Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Poklopac je potreban da bi se sprečilo zamrzavanje kontaktnih delova spojnice! Može biti i "kesa“. Onaj krajnje levo pokazuje da ima manji poklopac.
 
Poklopac je potreban da bi se sprečilo zamrzavanje kontaktnih delova spojnice! Može biti i "kesa“. Onaj krajnje levo pokazuje da ima manji poklopac.
@Beli zo je koliko sam shvatio njegovo pitanje mislio na ovo 👇
1000005937.jpg
 
Ови кинески возови са претходне слике иду много брже. Није само чело аеродинамичније него и подвожје, као што се да видети на слици.
 
Verovali ili ne ovaj danski dizajnerski monstruozitet moze da ide 160 km/h a nit ima poklopac nit je aerodinamican.
Taj poklopac na kljunu sluzi za bas visoke brzine tipa 250+ jer tu aerodinamicki koeficient Cx vec igra ozbiljnu ulogu


maxresdefault (1).jpg
 
Аеродинамички коефицијент игра значајну улогу већ од 60км/ч. Неадеродинамичност, не значи да возило неће моћи да се креће одређеном брзином, већ, колико ће енергије да троши како би преодолело додатне силе које се противе кретању.
 
Da ali zato je lagan pa guta i manje struje tako antiaerodinamičan a i boli ih uvo jer struju dobijaju za železnicu od vetrenjača. Gde se ŠaKuplung koristi svakodnevno npr linije BRB u Bavarskoj gde se 2-3 garniture iz raznih pravaca spajaju i rastavljaju po više puta u toku dana ŠaKu stoji otkriven. Kada se ne koristi tako često ima smisla makar ga pokriti ciradom ili poklopcem da se koliko toliko zaštiti od vlage jer u ŠaKu ima i električnih spojnica. Za aerodinamiku nema značaja do 160km/h ICE vozovi ga svakako pokriju onim štitom na čelu. A nema ni funkciju bezbednosti jer pokriven ili ne kad a udari voz u nešto prvu štetu nanese upravo ŠaKu pa odbojnici pa tek onda ostatak.
 
Аеродинамички коефицијент игра значајну улогу већ од 60км/ч. Неадеродинамичност, не значи да возило неће моћи да се креће одређеном брзином, већ, колико ће енергије да троши како би преодолело додатне силе које се противе кретању.
Jasno, fakat ovaj gumenjak koji postoji i u elektricnoj i dizel varijanti postize te brzine ali sigurno trosi vise u poredjenju sa drugim vozilima, jedina prednost mu je sto je zamiljen da se upari i radi u sinhronu pa omogucava da putnici prelaze iz jedne u drugu garnituru (sto i nije toliko relevantno u danasnje vreme)
Inace retko odvratan voz u estetskom smislu, dizajnerska anomalija na tockovima.
 
Vrh