Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Те опасности је свако свестан.
Али да тако не мора да буде, пример је и ЕрСрбија. Дакле може и професионалан менаџмент.

Само, има једна велика разлика, авио саобраћај је врло осетљива категорија, ту ако не знаш само генеришеш губитке, а НИС је златна кока, ту постави и Грчића има да буде пара. Мање, наравно, и брзо ће све да оде у три лепе.

Па ће онда опет нако да га купи у бесцење.
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.
 
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.

ЕрСрбија је предузеће, које је влада ставила на ноге, од губиташа ЈАТа, којег су рашчерупале претходне гарнитуре партијских ухлеба.

1. Политчка деликатност питања. ЕРСрбија мора да буде супешан пројекат, јер је влада уложила значајна средства да подигне компанију. Пропаст тог пројекта, заначјно би допринео ка урушавању рејтинга.
2. Економско питање, које генерише ЕрСрбија. Успешност ЕРСрбије није само у независном менаџменту, већ и у чињеници, да је ЕрСрбија главни превозник дијаспоре, коју је начинио управо овај режим. Врло важна веза са матицом, која дијаспору држи у добром психичком здрављу и стимулише на слање дознака. Ове године ће бити мање него претходне, али ипак се очекује око 5,5 милијарди евра, што је једина права, без сваких бидипи џидипи инвестиција. Тај новац пре или касније улази у финансијски крвоток Србије.

Било какво нарушавање, ове танане равнотеже довело би до пада ЕрСрбије. Нестанак такве команије са српског неба, довело би другог распореда колача и наравно до занчајно повећања цене карата (један пример карата за Москву већ много сведочи).

Телеком, ЕПС су ипак мало друга прича, јер нису били никада на коленима, и због своје природе увек приходују добро. Тако да има и за крпљење рупа. ЕрСрбија то никада неће моћи.

Неко би могао да постави питање зашто се сценарио не би поновио и у случају НИСа? Обзиром да је он по својој природи далеко сличнији Телекому и НИСу, сувише је велико искушење да се пијавице блиске режиму не ухлебе. Али још важније је то, што је триште енергентима превише интересантно американцима да би остало у српским рукама, јер таипа, већ сте једном продали, значи, природно Вам је да не будете власници своје енергетике.
 
Kako je moguce da je AirSerbija pozitivan a EPS i Telekom negativni primeri? Da nema nekih medjunarnodnih zakona i sila zbog kojih u slucaju AirSerbie ne bi mogao da prodje caci management i pljacka kao sto to moze u slucaju EPS i Telekoma? Ne razumem se, pitam, ali sam siguran da postoji neki takav razlog inace bi ova ekipa i to stavila pod tapiju - da moze.

Ni EPS ni Telekom nisu gubitasi. EPS jeste bio 2021 i 2022 ali su npr vec 2023 ostvarili rekordnu dobit od skoro milijardu evra.
Kod EPS-a je problem sto se slabo investira i sto imaju teret zastarelih termoelektrana i loseg uglja. Inace su bili i te kako u plusu - koji im je uzimala drzava, umesto da investiraju.
Telekom je u plusu na misice, zapravo su finansijski mrtva firma. Dugovi su im nekoliko puta veci od godisnjih prihoda, ali i dalje ostvaruju dobit. na neke fore uvek, Npr jedne godine su prodali predajnike mobilne telefonije i tako upumpali pare.
 
U Omišlju je "parkiran" samo tanker Olib na putu za Maltu. Može da se vidi na marine traffic
 
Kad smo već kod tračarenja, negde sam pročitao da je jedan tanker istovaren i da je nafta za NIS u skladištima. (?)
 
Vrh