Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Те опасности је свако свестан.
Али да тако не мора да буде, пример је и ЕрСрбија. Дакле може и професионалан менаџмент.

Само, има једна велика разлика, авио саобраћај је врло осетљива категорија, ту ако не знаш само генеришеш губитке, а НИС је златна кока, ту постави и Грчића има да буде пара. Мање, наравно, и брзо ће све да оде у три лепе.

Па ће онда опет нако да га купи у бесцење.
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.
 
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.

ЕрСрбија је предузеће, које је влада ставила на ноге, од губиташа ЈАТа, којег су рашчерупале претходне гарнитуре партијских ухлеба.

1. Политчка деликатност питања. ЕРСрбија мора да буде супешан пројекат, јер је влада уложила значајна средства да подигне компанију. Пропаст тог пројекта, заначјно би допринео ка урушавању рејтинга.
2. Економско питање, које генерише ЕрСрбија. Успешност ЕРСрбије није само у независном менаџменту, већ и у чињеници, да је ЕрСрбија главни превозник дијаспоре, коју је начинио управо овај режим. Врло важна веза са матицом, која дијаспору држи у добром психичком здрављу и стимулише на слање дознака. Ове године ће бити мање него претходне, али ипак се очекује око 5,5 милијарди евра, што је једина права, без сваких бидипи џидипи инвестиција. Тај новац пре или касније улази у финансијски крвоток Србије.

Било какво нарушавање, ове танане равнотеже довело би до пада ЕрСрбије. Нестанак такве команије са српског неба, довело би другог распореда колача и наравно до занчајно повећања цене карата (један пример карата за Москву већ много сведочи).

Телеком, ЕПС су ипак мало друга прича, јер нису били никада на коленима, и због своје природе увек приходују добро. Тако да има и за крпљење рупа. ЕрСрбија то никада неће моћи.

Неко би могао да постави питање зашто се сценарио не би поновио и у случају НИСа? Обзиром да је он по својој природи далеко сличнији Телекому и НИСу, сувише је велико искушење да се пијавице блиске режиму не ухлебе. Али још важније је то, што је триште енергентима превише интересантно американцима да би остало у српским рукама, јер таипа, већ сте једном продали, значи, природно Вам је да не будете власници своје енергетике.
 
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.

Ni EPS ni Telekom nisu gubitasi. EPS jeste bio 2021 i 2022 ali su npr vec 2023 ostvarili rekordnu dobit od skoro milijardu evra.
Kod EPS-a je problem sto se slabo investira i sto imaju teret zastarelih termoelektrana i loseg uglja. Inace su bili i te kako u plusu - koji im je uzimala drzava, umesto da investiraju.
Telekom je u plusu na misice, zapravo su finansijski mrtva firma. Dugovi su im nekoliko puta veci od godisnjih prihoda, ali i dalje ostvaruju dobit. na neke fore uvek, Npr jedne godine su prodali predajnike mobilne telefonije i tako upumpali pare.
 
U Omišlju je "parkiran" samo tanker Olib na putu za Maltu. Može da se vidi na marine traffic
 
Kad smo već kod tračarenja, negde sam pročitao da je jedan tanker istovaren i da je nafta za NIS u skladištima. (?)
 
"Iz JANAFa poručuju i da su spremni da nafta krene za Srbiju odmah po dobijanju licence."
Ako je "odmah", onda tamo postoji neka nafta.
 
da, to sam već pomenuo. samo popravljam X informacije o nepostojecim tankerima :)
 
Upravo, na TV Vojvodina, emisija Prav ugao, tema Nis, gosti jedan iz Saveza energeticara i drugi broker...ko moze nek pogleda

Obojica tvrde da je realna vrednost NISa, 2-2,5 mlrd eura.
Kazu, nisu sigurni da Rusi uopste hoce da prodaju.
Od opcija, veruju da kako god da bude (ako ne prodaju nekom trecem), ne gine nam tuzba....
Nacionalizacija, podrazumeva i restituciju i tuzbu (sigurno), eksproprijacija takodje tuzbu....kaze uzece Rusi pare koje im damo, a kad sve prodje tuzbom ce potraziti sumu koju misle da traze...
"Nema tu ljubavi, već goli interes"...
 
Upravo, na TV Vojvodina, emisija Prav ugao, tema Nis, gosti jedan iz Saveza energeticara i drugi broker...ko moze nek pogleda

Obojica tvrde da je realna vrednost NISa, 2-2,5 mlrd eura.
Kazu, nisu sigurni da Rusi uopste hoce da prodaju.
Od opcija, veruju da kako god da bude (ako ne prodaju nekom trecem), ne gine nam tuzba....
Nacionalizacija, podrazumeva i restituciju i tuzbu (sigurno), eksproprijacija takodje tuzbu....kaze uzece Rusi pare koje im damo, a kad sve prodje tuzbom ce potraziti sumu koju misle da traze...
"Nema tu ljubavi, već goli interes"...
Neka traže. Platicemo iz dobiti NIS-a kao što su oni iz dobiti ulagali novac po ugovoru iako su u toj dobiti i naše pare. Ako normalna ekipa udje u NIS neće rusi tražiti ništa jer su nam i dužni. A 56% im treba platiti. Po toj računici to je nešto preko milijardu evra.
 
Kazu da je 2022.bila "zlatna godina za naftase", uopsteno, a da je NIS te godine ostvario profit od 800 miliona evra....
Spominjali su i nase upravljanje i kontrolu istog
(u kontekstu buduceg vlasnika) i nisu uvereni da bi NIS bio to sto jeste da ga drugi nisu preuzeli...a da je to kljucno pitanje, jer dokle god nema kontrole upravljanja, citiram "nema zrnca nade" da ce drzava biti dobar domacin.

U prevodu, do sada 30% vlasnistva su kontrolisali oni koje je drzava birala, Danica Draskovic....i drugi. Toliko o zainteresovanosti drzave za kobtrolu poslovanja.
 
Neka traže. Platicemo . . .
Neka traže arbitražu, pa da vidimo kolika će biti procena firme kojoj su pogašeni računi i koja ne radi jer je pod medjunarodnim sankcijama. Ameri su uveli sankcije, ali većina država poštuje i podržava te sankcije. Zato cena ne može biti velika, pa možda dobijemo i neki povrat novca.
 
Vrh