Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Slažem se sa svime time, samo kažem da je sve to moglo da se reši da je krenulo na vreme da se rešava.

Mislim da može da se povuče paralela sa glavnom stanicom u Berlinu koja je blizu centra, a nije u njemu i nije baš usput (osim gradskim prevozom).
Hmmmm da u neku ruku može paralela:
- u blizini je Kancelarata (kod nas Vila Mir)
- između nje i Bradenburške kapije je reka Špreja (kad nas autoput)
- nije baš na gradskim pravcima (bio više puta u Berlinu i nikada nisam išao do nje)

Ali... :)
- na tom mestu je uvek bila glavna železnička stanica
- peške od Bradenburške kapije do nje treba cca 20 min hoda a kod nas od npr Londona 35 min
- elitni deo (sem Kancelarata i Rajstaga - mada to je više administracija nego mesto gde žive bogati i diplomatija) nije u tom delu grada
- oduvek je bilo dobro povezano sa ostatkom grada (sem tokom podele grada)
- nekoliko bitnijih ulica prolazi tik uz nju (kao kod nas Savska, Nemanjina, Karađorđeva)
Pa i Bivša GŽS je bila van tokova građana, što pokazuje praznina na Savskom trgu, otkako iste nema tu.​
Jeste, samo su izmestili sve gradske linije odalte i prebacili ih do Galerije, pa ljudi više ni ne mogu da dođu do tamo :)
Ipak je to bolja bila presedačka tačka nego ovo gde je sada. A i Trg Republike je na 20 min peške odalte kao i Slavija.
Sada je dodatno prostor isražnjem rušenjem Starog Savskog mosta i rekonstrukcijom Karađorđeve pa je to maltene slepo crevo grada.
 
Jeste, samo su izmestili sve gradske linije odalte i prebacili ih do Galerije, pa ljudi više ni ne mogu da dođu do tamo :)
Ipak je to bolja bila presedačka tačka nego ovo gde je sada. A i Trg Republike je na 20 min peške odalte kao i Slavija.
Sada je dodatno prostor isražnjem rušenjem Starog Savskog mosta i rekonstrukcijom Karađorđeve pa je to maltene slepo crevo grada.​
Sve se slažem, samo što moja poenta nije bila na tome, nego na tome da nije Bivša GŽS bila na mestu koje je poput Knez Mihailove gde ljudi dolaze nevezano da li tu ima određeni sadržaj ili ne.​
 
To stoji. Nigde GŽS nije u zoni kao što je kod nas Knez Mihajlova. I ne treba da bude.
Ali je opet imala više sadržaja, pa i sad bi imala da nisu odvukli tokove kretanja ljudi odatle nego ovde gde je sadašnja. Ima više sadržaja, lokala, potencijal je mnogo veći, samo je teško dotle doći a to je veštački na silu odrađeno. A kod Prokopa nema ništa sem onih par lokala gore kod onih solitera. Iznad je parkovsko okruženje lepo ali i njega trab srediti: park u naselju Stjepana Filipovića, Hajd park... Ali sve ostalo nije predviđeno za prolazak a kamoli za zadržavanje ljudi.
Realno ko je od nas svraćao ili prolazio više a da ne ide na voz ili autobus: pored bivše GŽS ili do Prokopa? :)
I to mislim baš pored Prokopa, ne gore gde su trole. Ma može i gore da računamo. Kao i sadašnje stanje gde je dole skoro blokiran prolaz.

PS mislim da smo se previše raspisali oko Prokopa u temi za BG voz :) Ako se slože ostali forumaši nek Igor ovo prebaci na temu Prokop pa da tamo nastavimo. Ljudi će pomisliti nešto se dešava sa BGvozom xD
 
Naprotiv, mislim da i na ovoj temi treba pisati o Prokopu i Čvoru jer su oni bukvalno i trasirali BG i BEO voz.
 
To nije sporno.
Nego mi diskutujemo da li je bolja sadašnja pozicija GŽS ili ona stara. I to 50 godina od donošenja odluke, 40 od početka radova, 30 od početka AB ploče...
Milsim da bi ljudima značilo, barem ovog dela diskusije koji se odnosi na Prokop, da se prebaci na tu temu, a ovde ostavimo prostor za neke informacije u BGvozu, ili nešto oko Prokopa a tiče se baš za BGvoz (kao što je davno najavljen završetak koloseka 1 i 2 gde bi stajao BG voz)...
 
To nije sporno.
Nego mi diskutujemo da li je bolja sadašnja pozicija GŽS ili ona stara.​
Ne, ne diskutujemo. Moje mišljenje je da osim povezanosti sa prevozom iz gotovo svih pravaca grada, Bivša GŽS nije bila ništa superiornija u odnosu na Prokop i da suštinski i jedna i druga privlače ljude zbog sebe same a ne zbog okruženja. Da se sutra donese odluka da Glavna stanica bude u Lazarevcu, tu bi bila gužva a Prokop bi opet zvrjao prazan.​
 
Svakako kao svaki javni infrastrukturni objekat privlače ljude. I to što kažeš, da se otvori u Lazarrevcu tamo bi imala više ljudi.
Samo je pitanje da li treba odvlačiti ljudi od lokacije koja im je bliža, celi grad naštelovan na to. Ili otvarati na lokaciji koja uopšte nije predviđena za ljude koji koriste železnicu pa smišljati kako da oni dođu do tamo, a usput nemaju nikakvu infrastrukturu, ništa nije prilagođena za njih. Šira lokacija nije predviđena da bude komercijalna, ugostiteljska, uslužna, saobraćajna, već jednoporodično stanovanje sa izraženim luksuzom. I mešanjem toga se dobija da nit putnici imaju dobru uslugu, a okolno stanovništvo više nema izolovanost koa plaća kroz ekstralokaciju.
Kao što su sa onim zgradama na Zlatiboru srozali tržišnu vrednost vikendica kao luksuz stanovanja (kuća sa dvorištem spada u luksuzno stanovanje, sve to košta i teže je za održavanja).
A ni bolnice se ne prave pored fabrika.
Izvini ako smatraš da nije diskusija. Nije ništa protiv tebe, svako ima svoje mišljenje i valjda forum služi da ga iznosimo bez ljutnje i napadnja jedne druge. Delimično se slažem sa tobom šta hoćeš da kažeš, ja neke stvari kažem drugačije, ti me saslušaš i izneseš svoje stavove, sa saslušam tebe pa iznesem svoje stavove (po meni to je diskusija) ali ne moramo da se složimo. I to je sasvim ok
 
Izvini ako smatraš da nije diskusija.
Nije diskusija jer nemam šta više da dodam na tu temu, a ulaženje u raspravu da bi na kraju jedan od nas isterao (figurativno) da je u pravu, u konkretnom slučaju nije potrebno (bez obzira što nekad umem da teram cara do duvara).​
 
Da se razumemo, svi smo svesni da Prokop i izgrađeni deo čvora se neće menjati i izmeštati. I da priča o njima neće ništa promeniti a pogotovu neće vratiti vreme.

Ali je ok vratiti se ponekad na njih zato što su uticali na toliko toga da čak i dan danas otkrivamo nove posledice i efekte njihove izgradnje.

Recimo, kako neki delovi grada postaju sve zagušeniji, tako više mame razmatranje novih metro ili linija regionalne železnice. A onda čovek kad uzme mapu sadašnjeg Beograda i pogleda raspored infrastrukture, shvati da su ti objekti čvora uslovili i ograničili još više stvari nego što se nekada mislilo.

Na primer, Prokop je ranije uslovljavao da ako ikada i bude imao metro konekciju, linije moraju da dolaze i odlaze pod pravim uglom u odnosu na njega. Meni se npr to nikad nije dopadalo, iz više razloga. Isto tako, u kontekstu regionalne železnice, Prokop i čvor uslovljavaju i ograničavaju gde mogu da budu stanice i stajališta, kao i linije. Imaš tunele te i te, mož' da gradiš duž njih i nigde više. Stajalište Karđorđev park zauzima neku zapreminu i ograničava neke druge zahvate i ideje tu oko Autokomande. Vukov spomenik isto. Stanica Pančevački most isto. I sutra to može da bude limitirajući faktor u nekoj drugoj izgradnji ili ideji.

Kažem, šta je tu je, tu smo gde smo. Ali se treba povremeno vraćati na Prokop i Čvor kao lekcije šta ne treba raditi i šta ubuduće treba još raditi da se greške i mane te zamisli ublaže. Uostalom, Čvor nije još gotov tako da dokle god traje trasiranje i izgradnja, treba biti oprezan i promišljen sa daljim radovima i novinama, i često se vraćati na već izgrađeno da bi se procenilo da li će ono što se dalje razmatra imati smisla i funkcionalnosti kad se privede kraju.
 
Nije diskusija jer nemam šta više da dodam na tu temu, a ulaženje u raspravu da bi na kraju jedan od nas isterao (figurativno) da je u pravu, u konkretnom slučaju nije potrebno (bez obzira što nekad umem da teram cara do duvara).​
Sasvim se slazem. Ne treba da teramo do kraja svoje stavove i ubedjujemo se do beskonacno. Cilj mi nije da nekog ubedim, pa ni tebe oko ovoga, vec da iznesem svoje misljenje, cujem tudje i dopunim svoje znanje. Ko zna, mozda ja gresim u vecini stavova. I ti i @astrodule ste me bacili u razmisljanje sa svojim vidjenjem ove problematike i predlozima, da nisu svi moji stavovi odrzivi. A i morao sam i malo da bacim pogled po mapama da proverim sebe i korigujem se, dopunim... Sve to je meni ok i zato mi sluzi forum, da se dopunim i saznam nesto novo. Izbegavam teske reci, svadju, gledam da ne uvredim nekog a da kazem nesto svoje pa ako ima ko da se doveze, super.
Sto rece @Bender Rodriguez sta je tu je, Prokop se nece menjati. Ali da nastavimo da pratimo radi boljeg daljeg razvitka. Mozda se i desi neko cudo pa neko na osnovu ovog foruma krene smisleno da projektuje :)
 
Vrh