Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Ako je problem od Paragova prema Petrovaradinu, nije prema S.Kamenici i 4.mostu, jer tu postoji Paragovski put koji je u planu za rekonstrukciju.
Taj krak FK prema Bul.Evrope preko 4.mosta će biti sigurno prvi završen i pušten u saobraćaj.
1000007048.jpg
 
Poslednja izmena:
Ako je problem od Paragova prema Petrovaradinu, nije prema S.Kamenici i 4.mostu, jer tu postoji Paragovski put koji je u planu za rekonstrukciju.
Taj krak FK prema Bul.Evrope preko 4.mosta će biti sigurno prvi završen i pušten u saobraćaj.
Pogledajte prilog 251201
sve je u planu, ali se ne pipa, kuda će ga provući od tunela do Paragova uopšte?
 
Kad se izadje iz tunela i prodje pored kampa dole nize preko ona dva vijadukta sto ih zavrsavaju, e iza dalje ima jedno useceno prosirenje. Sa nize strane ima polukruzni podporni zid I na njemu je nastavljeno nasipanje. Tu ce biti naplatna stanica. Klasicna ceona kao I sve druge na auto putevima. Naplata tunela je vrlo uobicajena I rasprostranjena praksa. Bila I u bivsoj Jugoslaviji, a pogotovo u zemljama alpskog regional. Iskreno ovo I nije jeftin projekt iako se radi u profilu brzog puta I da je AP tuneli I most bi se radili kao sto se ovde radi. Pitanje po meni svih pitanja o zavrsetku ovog puta jeste eksproprijacija od Paragova pa sve dole dok se ne predje brza pruga. Bojim se da ce tu debelo zaglaviti. Inace ovo sve drugo ma koliko kilavo se islo za pripreme za tunel, ipak ide sve u predvidjenim rokovima, pa i finansijski nisam cuo da su toliko probijali budget, kao sto je to bio slucaj pogotovo sa Bextel Enkom, gde je Morava "ispirala budzet".
Mada nadvoznjak preko pruge i magistrale nije ni taknut, kao I drugi kraci tunel...
pitanje je i kuda će trasa ići od mišeluka do te petlje koja vodi na 4. most?
 
NIsam siguran da mogu da zabrane prolaz magistralnim putem ako ne postoji besplatna alternativa. Adekvatnom cenom bi se to postiglo na racionalniji nacin.
Стално се спомиње да мора да постоји бесплатна алтернатива ауто-путу, али нигде нисам видео којим законом или правилником је то прописано. Која је онда алтернатива за деоницу Бешка – Ковиљ? И колико километара сме да буде дужа та алтернатива?
 
ako i ''mora'' da postoji beslatna alternativa to sigurno ne važi za kamione - primer: sr. mitrovica - kuzmin, ili ruma-pećinci-šimanovci gde postoji zabrana za šlepere, bar formalno
 
Ne znam iz kog pravilnika, zakona, nekog višeg pravnog akta ili Ustava to proizilazi ali sam prilično ubeđen da mora postojati određana "sloboda kretanja" na magistralnim putevima. U protivnom bi svako mogao da naplaćuje neku deonicu ili neki most. Lepo stavi rampu i kućice i kaže ako hoćeš da prođeš plati. Onda onaj koji nema novca nije više "slobodan građanin" nego "zatvorenik". Ako nema neki zakon koji ovo reguliše onda sloboda kretanja proizilazi iz samog Ustava.

Na primeru: Beška-Kovilj.
Pre izgradnje autoputa je bila Beška, Novi Sad, Budisava, Šajkaš, Kovilj.
Nakon izgradnje i dalje imaš tu rutu, ali niko nije zabrano i rekao, sad moraš da ideš autoputem ili idi preko Beograda. Naravno da ćeš ići onom rutom koja ti je isplativija u vremenu i novcu.

Što se tiče šlepera i teških vozila. Zabrana ima smisla samo ako put svojom konstrukcijom ne podržava težinu vozila. Npr. neke ulice ne podržavaju veće opterećenje od 3t. Inače će se polomiti kanalizacione cevi, asfalt, ili trup puta. Vozači kamiona se uglavnom bave biznisom transporta, i oni zanju da ne mogu svuda da prođu i koje su im rute dozvoljene iz tehničkih razloga i to uračunavaju u kranju cenu usluge.

Ono što ovde može da bude problem kod zabrane preko Fruške gore je taj, da su ti kamioni već išli preko Fruške gore 50 godina i sad im kažeš, ne možete tuda da prođete, morate da platite. Ok mi je da se ponudi alternatiava koja se naplaćuje ali pustite vozača da izabere kojom će rutom ići.

Na kraju krajeva pogledajte suštinu. Mi plaćamo kredit i kamate, plaćamo akcize kroz gorivo, plaćamo porez prilikom registracije i na kraju plaćamo sam put. Pa koliko treba još da plaćamo ? Neko kaže to je normalno jer mora da se odplati put. U Nemačkoj imaju model da su putevi besplatni.

Zašto obilzanica oko Beograda nije pod naplatom ? I to je autoput i to treba odplatiti. Šta je alternativa Dobanovci - Vrčin ?
 
Stoji to sve. Ako ćemo tom logikom onda imaš besplatnu alternativu. Ruma-Inđija-S. Karlovci-NS.
Mislim da treba da se zabrani teretni saobraćaj najviše zbog meštana Iriga i zbog same Fruške Gore. Ne treba zaboraviti da je to nacionalni park.
Logika u našoj zemlji nije jača strana. S jedne strane imamo autoputeve koji se naplaćuju a s druge potpuno besplatne brze puteve. Imamo nekakve "ekološke takse", kao npr. za prolazak kroz Mokru goru gde nema alternative. Onda hajde i da se prolazak kroz Ovčarsko-Kablarsku klisuru naplaćuje.
 
Ne znam iz kog pravilnika, zakona, nekog višeg pravnog akta ili Ustava to proizilazi ali sam prilično ubeđen da mora postojati određana "sloboda kretanja" na magistralnim putevima. U protivnom bi svako mogao da naplaćuje neku deonicu ili neki most. Lepo stavi rampu i kućice i kaže ako hoćeš da prođeš plati. Onda onaj koji nema novca nije više "slobodan građanin" nego "zatvorenik". Ako nema neki zakon koji ovo reguliše onda sloboda kretanja proizilazi iz samog Ustava.

Na primeru: Beška-Kovilj.
Pre izgradnje autoputa je bila Beška, Novi Sad, Budisava, Šajkaš, Kovilj.
Nakon izgradnje i dalje imaš tu rutu, ali niko nije zabrano i rekao, sad moraš da ideš autoputem ili idi preko Beograda. Naravno da ćeš ići onom rutom koja ti je isplativija u vremenu i novcu.

Što se tiče šlepera i teških vozila. Zabrana ima smisla samo ako put svojom konstrukcijom ne podržava težinu vozila. Npr. neke ulice ne podržavaju veće opterećenje od 3t. Inače će se polomiti kanalizacione cevi, asfalt, ili trup puta. Vozači kamiona se uglavnom bave biznisom transporta, i oni zanju da ne mogu svuda da prođu i koje su im rute dozvoljene iz tehničkih razloga i to uračunavaju u kranju cenu usluge.

Ono što ovde može da bude problem kod zabrane preko Fruške gore je taj, da su ti kamioni već išli preko Fruške gore 50 godina i sad im kažeš, ne možete tuda da prođete, morate da platite. Ok mi je da se ponudi alternatiava koja se naplaćuje ali pustite vozača da izabere kojom će rutom ići.

Na kraju krajeva pogledajte suštinu. Mi plaćamo kredit i kamate, plaćamo akcize kroz gorivo, plaćamo porez prilikom registracije i na kraju plaćamo sam put. Pa koliko treba još da plaćamo ? Neko kaže to je normalno jer mora da se odplati put. U Nemačkoj imaju model da su putevi besplatni.

Zašto obilzanica oko Beograda nije pod naplatom ? I to je autoput i to treba odplatiti. Šta je alternativa Dobanovci - Vrčin ?
pa nije to suština slobode kretanja, ali ako se radi koridor koji košta 650 miliona € valjda je suština da transport ide tuda, a ne kroz naseljeno mesto - Irig u ovom slučaju, država ima zakone i podzakonske akte da uredi ovu materiju, kao i da odredi naplatu korišćenja deonica.
 
Sloboda kretanja je fundamentalna stvar i nema nikakve veze sa skupim koridorima. Čovek treba da je u mogućnisti da se kreće svugde gde ima put a tehničke karakteristike vozila ne ugrožavaju taj put po bilo kom osnovu a pogotovo ako se tim putem kretalo poslednjh 50 godina. To što se mi olako odričemo naših prava, je posebna tema.

Što mi pravimo koridor od 650 mil evra?
Da se ne ide kroz naseljeno mesto Irig ? Mogli smo obilaznicu oko Iriga napraviti za mnogo manje pare. Mrka i Velja su je započinjali i vola pojeli a nije se napravila.
Da zaštitimo nacionalni park Fruška gora ?
Da napravimo skupi put i onda nateramo sve da idu njime kako bi mi više zaradili i opravdali trošak ?

Ako pravimo koridor od 650mil evra, onda on treba da napravi bolje stanje nego što je sada. To "bolje" je po više aspekata. vreme putovanja, potrošnja goriva, rasterećenje postojeće saobraćajnice, dužina trase itd. Zato i kažem da cena tunela mora biti manja od cene goriva potrebnog da se ide starom deonicom a to nije mala cifra (koliko goriva treba da se podigne i spusti teret preko planine). Onda si potrošio 650 miliona ali ti je putovanje jeftinije, brže, bezbednije nego što je do sada bilo. Nisi lud da ideš preko Fruške gore kad imaš jeftiniju i bolju alternativu. Nema potrebe za ikakvom zabranom.

Ako mi već sad imamo priču o zabrani prolaska starom deonicom jer je "nacionalni park" ili neki drugi izmišljen razlog onda ne postoji prepreka da neko stavi cenu koju samtra da treba da bude. I šta smo onda mi radili: potrošili 650miliona a putovanje nam je skuplje nego pre izrade "koridora" ?

Mi nikako da izađemo iz razmiljanja o naplati, kazni, zabrani, haraču. Nikako da obrenemo logiku pa ponudimo bolju alternativu i dođemo do rešenja kroz poboljšanja a ne kroz zabrane.
Sad sam napravio put od 650mil evra, ajde sad sve da nateram da idu tim putem. Umesto da sam "uložio" 650 miliona u bolju alternativu pa će svi prirodno preći na nju.
 
Najbolje da unapred uplaćujemo za vazduh koji ćemo podisati naredni mesec a da se i ne vozimo kolima i nigde ne idemo a ako možemo da ne dišemo onda još bolje.
 
Ne treba poistovećivati zabranu teretnog saobraćaja sa slobodom kretanja. Ti ćeš i dalje moći da se voziš putničkim autom.
Slažem se sa tobom da su automobili i gorivo najlakši način da se puni budžet.
Srž problema u Srbiji je mnogo kompleksniji, da ne idemo u skretanje sa teme jer svi znamo kako se to završi.
Kada i ako jednog dana dođemo do toga da tranzitni saobraćaj a naročito teretni ne ide kroz naseljena mesta onda možemo da kažemo da smo uspeli u saobraćajnom smislu. To bi onda značilo da su i druge sfere društva značajno unapređene. To je društvo kojem ja težim.
 
Оног тренутка када буде готова алтернатива (тунел) немају шта камиони више да траже у националном парку. Имају избор, могу или кроз тунел или преко Инђије, али кроз парк никако.
 
Ne vidim problem da se kamionima zabrani prelazak preko Fruške gore kada tunel bude gotov. Prosto ni ekološki, a i zbog ljudi koji okolo žive (pogotovo u samom Irigu) nije normalno da kamioni tutnje tuda, kad alterntiva kroz tunel bude radila.

Čisto informacija - Švajcarska je bukvalno zabranila kamionski saobraćaj na nekim rutama, prosto su rekli prolazak kamiona kroz ove krajeve je previše loš za očuvanje prirode, a na nekim mestima ne smeju više ni kroz tunele, već su obavezni da se ukrcaju na voz i provezu kroz Alpe tako.

Ovde u Vojvodini nije da imamo baš šuma za bacanje i uništavanje (samo oko 7% je pod šumom, a od toga veći deo je baš Fruška gora), pa ne vidim ništa loše da se bar malo smanji zagađenje. Prevoznici mogu lepo da ukalkulišu trošak putarine kroz tunel, osim toga sigurno će im deo troška biti smanjen zbog smanjene potrošnje goriva kad nema penjanja uz uspon.
 
Оног тренутка када буде готова алтернатива (тунел) немају шта камиони више да траже у националном парку. Имају избор, могу или кроз тунел или преко Инђије, али кроз парк никако.
Apsolutno se slažem. Samo bih potsetio da se isto očekivalo sa Ibarskom i završetkom MV do Čačka, pa i dalje kamioni špartaju starom trasom. Dok se na nivou države i društva ne pozabavimo tim problemom (inatom…”idem već 30 godina tuda i neće meni neko sad da zabrani”…) uvek će biti stručnjaka koji biraju lošiji put (u svakom smislu) mimo svake logike
 
Vrh