Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Razglas treba da se čuje na celoj stanici, ali čuje sa dobro samo na onom peronu gde voz treba da dođe / krene u datom trenutku. Dakle, ako sa petog treba da krene voz, čuće se samo tamo, a na svim drugim neće ili će se čuti očajno. Ili recimo ako voz treba da dođe na treći peron, sa razglasa će se čuti samo tamo, a na svim drugim neće ili će se čuti očajno, uprkos tome što se prethodno na petom čulo odlično. U praksi, ako ne znaš gde ti staje željeni voz, nećeš moći ni da stigneš oslanjajući se na razglas.
 
Razglas treba da se čuje na celoj stanici, ali čuje sa dobro samo na onom peronu gde voz treba da dođe / krene u datom trenutku. Dakle, ako sa petog treba da krene voz, čuće se samo tamo, a na svim drugim neće ili će se čuti očajno. Ili recimo ako voz treba da dođe na treći peron, sa razglasa će se čuti samo tamo, a na svim drugim neće ili će se čuti očajno, uprkos tome što se prethodno na petom čulo odlično. U praksi, ako ne znaš gde ti staje željeni voz, nećeš moći ni da stigneš oslanjajući se na razglas.
Такав разглас даје информацију онима којима је та информација најмање корисна јер су већ на исправном перону и виде сами воз кад улази, а не помаже онима којима би та информација била најкориснија, док стоје на погрешном перону јер су лоше видели, изгубили се, променио се перон у последњем тренутку због квара, снега…
 
Такав разглас даје информацију онима којима је та информација најмање корисна јер су већ на исправном перону и виде сами воз кад улази, а не помаже онима којима би та информација била најкориснија, док стоје на погрешном перону јер су лоше видели, изгубили се, променио се перон у последњем тренутку због квара, снега…
U Nemačkoj i Švajcarskoj je razglas isto lokalizovan na deo stanice gde se nalazi voz na koji se odnosi, nije to ništa čudno. Glavna informacina treba da dolazi od displeja i informacionih tabli.
 
U Nemačkoj i Švajcarskoj je razglas isto lokalizovan na deo stanice gde se nalazi voz na koji se odnosi, nije to ništa čudno. Glavna informacina treba da dolazi od displeja i informacionih tabli.
Сад си ме затекао, за Швајцарску бих се заклео да је управо супротно, за Немачку не знам. У сваком случају, путују и слепи, слабовиди, неписмени… треба да им се помогне да се крећу самостално и достојанствено.
 
Сад си ме затекао, за Швајцарску бих се заклео да је управо супротно, за Немачку не знам. У сваком случају, путују и слепи, слабовиди, неписмени… треба да им се помогне да се крећу самостално и достојанствено.
Evo direktnog iskustva iz DE iz prve ruke :)
- @Boki123 je u pravu za lokalizovan razglas
- Ako si na pogrešnom peronu onda ide tu lokalizovana poruka na koji peron treba preći
- Primarno se razglas koristi za to da najavi kašnjenje voza i da upozorava putnike da se sklone sa ivice perona ukoliko voz dolazi
- Slepi i slabovidi koriste zvaničnu aplikaciju DB kako bi na vreme saznali na koji kolosek treba da se nacrtaju. Ovo je isto iz prve ruke pošto mi je to posao da ih upućujem u korišćenje aplikacije :)
- Razglas je text to speech (tts), ima verzije sa muškim i sa ženskim tts razglasom. Standardizovan je ičuje se isti govor i ista struktura rečenica u celoj DE.
 
Ide se sada i u drugu krajnost. Npr. na mnogim aerodromima se više ne daju objave o konkretnim letovima, nego samo generalne i to retko.
 
Takozvani silent airports, na primer na Schiphol-u nema nikakvih obaveštenja o letovima, samo na ekranima.
Разговор о овоме смо започели због ове опаске:
Sa druge strane, što se buke tiče, ona je trebalo da bude smanjena materijalima za oblaganje zidova i plafona, ali kako se to nije desilo, dobili smo betonsku halu koja od svakog zvuka sa razglasa pravi užasnu i nerazumljivu kakofoniju.
Дакле, звучници постоје и користи се, али ефекат који производе није задовољавајући. Ако је планирано да се чују само на једном перону, онда на осталим перонима не смеју да производе неразумљиву буку, јер могу да доведу до забуне.

Ја бих прихватио и алтернативно решење - без звучних обавештења, са далеко поузданијом подршком визуелним сигналима (дуплирани екрани, стално дежурна екипа за поправку...), активна подршка слепима и слабовидима, како је описао @Steva горе.

Проблем овде је што решење које је изабрано, сва је прилика, није људски спроведено до краја. У мање лошем случају, људи могу да пропусте воз, у горем случају, могу да пропусте обавештење о непосредној опасности и упутству за евакуацију. У тако осетљивим објектима као што је железничка станица, систем обавештења, поред унапређења услуге, игра и важну безбедносну улогу.
 
20220824_155133.jpg
 
 
Prvi put sam na Prokopu, baš me zanima koji je stručnjak radio dizajn oznaka koloseka, sa sve imbecilnim strelicama koje na prvi pogled, deluje kao da upućuju na kolosek prekoputa.
 
Nešto zanimljivo se dešava na Prokopu.

Prvo činjenica, nešto se zaista i gradi i biće izgrađeno. Međutim ono što se na terenu dešava je situacija, da prikazi na renderu ne odgovraraju radovima na terenu a niti osnova za crtež objavljen na Beobuildu isto ne govori "istim jezikom" kao i renderi.

Prvo pogledajte ovaj centralni isečak osnove, crvenim krugovima sam obeležio držače za krov, plavim linijama su obeležena kretanja pešaka ka barijerama i dalje ka bočnim hodnicima prema peronima. Ovde se lepo vidi da centralni crveni stubovi za krov stoje "sami" na staničnom platou, bočni stubovi za krov se nalaze u okviru objekata koji će biti izgrađeni.

1662294566787.png



Međutim, pogledajte sada rendere, isto sam obeležio držače za krov crvenim krugovima kao i pešačke kretnje ka peronima na renderu. Na renderu su bočni držači isto slobodni a ne u okviru objekata kao što je prikazano na osnovi. Takođe se ovde direktno sa centralnog platoa spušta dole na perone kroz pokretne stepenice što nije rešenje prikazano u projektu. A zid u projektu bi trebao da stoji otprilike u zelenoj liniji koju sam provukao ovde - znači ispred bočnih zidova:

1662295676792.png


Isti render sa drugog ugla sa zidom gde bi trebao otprilike da bude:

1662295645682.png


Kada se pogleda zadnji video snimak Beogradske.rs tu se može videti da se radi projekat prema osnovi za crtež sprata. Odnosno u realnosti ćemo imati značajno skučeniji i uži hol nego što je prikazan na renderima,
 
Poslednja izmena:
Pa neće sigurno sopstvene pare da troše da grade pregolemu železničku stanicu, ako mogu da dobiju relativno besplatno mesto da izgrade nešto i obrnu silne pare. :ROFLMAO:
 
Мислим да су тек накнадно додали све ове шалтере итд у самој згради, јер су сконтали да за станицу није довољна само ”стаклена зграда са стубовима” како је давно изјавио чувени Шопинг Шол, самим тим су и простор унутар зграде поприлично сабили, па неће изгледати толико пространо као што су планирали.
 
Vrh