Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Због тога као и због тога што полубраник приликом проласка теретног воза није био спуштен овде ме је пре неколико година делило пола метра од смрти.
Да нисам стао на прелазу без обзира што је полубраник био подигнут, нешто што велика већина возача нажалост не ради, данас се не би дружили.
Moram da te pitam.
Zbog čega bi izgubio glavu na prelazu kojem polubranik nije spušten?
PS. Sve pohvale za postupanje po onome što nalaže vertikalna signalizacija pored puta. 👍
 
Није био спуштен у тренутку проласка теретног воза, стао сам на пола метра од локомотиве јер је прегледност са десне стране ужасно лоша.
Наравно, постоји знак, то што доста људи не обраћа пажњу ни на светлосну сигнализацију а камоли на знак је прича за себе.
 
Није био спуштен у тренутку проласка теретног воза, стао сам на пола метра од локомотиве јер је прегледност са десне стране ужасно лоша.
Наравно, постоји знак, то што доста људи не обраћа пажњу ни на светлосну сигнализацију а камоли на знак је прича за себе.
Voz nije stao ispred prelaza,već je bez zaustavljanja prešao preko njega?
To pitam iz razloga zato što ako je prelaz u kvaru,gubitak života vozača drumskih vozila i njihovih saputnika je gotovo nemoguć.
 
Poslednja izmena:
Да.
Знам за ту процедуру али дешавају се и овакве ситуације.
По брзини кретања очигледно је да се воз није зауставио испред прелаза.
Upravo zbog ovakvih idiota sam i napomenuo da je "gotovo nemoguće".
Ovo se zove
"teško ugrožavanje bezbednosti u železničkom saobraćaju" i ovakvi slučajevi se MORAJU prijaviti kako bi se adekvatno sankcionisali.
Zato je i veoma bitno da se vozači drumskih vozila pridržavaju vertikalne signalizacije prilikom nailaska na pružne prelaze. Jer iako su ovakvi slučajevi izuzetno izuzetno retki ipak su mogući pa je oprez kod ukrštavanja pruge i puta u nivou neophodan.
 
Апсолутно.
Проблем је што већина возача подразумева да је прелаз обезбеђен и исправан када види бранике или полубранике и игнорише знакове што је, наравно, погрешно.
По мом мишљењу бахатост и незнање возача је њихов проблем али постоји и објективан проблем прегледности доброг дела прелаза.
Укрштања под оштрим угловима, високо растиње у појасу пруге, објекти...
 
1000002755.jpg

Nije infrastruktura toliko ali jel normalno da se vrata skoro otvore ? Znam da se dešava često od početka da kada skreće blago od tošinog ka nbg da se čuje onako baš glasno kod vrata (na jedno pola puta) ali sada stojim ovde i nisam baš gledao u vrata ali 90% kao da su se otvorila i zatvorila u sekundi (periferno sam video) dok je vozao išao jedno 80km/h, tačnije onako da su se otvorila i da ih je vakuum momentalno zatvorio

dakle ovo je strana što se ne otvara sa Tošinog već na devetom koloseku
 
Vozač ne bi trebalo da gleda u pasulj i da procenjuje da li je u-đaj PP ispravan ili ne. ZOBS ne primorava vozača da staje ispred PP kada je PP obezbeđen branicima ili polubranicima. Ja lično stajem uvek jer znam kako to funkcioniše ali šta ćemo sa ostalim vozačima?


1759214482924.png
 
Da li postoji neki clan koji kaye da je neko duzan da "uredjaj za zatvaranje saobracaja" drzi u ispravnom stanju, svetlosne signale vidljivim (cistim i nezaklonjenim okolnim rastinjem), a prizne prelaze projektuje da budu pregledni?
 
Poslednjim izmenama ZOBS-a predviđeno je da se na PP ugrađuju semafori slični onima na raskrsnici, sa crvenom i žutom svetlošću.
Žutro treptajuće će označavati da u-đaj PP nije u f-ji ili se ne koristi, onda važi STOP. Crveno i žuto znače isto kao svim raskrsnicama.

1759225865652.png
 
Upravo zbog ovakvih idiota sam i napomenuo da je "gotovo nemoguće".
Ovo se zove
"teško ugrožavanje bezbednosti u železničkom saobraćaju" i ovakvi slučajevi se MORAJU prijaviti kako bi se adekvatno sankcionisali.
Zato je i veoma bitno da se vozači drumskih vozila pridržavaju vertikalne signalizacije prilikom nailaska na pružne prelaze. Jer iako su ovakvi slučajevi izuzetno izuzetno retki ipak su mogući pa je oprez kod ukrštavanja pruge i puta u nivou neophodan.
A jel postoji mogućnost da se prelaz pokvari pred sam nailazak voza, tj. da mašinovođa nema informaciju da je u kvaru i ne pripremi se na vreme na zaustavljanje?
On pretpostavljam tu informaciju dobije ili na početku vožnje ili u stanici pre tog pružnog prelaska.
I pretpostavljam da teško može tokom vožnje da uoči da je rampa podignuta pa da može sam da odreaguje sem ako se ne vuče 20-30 km/h.
 
A jel postoji mogućnost da se prelaz pokvari pred sam nailazak voza, tj. da mašinovođa nema informaciju da je u kvaru i ne pripremi se na vreme na zaustavljanje?
On pretpostavljam tu informaciju dobije ili na početku vožnje ili u stanici pre tog pružnog prelaska.
I pretpostavljam da teško može tokom vožnje da uoči da je rampa podignuta pa da može sam da odreaguje sem ako se ne vuče 20-30 km/h.
Naravno da postoji.
I dešava se s vremena na vreme. Uglavnom zbog lomljenja polubranika i branika od strane nesavesnih vozača.
 
U stavri, pošto postoji znak STOP, uvek je kriv vozač drumskog vozila. Ovo sa zaustavljanjem voza je ''moralna odgovornost'' železnica da se spreče tragedije pa preventivno i voz staje.
Čak i da postoji mogučnost da mašinovođa dobije signal da je ispred njega pokvaren pružni prelaz (ko sistemi gde ide autimatsko kočenje, usporavanje...) opet postoji šansa da voz prođe mesto odakle mu stiže signal, ili da mu brzina onemogućava da stane na vreme, ili tonaža voza...
Jedino je denivelisan pružni prelaz siguran. Mada i tu može da neko 'sleti' odozgo na prugu xDD
 
Nije uvek, ako je prelaz nepregledan ne vredi sto si stao na STOP ako te udari voz cim krenes tj. nastavis.
 
Da li postoji neki clan koji kaye da je neko duzan da "uredjaj za zatvaranje saobracaja" drzi u ispravnom stanju, svetlosne signale vidljivim (cistim i nezaklonjenim okolnim rastinjem), a prizne prelaze projektuje da budu pregledni?


U stavri, pošto postoji znak STOP, uvek je kriv vozač drumskog vozila. Ovo sa zaustavljanjem voza je ''moralna odgovornost'' železnica da se spreče tragedije pa preventivno i voz staje.
Čak i da postoji mogučnost da mašinovođa dobije signal da je ispred njega pokvaren pružni prelaz (ko sistemi gde ide autimatsko kočenje, usporavanje...) opet postoji šansa da voz prođe mesto odakle mu stiže signal, ili da mu brzina onemogućava da stane na vreme, ili tonaža voza...
Jedino je denivelisan pružni prelaz siguran. Mada i tu može da neko 'sleti' odozgo na prugu xDD

Ne bi trebalo da do toga dođe, jer se kontrolni signali za PP postavljaju prema paramertima pruge, odnosno u skladu sa maksimalnom projektovanom brzinom. A maksimalna brzina za svaki voz se daje na osnovu procenta kočenja, stanje koloseka, maksimalne tonaže itd..
Kada prođeš Stoj na signalu odmah se aktivora autostop koji zaustavlja voz pre prelaza.

Nije uvek, ako je prelaz nepregledan ne vredi sto si stao na STOP ako te udari voz cim krenes tj. nastavis.

Probaj da dokažeš sudiji da je prelaz bio nepregledan, svakako u 99% slučajeva ljudi koji su imali nesreću na prelazima nisu ispoštovali zakon i onda im sudija nakon veštačenja može uzeti u to kao olakšavajuću okolnost, ako je stvarno bilo nepregledno, ali neće ga svakako skinuti odgovornosti.
Retke su nezgode gde je železnica bila odgovorna, statistički to je na oko 1%.
 
Ne bi trebalo da do toga dođe, jer se kontrolni signali za PP postavljaju prema paramertima pruge, odnosno u skladu sa maksimalnom projektovanom brzinom. A maksimalna brzina za svaki voz se daje na osnovu procenta kočenja, stanje koloseka, maksimalne tonaže itd..
Kada prođeš Stoj na signalu odmah se aktivora autostop koji zaustavlja voz pre prelaza.
Jel to ima na svakom prožnom prelazu koji je obezbeđen branicima i polubranicima ili samo kod onih koji su skorije rekonstruisani?
I pitanje je da li je taj signal povezan sa PP ili su možda počupane instalacije kao što je pisano npr tokom rekonstrukcije pruge Niš - Zaječar.

Ja se srećom retko kada srećem sa pružnim prelazima.
Uglavnom je to onaj ka Vršcu posle Vladimirovca. On je pregledan. Samo je nezgodno što su put i pruga pod oštrim uglom pa mi u kolima pravi problem suvazač ili njegovo sedište ili stub od kola, pa moram baš da se izvijem kako bih video lepo. Ali da sam na motoru ili bajsu, preglednost bi bila super. Po meni bi trebalo da postoji ugao pod kojim mogu da se susreću put i pruga.

Ali npr kada sam išao ka Vincima (Golubac) zbog onog mosta iznda pruge kod Male Krsne put sada ide okolo. E tu je ima nepregledan PP na pruzi ka Smederevu. Ali barem radi pa nema problema. Da ne radi, nema šanse da te voz izbegne ako promoliš auto da proviriš. A verujem da nije jedini. Slika je sa neta.
01.jpg
 
U nekim zemljama kada je automatski pružni prelaz u kvaru, vozovi čak ni nemaju obavezu da stanu nego prolaze uz izuzetno malu brzinu (tipa 10 ili 15 km/h) i daju zvučne signale.

Kod nas se usled stajanja voza pred automatski pružni prelaz u kvaru ponekad desi da neinformisani učesnici drumskog saobraćaja to tumače kao da ih voz propušta i onda nastane dodatni problem.
 
Мене је увек занимало како се пројектују аутоматизовани путни прелази ако се прелаз налази у зони службеног места које није поседнуто.
Када воз наилази из другог правца а укључна тачка се налази пре службеног места како би полубраници могли да се спусте пре проласка воза шта у ситуацији када воз не наставља преко прелаза већ ту чека укрштај?
 
Мене је увек занимало како се пројектују аутоматизовани путни прелази ако се прелаз налази у зони службеног места које није поседнуто.
Када воз наилази из другог правца а укључна тачка се налази пре службеног места како би полубраници могли да се спусте пре проласка воза шта у ситуацији када воз не наставља преко прелаза већ ту чека укрштај?
Tada TK dispečer spušta prelaz pre polaska voza iz pomenute stanice. Primer je stanica Ralja u smeru ka Beogradu.
 
Probaj da dokažeš sudiji da je prelaz bio nepregledan, svakako u 99% slučajeva ljudi koji su imali nesreću na prelazima nisu ispoštovali zakon i onda im sudija nakon veštačenja može uzeti u to kao olakšavajuću okolnost, ako je stvarno bilo nepregledno, ali neće ga svakako skinuti odgovornosti.
Retke su nezgode gde je železnica bila odgovorna, statistički to je na oko 1%.
Dokazuje se isto kao i na nepreglednoj raskrsnici sa STOP znakom, nista teze.
Ali npr kada sam išao ka Vincima (Golubac) zbog onog mosta iznda pruge kod Male Krsne put sada ide okolo. E tu je ima nepregledan PP na pruzi ka Smederevu. Ali barem radi pa nema problema. Da ne radi, nema šanse da te voz izbegne ako promoliš auto da proviriš. A verujem da nije jedini. Slika je sa neta.
Pogledajte prilog 253426
Na takvim mestima moze da se postavi i ogledalo.
 
Ima i varijacija na temu pa npr. u Nemačkoj, uglavnom po seoskim stajalištima gde je blizu APP imaš na peronu kutiju koju MV može, nekad čak bez izlaska napolje kroz prozor kabine, da dohvati otvori je četvrtkom aktivira rampe ili samo SS ako nema rampi na APP, zatvori vrata kutije i piči dalje.
 
Jel to ima na svakom prožnom prelazu koji je obezbeđen branicima i polubranicima ili samo kod onih koji su skorije rekonstruisani?
I pitanje je da li je taj signal povezan sa PP ili su možda počupane instalacije kao što je pisano npr tokom rekonstrukcije pruge Niš - Zaječar.

Ja se srećom retko kada srećem sa pružnim prelazima.
Uglavnom je to onaj ka Vršcu posle Vladimirovca. On je pregledan. Samo je nezgodno što su put i pruga pod oštrim uglom pa mi u kolima pravi problem suvazač ili njegovo sedište ili stub od kola, pa moram baš da se izvijem kako bih video lepo. Ali da sam na motoru ili bajsu, preglednost bi bila super. Po meni bi trebalo da postoji ugao pod kojim mogu da se susreću put i pruga.

Ali npr kada sam išao ka Vincima (Golubac) zbog onog mosta iznda pruge kod Male Krsne put sada ide okolo. E tu je ima nepregledan PP na pruzi ka Smederevu. Ali barem radi pa nema problema. Da ne radi, nema šanse da te voz izbegne ako promoliš auto da proviriš. A verujem da nije jedini. Slika je sa neta.
Pogledajte prilog 253426

Taj prelaz je kod Vranova, po zakonu objekat koji je tu naseđen za čuvara ne bi smeo da postoji i morao bi da se sruši.

Što se tiče pruge Zaječar - Niš, u funkciji su dva automatizovana prelaza, kod Matejevca i Zaječara, oba su "zaštićena" sa kontrolnim signalom i oni funkcionišu, od ove godine, prethodne 2 su bili u kvaru, pa su ih nekako nakalemili da rade i to je jedino šta radi na toj pruzi, nažalost.
Ima tu još načina zaštite prelaza, npr na koridorskoj pruzi retko gde ćeš videti kontrolni, već je prelaz zaštićen prostornim ili ulaznim signalom.

Odgovornost je velika u slučaju kvara, ne sme da se desi loša procena ili neopreznost u praćenju signala (ovo važi za pruge bez balize / apb gde je sve na ljudskom faktoru), u slučaju greške posledice mogu biti ozbiljne.
U Zaječaru je pre 10 godine putnički pokupio terenca sa 4 planinara unutra (svi poginuli), oni su se provlačili između spuštenih branika, ali je mv imao nalog da stane ispred pp, na kraju je mv završio iza rešetaka.

Eto ima još sistema koji su gore navedeni od strane ostalih, meni je najsimpatičniji onaj sa daljincem kada u stanici spuštaš branike, doduše nema ga na Balkanu. 🙂
 
Još gori prelaz u Somboru je u Šikari na ukrštanju Josićkog puta i pruge prema Novom Sadu. Voz se ne zaustavlja ispred prelaza samo prođe. Pruga je zarasla u šiblje i gotovo je nemoguće videti i kad stojiš da li voz dolazi iz pravca stanice ili pravca Bukovca. Taj prelaz postao je jako frekventan zbog vikend naselja između dva mosta na kanalu. Jedino rešenje je kad staneš da otvoriš prozor na autu i slušaš da li voz nailazi. Primetio sam da dosta ljudi samo preleti prelaz bez zaustavljanja. Zimus sam bio svedok gde je čovek ispred mene bukvalno preleteo traktorom taj prelaz a voz je bio nekih 50 metara od prelaza. Nije ni čudo što se gine.
 
Vrh