Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Мислим да јесу, зато што и кад вози Кисс на IR не прелази 160 км/х иако може. Код резервација и куповине карата је чудно, јер пише да је воз пун, међутим доста празног места је било. Прва класа у којој сам ја седео је била попуњена неких 60-70%. Мислим на ИЦ полазак у 18.00 из Суботице.
Verovatno je veliki no show rate. Ljudi uzeli po 20 karata (parafraziram) jer su besplatne.
 
I za novu prugu će verovatno biti stajanje pola sata u Subotici zbog zajedničkog graničnog pregleda. Posle bi mađarski policajci išli do Kiškunhalaša, kao što sada srpski idu iz Horgoša do Reske.

Za Segedin je nemoguće bez stajanja, jer je Segedin 10 minuta od granične stanice Reske. Jednostavno nema teorije da se za 10 minuta odrade svi putnici na šengenskoj granici. Dešavalo se i kad je voz pun i da kasni zbog produženog graničnog pregleda. Još će se situacija sigurno pogoršati kad krene primena EES i ETIAS u početku.
Vezano za liniju Subotica - Segedin, niko od naše policije i carine ne ulazi u Horgošu. Granična kontrlola se vrši u stanici Reske i to na način da prvo ide kontrola naše policije i carine pa zatim policije i carine Mađarske. U povratku isto samo obrnuti redosled kontrole. Voz stoji u stanici 35 minuta.
 
Verovatno je veliki no show rate. Ljudi uzeli po 20 karata (parafraziram) jer su besplatne.
voz u 15h juče - sinhron, u drugoj garnituri prvi razred svi osim jedne žene imaju godišnje karte i niko nije došao s rezervacijom da nas pomeri, a i ostatak nije bio popunjen, možda je u prvoj garnituri bilo drukčije
 
Samo da napomenem, ovo nisu gps lokacije, barem ne za Srbiju. Ovde skuplja podatke iz javno dostupnog reda vožnje sa sajta Srbijavoza uključujući i (prijavljena) kašnjenja i na osnovu toga radi pretpostavku gde se voz nalazi.
Da, bilo je davno o tome reči. I mora se biti pažljiv. Ako SV ne ažurira, neće ni oni.
Jedanput sam proveravao preko kamera (pančevački most, most na adi, franš - vide se segmenti pruge) i bili su tačni - tj malo odstupanje zbog ažuriranja.
Ali ako SV to ne ažurura, džaba
 
Na prvom i poslednjem iz Segedina ima samo duže od sat i po, na ostalima je oko 83 minuta, od čega je 33 minuta čekanje na granici. U Mađarskoj je pruga i dalje bila pod konstrukcijom pa je sporija vožnja po redu vožnje nego što će od sledećeg reda vožnje biti. Trebalo bi od sledećeg reda vožnje da je oko 70ak minuta sa max 30 minuta granice na svim polascima.
40min za 40km?!
 
7 usputnih stajališta sem Röszke koje dodaju bar 10-15 minuta... Pretežno sem toga ide 100 na sat.

Ali 100 na sat je max brzina 711 garnitura i njihove Mađarske polubraće... Ako ne grešim ograničenje na samoj pruzi je 120 km/h a i EMV ima bolje ubrzanje tako da bi mogao da se koriguje red vožnje... Svakako će veći kapacitet vikendima biti više nego dobro došao jer je sada prilična gužva...

Šta će Mađari stavljati na svoje polaske?
 
Ali 100 na sat je max brzina 711 garnitura i njihove Mađarske polubraće... Ako ne grešim ograničenje na samoj pruzi je 120 km/h a i EMV ima bolje ubrzanje tako da bi mogao da se koriguje red vožnje... Svakako će veći kapacitet vikendima biti više nego dobro došao jer je sada prilična gužva...

Šta će Mađari stavljati na svoje polaske?

Red vožnje će se korigovati. Od decembra, ako krenu EMV kao što je predviđeno, ići će brže nego DMV sada.

Za takt na 2 sata je potrebno dve garniture, a Srbijavoz je čak 5 Flirtova opremio pantografima za Mađarsku. Pitanje je hoće li ići samo naš Flirt (2 u obrtu) ili i jedan obrt naš, a drugi obrt mađarska garnitura.
 
Da. Westbahnhof je orijentisan ka zapadu, te voz kruži do njega. Stajanje u Hbf će biti 10 minuta, tako da voz putuje 40 minuta duže do novog krajnjeg odredišta. Svi EC vozovi iz Mađarske, Slovačke i Poljske će završavati vožnju u Westbahnhofu na ovaj način. Ne znam koji je razlog. Moguće da su popunjeni kapaciteti Wien Matzleinsdorf koji je tehnička stanica za Wien Hbf.
Na Matzu staju samo SBahn i REX vozovi. Osim par polazaka koji eventualno idu u pogranične gradove susednih država, ostatak je isključivo regionalnog karaktera. Kapaciteti takođe nisu popunjeni, jer ne stanica renovirana pre par godina, a trenutno se radi na unapređivanju pruga u Beču za SBahn, pa će tako od 2027. (ili kasnije, ne sećam se) takt SBahn linija biti značajno pojačan - što znači i više polazaka na Matzu.

A zašto su ovi vozovi produženi do Westbahnhofa, koliko vidim na nekom forumu, previše vozova je završavalo svoju vožnju na Hbf i pravilo gužvu jer je potrebno dosta vremena za "okretanje" (ne zamerite mi na nestručnim izrazima), pa onda da bi se oslobodila stanica, neki su poslati na Westbahnhof. Za koliko god polazaka iz/ka Beogradu, ne mora poslednja biti Hbf, jer svaka velika železnička stanica je odlično povezana gradskim prevozom.

Meni samo nije jasno, ako će biti direktnih polazaka za Beč, kako će se onda vršiti granična kontrola? Za Budimpeštu je bio neki ludi plan dok je još Vesić bio prisutan, sad ne znam kako bi izveli taj plan za Beč.
 
Na Matzu staju samo SBahn i REX vozovi. Osim par polazaka koji eventualno idu u pogranične gradove susednih država, ostatak je isključivo regionalnog karaktera. Kapaciteti takođe nisu popunjeni, jer ne stanica renovirana pre par godina, a trenutno se radi na unapređivanju pruga u Beču za SBahn, pa će tako od 2027. (ili kasnije, ne sećam se) takt SBahn linija biti značajno pojačan - što znači i više polazaka na Matzu.

A zašto su ovi vozovi produženi do Westbahnhofa, koliko vidim na nekom forumu, previše vozova je završavalo svoju vožnju na Hbf i pravilo gužvu jer je potrebno dosta vremena za "okretanje" (ne zamerite mi na nestručnim izrazima), pa onda da bi se oslobodila stanica, neki su poslati na Westbahnhof. Za koliko god polazaka iz/ka Beogradu, ne mora poslednja biti Hbf, jer svaka velika železnička stanica je odlično povezana gradskim prevozom.

Meni samo nije jasno, ako će biti direktnih polazaka za Beč, kako će se onda vršiti granična kontrola? Za Budimpeštu je bio neki ludi plan dok je još Vesić bio prisutan, sad ne znam kako bi izveli taj plan za Beč.
Најнормалније да гранична контрола буду на граници.
 
Na Matzu staju samo SBahn i REX vozovi.

Pričamo o različitim stvarima. Ti pričaš o stajalištu Matzleinsdorfer Platz, ja pričam o depou Matzleinsdorf koji je tehnička stanici za Hbf za vozove u smeru istoka.

A zašto su ovi vozovi produženi do Westbahnhofa, koliko vidim na nekom forumu, previše vozova je završavalo svoju vožnju na Hbf i pravilo gužvu jer je potrebno dosta vremena za "okretanje" (ne zamerite mi na nestručnim izrazima), pa onda da bi se oslobodila stanica, neki su poslati na Westbahnhof.

Ovo je netačno, vozovi se ne "okreću" na Hbf nego u tehničkoi stanici Matzleinsdorf. Dakle, kada voz stigne iz Budimpešte u Wien Hbf i svi putnici izađu, voz nastavlja do depoa Matzleinsdorf gde se vrši okretanje i zatim se iz Matzleinsdorfa voz otprema do Wien Hbf gde stiže 5 ili 10 minuta pre polaska iz Wien Hbf.

Predviđeno stajanje vozova iz Mađarske, Poljske i Slovačke u Wien Hbf po novom red vožnje gde ti vozovi produžavaju do Wien Westbf je 10 minuta, što je isto ili duže nego sad, tako da produžavanje do Wien Westbf može samo da ima veze sa manjkom kapaciteta u depou Matzleinsdorf, a ne sa manjkom kapaciteta u Wien Hbf.

Meni samo nije jasno, ako će biti direktnih polazaka za Beč, kako će se onda vršiti granična kontrola? Za Budimpeštu je bio neki ludi plan dok je još Vesić bio prisutan, sad ne znam kako bi izveli taj plan za Beč.

Granična kontrola Srbije i Mađarske će se vršiti u Subotici, po svemu sudeći. Nacrt reda vožnje to sugeriše.
 
Na Matzu staju samo SBahn i REX vozovi. Osim par polazaka koji eventualno idu u pogranične gradove susednih država, ostatak je isključivo regionalnog karaktera. Kapaciteti takođe nisu popunjeni, jer ne stanica renovirana pre par godina, a trenutno se radi na unapređivanju pruga u Beču za SBahn, pa će tako od 2027. (ili kasnije, ne sećam se) takt SBahn linija biti značajno pojačan - što znači i više polazaka na Matzu.

A zašto su ovi vozovi produženi do Westbahnhofa, koliko vidim na nekom forumu, previše vozova je završavalo svoju vožnju na Hbf i pravilo gužvu jer je potrebno dosta vremena za "okretanje" (ne zamerite mi na nestručnim izrazima), pa onda da bi se oslobodila stanica, neki su poslati na Westbahnhof. Za koliko god polazaka iz/ka Beogradu, ne mora poslednja biti Hbf, jer svaka velika železnička stanica je odlično povezana gradskim prevozom.

Meni samo nije jasno, ako će biti direktnih polazaka za Beč, kako će se onda vršiti granična kontrola? Za Budimpeštu je bio neki ludi plan dok je još Vesić bio prisutan, sad ne znam kako bi izveli taj plan za Beč.
Najlogičnije je da uđu graničari na poslednjoj stanici u Srbiji i izadju na prvoj u Mađarskoj. Isto tako u povratku. Tako je bar bilo između Mađarske i Austrije dok nije ova prva ušla u Šengen.
 
Najlogičnije je da uđu graničari na poslednjoj stanici u Srbiji i izadju na prvoj u Mađarskoj. Isto tako u povratku. Tako je bar bilo između Mađarske i Austrije dok nije ova prva ušla u Šengen.

Nema dovoljno vremena. Predviđeno je da voz u Mađarskoj staje samo u Kiškunhalašu. Od Subotice do Kiškunhalaša će se sa 160 km/h stizati za 10-15 min.

Po nacrtu reda vožnje voz u Budimpeštu stiže u xx:14, a kreće iz Budimpešte u xx:44, kreće iz Beograda u xx:57, a stiže u Beograd u xx:07. Potrebno mu je 1:16 iz Beograda do Subotice i 1:35 iz Subotice do Budimpešte, što će reći:

Beograd Centar 6:57 - Subotica 8:13
Subotica 8:39 - Budapest-Keleti 10:14

Budapest-Keleti 7:44 - Subotica 9:19
Subotica 9:51 - Beograd Centar 11.07

Dakle, po ovom imamo 26 minuta stajanja u Subotici u smeru ka Budimpešti i 32 minuta u smeru ka Beogradu.
 
Nema dovoljno vremena. Predviđeno je da voz u Mađarskoj staje samo u Kiškunhalašu. Od Subotice do Kiškunhalaša će se sa 160 km/h stizati za 10-15 min.

Po nacrtu reda vožnje voz u Budimpeštu stiže u xx:14, a kreće iz Budimpešte u xx:44, kreće iz Beograda u xx:57, a stiže u Beograd u xx:07. Potrebno mu je 1:16 iz Beograda do Subotice i 1:35 iz Subotice do Budimpešte, što će reći:

Beograd Centar 6:57 - Subotica 8:13
Subotica 8:39 - Budapest-Keleti 10:14

Budapest-Keleti 7:44 - Subotica 9:19
Subotica 9:51 - Beograd Centar 11.07

Dakle, po ovom imamo 26 minuta stajanja u Subotici u smeru ka Budimpešti i 32 minuta u smeru ka Beogr
Malo mi to baca senku na celu priču, hajde da se nadamo da će se dogovoriti nešto pametnije. Neka uđu u Subotici i izađu u Pešti ako nema vremena. Sačekaju sl voz i vrate se.
 
Nema dovoljno vremena. Predviđeno je da voz u Mađarskoj staje samo u Kiškunhalašu. Od Subotice do Kiškunhalaša će se sa 160 km/h stizati za 10-15 min.

Po nacrtu reda vožnje voz u Budimpeštu stiže u xx:14, a kreće iz Budimpešte u xx:44, kreće iz Beograda u xx:57, a stiže u Beograd u xx:07. Potrebno mu je 1:16 iz Beograda do Subotice i 1:35 iz Subotice do Budimpešte, što će reći:

Beograd Centar 6:57 - Subotica 8:13
Subotica 8:39 - Budapest-Keleti 10:14

Budapest-Keleti 7:44 - Subotica 9:19
Subotica 9:51 - Beograd Centar 11.07

Dakle, po ovom imamo 26 minuta stajanja u Subotici u smeru ka Budimpešti i 32 minuta u smeru ka Beogradu.
Velika steta ako stvarno bude tako. Krenuli smo od 2:45 BG-BUD, a stigosmo do 3:20. Pogotovo sto sa vremenom putovanja blizu 3 i po sata voz nije toliko konkurentan sa automobilom gde putovanje traje nekih 4h a fleksibilnost je znacajno veca.
 
Super je ovo, taman malo da se iskuse duza stajanja u stanicama EN i NJ vozova. Mozda nije bas u sred mrkle noci, ali kod nas je stalno pomracina ;) EuroNight sa Temua.
 
Vrh