.jpg

20251211_151010.jpg

20251211_151350.jpg

Po meni ovo je samo odnos države prema železnici.
Drugo, ovaj kolosek i peron vidim za jednu dodatnu potencijalnu liniju kada budu rekonstruisali Pančevački most.
20251211_151125.jpg

Iako voz ne može da prođe ispod nadvožnjaka, ne treba puno da se sredi, tj. spusti kolosek I da pruga ide do Dunav stanice, bar delimično jedan kolosek.
 
Vrh