Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 325 94,8%
  • BMC

    Glasovi: 18 5,2%

  • Ukupno glasača
    343
На које ће линије ићи има ли ко инфо?
Ne zna se još tačno, ali su u Kovilovu u garaži i samim tim bi trebalo da idu na potez 100, ili da to bude 96 i eventualno 81 i 81L, jer parkiraju u garaži u Kovilovu. Gledaće da ih stave na linije sa manjom kilometražom zbog baterija, a to mogu da budu 81,81L,96, 101, 104 i možda 202, al na nju čisto sumnjam zbog lošijeg puta i zahtevnije trase.
 
Solaris 3036, još malo pa ćelava platforma će biti.
1000012711.jpg
 
Razumem odbojnost prema turskom smeću i higeru i ostalim, po svakom parametru, katastrofalnim nabavkama i odlukama vezanim za javni saobraćaj. Ne znam za yutong...ali sam upoznat da se u Holandiji masovno kupuju kineski elektro busevi. U drugim EU zemljama vidljivi su masovno i dizel/gasni kineski autobusi.

Meni je neverovatno da su za kratko vreme Kinezi uspeli da pariraju po kvalitetu i u gradjevinskim masinama jednom caterpillaru, komatsu i volvu...Sany je danas izuzetno postovan.
 
Razumem odbojnost prema turskom smeću i higeru i ostalim, po svakom parametru, katastrofalnim nabavkama i odlukama vezanim za javni saobraćaj. Ne znam za yutong...ali sam upoznat da se u Holandiji masovno kupuju kineski elektro busevi. U drugim EU zemljama vidljivi su masovno i dizel/gasni kineski autobusi.

Meni je neverovatno da su za kratko vreme Kinezi uspeli da pariraju po kvalitetu i u gradjevinskim masinama jednom caterpillaru, komatsu i volvu...Sany je danas izuzetno postovan.
Pa evo samo nešto o Yutongu , prosto se dokazao u celoj Evropi i ovo je najbolji elektrobus koji smo imali. Gsp-u se uvaljuje razan krš, al Strela nabavlja daleko bolja vozila i svi znamo da to nije slučajno.
Yutong električni autobusi (modeli E10, E12, TCe12, U11DD) prisutni su u brojnim evropskim zemljama. Evo ažuriranog pregleda:


🌍 Evropske zemlje gde se voze Yutong električni autobusi​

1. Danska

2. Norveška

3. Finska

4. Island (Reykjavik)

5. Poljska

  • Devet E10 u Polkowicama (2021), 12 E12 u Łomži (2022), i 20 E12 u Białystoku Wikipedia.
6. Bugarska

  • 20 E12 u Sofiji (2018) i 14 dodatnih u Plevenu (2021) – Pleven time postaje prvi grad s flotom čisto električnih autobusa .
7. Grčka

  • Plan: isporuka 250 E12 za Atinu i Solun u proleće 2024. kao deo šireg plana od 1 300 električnih autobusa .
  • Takođe: Reddit korisnik iz Grčke potvrdio isporuku najmanje 250 Yutonga do marta 2025 Wikipedia.
8. Francuska

  • Demonstracije električnih autobusa (npr. Orléans 2017), prve isporuke E12 u regionu Provence 2019; ukupno oko 60 E12 u Francuskoj Wikipedia.
  • TCe12 (ICE12) dostavljen za školski prevoz Pariza i usluge Flixbus u regionu Wikipedia.
9. Italija

  • Javno naručivanje 99 električnih autobusa Yutong (verovatno E12) za Bari do 2026. godine .
  • TCe12 isporučen privatnim operatorima, poput Martini Bus za prevoz sa aerodroma u Veneciji .
10. Ujedinjeno Kraljevstvo

  • Yutong prisutan širom UK: operatori kao što su McGill’s, Newport Bus, Cardiff Bus, Stagecoach, First West Yorkshire koriste E10 i E12; ICe12 i U11DD imaju demonstracije i primenu (npr. Ember i First West). Ember Core (Škotska) vozi TCe12 autobuse od 2020–2023 aap.com.au+8Wikipedia+8Wikipedia+8.
11. Španija

  • U izveštajima kompanije navodi se prisustvo Yutong autobusa u Španiji .
12. Portugal

  • Kao i Španija, navedena je među zemljama korisnicama Yutonga .

🧭 Ostale zemlje (izveštaji navode):​

Navodi se da su Yutong autobusi prisutni još i u više od 15 evropskih država, uključujući i:

  • Slovačka (navodi se u zvaničnim podacima)
  • U Italiji, Portugalu, Španiji, Francuskoj, UK, Poljskoj, Danskoj, Finskoj, Norveškoj, Bugarskoj, Islandu, Grčkoj, i verovatno drugima .

📊 Uslovi prisustva​

  • Yutong posluje u Evropi od 2004. godine (sa EU WVTA sertifikatom) Yutong+1Yutong+1.
  • Do 2022/2023. godine izvezeno preko 2 200 električnih autobusa, a ukupno preko 5 800 vozila (uključujući i dizelske/coaches) en.prnasia.com.

✅ Sažetak​

Evo pregledno u tabeli:

ZemljaAktivne Yutong e‑autobusi
DanskaDa
NorveškaDa
FinskaDa
Island (Reykjavik)Da
PoljskaDa
BugarskaDa
GrčkaDa
FrancuskaDa
ItalijaDa
Ujedinjeno KraljevstvoDa
ŠpanijaVerovatno / potvrđeno
PortugalVerovatno / potvrđeno
SlovačkaNavodi se


Ako te zanima detaljnije o određenom modelu (npr. E12 vs TCe12), specifičnim gradovima ili novim narudžbinama u 2025, slobodno reci – mogu proveriti!
Jedna od zanimljivih informacija je i da su radili u Danskoj na temperaturi od -33, tako da u hladnim danima neće biti problema sa njima.
Ovde se takođe može detaljno videti kako izgleda model:
 
Ne zna se još tačno, ali su u Kovilovu u garaži i samim tim bi trebalo da idu na potez 100, ili da to bude 96 i eventualno 81 i 81L, jer parkiraju u garaži u Kovilovu. Gledaće da ih stave na linije sa manjom kilometražom zbog baterija, a to mogu da budu 81,81L,96, 101, 104 i možda 202, al na nju čisto sumnjam zbog lošijeg puta i zahtevnije trase.
U Kovilovu su za sad ali neće voziti na tim linijama, skrivaju ih od javnosti . Za sad kako se priča na Dorćolu uzimaju linije od trola koje voze busevi trenutno.
 
Primetio sam da strelin Citaro na prednjoj klimi nema ventilatore, nego samo poklopac, dok pozadi ima ventilatore, isto kao sve klime na svim drugim vozilima. Da li je to neko posebno rešenje? Ili je to samo prazna kutija za klimu u cilju neke uštede? Baš mi je zapalo za oko pa me zanima da li neko zna.
a2da69e11ac73e09a3c62362de41608d.jpg


Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
 
Vrh