Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Iskreno jedva čekam ovaj tunel i brzi put do Rume, ali na ovim snimcima mi povremeno deluje da je uništenje terena (šume, vinograda, voćnjaka) preveliko na nekim mestima, a ispred tunela, zbog radničkog naselja, je uništena površina kao da su omanji aerodrom gradili.
 
Iskreno jedva čekam ovaj tunel i brzi put do Rume, ali na ovim snimcima mi povremeno deluje da je uništenje terena (šume, vinograda, voćnjaka) preveliko na nekim mestima, a ispred tunela, zbog radničkog naselja, je uništena površina kao da su omanji aerodrom gradili.
Istina, ali za ovakve projekte je gotovo nemoguce da se izgrade, a da se ne unisti/okrci odredjeni deo sume, vocnjaka itd.. Jednostavno treba gledati visi cilj, kapiram da ce vlasnici dobro zaraditi od eksproprijacije. Cuo sam da je neki covek namerno sagradio objekat/halu na trazi kuda ce ici koridor i zaradio ogromne pare jer je to pravdao kao biznis od kog zivi 😀
 
Iskreno jedva čekam ovaj tunel i brzi put do Rume, ali na ovim snimcima mi povremeno deluje da je uništenje terena (šume, vinograda, voćnjaka) preveliko na nekim mestima, a ispred tunela, zbog radničkog naselja, je uništena površina kao da su omanji aerodrom gradili.
Nije to baš sve uništeno, verujem da je će tu biti napraljvene pomoćne prostorije za naplatnu rampu ("tunelarina") kao i baza za održavanje. Uglavnom radni kampovi postaju baze za održavanje brzog puta.
A inače ovo je ništa kako se uništava Fruška Gora sečom šuma (proređvianje u ogromnim razmerama) a životinjski svet rasteruje vožnjom kvadovima, krosericama i bagijima po šumskim pešačkim stazama, gde je to inače zabranjeno. Bahatost i pohlepa pojedinaca će nas uništiti. Za koju godinu će Novosađanima najbliža šuma biti na Ceru ili Gučevu. Sa ovim tunelom to je na oko 1h vožnje , što je mala cena da ti deca vide prirodu.
 
Geldam ovaj 4. most i čini mi se da će na kraju mosta biti kružni tok. Mislim da je to greška i "usko grlo". Kad se već trose tolike pare trebali su napraviti denivelisanu raskrsnicu a 4 trake produžili do petlje u Paragovu. To će u buducnosti psotati primarna veza Novog Sada umesto sadasnjeg Mosta slobode.

1.jpg


2.jpg
 
Što više gledam ove snimke sve sam većeg mišljenja da je trebalo potpuno novu trasu praviti u Paragovu. Jedan tunel istočno ispod brda da se zaobiđe naselje.
Odličan snimak da se vidi koliko će objekata morati da se sruši. Brza saobraćajnica plus servisne sa obe strane.
 
Što više gledam ove snimke sve sam većeg mišljenja da je trebalo potpuno novu trasu praviti u Paragovu. Jedan tunel istočno ispod brda da se zaobiđe naselje.
Odličan snimak da se vidi koliko će objekata morati da se sruši. Brza saobraćajnica plus servisne sa obe strane.
Sama ideja obilaznice, tranzitnog mosta, kroz sred grada je suluda i kontradiktorna. 4. most bolje da se uopste ne gradi nego da se gradi ovako kako je trenutno. Ovako ce samo doneti guzvu, buku i zagađeniji vazduh u područjima gde ljudi već žive.
 
Mislim da će ipak rasteretiti most Slobode. A i ne verujem da će preko novog mosta biti dozvoljen teretni saobraćaj. Novim Sadu je preko potrebna severna obilaznica o kojoj se već pisalo. To i most kod Bačke Palanke bi drastično rasteretilo grad Novi Sad. Takođe trebalo bi da se razmišlja i o tramvajskom prevozu.
 
Ovaj most rešiće veliki problem prolaska kroz Sremsku Kamenicu, jer se saobraćaj iz svih uzvodih naselja na desnoj obali Dunava (Bocke, Ledinci, Rakovica, Beočin, Čerević, Banoštor) sada provlači kroz centar Kamenice.
 
Pa mogli su neke radove da prikazu, a ne samo oni da se slikaju 😀 Kolko znam istasirano je, i na jednom delu je posut kamen, ali ne znam da li ima nekih ozbiljnijih radova sto se tice pripreme za asfalt.
 
Konačno neka dobra vest. Šta mislite da li će uspeti da završe obilaznicu oko Rume do septembra 2026, pa da imamo put od Paragova do Rume završen?
 
Teško. S obzirom na broj objekata. Mislim da će se najviše dobiti otvaranjem tunela. I nadam se da će se kompletno zabraniti teretni saobraćaj preko venca, s obzirom da će se tunel naplaćivati.
 
Mislim, mogu kad bi hteli. Da su do sad poceli da rade petlje mozda bi mogli da stignu.
Sto se tice visine tunelarine ona ne bi trebala da prelazi cenu goriva da se kamion sa teretom popne i sidje sa Fruske gore a to nije malo (slicno primeniti i za cenu na aute). Tako bi ljudi sami isli radje kroz tunel nego preko F.Gore. Isto ili manje ih kosta a usteda na vremenu ogromna.
NIsam siguran da mogu da zabrane prolaz magistralnim putem ako ne postoji besplatna alternativa. Adekvatnom cenom bi se to postiglo na racionalniji nacin.
 
Mislim, mogu kad bi hteli. Da su do sad poceli da rade petlje mozda bi mogli da stignu.
Sto se tice visine tunelarine ona ne bi trebala da prelazi cenu goriva da se kamion sa teretom popne i sidje sa Fruske gore a to nije malo (slicno primeniti i za cenu na aute). Tako bi ljudi sami isli radje kroz tunel nego preko F.Gore. Isto ili manje ih kosta a usteda na vremenu ogromna.
NIsam siguran da mogu da zabrane prolaz magistralnim putem ako ne postoji besplatna alternativa. Adekvatnom cenom bi se to postiglo na racionalniji nacin.
i ovaj deo od Iriga do Rume ide kilavo, ne računajući petlje, suštinski na celom koridoru nijedna petlja nije ni započeta, ali makar tunel i most, tj. mostovi idu kako idu
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ZAK
Nisam pratio na času, na koji način će se vršiti naplata tunelarine?
 
Koliko sam ispratio ovde na forumu, biće naplatna rampa malo ispred tunela sa Iriške strane. Od prilike gde je sada radni kamp. Vidi sliku u nastavku. Tu će se naplaćivati "tunelarina". Put je "besplatan" ali se plaća tunelarina. Ovo je vid da se na neki način i ova deonica stavi pod naplatu. Pošto većina saobraćaja od RU ide ka NS a samo mali deo ka Irigu onda je većem delu prolaznika naplaćen put. Ako cena bude ispod cene goriva potrebnog da se ide dosadašnjom trasom, nikome se neće isplatiti da se penje i spusta sa Fruške Gore. Ali dok ja ovo pišem, nekome su već "pakosno zasijale oči" i vidi ovu "Naplatnu stanicu" kao neiskorišćen potencijal.

FRUSKOGORSKI-KORIDOR-gradnja-naslovna.jpg
 
Kad se izadje iz tunela i prodje pored kampa dole nize preko ona dva vijadukta sto ih zavrsavaju, e iza dalje ima jedno useceno prosirenje. Sa nize strane ima polukruzni podporni zid I na njemu je nastavljeno nasipanje. Tu ce biti naplatna stanica. Klasicna ceona kao I sve druge na auto putevima. Naplata tunela je vrlo uobicajena I rasprostranjena praksa. Bila I u bivsoj Jugoslaviji, a pogotovo u zemljama alpskog regional. Iskreno ovo I nije jeftin projekt iako se radi u profilu brzog puta I da je AP tuneli I most bi se radili kao sto se ovde radi. Pitanje po meni svih pitanja o zavrsetku ovog puta jeste eksproprijacija od Paragova pa sve dole dok se ne predje brza pruga. Bojim se da ce tu debelo zaglaviti. Inace ovo sve drugo ma koliko kilavo se islo za pripreme za tunel, ipak ide sve u predvidjenim rokovima, pa i finansijski nisam cuo da su toliko probijali budget, kao sto je to bio slucaj pogotovo sa Bextel Enkom, gde je Morava "ispirala budzet".
Mada nadvoznjak preko pruge i magistrale nije ni taknut, kao I drugi kraci tunel...
 
Vrh