Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ок, да ли користите железницу и да ли сте задовољни њеним услугама? Да ли можете њом да путујете где желите и када вам то одговара?
Valjda sam poslednji koji je koristio voz za Veliku Planu a ne autobus, čak i sa Prokopa kad su ukinuli Glavnu, a radila se pruga kroz Rakovicu. Još jedan nelogičan grad za izbor voza pre autobusa - Vranje - i tu sam ga birao kad idem sam, dok moja majka nije htela ni da čuje. Za Novi Sad nebrojeno puta, sa Tošinog bunara. Poslednje što se sećam je da sam na RVR-u plaćao povratnu 400 i nešto din, a posle kad je već bio Štadler se ne sećam.

U inostranstvu, uvek gledam prvo voz, pa i u Tunisu npr.

Trenutno, nijedna mi smislena linija nije od koristi, a biće novosadska, kad je uvedu. Videćemo za Planu. Vranje? Jednog dana.

@spatiotecte
Ja ne znam otkud tebi ideja da je ta pruga profitabilna? Misliš li i na kapitalne troškove? Kad si radio studiju?
 
Ako za najprofitabilniju prugu u srbiji BG -NS tvrdite da je neprofitabilna onda odmah da ukinemo sav železnički saobracaj u Srbiji.
Путнички саобраћај у Србији је генерално непрофитабилан, али је теретни профитабилан поприлично. Отуд одједном бројни приватни оператери, што домаћи што страни на нашим пругама. Али терет никада неће ићи 200 на сат.
 
@spatiotecte
Ja ne znam otkud tebi ideja da je ta pruga profitabilna? Misliš li i na kapitalne troškove? Kad si radio studiju?
Računam eksploatacioni vek pruge od 100 godina i cenu deonice.
Ako pruga donosi 8.5 miliona evra godišnje a u to ne ulazi samo putnički saobraćaj onda će se isplatiti tačno za 100 godina. U praksi isplatiće se mnogo brže zbog tranzita robe kroz K10.
Trebalo bi raditi analizu koliko tu teretni donosi jer pokriva deficit putničkog.

Razume se da kad pričamo o profitabilnosti da uzimamo i teretni saobraćaj u obzir.
 
Nisam siguran da je wendover productions ovde dobar izvor 🤣. Treba imati na umu da su troškovi osoblja ovde manji i struja je jeftinija i Srbija voz nije plaćao ove garniture već država. Ali no, videćemo kroz par godina koliki će biti profit.
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: kako si samo pogodio.
 
Али за сам теретни саобраћај није била неопходна пруга за брзине до 200 км/ч. А питање је и колико ће зарађивати ИЦ возови. Но шта је ту је, мене радује што ће цела пруга бити денивелисана, разочаран сам само кашњењима и што се иста одржавају на функционисање и других путничких возова.
 
Ово и јесте "обична железница", aко ћемо по стандардима Европе и западне и средње и источне. Дакле да, ићи ће једног дана и теретни возови и возови који ће стајати на свим станицама. Само, питање је кад. Од Новог Сада до Суботице тек предстоје радови чији рок завршетка је за 3 године. До тад - пруга затворена. Нова три воза су предвиђена само за линију Београд - Нови Сад - Суботица. Преко границе ће морати нешто друго. Али до 2025. када ће цела пруга за Будимпешту бити отворена, ако не буде кашњења, а вероватно ће га бити, има доста времена. Не верујем да наши размишљају који возови ће ићи за Будимпешту иако би требало већ, јер неће им се два пута посрећити да им улети Штадлер у последњи час са скраћеним роковима испоруке. Мађари већ имају и локомотиве и вагоне за 200 км/ч, они не морају о томе да размишљају, а и они не планирају брзину већу од 160 км/ч на свом делу пруге јер немају потребе за тим. Мењање локомотиве није проблем, ионако се врши током граничне контроле која траје дуже од саме промене локомотиве.
Nekim ljudima nista nikada nece da valja. Bas mi je zao za vas.

Ja se sjecam vozova 90-ti. A to sto imamo "obicnu zeleznicu" za zapadno evrpski standard govori koliko su stvari bolje danas naspred 1990-ti. Mozda je to dovoljno da se odmrstis?
 
TPS Zemun... hala za održavanje kola sa otkačivanjem je pri kraju, uskoro će se napuniti potrebnim sredstvima
za održavanje kola. Levo je zgrada potpodnog struga, i on će uskoro u funkciju
Hala 1.jpg
Hala 2.jpg




Koloseci su utegnuti, podbijeni a u aprilu ATM počinje razvlačenje kontaktne mreže
koloseci.jpg


Stari osmi kolosek služi za rezervne emg.
stari deo.jpg


Malo gužve na postojećim kolosecima
tps ra.jpg
 
Значи ове године ће све локомотиве и вагони СВ бити пребачени у ТПС Земун? Остаје ли шта у Топчидеру?
 
Ja se sjecam vozova 90-ti. A to sto imamo "obicnu zeleznicu" za zapadno evrpski standard govori koliko su stvari bolje danas naspred 1990-ti. Mozda je to dovoljno da se odmrstis?

Да ли си свестан да је 90-их железница превозила 10 пута више путника него данас? Постоје подаци, качио сам их овде на теми. О каквом ти стандарду говориш? Да ли си икада сео у воз у Мађарској рецимо, да не идемо даље?
 
Jeste, Mađari shvatili da im je najvažnije povezivanje Pešte sa njenim regionom, da im ta putovanja zagušuju grad kolima, zaustavili sramno skupu gradnju metroa, prebacili se na prigradsku železnicu, gde će dobiti mnogo veći efekat.

Pametni ljudi.
 
Koliko linija planiraju ispod centra?
Kapiram da tih 10 milijardi evra ne bi koštalo ni 3 milijarde da su gradili kao mi u rasponu od 1970-1995
 
Zapravo, mi smo gradili čvor za daljinsku železnicu, a ovaj prigradski deo smo ostavili za kasnije.

Inače, u Pešti se strahovitih 63% prigradskih putovanja obavi automobilom. Kad (ne ako, nego kad) to bude kod nas, Beograd će se raspasti.
 
Mislim da čak ni Moskva nema podzemnu gradsku železnicu, sve njihove deonice idu iznad zemlje sto me jako začudilo.
 
Rade ono sto smo mi napravili pre 27 godina.

ryan-reynolds-facepalm-gif.gif


Mislim da je ovo malko većeg obima.

Неупоредиво већег обима.

Inače, u Pešti se strahovitih 63% prigradskih putovanja obavi automobilom.

Притом у Пешти која има 4 линије метроа и развијену и разгранату приградску железницу.
 
I dalje im autobus prevozi najviše putnika. Klasičan gradski metro je precenjen, osim u mega-gradovima. Železnica je potcenjena.
 
@WLABmz
Pa šta nije tačno sto sam rekao.
Pešta nema Kilometar podzemne zeleznice.

Planiraju da prokopaju tunele ispod centra grada, sto i jesmo mi uradili pre 27 godina.

Šta tu nije tačno?

A pa da, nisam ispljuvao Srbiju pa onda ti se ne svidja moj post.

Заборавио си да додаш да сам домаћи издајник и страни плаћеник...

laughing-rofl.gif


Подземна железница - дефиниција

Aко толико волиш Србију, што не дођеш да живиш у њој?
 
Samit švajcaraca u Zemunu.
Prošlo je već skoro 6 godina kako su u saobraćaju. Dobri su i pouzdani a najveći broj defekata
dešavao se zbog kvara vakuumskog toaleta i klima uređaja
Kako u to vreme nismo imali pruge za veće brzine, probne vožnje zarad dobijanja upotrebne dozvole
vršene su u Rumuniji. Tamo je bila 413 003/004 i ako se dobro sećam ostvarila je brzinu od 176km/h
413.jpg
 
Mislim da čak ni Moskva nema podzemnu gradsku železnicu, sve njihove deonice idu iznad zemlje sto me jako začudilo.
Москва има више система градске железнице. МЦК и МЦД плус локалне електричке, које ће ускоро све да пређу у МЦД режим. МЦК не иде нигде испод земље (осим кад улазе у станице које су под земљом попут станице Плошад Гагарина), исто као ни МЦД-1 и МЦД-2. Планирају ускоро уведу још МЦД-3,4.5 и могуће да ће нека од њих ићи испод земље. Иначе, нису ни све линије метроа под земљом. На Зеленој и Црвеној линији има деоница које иду изнад земље, преко мостова и градом.
 
Vrh