Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Jedino ako se vozač uživi da je Fanđo, ili hoće da pokaže kako auto ubrzava.
 
Ne ubrzava svaki EV isto, obično su tu oko 5-7s do 100kmh, što je opet brže od mnogih dizelaša ali kontam da se ta mučnina mislila na čuveno zračenje.
 
Mene je taksista u Tesli vozio sa aerodroma do grada i stvarno mi bilo malo muka od ubrzavanja, ništa strašno, ali bio sam na prednjem sedištu. Malo se hvalio i pokazivao mi šta auto može.

U EU procenat prodaje EV je oko 20 (ne znam koje su sve države obuhvaćene, verovatno EU+norveška+švajcarska). Ipak se stvari polako ali sigurno kreću napred. Do 2050 verovatno će većina voznog parka da bude na struju

G1wUFe-XoAAZQ6_
 
Baš me zanima koliko prosečan beogradski taksista pređe tokom jednog dana. Čini mi se da je za njih jednačina prilično jednostavna - čak i ako moraju da pune auto preko javnog punjača, mora da je nekoliko puta jeftinije od benzina.

Isto važi za dostavljače - postoji sad dosta opcija za električne kombije raznih veličina. A biće ih sve više i više.

Ovima kojima je međugradski vožnja deo svakodnevnice opraštam motore na unutrašnje sagorevanje 😄
 
Meni je taksista u MG4 rekao da štedi 500 do 600 evra mesečno u odnosu na prethodni auto (ne znam koji je bio).
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Meni slicno ali kaze da puni u trznim centrima i uglavnom gde je besplatno. Ne znam racunicu ukoliko bi punili na komercijalnim punjacima. Uglavnom se svi dovijaju nekako koliko sam ukapirao.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Besplatni punjaci po trznim centrima su super ideja i stvarno imaju smisla za ljude koji dodju, pazare nesto, prosetaju ili popiju kafu dok dopune auto. Ali kada ih taksisti i rent-a-car agencije koriste kao svoju privatnu infrastrukturu i stoje satima, to vise nema nikakvog smisla. Klasicno, umesto da se sistem koristi normalno, nadje se nacin da se pre***e. Upravo zato bi uveo placanje svuda, da se motivise racionalno koriscenje i da punjaci ostanu dostupni svima, a ne pilicarima koji dodju i sede po par sati u garazi dok pune auto za dz.
 
Izgleda da će problem nepoverenja prema električnim vozilima kod nas biti veoma elegantno zaobiđen tako što uopšte nećemo imati nafte, ili ćemo plaćati ogromne buduće "hladnoratovske" cene.
 
Meni slicno ali kaze da puni u trznim centrima i uglavnom gde je besplatno. Ne znam racunicu ukoliko bi punili na komercijalnim punjacima. Uglavnom se svi dovijaju nekako koliko sam ukapirao.
Na prethodnoj stranici reče čovek da puni noći, u plavoj tarifi i dobije 1000km za 600 rsd.
Za taksi je to verovatno 5 dana po gradu...
 
Na prethodnoj stranici reče čovek da puni noći, u plavoj tarifi i dobije 1000km za 600 rsd.
Za taksi je to verovatno 5 dana po gradu...
Možda ako imaš gde da puniš ali kao što smo rekli nemaju svi ni punjač ni uslove, a naši više od svega vole da za***u sistem.

Upravo zato bi uveo placanje svuda, da se motivise racionalno koriscenje i da punjaci ostanu dostupni svima, a ne pilicarima koji dodju i sede po par sati u garazi dok pune auto za dz.
Ja sam mišljenja da je to trenutno besplatno punjenje dobar motiv da se predje na EV, e sad to što ima zloupotreba jbg. Ne sumnjam da kad se EV omasovi koliko toliko da će biti naplaćivanja svuda ali onda cenim kačenje na divlje na banderu ili gde već, naći će naš čovek rešenje za sve.
 
Ако се томе не стане у крај, верујем да ће масовно људи пунити ауто у ТЦ-има, само да би гајби трошили баш ту струју из батерије. И тако дан за даном, пред коцкастим екраном.
 
Na meni najblizem besplatnom punjacu, redovno neki mercedesi i audiji od 70-80k+. Tesle ko dobar dan. 100m dalje ima komercijalni, zvrji prazan
Sto je dzabe i Bogu je drago.
Kakav mu je domet? Jel ima pada kapaciteta tokom zime?

Kolega ima isti model, puni ga često u garaži na poslu.
Zavisi od milion faktora. Pokaze displej domet od 330km leti, ali to bude realno oko 260-280km. Zimi oko 200-220max. Baterija je 6 godina stara i ima nesto preko 100k predjenih. Auto vozim kako sam navikao, ne stedim ga, u mesecnoj kilometrazi ima oko 30-40% autoputa, sto se po prosecnoj brzini i vidi. Da vozim samo po gradu verovatno bi i domet bio veci
 
Ja sam mišljenja da je to trenutno besplatno punjenje dobar motiv da se predje na EV, e sad to što ima zloupotreba jbg. Ne sumnjam da kad se EV omasovi koliko toliko da će biti naplaćivanja svuda ali onda cenim kačenje na divlje na banderu ili gde već, naći će naš čovek rešenje za sve.
U Australiji se već desilo. Neki lik (ne bih da nagađam da li je baš poreklom) zakačio auto na banderu i punio ga tako za dž. Prijavio ga neko, došla policija i zaplenila auto. Bar je tako pisalo u vestima.
 
Na meni najblizem besplatnom punjacu, redovno neki mercedesi i audiji od 70-80k+. Tesle ko dobar dan. 100m dalje ima komercijalni, zvrji prazan
Sto je dzabe i Bogu je drago.

Zavisi od milion faktora. Pokaze displej domet od 330km leti, ali to bude realno oko 260-280km. Zimi oko 200-220max. Baterija je 6 godina stara i ima nesto preko 100k predjenih. Auto vozim kako sam navikao, ne stedim ga, u mesecnoj kilometrazi ima oko 30-40% autoputa, sto se po prosecnoj brzini i vidi. Da vozim samo po gradu verovatno bi i domet bio veci
Kako se pokazao? Ja imam neki strah na sve što nije Tesla što se tiče EV, posebno jer imam poznanika u Continentalu koji kaže da ni Nemci nisu još tu, a da PSA i ostale izbegavam.

Takodje smo preskočili bitnu stavku. Zamena baterije. Retko ko od nas ima pare za nov EV, dakle očekuje se zamena baterije u narednim godinama koja košta kao polovan ok dizel.
 
Takodje smo preskočili bitnu stavku. Zamena baterije. Retko ko od nas ima pare za nov EV, dakle očekuje se zamena baterije u narednim godinama koja košta kao polovan ok dizel.
Nisam baš siguran da to ide tako. Baterije Nisan Leaf-a su pokazale da mogu da traju više od deset-petnaest godina bez nekog katastrofalnog gubitka kapaciteta, a to je tek prva generacija baterija za EV. Novije obećavaju da će trajati još duže.

Treba dodati da već postoje firme koje nude uslugu "rebalansa" baterije, gde se zamene samo one ćelije koje su popustile, što može da košta dosta manje od zamene cele baterije.

I još jedna stvar, pošto cena baterija opada, vrlo je moguće da će za koju godinu zamena baterije da bude jeftinija, a da se zato dobije i veći domet.
 
Vrh