Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Pa Dina ne može baš da podleze sankcijama, bukvalno je proizvod NBS.

A poštanska može, ali realno i nije previše bitno. Pola države tu drži pare i vlast ih koristi kao kasicu prasicu.
PŠ je isključivo na našem tržištu, problem bi joj bio pozajmljivanje para od van ali kapiram da je država voljna da ih žrtvuje ako treba.
A NBS ne moze da podleze sankcijama? I Srbija, sa vecim delom izvoza?
1. Pretpostavka, tačno. Ali što je dalja rafinerija, skuplje je gorivo + mi nemamo logistiku na tom nivou za toliki uvoz
2. To što pričaš upliće državu u saradnju sa firmom pod sankcijama. Zašto bi nabavljali izokola derviate za NIS kad mogu da nabave naftu? Mnogo je jednostavnije
Derivati bi mogli da prodju kao snabdevanje trzista, dok je nafti jedino odrediste rafinerija tj. NIS.
Mene zanima da li će ovi naši odigrati neku fintu, tipa otvore "Direkciju za naftne derivate" 100% vlasništvo Srbije, koja onda kupuje naftu od JANAF-a, i onda tu naftu stavlja na raspolaganje na tržištu Srbije, svim zainteresovanim stranama, čitaj NIS-u?
Nema sanse, to bi zavrnuli odmah.
Што је против амера обезбедити своје тржиште дериватима? Ето, нека нас они снабдевају по ценама које су нама комфорне. Нека дођу ту то исто Панчево, нека на суседној њиви направе рафинерију. Куриозитет: Ову рафинерију у Панчеву су прво и почели да раде американци. Постоји у чирем центру града део који се зове америчке зграде (нису американци зидали нити је њихова архитектура, али је зидано за њихове раднике који су зидали рафинерију). Завршили су је руси.
Cak i da je neka modularna, treba godinu i po da se izgradi. A ni na to Rusi ne bi pristali, kao sto nece da prodaju NIS.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
Верујем да ми не треба од Руса да тражимо дозволу за то
Модуларне постоје разних величина могуће је направити брже мању за најхитније потреба, а даље, можда и неће требати
 
Верујем да ми не треба од Руса да тражимо дозволу за то
Модуларне постоје разних величина могуће је направити брже мању за најхитније потреба, а даље, можда и неће требати
Za pravljenje rafinerije ne treba medjutim plasiranje tih preradjevina kroz NIS mrezu (pumpe), kako bi to funkcionisalo u slucaju da rafinerija u ne-ruskom vlasnistvu proizvodi derivate? Sekundarne sankcije?
 
Jedini šverc bi bio šverc nafte do NIS-ove rafinerije, ali to je verovatno neizvodljivo, a iako je izdvodljivo, nepromišljeno je.

1) Naivno je misliti da OFAC za to neće saznati
2) Naivno je misliti da OFAC to neće sankcionisati

Sva sreća pa još uvek ova država nije uradila nešto glupo i nepromišljeno u vezi NIS-a.
Uvoz goriva je jedino realistično rešenje kada NIS ostane bez nafte, ako nacionalizacija ne dolazi u obzir.

---

Kada se sve stavi na sto, jedini način da Srbija izbegne energetsku krizu je da uradi ono što Ameri sugerišu, a to je nacionalizacija NIS-a.

Ne postoji infrastruktura za uvoz i skladištenje neophodne količine naftnih derivata, kršenje OFAC-ovih sankcija bi bilo pogubno, a i pitanje je da li bi i to kršenje pomoglo državi da spreči energetsku krizu s obzirom da ne može ni dovoljna količina nafte da se prošvercuje u NIS-ovu rafineriju.
 
Poslednja izmena:
Za pravljenje rafinerije ne treba medjutim plasiranje tih preradjevina kroz NIS mrezu (pumpe), kako bi to funkcionisalo u slucaju da rafinerija u ne-ruskom vlasnistvu proizvodi derivate? Sekundarne sankcije?
Ne verujem, pumpe nemaju neki profit.
Верујем да ми не треба од Руса да тражимо дозволу за то
Модуларне постоје разних величина могуће је направити брже мању за најхитније потреба, а даље, можда и неће требати
Ti verujes a AV ne veruje. I ja bih je izgradio u Backoj Palanci ako braca Rusi vec nece da saradjuju, ali ne pitamo se. Ne vidim nigde da je montaza i pustanje u rad krace od 12 meseci (znaci kod nas bar godinu i po), a do tada bi mogli da se uvoze derivati i svercuje nafta za NIS. Sto znaci da smo poceli na vreme, u januaru, vec bi bilo u poodmakloj fazi.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
АВ сувише прича и углавном се ниушта не разуме. Уосталом, има тим преговарача са Русима, што их не укључи
 
Razlog za ovu vanrednu sednicu je to što srpski predstavnici u Odboru direktora traže da većinski vlasnik, koji upravlja ovom kompanijom, objasni i definiše kako će se poslovati u ovakvim uslovima sankcija i postoje li naznake u vezi sa promenom vlasničke ili upravljačke strukture kako bi se izašlo iz ove velike krize NIS-a i zaštitili interesi republike Srbije i blizu 13.000 zaposlenih.

Ovo tim pre što postoje i naznake da zaustavljanje novčane transakcije može da aktivira i kreditne obaveze stranih kreditora.

Srpski predstavnici izražavaju zabrinutost, da situacija može da se odrazi ne samo na zaposlene, već i na energetsku stabilnost, ali i na finansije, ne samo NIS-a nego i države, kao dalje funkcionisanje rafinerije.

Ok, barem su naši svesni ozbiljnosti problema. Ostaje da vidimo da li Ruse boli uvo za to.
 
ako nema kapaciteta i dovoljno goriva to će inflaciju da nabije preko 10%, a dinar srušit preko noći. to je ujedno i pad režima

dakle, neće da se desi. nešto će da se prelomi. ili vlast ili rusi :D
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
Da li trenutno postoje ili da li su najavljena neka ograničenja vezano za kupovinu goriva na pumpama?
 
Dizel je kritičan, benzina ima.
 
ako nema kapaciteta i dovoljno goriva to će inflaciju da nabije preko 10%, a dinar srušit preko noći. to je ujedno i pad režima

dakle, neće da se desi. nešto će da se prelomi. ili vlast ili rusi :D
13 godina vestacki održava kurs jakog dinara da bi opstao na vlasti, a sad ce preko noci isti taj da sruši dinar da bi pao sa vlasti?
 
„U zvaničnom registru plovila postoji manje od 20 brodova i barži koji imaju licencu za prevoz sirove nafte – to je premali broj da bi se Srbija ubuduće snabdevala na taj način“, kaže za Bloomberg Adriju Vojislav Dulić, beogradski advokat za pomorsko pravo.

Kako podseća, pomorski tanker nosi od 80.000 do 300.000 tona, dok su rečni tankeri „u proseku kapaciteta oko 4.000 tona“.

„Na Dunavu ne postoje uslovi za plovidbu brodovima velikog kapaciteta, a to je ujedno skuplji, manje efikasan način uvoza nafte, uz ekološki rizik od izlivanja koji bi, u slučaju nesreće, pogodio Bugarsku – sve do Crnog mora“, navodi Dulić.

Srbija bi u budućnosti mogla da kupuje naftu i gas od Azerbejdžana, odakle već kupuje gas, kao i od Kazahstana, Iraka ili čak Amerike, smatra Igor Juškov, analitičar ruskog Fonda za nacionalnu energetsku bezbednost.

„Međutim, nameće se pitanje ko će platiti za tranzit nafte, koja bi išla kroz Belorusiju, Moldaviju, Mađarsku, Rumuniju i druge države“, dodaje analitičar.

--

Ok, barem je razotrkivena suludost ideje da se prevozi nafta brodovima.

Što pre se pomirimo sa tim da JANAF nema alternativu, to bolje. A oni će da puste naftu tek kada Ameri odluče.
 
Vrh