Moram da te pitam.Због тога као и због тога што полубраник приликом проласка теретног воза није био спуштен овде ме је пре неколико година делило пола метра од смрти.
Да нисам стао на прелазу без обзира што је полубраник био подигнут, нешто што велика већина возача нажалост не ради, данас се не би дружили.
Voz nije stao ispred prelaza,već je bez zaustavljanja prešao preko njega?Није био спуштен у тренутку проласка теретног воза, стао сам на пола метра од локомотиве јер је прегледност са десне стране ужасно лоша.
Наравно, постоји знак, то што доста људи не обраћа пажњу ни на светлосну сигнализацију а камоли на знак је прича за себе.
Upravo zbog ovakvih idiota sam i napomenuo da je "gotovo nemoguće".Да.
Знам за ту процедуру али дешавају се и овакве ситуације.
По брзини кретања очигледно је да се воз није зауставио испред прелаза.
![]()
34 хиљ. прегледа · 320 реакција | Prigrevica u srcu, a rampa u vazduhu dok voz prolazi... | Нове Апатинске Новине - Nove Apatinske Novine
Prigrevica u srcu, a rampa u vazduhu dok voz prolazi....www.facebook.com
A jel postoji mogućnost da se prelaz pokvari pred sam nailazak voza, tj. da mašinovođa nema informaciju da je u kvaru i ne pripremi se na vreme na zaustavljanje?Upravo zbog ovakvih idiota sam i napomenuo da je "gotovo nemoguće".
Ovo se zove
"teško ugrožavanje bezbednosti u železničkom saobraćaju" i ovakvi slučajevi se MORAJU prijaviti kako bi se adekvatno sankcionisali.
Zato je i veoma bitno da se vozači drumskih vozila pridržavaju vertikalne signalizacije prilikom nailaska na pružne prelaze. Jer iako su ovakvi slučajevi izuzetno izuzetno retki ipak su mogući pa je oprez kod ukrštavanja pruge i puta u nivou neophodan.
Naravno da postoji.A jel postoji mogućnost da se prelaz pokvari pred sam nailazak voza, tj. da mašinovođa nema informaciju da je u kvaru i ne pripremi se na vreme na zaustavljanje?
On pretpostavljam tu informaciju dobije ili na početku vožnje ili u stanici pre tog pružnog prelaska.
I pretpostavljam da teško može tokom vožnje da uoči da je rampa podignuta pa da može sam da odreaguje sem ako se ne vuče 20-30 km/h.
Da li postoji neki clan koji kaye da je neko duzan da "uredjaj za zatvaranje saobracaja" drzi u ispravnom stanju, svetlosne signale vidljivim (cistim i nezaklonjenim okolnim rastinjem), a prizne prelaze projektuje da budu pregledni?
U stavri, pošto postoji znak STOP, uvek je kriv vozač drumskog vozila. Ovo sa zaustavljanjem voza je ''moralna odgovornost'' železnica da se spreče tragedije pa preventivno i voz staje.
Čak i da postoji mogučnost da mašinovođa dobije signal da je ispred njega pokvaren pružni prelaz (ko sistemi gde ide autimatsko kočenje, usporavanje...) opet postoji šansa da voz prođe mesto odakle mu stiže signal, ili da mu brzina onemogućava da stane na vreme, ili tonaža voza...
Jedino je denivelisan pružni prelaz siguran. Mada i tu može da neko 'sleti' odozgo na prugu xDD
Nije uvek, ako je prelaz nepregledan ne vredi sto si stao na STOP ako te udari voz cim krenes tj. nastavis.
Jel to ima na svakom prožnom prelazu koji je obezbeđen branicima i polubranicima ili samo kod onih koji su skorije rekonstruisani?Ne bi trebalo da do toga dođe, jer se kontrolni signali za PP postavljaju prema paramertima pruge, odnosno u skladu sa maksimalnom projektovanom brzinom. A maksimalna brzina za svaki voz se daje na osnovu procenta kočenja, stanje koloseka, maksimalne tonaže itd..
Kada prođeš Stoj na signalu odmah se aktivora autostop koji zaustavlja voz pre prelaza.
Tada TK dispečer spušta prelaz pre polaska voza iz pomenute stanice. Primer je stanica Ralja u smeru ka Beogradu.Мене је увек занимало како се пројектују аутоматизовани путни прелази ако се прелаз налази у зони службеног места које није поседнуто.
Када воз наилази из другог правца а укључна тачка се налази пре службеног места како би полубраници могли да се спусте пре проласка воза шта у ситуацији када воз не наставља преко прелаза већ ту чека укрштај?
Dokazuje se isto kao i na nepreglednoj raskrsnici sa STOP znakom, nista teze.Probaj da dokažeš sudiji da je prelaz bio nepregledan, svakako u 99% slučajeva ljudi koji su imali nesreću na prelazima nisu ispoštovali zakon i onda im sudija nakon veštačenja može uzeti u to kao olakšavajuću okolnost, ako je stvarno bilo nepregledno, ali neće ga svakako skinuti odgovornosti.
Retke su nezgode gde je železnica bila odgovorna, statistički to je na oko 1%.
Na takvim mestima moze da se postavi i ogledalo.Ali npr kada sam išao ka Vincima (Golubac) zbog onog mosta iznda pruge kod Male Krsne put sada ide okolo. E tu je ima nepregledan PP na pruzi ka Smederevu. Ali barem radi pa nema problema. Da ne radi, nema šanse da te voz izbegne ako promoliš auto da proviriš. A verujem da nije jedini. Slika je sa neta.
Pogledajte prilog 253426
Jel to ima na svakom prožnom prelazu koji je obezbeđen branicima i polubranicima ili samo kod onih koji su skorije rekonstruisani?
I pitanje je da li je taj signal povezan sa PP ili su možda počupane instalacije kao što je pisano npr tokom rekonstrukcije pruge Niš - Zaječar.
Ja se srećom retko kada srećem sa pružnim prelazima.
Uglavnom je to onaj ka Vršcu posle Vladimirovca. On je pregledan. Samo je nezgodno što su put i pruga pod oštrim uglom pa mi u kolima pravi problem suvazač ili njegovo sedište ili stub od kola, pa moram baš da se izvijem kako bih video lepo. Ali da sam na motoru ili bajsu, preglednost bi bila super. Po meni bi trebalo da postoji ugao pod kojim mogu da se susreću put i pruga.
Ali npr kada sam išao ka Vincima (Golubac) zbog onog mosta iznda pruge kod Male Krsne put sada ide okolo. E tu je ima nepregledan PP na pruzi ka Smederevu. Ali barem radi pa nema problema. Da ne radi, nema šanse da te voz izbegne ako promoliš auto da proviriš. A verujem da nije jedini. Slika je sa neta.
Pogledajte prilog 253426