Šta je novo?

Tramvaji

Kao neko ko ne koristi gradski prevoz (jednom sam kiristio CAF na pocetku samo iz znatizelje) a u Božanu još nisam ušao a srećemo se po gradu uopšte nisam oduševljen izgledom.
Malo zapažanje možda nije merodavno ali onako iskreno.
 
Udara strujica u Božani, ne pitajte kako znam :ROFLMAO: 🙃 :grand:
Pogledajte prilog 255311
"Amose da li je to bio elektricitet" :)
Значи, дотле је дошло да морам да носим гумене рукавице док се возим у кантурини да бих опипао, и уверио се да ли грејање ради или не. Држаћу се Катица, Швајцараца и Шпанаца. Хвала.
Грејање је морало боље да се реши. Чим сам видео да су калорифери испод седишта знао сам да ће бити проблема. Требало је ставити радијаторе са стране али би тако крајцовали путнички простор што би боље било.

Дневни подсетник да су трамваји плаћени 2.7 милиона по комаду и да за те паре морају да лете по шинама ако треба.
Најгоре од свега што постоји је фабрика трамваја у Крагујевцу која производи квалитетне трамваје за градове широм Европе. Нажалост, пропалом ватерполисти и кобајаги градоначелнику Београда је важније средити тендер за турско смеће које не вреди ни пишљива боба, него омогућити фабрици у Србији да добије додатне послове и тиме запосли што више људи због раста потражње, и повећа себи зараду и извоз. Када кажем турски отпад, ја стварно тако мислим. Од тренутка када је први примерак стигао у Београд, проблеми се нижу један за другим — прешироки су, испадају из шина на кривини, клима повремено ради — повремено не ради. Када је потребно хлађење — она греје и обрнуто, а врата се не отварају, већ се разваљују пајсером.

Када их отворе, треба им око минут да се затворе иако возач притисне дугме десет пута, па изненада остане без струје иако пантограф додирује висковолтажне каблове, и још много тога. Такође, клима је, као што је већина напоменула, екстремно бучна. Имаш утисак да Југословенско-Совјетски МиГ-29 полеће са писте. Кабина је лоше климатизована и има лоше сређену вентилацију због чега возачи одбијају да га возе. Изненађује ме да до сада није било повређених или настрадалих. Када би тендер био правилно реализован, Београд би сада могао имати у употреби квалитетне трамваје попут Алстома, Шкоде или Сименса, али не, само пери паре и купуј смеће, а одбијај поклоне од Швајцараца који су хиљаду пута квалитетнији, исплативији, и поузданији. Какав ментални склоп. Невероватно.
 
Poslednja izmena:
Нисам приметио да има проблема са мимоилажењем. Возио сам се у Контишу само на 12.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Dešava se povremeno da me udari elektricitet, najčešće u dodiru sa alu ulaznim vratima ili autobuskim šipkama koje nisu obložene ali ovo je bilo jače od toga. Čudno sam se osećao a dalke na rukama su se naježile.

Sve i da grešim možda ne bi bilo loše proveriti kućišta grejalica u putničkom prostoru.
 
Не верујем да би Турци ово смеће код себе користили, вероватно се уталили да нам увале све што није прошло контролу квалитета
 
Турци не купују страна возила тако да и те како возе. Па чак и Румуни и корумпирани Напуљ ускоро. Конекто је малтене домаћи производ.
 
Такође, клима је, као што је већина напоменула, екстремно бучна. Имаш утисак да Југословенско-Совјетски МиГ-29 полеће са писте.

Danas seo tačno ispod onog otvora negde kod prvih vrata, ubija koliko je bučno, neverovatno je da se prihvatilo ovo smeće i da niko nije reagovao da se to popravi. Kasnije sam ga uhvatio ponovo u povratku, seo sam na drugo mesto i tu nije bilo strašno, ali sve u svemu onakav nivo buke je stvarno nedopustiv za moderno vozilo plaćeno po onoj cenu.

Videću sledeći put da testiram na mobilnom koji je nivo buke.
 
Danas seo tačno ispod onog otvora negde kod prvih vrata, ubija koliko je bučno, neverovatno je da se prihvatilo ovo smeće i da niko nije reagovao da se to popravi. Kasnije sam ga uhvatio ponovo u povratku, seo sam na drugo mesto i tu nije bilo strašno, ali sve u svemu onakav nivo buke je stvarno nedopustiv za moderno vozilo plaćeno po onoj cenu.

Videću sledeći put da testiram na mobilnom koji je nivo buke.
Путници који ту седе ризикују да оглуве. Бука је гарантовано звуку будилника на навијање. Око 80 децибела је. Обавезно измери и објави овде да видимо колики је ниво буке.
 
Путници који ту седе ризикују да оглуве. Бука је гарантовано звуку будилника на навијање. Око 80 децибела је. Обавезно измери и објави овде да видимо колики је ниво буке.
A i spolja kad se kreću je neverovatno kolko su bučniji od cafa stvaraju neki čudan šum.
 
Dešava se povremeno da me udari elektricitet, najčešće u dodiru sa alu ulaznim vratima ili autobuskim šipkama koje nisu obložene ali ovo je bilo jače od toga. Čudno sam se osećao a dalke na rukama su se naježile.

Sve i da grešim možda ne bi bilo loše proveriti kućišta grejalica u putničkom prostoru.
i tramvaj treba da ima uzemljenje. naravno, ne direkt vezano sa zemljom, tramvaj ima točkove koji nose nulu i mogu komotno da odvuku i elektricitet. (minus ako si ti napunjen elektricitetom). Eko linija kod nas npr ima metalnu traku koja dodiruje asfalt zarad te potrebe za izjednačavanjem potencijala.
 
Stiže upravo još jedan Turčin u depo :)

IMG_20251018_185856.jpg
 
Nemamo puno fotki iz Vojvode Stepe sa Bozankayama, vozim se barem 2-3 puta nedeljno sa njima, ali avaj nikako da odvojim dan za neki shooting.
Evo nečega usput telefonom, na putu do bankomata, interesantno za mene, u skladu sa fotografijom danas je bio Turski fast food na meniju za jelo.
Ne znam za tramvaje i autobuse, ali Švarma i Kebab su zaista ukusni, a i iz Holandskog vremena pamtim Turke kao dobre majstore u Snackbarovima za fricadelle special, Frites., Kapsalon..
665 (1 of 1).JPG


Elem da, nazad na tramvaje i Beograd, Kako ga gledam što više, tako mi upadaju sve više neke zanimljive stvari, npr ne pamtim da sam video na nekom tramvaju (mislim da je samo starija platforma za Pesu ovo imala) ovoliko gabaritne oplate kod postolja, na nekim mestima od ivičnjaka su samo par centimetara, s obzirom da je do sada tramvaj svuda prošao ne verujem da su problem, ali je zaista čudno rešenje.
 
Slika od pre dve-tri večeri, zaglavio Turčin sa 12 na 4-5min na skretanju iz Resavske u Bulevar. Izlazio vozač, zagledao nešto ispod kabine, onda oko prvog postolja, ja pomislio da je iskočio iz šina, kad posle nekog vremena - nastavi vožnju.
PXL_20251016_171344735.jpg
 
Slika od pre dve-tri večeri, zaglavio Turčin sa 12 na 4-5min na skretanju iz Resavske u Bulevar. Izlazio vozač, zagledao nešto ispod kabine, onda oko prvog postolja, ja pomislio da je iskočio iz šina, kad posle nekog vremena - nastavi vožnju.
Слична ситуација се догодила и на углу Пожешке и Кировљеве пре недељу-две.
 
Ово је постало учестало. Треба да се направи травната баштица на свим критичним тачкама (Пожешка код Шумарског, Булевар Црвене армије код новог БАС-а и Булевар војводе Мишића на споју са Радничком) и тако спречи застој пола трамвајског саобраћаја у граду због оваквих идиота.
Евентуално направити и неки пролаз са рампом за хитне службе.
 
Poslednja izmena:
Uh kako je 1532 plavušan na 12 sa strane pun izmeta. Golubovi se 💩 domaćinski.
Nisam ga stigao slikati.
 
Vrh