Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Да ли је ико видео било какав предлог како ће изгледати улаз/излаз у Деспота Стефана у ове тунелске цеви?
 
Evo cuckovic kaze da se zbog tunela rusi:
Gavrila Principa 37-41
Kamenicka 3-5
Lomina 6-8
На мапама код чика "опена" и чика "гугла" сам црвеним квадратима означио шта ће се рушити у овим улицама

објекти који се руше.JPG
објекти који се руше-.JPG
 
Кажу 5 година...

Предвиђам 10 година патње целог града због ове будалаштине а могуће и одустајање од завршетка услед политичке нестабилности, недостатка финансија и/или геотехничких проблема.

И наравно, као што сам пре 15 година овде тврдио да након фртаља УМП-а од пола милијарде у наредних 10-15 година неће бити никаквих јавних капиталних инвестиција у граду (а што се обистинило), тврдим слично и за ово. Можда и покушај градње прве наводне метро линије допринесе финансијском колапсу.
 
Ja sam i dalje u čudu da grad pretrpan automobilima, sa ponižavajućim javnim prevozom, gradi AUTOMOBILSKI tunel ispod centra grada. Najviše od svega me iznenađuje podrška građana, ali i generalna podrška na ovom forumu.

Za suludu cenu ovog tunela tramvajski sistem bi mogao da se digne iz mrtvih i dovede u pristojno stanje. Pa bismo tako možda zapravo smanjili gužve. A o efektima uguravanja hiljada automobila u centar grada nema ni poente pričati.
 
Од кад то људи у Србији раде оно што је најлогичније?

Ми имамо тај албанско-бугарски сиротињски комплекс и ирационални однос према личном аутомобилу.

Нећу бре више да се моје паре троше скоро искључиво на колску инфраструктуру! 80 година тога нас је и довело на ово еколошко, просторно, економско и саобраћајно дно Европе.

95% града нема слободне или било какве тротоаре! Алоооо! Па шта је то?!
 
Poslednja izmena:
Ми имамо тај албанско-бугарски сиротињски комплекс и ирационални однос према личном аутомобилу.
O ovome sam ti pričao pre 15 godina kada je bila aktuelna diskusija oko mosta na Adi. Teško je promeniti navike a kada se narod jednom dočepa automobila teško od njega odustaje. Davno mi je jedna prijateljica rekla, "kakav je to muškarac bez automobila" pritom reč je o izuzetno dobroj i obrazovanoj ženskoj osobi koja nije materijalista ali stvari gleda valjda praktično.
 
Да али тај менталитет обликује заједница, услови живота, урбанизам, стање јгп-а, државна стратегија и култура.

Тако је и у САД јавни провез са изузетком пар градова буквално симбол статуса крек зависника. А у Амстердаму, Копенхагену или Бечу јавни превоз користе сви јер је на нивоу достојном сваког човека.

Овде је проблем настао кад нова држава није развила јавни превоз а уследиле нафтна па економска криза и проблем решили методом Холивуда - Искреирали гротескни југословенски сан у виду националне класе.

У преводу, неш је.ат ако немаш барем фићу. Комплекс после додатно појачан гастербајтерским парадирањем немачког аута.

Едит: Дозволили смо себи да нам градове и транспорт обликују најприземнији нагони хипнотисане масе. Један такав нам и сад урнише град.
 
Slažem se, pa majka moja me je više puta terala da kao kupim automobil a ja svesno nisam hteo. Situacija je takva da nas verovatno očekuje početak izgradnje ovog tunela što podržavam ali pod uslovom da se potom reguliše Brankova i Terazijski tunel.

Ako ne bude nekog ekonomskog kraha i metro ovakav kakav je će verovatno krenuti koliko god to blesavo zvučalo ali odmaklo se kao nikada pre tako da jedino finansije mogu odložiti projekat.
 
Ja sam i dalje u čudu da grad pretrpan automobilima, sa ponižavajućim javnim prevozom, gradi AUTOMOBILSKI tunel ispod centra grada. Najviše od svega me iznenađuje podrška građana, ali i generalna podrška na ovom forumu.

Za suludu cenu ovog tunela tramvajski sistem bi mogao da se digne iz mrtvih i dovede u pristojno stanje. Pa bismo tako možda zapravo smanjili gužve. A o efektima uguravanja hiljada automobila u centar grada nema ni poente pričati.
Pa kroz taj tunel mogu da idu i gradski prevoz, taksiji, hitne službe...
Drugo, taj tunel će onda rasteretiti površinske saobraćajnice duž svoje trase. Što će dovesti do oslobađanja protoka za gradski prevoz, a i manje zagađenja i gužve na delovima gde će se smanjiti saobraćaj.
Treće, upravo taj tunel će omogućiti da se Brankova možda smanji na 2+2 i time se otvori mogućnost za drvorede ili bar šire i humanije trotoare. Svakako će Brankova, Dečanska i prateće ulice biti malo manje bične, zagađene, crne i tesne (i za kola i za pešake) nakon toga nego što su sada.
Četvrto, nije normalno da grad od 1.8 miliona ljudi, na dve reke i nekoliko brda ima samo 6 kolskih mostova i jedan nazovi-tunel (Terazijski).

Na forumu tunel "podržavaju" oni koji gledaju širu sliku i misle dalekosežnije od "kmeeee, zli auto lobi iz Detroita opet stavlja Beograd u okove!" (ali elektro lobi iz Pekinga im je okej) Pritom, većina ljudi ovde i nema kola ili ih ne koriste za grad. Ja nemam kola i ceo život se znojim i grčim u usranom nehumanom javnom prevozu Beograda, pa prvi podržavam izgradnju ovog tunela. S druge strane, neki ovde koji mu se protive, su stari i poznati automobiličari, koji se ljute i ne podržavaju ovo samo zato što ne žive ili ne putuju kroz delove grada kojima će tunel pomoći. Iste te neuke lobanje, koje Despota Stefana vide jednom godišnje, su pre dve godine na forumu pisale kako u Despota Stefana nema nikakve potrebe da se rešava ono imbecilno suženje koje već 50 godina guši i saobraćaj i pešake tu.

Previše ljudi danas svemu nastupa pristrasno i sa neki taborskim mentalitetom na umu. Kao, tabor automobilisti, tabor biciklisti, tabor pešaci, tabor ovaj, tabor onaj... ne dozvoli da te uvuku u to. Treba svako da misli svojom glavom, i da misli kritički. Da stavi sve na sto pa da onda sudi i komentariše. Ima mnogo malicioznih i poremećenih ljudi koji vole da zvuče kao Napoleoni a zapravo nemaju nikakva rešenja i nikakve ideje. Isto tako, ima i pomenutih tabora i klika kojima odgovara da se ljudi stalno dele i glođu, jer onda oni imaju o čemu da pišu i za šta da prave kampanje i da skupljaju pare i podršku. Kao recimo neka biciklistička udruženja što su radila ranije.

Ironično, mnogima od tih ljudi kojima smeta gradnja više saobraćajnica i/ili širenje nekih postojećih, ne smeta tovarenje Beograda sa još više zgradurina i ljudi. Nekima smeta čak i ideja gradnje bilo kakvog metroa. Jer oni žele više ljudi pa žele. Hoće da žive u košnici. A to kako će svi ti ljudi da se kreću i funkcionišu, pogotovu na Desnoj obali Save koja leži na brdima i ulicama iz 19. veka, to njih ne zanima.

Po meni jedini apsurd i stvar koja zaslužuje čuđenje je da na građevinsko-urbanističkom forumu provejava stav da Beogradu ne treba više mostova ni tunela. Odnosno da bi neki rado još zgradurina i ljudi, ali ne i još mostova i tunela. To se kosi sa svakom logikom, i na ivici je poremećaja.

Beogradu svakako treba još mostova, još tunela pa i još nekih širenja zakržljalih ulica (kažem jer živim blizu jedne takve). A tunel EF-DS jeste jedan od trenutno najpotrebnijih. Naravno, uz prethodnu izgradnju novog Savskog mosta i uz garanciju da će kvalitetno da se izgrade i jedno i drugo.
 
Poslednja izmena:
Inače, za 600 miliona narodnih evra koji su svojevremeno bačeni na prenos fudbala samo da se napakosti Unitedu, je mogao da bude sređen i unapređen ne samo tramvajski podsistem, nego ceo javni prevoz u Beogradu.

Ali to nikada neće izaći iz ustiju nijednog fudbalofila na ovom forumu. Pogotovu ovih najgrlatijih i najzadrtijih.

Tunel EF-DS - 150 miliona evra.
Kupovina prava za prenos imbecilnog fudbala od koga niko nema nikakve koristi, samo da bi se napakostilo SBBu - 600 miliona.

Samo nemoj da neko sad krene sa onim autističnim "pa to ide iz različitih budžeta..." Ne ide. U SNSovoj Srbiji, sve to potiče iz de facto jedne te iste zajedničke kase koju oni pretumbaju i menjaju po potrebi i po svojim nahođenjima.

I čak i najgori tunel će imati neku korist i funkciju. A prenos fudbala nema ama baš nikakve.
 
Beogradu svakako treba još mostova, još tunela pa i još nekih širenja zakržljalih ulica (kažem jer živim blizu jedne takve). A tunel EF-DS jeste jedan od trenutno najpotrebnijih. Naravno, uz prethodnu izgradnju novog Savskog mosta i uz garanciju da će kvalitetno da se izgrade i jedno i drugo.
Ja lično mislim da Beograd nema dovoljno mostova, a ni tunela. Verujem da se sa time slaže i velika većina na forumu. Moje mišljenje konkretno je da ovaj tunel konkretno treba da bude pri dnu liste prioriteta. Mi govorimo o gradu od milion i po stanovnika bez metroa, sa prigradskom železnicom koja ide na pola sata do sat, i to kada ide. Sa prosešnom brzinom tramvaja od 12 km/h, i mrežom koja pokriva otprilike jednu petinu stanovništva!!

Tunel je verovatno najskuplji tip projekta koji u gradu može da se radi, i ne mogu da nađem nikakvo opravdanje da se tako skup projekat pravi za tip prevoza namanjeg kapaciteta. Da je tunel barem u konfiguraciji 1 traka + tramvaj mislim da bismo možda rekli da ima nekog smisla, ovako mislim da nema drugog objašnjenja osim čistog populizma i zamazivanja očiju narodu koji ništa sem privatnog automobila ne zna.

Takođe, tunel sličnog tipa predložen je u Cirihu, najvećem gradu u najbogatijoj državi. Izuzmimo činjenicu da su glasači na referendumu odbili izgradnju ovog tunela, i dalje je predlog takvog projekta došao na red tek nakon decenija ulaganja u tramvajsku i železničku mrežu o kakvoj Beograd trenutno može samo da sanja.
 
Objasnio sam gore, taj tunel služi da rastereti jedan od najopterećenijih pravaca i delova grada. A to opterećenje najviše prave - automobili. I zato ima logike gurnuti njih pod zemlju, bar te koji bi samo da stignu od Save do kraja oko Pančevca što pre. I onda posle sve ovo iznad tunela može malo da prodiše, ulepša se i humanizuje.

Pa upravo taj tunel otvara mogućnosti za unapređenja i humanizaciju delova grada u centru.

Otvoren sam za diskusije i razmatranja oko toga da li bi bilo dobro da se tuda sprovede i tramvaj, ali sumnjam da od toga ima išta, pa ne biih da se sad udubljujem u to.

Što se para tiče, rekoh gore, za 600 miliona narodnih evra mogao je i da se sredi i proširi celokupan javni prevoz i čak i da ostane para za ovaj tunel. Umesto toga, dobili smo samo prenos milionera koji vrte lopte na nameštenim utakmicama, i nešto što je konzumiralo fazon 30% od cele populacije koja je dala pare za to. I niko od trenutnih bukadžija i Boška Buha sa teme se tada nije žalio na tu odluku. A sad arlauču i histerišu zbog tunela za 4 puta manji iznos.

Što se tiče toga šta je sve trebalo u prošlosti pa nije, to je tek tema za sebe. Ja već godinama ponavljam da je ovo zemlja slepčina (većinski) i da ovim gradom još od odlaska jednih slepaca - Turaka - upravljaju drugi slepci - Srbi. Samo što SNSovci uvek kažu da to sve potiče od ovih pre njih, DSovci kažu da je to zbog Slobe, Slobini i Srbende kažu da je zbog "komunjara", komunjare kažu da je zbog kraljevine i monarhista. A zapravo su svi slepci i g..na, samo različitih boja, gustina i aroma.

O svemu ovome je trebalo misliti i diskutovati mnogo pre, još dok su naši dedovi bili bebe. Sad kasno. Bespredmetno mi je da sada lupam glavu i vodim svađe da li su nas više u...njali naprdnjaci, žuti, Slobini, komunisti ili monarhisti. Svi su se pokazali kao mentolčine i štetočine, i ovom gradu više nema spasa. Osim da se tu i tamo zakrpi neka pukotina ili sklepa neko štap i kanap rešenje dok populacija ne krena da opada.

Dobro, ako ništa drugo, bili smo i ostali slepci od naroda sa g..nima od političara, ali bar smo uvek bili u toku sa najvažnijim svetskim fudbalskim dešavanjima. Eto, makar na to možemo da budemo ponosni.
 
Sve što kažeš je tačno i slažem se, samo mislim da postoje projekti većeg prioriteta, i koji bi za uložen novac napravili veću razliku u gradu. Ali možemo se složiti da se oko toga ne slažemo. :)

Što se prenosa tiče, ponovo verujem da se skoro svi članovi foruma slažu sa tobom. Međutim ovo je građevinski forum i ako pričamo o investicijama u gradu moramo da razgovaramo samo o načinu trošenja novca koji je opredeljen za to. Ako krenemo da u obzir uzimamo silan novac protraćen na slične gluposti, neefikasnost i naravno korupciju stići ćemo daleko, ali od toga nažalost nemamo ništa..
 
Postoje veći prioriteti ali ovo je tema o tunelu DS-EF.

Ako ćemo da krenemo od prioriteta, onda najpre treba svi da odemo do Surčina i raskantamo ceo EXPO jer samo proždire pare i sredstva a ništa dobro ne donosi. Ali se to neće desiti. Opet, delom i zato što je ovo slepački narod. A i zato što je shvaćeno da EU još uvek štiti i podržava ovaj režim, kakav god bio prema nama.

Ima razlike između stava i izjave "tunel nije najpreča stvar sada" i stava i izjave "ovaj tunel ne treba da se gradi! Dosta mi je automobilske zavere! Viva la revolucion!" (karikiram malo, jer slušam sve te izlive ludila duže nego ti, nažalost.

A što se tiče fudbala, ima onih kojima je muka od toga, ali ima i nemali broj njih koji su ovde branili tu imbecilnu odluku i bacanje narodnih para. To su oni koji rezonuju da svaki muškarac mora da voli fudbal ili praćenje sporta generalno, i da samo maliciozni ili maloumni ljudi mogu da se protive davanju para da se prenose dogovorene utakmice.
 
Objasnio sam gore, taj tunel služi da rastereti jedan od najopterećenijih pravaca i delova grada. A to opterećenje najviše prave - automobili. I zato ima logike gurnuti njih pod zemlju, bar te koji bi samo da stignu od Save do kraja oko Pančevca što pre. I onda posle sve ovo iznad tunela može malo da prodiše, ulepša se i humanizuje.
Ja sam nešto sumnjičav po tom pitanju. Nije da nisam za izgradnju tunela, ali tako je nešto pričano i za Obilaznicu oko BGD-a kako će rasteretiti Gazelu pa ne vidim neki boljitak. Tamo je i dalje gužva. Vodim se logikom da dok se tunel prokopa i namontira da radi, izgradiće se još zgrada i blokova u gradu, povećaće se broj vozila i onda mu dođe na isto. A voleo bih da grešim. Lično me nešto ne dotiče gužva u gradu pošto koristim bicikl. Ali kada čujem koliko je ljudima potrebno da dođu s posla kući, želudac mi se prevrne.
 
Da, ali treba imati u vidu i da je u Beogradu jednostavno previše automobila, pa iako deo ljudi koristi obilaznicu, sve više ljudi unutar samog Beograda koristi autoput (motoput, kako god, ista je saobraćajnica u pitanju).

U Beogradu ima oko 650.000 automobila a na sve njih svakog radnog jutra bude još par desetina hiljada iz drugih mesta. Ti ljudi idu, kolima, i do Kliničkog centra, do fakseva, do autobuske stanice, do sudova, i čega sve ne. A to jelte ne mogu samo korišćenjem obilaznice, nego moraju da prođu i Autokomandu, ili Mostar, ili Sava centar, itd...

S jedne strane, nema spora da je automobila u Beogradu previše, da se njima i saobraćajem loše upravlja, i da na nekim mestima stvari treba radikalno da se menjaju.

Ali s druge strane, nema spora ni da su nove saobraćajnice u Beogradu neophodne, pogotovu ka i na Desnoj obali Save.

Ta dva ne isključuju jedno drugo. Grad može da na jednom polju bude preopterećen automobilima, a da na drugom polju objektivno kaska i bude u hitnoj potrebi da mu neke saobraćajnice više ne izgledaju ovako.

8741320028_1f98b1507a.jpg

(posebna zabava nastaje kad ovde povrh svega crkne neka trola i zablokira sve oko sebe)

Problem nastaje kada dođu razne usijane glave i demagozi, pa pokušaju sve da iskrive i predstave kao jedno te isto, i kao opštu propast grada ako se izgradi još tunela, mostova ili traka tamo gde je i dalje 19. vek. A grad već ionako propao. 😄

Pogotovu kad se zaboravlja odnosno namerno prećutkuje da mostove i tunele mogu da koriste i vozila javnog prevoza, taksiji, komunalne službe i hitne službe. A mostove čak i pešaci i biciklisti. A ponekad i oni mogu neke tunele da koriste. Dakle tuneli ne služe sami automobilima za kretanje. A služe i svakom delu grada ispod koga prođu, jer omogućavaju da gore bude humanije i rastrećenije.

Takođe, ne može da postoji grad kome do centra, na vrh brda, vode tj. vodiće dva mosta sa zapada i pet """većih""" saobraćajnica sa svih ostalih strana. Pa kad god se zatvori bilo šta na potezu od Brankovog do Gradskog SUPa, da sve kolabira, zato što svi prethodni nisu napravili više saobraćajnica ili alternativa, makar za tranzit istok-zapad. E i tu dobro dođe imati ovakav tunel.

Kao što na Vračaru dobro dođe imati Mileševsku prohodnu i sposobnu da primi autobuse, iako bi je neki forumaši brže bolje zatvorili u pretvorili u pešačku. Pa kad prsne cev ili toplovod negde duž Maksima Gorkog (a pršnjava svakih 3 meseca), pa kad 25 i 26 se preusmere na Mileševsku i Cara Nikolaja ili na Grčića Milenka ako je pukotina negde dole, svi ti koji su do malopre kokodakali zaćute i raduju se što im autobus ima kuda da prođe kad mu jedan glavni pravac nije u funkciji. E isto to može da radi i ovaj tunel, kao i drugi tuneli i mostovi. Osim ako baš vode iz ničega u ništa ili u slepu ulicu, mostovi i tuneli nikad ne mogu da budu višak. I svakako su uvek korisniji nego prenos šutiranja lopte.
 
Poslednja izmena:
Фали нам тунела, мостова а ено јутрос прошао "Булеваром" после Цветка и тамо нам фали тротоар. Још километар даље па фали и канализација. А иза тога фали практично све што чини иоле цивилизовано насеље.

Али то је разумљиво и непроменљиво стање јер власт тамо добија гласове и свака наредна ће их тамо добијати докле год их држе у тим условима једне фавеле.

Имамо друштвено-политичко уређење које је гарант распада урбаних средина.
 
Otvoren sam za diskusije i razmatranja oko toga da li bi bilo dobro da se tuda sprovede i tramvaj, ali sumnjam da od toga ima išta, pa ne biih da se sad udubljujem u to.
Ja sam o ovome isto razmišljao, verujem i drugi članovi foruma i poprilično sam rezervisan što se tiče toga.
Možda ako bi se izgradio treći tunel u sredini isključivo za tramvaje, ali to bi poskupilo cenu izgradnje.
Druga opcija je da jedna cev bude za tamvaje, a druga za automobile, ali onda bi efikasnost tunela i rasterećenje saobraćaja u centru bila mala, skoro nikakva.
U oba slučja bi trebali graditi bar jednu ili dve podzemne stanice, što opet povisuje cenu izgradnje.
Doduše, u Pittsburghu postoji Mt Washington transit tunnel, tunel koji koristi isključivo LRT i autobusi, dug je, poprema ovom linku dole, 3500 stopa (1,0668 km)
mtwash.jpg

08_pgh_tunnel_mtwtt.jpg
 
Postoje veći prioriteti ali ovo je tema o tunelu DS-EF.

Ako ćemo da krenemo od prioriteta, onda najpre treba svi da odemo do Surčina i raskantamo ceo EXPO jer samo proždire pare i sredstva a ništa dobro ne donosi. Ali se to neće desiti. Opet, delom i zato što je ovo slepački narod. A i zato što je shvaćeno da EU još uvek štiti i podržava ovaj režim, kakav god bio prema nama.

Ima razlike između stava i izjave "tunel nije najpreča stvar sada" i stava i izjave "ovaj tunel ne treba da se gradi! Dosta mi je automobilske zavere! Viva la revolucion!" (karikiram malo, jer slušam sve te izlive ludila duže nego ti, nažalost.

A što se tiče fudbala, ima onih kojima je muka od toga, ali ima i nemali broj njih koji su ovde branili tu imbecilnu odluku i bacanje narodnih para. To su oni koji rezonuju da svaki muškarac mora da voli fudbal ili praćenje sporta generalno, i da samo maliciozni ili maloumni ljudi mogu da se protive davanju para da se prenose dogovorene utakmice.
Већински делимо мишљење. Овај тунел је на крају дана стари пројекат, као и све остале ткзв ”трансверзале” које су пројектоване пре сада већ 50година за Београд.
На тему битнијих пројеката, има их и сви су битнији од Експа а поготово нац. стадиона.

Ја само нисам сигуран да ће овај тунел да реши главни саобраћајни проблем Београда а то је стари аутопут. УМП је требало да буде главни алтернативни правац, поготово за спајање НБГ <=> Врачар/Звездара/Вождовац јер би успешно заобишао све проблематичне тачке. СМТ као секундарни пројекат и наравно нормалне метро линије.
 
Juče je bila saobraćajna nesreća na "Mrkonjiću" i u gradu je nastao poptuni kolaps. Od Autokomande do NBG se u kontrašpicu putovalo sat vremena.

Jednostavno - Beograd je grad sa zakržljalom infrastrukturom. Ono što je gradsko jezgro se najvećim delom oslanja na saobraćajnice izgrađene pre WWII, a ni nabujala predgrađa nemaju baš neke kvalitetne veze sa gradom.

Istina je da nam treba metro, istina je da nam treba unapređenje gradske železnice, istina je da nam treba mreža biciklističkih staza i promocija zdravijih načina kretanja, ali da se ne lažemo, treba nam i drumska infrastruktura sa kojom debelo zaostajemo.

Uostalom, grad koji 400 miliona evra (!!!) godišnje "spreži" na nefunkcionalan, ali besplatan javni prevoz, baš i nema pravo da se žali da se novac ulaže u novu infrastrukturu.
 
Ja sam nešto sumnjičav po tom pitanju. Nije da nisam za izgradnju tunela, ali tako je nešto pričano i za Obilaznicu oko BGD-a kako će rasteretiti Gazelu pa ne vidim neki boljitak. Tamo je i dalje gužva. Vodim se logikom da dok se tunel prokopa i namontira da radi, izgradiće se još zgrada i blokova u gradu, povećaće se broj vozila i onda mu dođe na isto. A voleo bih da grešim. Lično me nešto ne dotiče gužva u gradu pošto koristim bicikl. Ali kada čujem koliko je ljudima potrebno da dođu s posla kući, želudac mi se prevrne.
На репрезентативном узорку целог света у последњих 70 година. Свако повећање колских капацитета у оквиру постојеће мреже је повећало оптерећење тих саобраћајница а гужве би постајале веће, ако не у самој тачки повећања капацитета онда у уливним саобраћајницама до тих тачки. Растерећење самог центра града није неопходно. Све најкритичније тачке у граду су по правилу на улазним правцима ка ужем центру града а не унутар њега.
Juče je bila saobraćajna nesreća na "Mrkonjiću" i u gradu je nastao poptuni kolaps. Od Autokomande do NBG se u kontrašpicu putovalo sat vremena.

Jednostavno - Beograd je grad sa zakržljalom infrastrukturom. Ono što je gradsko jezgro se najvećim delom oslanja na saobraćajnice izgrađene pre WWII, a ni nabujala predgrađa nemaju baš neke kvalitetne veze sa gradom.

Istina je da nam treba metro, istina je da nam treba unapređenje gradske železnice, istina je da nam treba mreža biciklističkih staza i promocija zdravijih načina kretanja, ali da se ne lažemo, treba nam i drumska infrastruktura sa kojom debelo zaostajemo.

Uostalom, grad koji 400 miliona evra (!!!) godišnje "spreži" na nefunkcionalan, ali besplatan javni prevoz, baš i nema pravo da se žali da se novac ulaže u novu infrastrukturu.
Али баш зато што нам треба и друмска инфраструктура последње што на њој радиш јесу управо најскупљи километри друмске мреже у историји ових простора као што су овај тунел и онај фртаљ умп-а.

Добићемо 5 километра независних прескупих друмова а фали нам хитно 1000 и 5 километара нормалних саобраћајница са нормалним трасама, тротоарима и бици стазама.

Са које год стране ово да сагледаш безумље је.
 
Predlažem da prođeš od Trga do Pančevačkog mosta u popodnevnom špicu ili obrnuto u jutarnjem, pa da vidimo onda šta ćeš misliti.
 
Vrh