Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Већински делимо мишљење. Овај тунел је на крају дана стари пројекат, као и све остале ткзв ”трансверзале” које су пројектоване пре сада већ 50година за Београд.
Upravo tako. Ideje o bušenju kroz brdo koje se prostire od Kalemegdana do takoreći Vukovog spomenika, bilo zarad železnice bilo zarad kolskog saobraćaja, stara je preko 100 godina.
Ја само нисам сигуран да ће овај тунел да реши главни саобраћајни проблем Београда а то је стари аутопут. УМП је требало да буде главни алтернативни правац, поготово за спајање НБГ <=> Врачар/Звездара/Вождовац јер би успешно заобишао све проблематичне тачке. СМТ као секундарни пројекат и наравно нормалне метро линије.
Ja svakako ne očekujem da reši autoput. Ali rešiće gužve na potezu od Ušća do Despota Stefana. I omogućiće još jedan alternativni pravac odnosno redundansu kroz centar grada između istoka i zapada. I omogućiće da pojas oko stare trase postane malo bolji, lepši i humaniji.

Autoput je tema i problem za sebe. Po meni, pored toga što nisu napravili UMP, ogromna greška i slepilo je bilo što kad su ga pravili, nisu napravili više prelaza odnosno uključenja i isključenja. Od Autokomande do Bubanj potoka ima 3, jedva 4 prelaska. To je suludo. I jedna od većih stvari koje zameram garniturama u periodu od 1945. do 1990. To u što su inače zapostavljali saobraćaj u istočnom delu grada. Od Višnjičke pa sve do autoputa i od autoputa sve do Kumodraža i Jajinaca.
 
Тунел пре свега треба посматрати као пројекат уско повезан са пројектом изградње новог моста.
Ако постоји једна ствар за коју може да се каже да је највећим делом позитивна а тиче се напредне власти у граду онда је то наум да се (стара идеја) изградња новог моста већег капацитета и тунела спроведе у дело.
 
Све је то трапаво осмишљено. Мост је морао да има денивелисана укрштања са обе стране, поготову ка тунелу. Са друге стране тунел је морао да изађе на Поенкареову или Дунавску, како би имао комуникацију и са Цвијићевом.
 
Шта би се тачно добило више изласком на Поенкареову или Дунавску када је поента тунела је да из центра измести све што са панчевца и од Карабурме иде ка Новом Београду и Чукарици?
 
Све је то трапаво осмишљено. Мост је морао да има денивелисана укрштања са обе стране, поготову ка тунелу. Са друге стране тунел је морао да изађе на Поенкареову или Дунавску, како би имао комуникацију и са Цвијићевом.
Apsolutno se slažem.
Шта би се тачно добило више изласком на Поенкареову или Дунавску када је поента тунела је да из центра измести све што са панчевца и од Карабурме иде ка Новом Београду и Чукарици?
Da se ne gomila sva saobraćaj u bulevar Despota Stefana koga verovatno neće proširiti na 3+1+3 koliko će biti potrebno.
 
Predlažem da prođeš od Trga do Pančevačkog mosta u popodnevnom špicu ili obrnuto u jutarnjem, pa da vidimo onda šta ćeš misliti
Баш зато што пролазим, зато тако и мислим.

На том потезу овај тунел ће да растерети оно што је ту већ релативно растерећено (теразијски гребен и даље ка Калемегдану) а додатно оптерети управо ту критичну тачку у Деспота Стефана пре, на и после Панчевца.

Сулудо.
 
Заправо, од ових оптерећенијих саобраћајница ће растерети само 1/2 Карађорђеве и то је то. (Која притом има трамвај)

А растерећење других прелаза Саве ће бити бенефит од новог савског моста а не овог тунела.

На крају, од овога користи има само узани круг "поинт-ту-поинт" возача који на истој релацији имају БГ:Воз. А имали би га у веома поузданом и удобном облику да се и пола ових средстава уложи у тај вид превоза. И не само они, него сви грађани.

Ту је највећа заосталост и социо-економска неправичност оваквих пројеката из средине прошлог века.
А друга највећа је што у колским тунелима нема просторне, економске добити. Нема нових парцела уз комфорни булевар, нема нових профитабилних локала дуж њих, нема нових послова и саобраћајних веза.
 
На репрезентативном узорку целог света у последњих 70 година. Свако повећање колских капацитета у оквиру постојеће мреже је повећало оптерећење тих саобраћајница а гужве би постајале веће, ако не у самој тачки повећања капацитета онда у уливним саобраћајницама до тих тачки. Растерећење самог центра града није неопходно. Све најкритичније тачке у граду су по правилу на улазним правцима ка ужем центру града а не унутар њега.
Али баш зато што нам треба и друмска инфраструктура последње што на њој радиш јесу управо најскупљи километри друмске мреже у историји ових простора као што су овај тунел и онај фртаљ умп-а.

Добићемо 5 километра независних прескупих друмова а фали нам хитно 1000 и 5 километара нормалних саобраћајница са нормалним трасама, тротоарима и бици стазама.

Са које год стране ово да сагледаш безумље је.
Pametan si ali molim te nemoj te ZLF Bukvić biciklističke fazone iz Holandije kao da je Beograd ekonomski razvijena tepsija a ne brdoviti ekonomski posrnuli grad.
 
А растерећење других прелаза Саве ће бити бенефит од новог савског моста а не овог тунела.
Да би нови мост заиста до краја и испунио своју улогу, да би га што више људи заиста и користило и тако што је могуће више растеретило друге прелазе Саве неопходно је да се до тог новог моста долази што лакше и брже.
Долазити лакше и брже је могуће само избегавајући постојеће правце и улице а тако нешто је у конкретној ситуацији могуће само тунелом.
 
Poslednja izmena:
Заправо, од ових оптерећенијих саобраћајница ће растерети само 1/2 Карађорђеве и то је то. (Која притом има трамвај)

А растерећење других прелаза Саве ће бити бенефит од новог савског моста а не овог тунела.

На крају, од овога користи има само узани круг "поинт-ту-поинт" возача који на истој релацији имају БГ:Воз. А имали би га у веома поузданом и удобном облику да се и пола ових средстава уложи у тај вид превоза. И не само они, него сви грађани.

Ту је највећа заосталост и социо-економска неправичност оваквих пројеката из средине прошлог века.
А друга највећа је што у колским тунелима нема просторне, економске добити. Нема нових парцела уз комфорни булевар, нема нових профитабилних локала дуж њих, нема нових послова и саобраћајних веза.
Korist će imati svi koji gube vreme u bulevaru Despota Stefana i na Brankovom mostu.
Korist će takođe imati i svi ostali korisnici istih ulica koji ne idu celom putanjom pa će ostati iznad zemlje.
A korist će imati i svi ostali biciklisti koji nisu ja koji se ne osećaju prijatno da voze toliko zagušenim bulevarom.
 
Биће незгодан моменат булевара Деспота Стефана у зони портала тунела. Зато су морали да ураде портал ниже, у Поенкареовој или Дунавској, са новим рампама са Панчевца и везом са Карабурмом преко продужетка Дунавске до Војводе Мицка. Тако би смо имали право и потпуно растерећење Деспота Стефана пошто би се обухватили саобраћај од преко моста, са Карабурме и са Звездаре преко Цвијићеве.
 
Pametan si ali molim te nemoj te ZLF Bukvić biciklističke fazone iz Holandije kao da je Beograd ekonomski razvijena tepsija a ne brdoviti ekonomski posrnuli grad.
Kad smo već kod biciklističog prevoza i brdovitog Beograda da se nadovežem (da malo skrenem s teme, izvinjavam se). Jeste da je Beograd brdovit (mislim na staro jezgro, desno od Save). Ali ponika i BMX su davno prošla vremena. Odavno se voze bicikli sa brzinama. Prešaltaj u najmanju i teraj. Malo nabaci kondicije i videćeš da ti ni Vitezova Karađorđeve zvezde neće biti problem da savladaš. Ovo pišem kao neko ko je na bicikli od rođenja (a sad mi je 48 godina), a poslednjih 9 redovno idem na posao biciklom na relaciji Konjarnik - centar grada. Uspona koliko voliš. Moja sloboda u odnosu na prevoz kolima, GSPom i gužve u saobraćaju nema cenu. Izvinjavam se još jednom što sam skrenuo sa teme, ali se trudim da pokažem da alternativa u prevozu postoji.
 
Ем брзине, ем хибриди, ем 70-80% свих кључних праваца у Београду су изразито равничарски.

Добро је имати ову дискусију као забелешку. Време ће показати а Срби стандардно, ништа научити неће. Са разлогом живе у најтускавијим градовима хришћанског света са ове стране екватора.
 
Ne mora da se ide biciklom na posao, dovoljno je da se iz kola pređe u javni prevoz. Ja recimo vozim bicikl samo rekreativno i to sam svojevremeno prelazio baš dosta, ali nije mi udobno da završavam obaveze i idem na posao na taj način.
 
Slažem se da umor brzo prestane da bude problem. Vozio sam jedno godinu-dve bicikl na posao u starom delu grada (znači brdoviti deo). Veći je problem bezbednost jer vozači automobila divljaju oko tebe.
 
nije mi udobno da završavam obaveze i idem na posao na taj način.
Većini ljudi nije, iz jedno petsto razloga koje je bespredmetno i nabrajati.

Znojenje, prljanje odeće na lanac ili ulje, sama ograničenja odeće (teško idu bajs i farmerke npr), kiša, hladnoća zimi, suzenje očiju odnosno obaveza naočara, zapljuskivanje od automobila, divlje parkiranje, nehumani i tesni trotoari, rupe na kolovozima, itd...

To može da bude održivo samo na Novom Beogradu, i to ako je osobi sve blizu, i posao i kuća i te ostale aktivnosti.

I sa razlogom ja u Beogradu imam mountain bike a istu vrstu preporučujem i drugima koji ovde voze bajs, što rekreativno što kao svakodnevno sredstvo prevoza. Beogradske rupe i ivičnjake samo oni mogu da izdrže.

Na kraju krajeva, većina ljudi ne voli da na posao stiže umorna, a da sa njega odlazi umorna i kući stigne iscrpljena. Mislim zamara i Beogradski javni prevoz, ali ipak manje nego vrtenje pedala preko sedam mora i sedam gora Beogradskih dva puta dnevno.
 
Poslednja izmena:
Ем брзине, ем хибриди, ем 70-80% свих кључних праваца у Београду су изразито равничарски.

Добро је имати ову дискусију као забелешку. Време ће показати а Срби стандардно, ништа научити неће. Са разлогом живе у најтускавијим градовима хришћанског света са ове стране екватора.
Nisam ja protiv korišćenja bicikala ali kažem da se ne zaluđujemo ZLF propagandom koju gura Bukvić. Kada smo kod biciklista i pre svega pešaka ključno je osloboditi trotoare a za to su nam potrebne garaže i metro.
 
Nešto se mislim sad - Deja je prilično dobro podneo da mu neko kaže da gura istu priču kao i jedni levičari...
 
Гараже не.

Не знам о каквој злф пропаганди причаш. Београд је већ сада социо-просторно најраслојенији европски град. Јужна Америка усред Европе.

Нигде у Европи нема у 3 километра традиционалног европског града и фавеле без тротоара, канализације и основних урбаних садржаја.
 
Garaže samo za stanovnike koji žive u okolini garaže i možda 10 posto za posetioce.
 
Немам ништа против, након што се среди ЈГП и обезбеде сви основни елементи града, инфраструктуре, простора и садржаја за све грађане.
 
Ok slažem se za kanalizaciju, parkove i slične sadržaje, zapravo grad se ne može razvijati samo u jednom pravcu tj samo jedan tip infrastrukture.
 
Овај град никада себи и својим грађанима није хтео да призна да највећи део своје површине није ни опремио до минималне мере па да се иста квалификује као град.
 
Jedini koji su (g)radili bilo šta po tom pitanju su bili oni za vreme Kraljevine. Tad smo bili napredniji i uređeniji čak i od Njujorka. Posle toga niko ništa. Čak su komunjare čupale kanalizacione cevi, asfaltirale parkove, rušile škole i prodavale opremu iz bolnica samo da bi napakostili monarhistima i narodu.
 
Vrh