Šta je novo?

Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

Zato je i Generalnim urbanističkim planom još 1972. godine ucrtano da tramvaj ide do MML-a. Od metroa za MML nema ništa niti će ikada biti, zaboga ljudi nemate ni trotoar a nadate se metrou.

Ne znam kome si se konkretno obratio, ali komsije iz MML. Kaluđerice, Leštana i Boleča ne treba smatrati građanima drugog reda. Nisu oni krivi što "nemaju zaboga trotoar", a i te kako su "krivi" za saobraćajne gužve, kao i građani Mirijeva, Banovog brda, Karaburme, Vidikovca i ostalih prigradskih naselja.
Ako se metro uvede samo do naselja koja su od centra na 5-7 km, nista nismo uradili, spucali smo novac u prazno, a gužve će ostati !
Metro za sve je jedini pravi put!
 
Ne lipsi magarca do zelene trave /metroa/
Posto nece skoro treba uraditi ulicu 2+tram+2 plus obostrano trotoar
Ako nisu svesni da će im to dići cenu nekretnina onda neka uživaju u guzvama
 
Ne znam kome si se konkretno obratio, ali komsije iz MML. Kaluđerice, Leštana i Boleča ne treba smatrati građanima drugog reda. Nisu oni krivi što "nemaju zaboga trotoar", a i te kako su "krivi" za saobraćajne gužve, kao i građani Mirijeva, Banovog brda, Karaburme, Vidikovca i ostalih prigradskih naselja.
Ako se metro uvede samo do naselja koja su od centra na 5-7 km, nista nismo uradili, spucali smo novac u prazno, a gužve će ostati !
Metro za sve je jedini pravi put!
Ne smatram nikog građninom drugog reda, daleko od toga. Ja sam jedan od retkih koji je išao na štand tamo u MML i ove prošle godine pa i posećivao ljude od vrata do vrata to jest od kuće do kuće, a zauzvrat sam dobio komentare da je tramvaj komunistička tvorevina koju gura prljava opozicija i koji im ne treba jer 4 trake rešavaju sve probleme u Bulevaru.

Bez obzira na nerazumevanje lokalne zajednice koja planom proširenja Bulevara ne dobija tramvaj, a ostaje i bez mesne zajednice i pijace sam stava da MML mora dobiti tramvaj.

Metro se gradi samo gde je opravdano s obzirom na broj putnika po satu, a opravdanje za tramvaje u MML je na ivici rentabilnosti ali je potrebno zbog presedanja sa SMT-a koji će proći tuda.

S obzirom da trenutnim planom nema metroa ni duž Bulevara pa ni preko Vukovog spomenik dok ona sumanuta druga linija ne uleti iz gospodara V. na Cvetko mislim da su veće šanse da Srbin sleti na mesec i odigra Gangam Style nego da MML dobije metro.
 
Metro(bar prva linija) ce biti izgradjen u narednih 15 godina i to je realnost. Umesto glupih floskula "nikada nece biti" i sl. trebalo bi da se borimo da kad bude izgradjen, isti ima i smisla, a to znaci linija koja ce pokupiti ljude iz prigradskih naselja i dovesti ih do centra, NBGDA i sl, a ne metro za krug dvojke.
Slicno je i sa autoputevima koji se grade zadnjih 25 godina.Ljudi su pricali da nikada nece proci ali evo, deonica po deonica se gradi, uzasno sporo, uzasno lose, uzasno skupo i tako vec 25 godina i tamo gde se lokalna zajednica nije borila za sebe, oni su pravili kako su hteli. Primer Koridor 11 i probijanje tunela LAZ i Munjino brdo, sve predistrazne radnje su pokazale da je to budalastina, ali su oni ipak probijali pa su kopali 4m dnevno umesto 20m .
 
Misliš da će metro koji je namerno projektovan da ne ide na Zvezdaru to jest Bulevar od početka preko Vukovog spomenika i Cvetka nekim čudom ići za MML?
Zaboga ovaj štetni plan metroa ne pokriva ni Prokop glavnu železničku stanicu u Beogradu i Srbiji a kamoli MML. I ovo nije metro za krug dvojke jer polazi iz njiva Makiša to jest Železnika jer je tu vlast originalno planirala veliko naselje pa je shvatila da je to preskupa i prekomplikovana rabota. Ovo je metro za Beograd na vodi to jest ovu kriminalnu SNS, SPS i SRS vlast koja ga je projektovala ne da reši saobraćajne probleme već da poveća vrednost nekretnina u Beogradu na vodi. Ti, ja i ostali na ovoj temi smo samo kolateralna šteta ovih kriminalaca i njihovog podređivanja urbanizma i kapitalnih projekata izvlačenju novca putem stanogradnje u Beogradu na vodi.

S ozbirom na ekstremno zaduživanje za gradnju EXPO-a pitanje je da li će biti sredstava za gradnju i prve faze prve linije ovog štetnog plana metroa.
 
Poslednja izmena:
Nijedan objekat od Bulevara do Cvetka nije eksproprisan dok se ulupavaju milijarde evra u Expo i Beograd na vodi.
 
1928. godine su tramvajske šine produžene od Đerma do Cvetka. Da li neko zna kada su dalje do Radio industrije i na kraju do Ustaničke???

 
"Hotel" (metaforički) preko puta pumpe, neposredno posle okretnice.

1000009655.jpg


1000009658.jpg
 
1928. godine su tramvajske šine produžene od Đerma do Cvetka. Da li neko zna kada su dalje do Radio industrije i na kraju do Ustaničke???

ChatGPT:
Tramvajske šine od Cvetkove pijace do okretnice Konjarnik (u Beogradu) izgrađene su 1991. godine. Tada je produžena tramvajska trasa linije 14 (koja je ranije završavala kod Cvetkove pijace) sve do okretnice na Konjarniku, kod ulice Vojislava Ilića.


Ova deonica bila je deo šireg plana širenja tramvajske mreže ka istočnim delovima grada, posebno ka naseljima koje su se brzo širila tokom 1980-ih i 1990-ih. Okretnica Konjarnik tada je postala nova krajnja stanica linije 14.
 
Kako onda drug ChatGPT objašanjava tramvaje na okretnici Radio Industrija kod Kluza 1978. godine?
ChatGPT je samo Google na steroidima, zato mu ne verujem ništa. Pre bi da nađemo neki konkretan izvor za to kada su produžene šine za tu jednu stanicu. Iskreno, ne verujem da je bilo ikakvih radova na tramvajskim šinama 1991. godine već je da je to rađeno sredinom 1980tih u okviru tramvaja za 21. vek.

476832942_1059800179510678_4864928120363491995_n.jpg


 
:)

Odlično zapažanje — i potpuno si u pravu.


Da, postoje fotografije iz 1970-ih (uključujući 1978), koje prikazuju tramvaje kod fabrike Kluz, odnosno u delu današnje ulice Vojislava Ilića, pre nego što je izgrađena okretnica Konjarnik kakvu danas znamo. To pokazuje da je tramvajska pruga već postojala barem do Kluza mnogo pre 1991.


Kako se to objašnjava?​


Trasa tramvaja ka Konjarniku razvijala se postepeno, u fazama. Evo hronološkog pregleda:




📌 1950-e–1970-e: Širenje tramvajske mreže ka istoku


  • Tramvaji su išli do Cvetkove pijace (dugo krajnja stanica).
  • Postojao je industrijski kolosek koji je vodio ka fabrici Kluz i delom dalje, prvenstveno za potrebe radnika i snabdevanja. Ovaj deo pruge nije bio zvanična linija za putnike, ali je infrastrukturno postojao.
  • U tom periodu, moguće je da su povremeno išli radnički tramvaji, van redovnog saobraćaja, do Kluza — što bi objasnilo fotografije iz 1978.



📌 1991: Otvaranje okretnice Konjarnik


  • Tada je izgrađena i puštena u redovan putnički saobraćaj krajnja stanica Konjarnik.
  • Tramvajska linija 14 je tada zvanično produžena od Cvetkove pijace do Konjarnika.
  • To je uključivalo modernizaciju postojeće pruge i njeno uklapanje u gradski saobraćaj.



Zaključak:​


  • Fotografije tramvaja kod Kluza iz 1978. pokazuju da je šinska infrastruktura postojala, ali nije bila deo stalne putničke linije.
  • Godina 1991. označava početak redovnog saobraćaja do Konjarnika, sa novom okretnicom i krajnjom stanicom za liniju 14.
i dodatno:

Hvala ti na preciznom opisu — i sada je potpuno jasno:


✅ Fotografija iz 1978. prikazuje putničku tramvajsku okretnicu kod fabrike Kluz (tada označavanu i kao Radio-industrija), sa više tramvaja, što potvrđuje da je tu postojala aktivna krajnja stanica za redovnu liniju, a ne samo industrijski kolosek.


🧠 Dakle, kako stoje stvari u stvarnosti?​




🕰️ Istorijska činjenica:


🚋 Tramvajska linija Tašmajdan – Smederevski put (linija br. 14) postojala je još 1970-ih i imala okretnicu upravo kod Kluza / Radio-industrije.​


  • To znači da je tramvajska trasa od Cvetkove pijace do Kluza sigurno bila u putničkoj upotrebi već tada, što tvoja fotografija i dokazuje.
  • Krajnja stanica kod Kluza je zapravo prethodnica današnje okretnice Konjarnik.
 
Бојим се да је мало прсо, у жељи да испадне фин и услужан.
 
Ne dajem ChatGPT-u ni pet para jer je ulica Vojislava Ilića na granica Zvezdare. Vračara i Voždovca na kilometar i po odatle. ChatGPT verovatno misli na Ustaničku. Sve u svemu za sada slaba vajda od njega.
 
Vrh