Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ne bi portal uspešno dodao karticu da nisu uspeli da izvrše transakciju. Bar ne bi trebalo.

U svakom slučaju, naplata putarine se ne dešava trenutno nego 2x dnevno. Kad nekoliko puta ne uspe naplata putarine (o čemu te portal obavesti mailom) tek tad ti blokiraju tag za buduće prolaske.

Hoću reći imaš vremena da primetiš problem i ispraviš.

Ima i opcija na T4A portalu da pokušaš naplatu odmah. Meni se desilo tako da nisu mogli da naplate jer sam stavio greškom mali limit na virtualnoj kartici. Odmah sam napravio drugu, dodao je na portal kao primarnu, i okinuo “naplati odmah” (kako god da se zove opcija tačno…bukvalisti stop) i sve je prošlo uredno.
 
Pa šta da radim, da li da koristim TAG ili ne? 😏
Делује да си унео Дина картицу за плаћање.
Дина не ради за плаћање у еврима, па сходно томе није могла да прође трансакција.
Она се користи као картица за плаћање у домаћем платном промету, стога бих ти препоручио да повежеш Мастер картицу или Визу.
 
Pa u Srbiji se putarina plaća u dinarima, TAG je aktivan samo za Srbiju, kartice stoje na nalogu, ne znam zašto bi to predstavljalo problem
 
Учинило ми се да сам видео да је у питању и Црна Гора.
Обриши картицу, пробај са поновним додавањем.

Искрено се надам да нећеш морати да зовем контакт центар НЛБ банке, језиви су.
 
Hoću, plaćam dopunu za Globaltel tako, sve je radilo uvek bez greške, mislim da je isti sistem u pitanju...
 
Bilo je pisanja ranijh dana o tablicama koje se ispisuju prilikom ocitavcanja taga pa sam obratio paznju s obzirom da su mi na tagu jedne oznake, a vozilo ima druge.
Na naplatnoj rampi u Sapcu (smer Sabac-Ruma) sistem je ispisao tablice vozila, a na izlazu u Rumi bilo je ispisano samo Kategorija 1.
 
Ja iskreno mislim da sistem ne može brzo da procesuira tag i podatke u sistemu u real-time-u.

Vrv samo proveri da li je tag aktivan, a ostalo odradi kasnije. To bi objasnilo zašto mi se kartica zaduži tek (preko)sutradan.
 
Ja iskreno mislim da sistem ne može brzo da procesuira tag i podatke u sistemu u real-time-u.

Vrv samo proveri da li je tag aktivan, a ostalo odradi kasnije. To bi objasnilo zašto mi se kartica zaduži tek (preko)sutradan.
Između ostalog. Drugi razlog bi bilo opterećenje sistema za naplatu. Ako prođeš više puta u toku dana kroz više naplatnih rampi, umesto da naplate svaki put oni saberu sve za taj dan pa ti naplate sve jednom transakcijom i pošalju račun sa stavkama za svaki prolazak.
 
Bilo je pisanja ranijh dana o tablicama koje se ispisuju prilikom ocitavcanja taga pa sam obratio paznju s obzirom da su mi na tagu jedne oznake, a vozilo ima druge.
Na naplatnoj rampi u Sapcu (smer Sabac-Ruma) sistem je ispisao tablice vozila, a na izlazu u Rumi bilo je ispisano samo Kategorija 1.
Na Autoputevima Srbije sada postoje dva različita sistema po komponentama ,softveru i kreatorima a oba rade u zajedničkom sistemu naplate putarine u Srbiji.Od nedavno sistem razvija Orion a osnovni stari sistem razvija Institut Mihajlo Pupin.

Otuda razlika u nekim karakteristikama.

Radi lakseg snalazenja deonica Ruma Sabac je Orion,kao i ceo Moravac plus Prilipac i Lučani.... Otprilike kada budu završeni radovi imaće oko 100 traka.

Pupinov sistem je od

Šida do Šimanovaca sem Rume.
Od Subotice do Stare Pazove.
Od Obrenovca do Pakovraća
Od Vrčina do Preševa i krak do Dimitrovgrada.

Mislim da je to oko 300-350 traka mrzi me da računam sada.
 
Ko će sad da sipa gorivo u agregate. Sve je ok ne paničite.


Elem, šta da se desi sa nestane struje 5 sati a nema agregata? Čekamo dok ne dođe, pokreće se ručna naplata ili podignu rampe i oproste se od toga. Kakva je strategija?
 
Ne znam da li je tema i da li neko ima iskustva, danas sam kroz CG prošao ENP bez tag-a, samo ukucao na Monteput aplikaciji oznaku tablica i to je bilo sve, plaćen iznos automatski.
Da li je moguće slično i u Srbiji preko EN pay samo broj tablica u sistemu bez taga?
 
Ajde i ti nama ispricaj neke detalje da nam bude sutra jasnije.

1. Da li si pre toga imao neki ugovorni odnos sa Monteputom ili T4All

2. Da li u tom trenutku imao bilo kakav tag.

3.Da li to znači da si se pre puta prijavio na Monteput,otvorio nalog i dodao kreditnu karticu i to je to.

4.Da li si za prolaz koristio ENP traku i kakva ti je utisak,da li je transakcija prošla glatko ili si se morao zaustaviti ili ići sporije.

A za Srbiju je naravno moguće ali su nadležni na stanovištu da je trenutno u svetu najbolja kombinacija Keš plus DSRC ili DSRC+ANPR ali za 10 godina dok svi polako natenane bez stresa krajnje opušteno i prirodnim putem kupe tagove i da neće razvijati samo ANPR u dogledno vreme,sve to ke potvrdio direktor sektora za naplatu pa mu verovatno treba verovati.
 
Radi lepo i jednostavno, skine se mobilna aplikacija:
upišu se tablice, kategorija vozila (moze i vise vozila),
uplati se iznos (min 20e) i jednostavno skida kada prodjete autoputem i/ili tunelom Sozina.
Idite na ovaj link gore, ima i slika iz aplikacije. čini se praktičnije od tag uredjaja.
 
Poslednja izmena:
Ajde i ti nama ispricaj neke detalje da nam bude sutra jasnije.

1. Da li si pre toga imao neki ugovorni odnos sa Monteputom ili T4All

2. Da li u tom trenutku imao bilo kakav tag.

3.Da li to znači da si se pre puta prijavio na Monteput,otvorio nalog i dodao kreditnu karticu i to je to.

4.Da li si za prolaz koristio ENP traku i kakva ti je utisak,da li je transakcija prošla glatko ili si se morao zaustaviti ili ići sporije.

A za Srbiju je naravno moguće ali su nadležni na stanovištu da je trenutno u svetu najbolja kombinacija Keš plus DSRC ili DSRC+ANPR ali za 10 godina dok svi polako natenane bez stresa krajnje opušteno i prirodnim putem kupe tagove i da neće razvijati samo ANPR u dogledno vreme,sve to ke potvrdio direktor sektora za naplatu pa mu verovatno treba verovati.
Bukvalno ništa. Samo instalirao aplikaciju Monteput, prihvatio terms of service unio broj tablica, s kartice dodao na aplikaciju 20 eura i to je to. Nikakav tag ništa samo ovo. Prišao ENP liniji brzinom od oko 40 na sat, rampa se otvorila kako na ulazu tako i na izlazu sa autoputa i prikazalo preostali iznos. Inače 10% je jeftinija putarina preko aplikacije. Gospodski. Ne znam zašto ovako nije podržano preko EN pay.
 
Radi lepo i jednostavno, skine se mobilna aplikacija:
upišu se tablice, kategorija vozila (moze i vise vozila),
uplati se iznos (min 20e) i jednostavno skida kada prodjete autoputem i/ili tunelom Sozina.
Idite na ovaj link gore, ima i slika iz aplikacije. čini se praktičnije od tag uredjaja.
Hvala na odgovoru,ostaje još da ispratimo kako će sistem raditi na Mateševu od Novembra do Marta.
 
Hvala na odgovoru,ostaje još da ispratimo kako će sistem raditi na Mateševu od Novembra do Marta.
Evo sad čitah ovo za ENpay i T4all, i dalje mi nejasno šta će kakvi ugovori i matraci, cilj je da se plati putarina, unese se tablica i šta fali tome... šta će kome jmbg, imena prezimena, kad je tablica dovoljna, i ona identifikuje vozilo i vlasnika istog.
Ionako tag uređaju koštaju 20eura, kvare se vremenom, uglavnom na 2 3 godine koliko su mi govorili ovi koji ih koriste...
 
Kada padne sneg ogroman broj vozila nema čitljive tablice i tada ANPR sitemi otežano rade.

Pošto je uslov za dizanje rampe apsolutno prepoznat ceo reg broj sa svim karakterima tada bi nastao kolaps na rampama i neko bi morao rucno da ocita ili ocisto tablice pa nekoga pusti da prodje.

U osnovi vudeo tolling se ne kombinuje sa rampa sistemima vec sa Fre flow sistemoma kao u Norveskoj gde se vozila obradjuju dok putuju a timovi iza kamera nadgkedaju protok vozila i softver im neocitane salje na rucno tumacenje i obradu.

Drzava želi trenutno rampe na autoputevima i dodavanje video tollinga bi u zimskim danima blokiralo nase tranzitne puteve.
Screenshot_2025-08-10-19-24-58-314_com.google.android.youtube-edit.jpg
 
Jedino "rešenje" koje mi pada na pamet je čišćenje registarskih tablica od snega nekom metlicom, ali to nikako nije bezbedno po mećavi u zaustavnoj traci, posebno noću
 
Vrh