Šta je novo?

Tramvaji

Takođe bas me nervira kod novih bmca od gspa napred ona 2 mala decija sedista,čoveče stavite u tenderu da moraju bar 2 obična i 1 dečije to je nekako prihvatljivo.U solarisu sednes kao čovek a i vise ljudi može sesti jer ima dovoljno normalnih sedišta...Ovo je bas bezveze a komotno ima mesta za 2+1
Kačio sam već bazelsku specifikaciju Fleksitija. Mogli su lako lako nešto slično da traže. Nije uopšte do proizvođača.

flexity_5.jpg


Motorna postolja=2+1
Trčeća postolja=1+1 sa džambo napred i pozadi obostrano (za ljude sa decom, stare sa stvarima, slabo pokretne bez kolica/u gipsu i gojazne 8/52 puna kapa)

Takođe, mislim da je za tramvaj koji znatno duže treba ostati u eksploataciji nepovoljno uzimati farbane ili vinil šipke koje se vremenom ljušte ili boraju, kao i da su drvena sedišta pun pogodak za evropski tramvaj sa brušenim šipkama.

Šipke u boji izazivaju problem s brendiranjem, što se može videti po autobusima. Uzeli su plave autobuse sa crvenim šipkama, a crvene sa univerzalnim metalnim koji će uvek isto i novo izgledati u bilo koju boju da ih prefarbaju, dok su tramvaje unificitali s plavim eksterijerom koji će biti kompletiran sve dok ga spolja ne prefarba neko drugi ponovo u žutu.

Autobuse ako žele da povlače na svakih 5 godina i da progledaš kroz prste, ali tramvaj nikako ne bi trebalo.

Sad ako isprave propust ponovo će fragmentovati specifikaciju istog modela što je loše, a posle 10 god neće imati kome da doniraju tramvaj kod nas, jer ni jedan drugi grad nema tramvajski sistem (i da otvori novi, verovatno bi bio standardnog koloseka).

Ovako me obradovala prostranost prolaza između točkova, kao i 0+2 raspored u ostatku vozila, jedino su preterali sa trodelnim staklima na vratima (umesto prvog stakla odozdo na zakošenju mogao je biti metal kao u madridskom metrou).
 
Klizaju se i plastična kad loše urade oblik i ne stave tapacirung.
 
Ne znam kako je u ovim novim tramvajima, ali ona ručke koje su okačene o šipke se u novim busevima klizaju čak i kada se dobro opterete. Potpuno su plastične i u slučaju naglog kočenja, svi bi samo skliznuli.

Isprobavao sam slična rešenja u evropskim gradovima i tamo već prim minimalnom opterećenju ne klizaju uopšte (jer naravno nisu toliko plastične, već ima tu i malo gume).
 
Реално, трамвају су возила у којима и не треба да се држиш, али због наших глупих цик цак кривина мораш..
 
radovati se glupostima i navijati da tramvaji ispadaju iz šina, i tome što se zapali autobus samo zato što je BMC nije baš normalno. A autobus se apsolutno nije zapalio zato što je BMC, kao što ni tramvaj nije iskočio iz šina danas zato što je Bozankaya. Ne tako davno KT4 je iz istog razloga iskočio na Slaviji, na primer. Ne znam šta je tačno u skretnicama problem, al prvi put nije da se dešavaju ovakve stvari. Ne bi trebale da se dešavaju, al se dešavaju. Uvek postoji i mogućnost greške vozača, iako je bio i instruktor sa njim na primer. Sasvim je sad to i nebitno, a tom vozaču svakako sad nije lako, jer nije to baš naivan stres. Meni je prvo žao njega, pa onda vozila, a na kraju mi je pre svega vrlo krivo što se takve stvari dešavaju, uglavnom zbog ljudskog faktora. Ništa tu tramvaj nije kriv, bio on Bozankaya, Stadler, Bombardier nebitno, isto bi se desilo svakom. Sama skretnica je neispravna iz nekog razloga, ne zakaže tek tako. A očigledno je da to apsolutno nije prvi put ni na toj lokaciji konkretno.​
A šta ako je do toga da je za ovo kriv i sam tramvaj Bozankaya i same šine na Autokomandi? Da šine nisu adekvatne za sam tramvaj, da jednostavno tramvaj i šine nisu kompatabilni na tom delu, da nešto na tramvaju nije kako treba da bi 100% bio za naše šine? Umesto da se poruči par komada pa da se ispita da li nam odgovaraju ili ne, šta treba menjati u specifikaciji za tramvaje a šta na samoj mreži.

Šta će biti ako se ipak ispostavi da ne može Bozankaya da ide preko Autokomande a oni zamislili da tuda saobraća nova - stara linija 8 baš sa novim tramvajima?​
 
2:45 У Амстердаму трамвај увек има приоритет на раскрсницама
13:00 Замишљам центар Бг-а (са проширењем мреже) без аутомобила 😮
32:52 Toронто исти Бг
 
2:45 У Амстердаму трамвај увек има приоритет на раскрсницама

Ако желимо исто, мора да се разбије систем са зилион линија на једном краку и уопштено је потребно више кракова него што их данас имамо.
Од новог реда вожње биће укинут трамвај 3 у Амстердаму, линија повезује Исток - Запад, у компензацији 25 са Југа ће ићи ка Истоку, а ка Западу ће ићи трамвај 12 (он долази исто са Истока, али другог дела града), за неке путнике ово значи да ће добити директне везе, неки ће изгубити и морати да преседају.

Предност адаптивног управљања семафорима за трамваје јесте чињеница да је могуће успоставити тачан ред вожње на траси, што значи да онда могу да се гарантују преседања, што је за Београд јерес, нпр то значи да у БКА морају да се укину 5 & 14, за Дорћол би се онда преседало код Вука, а за Вождовац на Правном.
Плашим се да такав систем у БГ-у никада неће бити прихваћен и да ћемо остати на тренутном.
 
A što ne izlazi onaj prvi što su ga pustili na 12 ? Bozankara koja je iskočila je vozila na 9-ki.
 
Kaže Gangula neće se ukidati linija 2, nego će ići od Kalemegdana do Pristaništa. A Pristanište i Kalemegdan kroz Parisku će povezati "replike starog tramvaja" ili "šatl vozila". Kaže zbog strme ulice nije bezbedno da tramvaj ide kroz pešačku zonu, već mora manje vozilo. Ovo je dobar znak, vidi se da popušta, tako da ovo sigurno neće da im prođe. Naravno 11 i drumska vozila se i ne pominju.
 
Kaže Gangula neće se ukidati linija 2, nego će ići od Kalemegdana do Pristaništa. A Pristanište i Kalemegdan kroz Parisku će povezati "replike starog tramvaja" ili "šatl vozila". Kaže zbog strme ulice nije bezbedno da tramvaj ide kroz pešačku zonu, već mora manje vozilo. Ovo je dobar znak, vidi se da popušta, tako da ovo sigurno neće da im prođe. Naravno 11 i drumska vozila se i ne pominju.
Nek ne jede govna više. Jedan vek idu tramvaji tu i sad odjednom nebezbedno. Šta će sad ofarbati onaj turistički vozić da izgleda kao tramvaj. Jel su oni normalni.

Naravno da mu neće proći. Ovoj vlasti više ništa ne može niti sme proći. Spali su na nasilje i tjt.
 
Nek ne jede govna više. Jedan vek idu tramvaji tu i sad odjednom nebezbedno. Šta će sad ofarbati onaj turistički vozić da izgleda kao tramvaj. Jel su oni normalni.

Naravno da mu neće proći. Ovoj vlasti više ništa ne može niti sme proći. Spali su na nasilje i tjt.
Nije bezbedno, a bezbedno je na Trgu Bana Jelačića u Zagrebu koje je 1000 puta prometnije mesto. Verujem da ima na stotine takvih primeraka u Evropi, ali samo kod mas je nebezbedno.
 
Da ne pričamo koliko je krak važan kao rezerva i za izlazak na linije i povratak u garažu. Ovo neće proći i tačka. Samo moramo da budemo u pripravnosti da ne muljaju nešto dok je raskopana Karađorđeva.
 
Kaže Gangula neće se ukidati linija 2, nego će ići od Kalemegdana do Pristaništa. A Pristanište i Kalemegdan kroz Parisku će povezati "replike starog tramvaja" ili "šatl vozila". Kaže zbog strme ulice nije bezbedno da tramvaj ide kroz pešačku zonu, već mora manje vozilo. Ovo je dobar znak, vidi se da popušta, tako da ovo sigurno neće da im prođe. Naravno 11 i drumska vozila se i ne pominju.
Ja ne mislim da je to popuštanje, jer je na konferenciji za medije još kad je predstavljao Bozankaye rekao, parafraziraću: "A taj krug dvojke ćemo da sasečemo [ne i ukinemo] i premostićemo nekim drugim vozilima [koja mogu biti ti stari tramvaji / šatl vozila]". Tako da je vrlo moguće da nimalo nisu popustili u odnosu na taj originalni plan.
 
Vrh