Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Poklopac je potreban da bi se sprečilo zamrzavanje kontaktnih delova spojnice! Može biti i "kesa“. Onaj krajnje levo pokazuje da ima manji poklopac.
 
Poklopac je potreban da bi se sprečilo zamrzavanje kontaktnih delova spojnice! Može biti i "kesa“. Onaj krajnje levo pokazuje da ima manji poklopac.
@Beli zo je koliko sam shvatio njegovo pitanje mislio na ovo 👇
1000005937.jpg
 
Ови кинески возови са претходне слике иду много брже. Није само чело аеродинамичније него и подвожје, као што се да видети на слици.
 
Verovali ili ne ovaj danski dizajnerski monstruozitet moze da ide 160 km/h a nit ima poklopac nit je aerodinamican.
Taj poklopac na kljunu sluzi za bas visoke brzine tipa 250+ jer tu aerodinamicki koeficient Cx vec igra ozbiljnu ulogu


maxresdefault (1).jpg
 
Аеродинамички коефицијент игра значајну улогу већ од 60км/ч. Неадеродинамичност, не значи да возило неће моћи да се креће одређеном брзином, већ, колико ће енергије да троши како би преодолело додатне силе које се противе кретању.
 
Da ali zato je lagan pa guta i manje struje tako antiaerodinamičan a i boli ih uvo jer struju dobijaju za železnicu od vetrenjača. Gde se ŠaKuplung koristi svakodnevno npr linije BRB u Bavarskoj gde se 2-3 garniture iz raznih pravaca spajaju i rastavljaju po više puta u toku dana ŠaKu stoji otkriven. Kada se ne koristi tako često ima smisla makar ga pokriti ciradom ili poklopcem da se koliko toliko zaštiti od vlage jer u ŠaKu ima i električnih spojnica. Za aerodinamiku nema značaja do 160km/h ICE vozovi ga svakako pokriju onim štitom na čelu. A nema ni funkciju bezbednosti jer pokriven ili ne kad a udari voz u nešto prvu štetu nanese upravo ŠaKu pa odbojnici pa tek onda ostatak.
 
Аеродинамички коефицијент игра значајну улогу већ од 60км/ч. Неадеродинамичност, не значи да возило неће моћи да се креће одређеном брзином, већ, колико ће енергије да троши како би преодолело додатне силе које се противе кретању.
Jasno, fakat ovaj gumenjak koji postoji i u elektricnoj i dizel varijanti postize te brzine ali sigurno trosi vise u poredjenju sa drugim vozilima, jedina prednost mu je sto je zamiljen da se upari i radi u sinhronu pa omogucava da putnici prelaze iz jedne u drugu garnituru (sto i nije toliko relevantno u danasnje vreme)
Inace retko odvratan voz u estetskom smislu, dizajnerska anomalija na tockovima.
 
Jel se sama dokotrljala ili su je dovukli?
 
Inače danas sam išao prvi put otkad je krenuo EES na Subotica - Segedin. Nema izlaska iz voza, policija slika i uzima otiske prstiju na aparatu sa kojim gledaju pasoše. Treba im tipa minut dva po putniku, biće veselo za advent. Troje ih je bilo sa mašinama na 70 putnika od čega cenim da je pola išla sa mađarskim, pregledali su nas za oko 35 minuta krenuli iz Röszke sa 6 min kašnjenja, stigli u Segedin na vreme. Ali da vidi se da ima prostora od novog reda vožnje da se smanji vreme putovanja.
 
Poslednja izmena:
Дновинари и поједини портали преносе да је реч о "пешаку" јер је иначе сасвим нормално да се пешак креће по ограђеној денивелисаној прузи у сред њиве.
 
Дновинари
nema više novinara danas jbg, svi kupuju senzacionalistička gubljenja od istih izvora

EDIT:
"Zena je skocila pod voz , svojim izborom, a mi sedimo 3 sata u istom bez vode i bez informacija o daljem kretanju."

Dakle oni putnike drže zaključane u vozu od 17:15 do 20:15 (i nadalje), pa super vam organizacija braćo - ne daj bože požara
 
Inače, slikah kolika je gužva bila za upravo taj voz što je usmrtio ženu, on je već došao na stanicu Novi Beograd poprilično (neuobičajeno) pun i onda je još sav ovaj narod ušao u njega, ne vide se svi - ima ih još dosta desno:
IMG-20251123-013459.jpg
 
Poslednja izmena:
Slika od pre koje jutro iz EC Dacia, Bukurest - Budimpesta - Bec, kako je ovima iz rumunskih vagona, koji su krenuli 14 sati ranije, nemam pojma, ali ja sam se u MAV vagonu vozio kao Tito. Moze voz da ide 400km, moze da bude cudo zivo, ali za mene ce ovo da bude ultimativno korisnicko isskustvo ;) Radi grejanje, sedista solidno udobna. Kupei u IC Scarbantia izmedju Gyora i Budimpeste imaju solidan razmak za noge, manje vise, ista stvar kao i EC proizvod. Milion mladih u vozu, verovatno ce se vratiti iz prestonice sa vozom u pola 4 ili pola 5. Nadam se da za 5 godina i zeleznica u Srbiji bude integralmiji deo veceg broja stanovnika Srbije kao sto je slucaj u Madjarskoj.

dacia-ec.jpg
 
Vrh