Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Objektivno stanje: u blokovima nema dovoljno mesta za parkiranje, ali to gde se "snalaze" je već idiotarija i bezobrazluk.
Očekivano je da vatrogasci nemaju kuda da prođu jer su duž cele krivine (od ulice ka parkinzima nizbrdo) parkirana vozila u nizu (već se dešavalo).
Poseban "krug pakla" je očekivan za ove koji voze trotoarom još nestrpljivo požurkuju pešake koji regularno hodaju istim što je sve češća pojava na NBGu.
Radi praćenja utakmica vrhunskih talenata, u blokovima su ugošćeni konkurenti dosadašnjim fotografijama:

1748553596189.png


1748553619935.png


(autor:
@CharlieWafflees)
 
Mora se dodje kolima na rekreaciju
A stubica nigde

Evo ga rešenje ^^^^
 
Nelegalni parking pored Beton Hale. Setaliste je kao je*******ena magistrala gde ti bahati majmuni i dostavljaci nervozno sviraju da im se sklonis.

Da bude jos gore, setalistem pored Lafaytta ide policijska patrola KOLIMA koja lagano prolazi i ne reaguje na tako ocigledno krsenje zakona.

Prosto ne mogu da svhatim da se ovako nesto desava. Nije mi jasno kako niko ne reaguje na ovakvu situaciju. Neverovatan primer bahatosti jer klosari nece da plate parking koji je tu iznad.
thumbnail_477cd2ac-06dc-464c-b381-6d7edb84449a.jpg
thumbnail_979174a2-fa02-41d9-811a-d2372379cc1f.jpg
thumbnail_IMG_8281.jpg
 
cekam samo nekada, kada ce grupa ljudi da odlepi i krene da vandalise
 
@Krstaja vidim da su nabacili jos betonski kanti kod starog trznog centra, na putu za vrtic. da li mozda znas kako je doslo do toga? tj ko je to uradio i kako?
 
To se organizovala neka ekipa iz bloka, nabavili i postavili, ali ih ovi divlji pomeraju, ulaze kod stepeništa i parkiraju.
Čak je jedan lik koji se nelegalno parkira prijavio Gradskoj inspekciji koja je podnela prijavu protiv nn lica.
E onda kad sam čuo, lepo sam edukovao deo ekipe koja je učestvovala u postavljanju oko prijave, a sad sam se i ja zainatio, pa kad sam u bloku i vidim nekog parkiranog, lepo pozovem Komunalnu.
Ko duže izdrži videćemo, ali je takav javašluk tamo i stalno imam strah da će neko biti udaren.
Zamisli koliko ljudi sa decom ide tuda u vrtić, dolazi u pekaru, prodavnicu itd i sad ode klinče ispred tebe, skrene tamo na stepenište, a neko krene u rikverc....
 
video sam par puta neki crni auto (ne znam koja marka, tanak sam), bash na ulazu u zgradu, kod vrtica, prijavio sam standarno. ali deluje da je dosta manje nego ranije.
a kontao sam da pomeraju, po onim crtezima na asfaltu:)

gledam isto su uradili neke stubice u novom delu, na raskrsnici izmedju spanskih boraca i bzdj, ali ne znam kako su se organizovali, jer bih zeleo da postavim par blokada na nekim pesackim prelazima, ali oko mene sve neki duduci i malo nezainteresovani
 
Objektivno stanje: u blokovima nema dovoljno mesta za parkiranje, ali to gde se "snalaze" je već idiotarija i bezobrazluk.
Ovo "nema dovoljno parking mesta" mi je nešto što baš para uši. Parkinga ima sasvim dovoljno za strukturu ljudi koji tu žive. Zašto bi svaka zgrada morala da ima 1-2-3 parking mesta po svakom stanu kad ne voze svi automobile? Neko možda preferira da ide prevozom. A kad kupuješ stan, i voziš npr šleper, pa valjda razmišljaš o tome gde ćeš da parkiraš taj šleper, i nećeš sigurno kupiti stan u sred Vračara pa da kukaš kako nema gde da parkiraš kamion.

U Beogradu treba da se krene kraj po kraj, i da se čisti od divljaka. Drakonske kazne, pauci, i da se sklanjaju nepropisno parkirani automobili i oslobađaju trotoari. A to gde će da parkiraju, nije moj problem niti problem grada, već onoga ko je kupio auto a da nije sebi obezbedio garažno/parking mesto.
 
Ne može da ne bude problem grada kada postoje delovi gde nepostoje garaže/parking mesta jer nisu bila obavezna. To što neko ne želi automobil ne mora da znači da taj neko u budućnosti ili njegovi naslednici neće kupiti, a valjda planiraš nekad i da izadješ iz Beograda. Neka prvo grad sagradi garaže/parking mesta tamo gde ih nema i gde su potrebna pa onda nek krene u akciju kazni. Ne mora svaki milimetar praznog prostora da se ustupa investitorima za zgrade.
 
Treba da se grade garaže između ostalog i zato da bi se ukidala ulična parking mesta gde je to moguće i potrebno.

Ne može jbt ovako da izgleda ulica kojom prolaze 3 linije JGPa i koja služi kao jedan od glavnih pravaca u celom jednom delu grada.

112351.jpg


Isto ovo važi i za susednu debilnu Sinđelićevu, koja je isto pretrpana i nehumana. Jedino što Sinđelićeva ima drveće, ali i to postane mana jer u kombinaciji sa automobilima negde postanu prepreka.

Napravi veći broj manjih garaža i parkirališta, makni ta idiotska ulična parking mesta odande gde je to moguće, proširi trotoare i posadi drvorede. Em ćeš povećati protočnost ulice (jer neće stalno biti nekog genija koji se uparkirava u nehumana parking mesta nepropisnih dimenzija) em ćeš je oplemeniti i ulepšati. Em ćeš uvesti red u taj deo grada, ulicu po ulicu, i biti primer i drugim opštinama.
 
Poslednja izmena:
Za početak treba prestati sa neplanskom hipergradnjom. Ne možemo očekivati početak rešavanja problema a i dalje se radi na tome da se stanje pogoršava.
Ovo važi i za parking i za ulice i trotoare. Ne može pešak i auto da se mimoiđe, javni prevoz nikad neće postojati. Prave se hiljade stanova u naseljima gde je ulica kao put za moje selo gde ima 10 kuća i 7 prijavljenih stanovnika.
 
I to je ogroman deo problema, naravno. Ali problem su i Parking Servis, Sekretarijat i Grad koji trpaju parkinge tamo gde im mesto nije.

I ne samo što natrpavaju gde stignu, nego su počeli da se klošarišu i na deonicama gde je dozvoljeno parkiranje na trotoaru stave znakove da obaveste vozače ali ne stave one branike da spreče vozilo da se nabije previše duboko u trotoar i da zablokira pešake. Znači hoće da naplate sve što mogu, da otmu sve što mogu, a da ne ulože apsolutno ništa osim dva znaka po deonici.

Isto tako, pogledajte """regulisana""" parking mesta na trotoaru u Bulevaru oslobođenja tik iznad Slavije. Ne samo što ne postoje branici i linije, nego kad su magarci renovirali ulicu i pripremali taj prostor za parking, svaku bašticu svakog drveta su napravili po drukčijim dimenzijama i pod drukčijim uglovima. I onda ti se jedan parkira pod 30' , drugi pod 45', treći pod 60' a četvrti pod 90'. Naravno, nabijanja do same granice trotoara i preprečavanje pešaka je redovna pojava.

To sve moraju da izregulišu Grad, PS i Sektetarijat. A ne da samo okače znak, uvedu naplatu i puste tu deonicu/blok da se pretvore u anarhiju a pešake pogotovu ko šljivi, jer oni ne šalju SMS sa parama. Sve i da smo Švajcarska sa najboljim ljudima, ako imaš toliko vozila na nekoj lokaciji, a nemaš garaže niti na ul. parkinzima nemaš iscrtane linije niti branike, pa zavladaće anarhija i pičvajz pre ili kasnije.

Jesu mnogi ljudi gamad, jeste mnogo zloupotreba, jeste previše gradnje, ma ima svačega, ogromna je ovo tema... Ali brate moraju nekad i grad i njegove grane da se iscimaju oko nečega. A ne samo prospi asfalt, okači znakove i mlati pare. A nikad ništa ne uzvraćaj i ne ulaži.
 
Inače evo pre rekonstrukcije Bulevara oslobođenja lepo su bile kružne baštice oko drveća. Napravili ljudi nekad koji su znali zanat. I taman bi bilo mesta za dva automobila između svaka dva drveta. I te kružne su uvek trajnije, jer nemaju slabe tačke i ispupčenja kao kvadrataste.

120450.jpg


Onda su došli neki pametni pa tokom rekonstrukcije B.O. se setili da svaka baštica bude kvadratasta i svaka pod svojim uglom. Naravno, linija i branika više nema. Ovo sa slike je sklonjeno sve. I zato je sad i tamo haos. Kola nabijena do parka, svako pod svojim uglom, čak sam viđao i da se vozi po pešačkom delu trotoara (tu iza automobila) jer nema šta da spreči magarce.

A na sve više mesta po gradu viđam tu praksu da više nema ni linija za parking na trotoaru (a kamoli branika) nego po fazonu "eo vam znak, eo vam asfalt, pa parkirajte ko kako stigne. Pešake oterajte u PM ako vam nešto kažu, oni ne pune budžet pa nisu bitni".
 
Treba da se grade garaže između ostalog i zato da bi se ukidala ulična parking mesta gde je to moguće i potrebno.

Ne može jbt ovako da izgleda ulica kojom prolaze 3 linije JGPa i koja služi kao jedan od glavnih pravaca u celom jednom delu grada.

Pogledajte prilog 240560

Isto ovo važi i za susednu debilnu Sinđelićevu, koja je isto pretrpana i nehumana. Jedino što Sinđelićeva ima drveće, ali i to postane mana jer u kombinaciji sa automobilima negde postanu prepreka.

Napravi veći broj manjih garaža i parkirališta, makni ta idiotska ulična parking mesta odande gde je to moguće, proširi trotoare i posadi drvorede. Em ćeš povećati protočnost ulice (jer neće stalno biti nekog genija koji se uparkirava u nehumana parking mesta nepropisnih dimenzija) em ćeš je oplemeniti i ulepšati. Em ćeš uvesti red u taj deo grada, ulicu po ulicu, i biti primer i drugim opštinama.
Nedavno sam bio na jednoj Javnoj raspravi i istakao kako se ne radi ništa na sistematskom poboljšanju parkiranja i da je nedopustivo da se ulice pretvaraju iz dvosmernih u jednosmerne zarad parking mesta jer ljudi neće da kupuju parkinge u zgradi, kojih inače i po propisima ima nedovoljno, uprkos poboljšanjima koja su doneli, a što ugrožava bezbednost drugih učesnika u saobraćaju jer su prinuđeni da idu kolovozom. Na to sam dobio odgovor da je preuzet model iz Italije i još nekih evropskih zemalja, sa jednosmernim ulicama, kao i negradnja većeg broja garaža, u cilju destimulacije novog broja vozila. Na to sam odgovorio da taj njihov sistem ne funkcioniše i da treba nešto da se menja, jer se uopšte ne vidi smanjenje broja vozila, već naprotiv, konstantno povećanje.​
 
Ne može da ne bude problem grada kada postoje delovi gde nepostoje garaže/parking mesta jer nisu bila obavezna. To što neko ne želi automobil ne mora da znači da taj neko u budućnosti ili njegovi naslednici neće kupiti, a valjda planiraš nekad i da izadješ iz Beograda. Neka prvo grad sagradi garaže/parking mesta tamo gde ih nema i gde su potrebna pa onda nek krene u akciju kazni. Ne mora svaki milimetar praznog prostora da se ustupa investitorima za zgrade.

Kako su parking mesta/garaže problem grada?!?
Ako tvoj sin sutra poželi da kupi šleper, a živite na Vračaru, to je ok? Kupiće ga bez razmišljanja gde će da parkira toliki kamion?

Grad treba da rešava nepropisno parkirane automobile, da kažnjava, odnosi paukom, da oslobađa trotoare i sve površine koji nisu predviđeni da budu parking mesta. Da se stane na put ovakvom ruglu kakav nam je ceo grad:

1749032241986.png


A kada grad počne da sankcioniše ovakvo divljačko ponašanje, onda će i privatni investitori početi da grade dovoljno parking/garažnih mesta jer u suprotnom neće moći da prodaju stanove, i u ulici neće da nikne besomučan red zgrada već će neko početi da gradi i garaže, pošto će za njima biti potražnje.
 
Za početak treba prestati sa neplanskom hipergradnjom. Ne možemo očekivati početak rešavanja problema a i dalje se radi na tome da se stanje pogoršava.
Ovo važi i za parking i za ulice i trotoare. Ne može pešak i auto da se mimoiđe, javni prevoz nikad neće postojati. Prave se hiljade stanova u naseljima gde je ulica kao put za moje selo gde ima 10 kuća i 7 prijavljenih stanovnika.
Samo treba početi sa drakonskim i konstantnim kažnjavanjem. Problem će se rešiti sam od sebe. Grad ne mora apsolutno ništa drugo da uradi.
 
Grad treba da obezbedi kvalitetan, efikasan, brz i predvidiv javni prevoz, i onda će se ovaj problem rešiti sam od sebe.

Kažnjavanjem ne rešavaš suštinski problem, a to je da je automobilski prevoz i dalje najbolja solucija transporta u Beogradu, zbog čega se sve više ljudi odlučuje na kupovinu automobila.
 
Nedavno sam bio na jednoj Javnoj raspravi i istakao kako se ne radi ništa na sistematskom poboljšanju parkiranja i da je nedopustivo da se ulice pretvaraju iz dvosmernih u jednosmerne zarad parking mesta jer ljudi neće da kupuju parkinge u zgradi, kojih inače i po propisima ima nedovoljno, uprkos poboljšanjima koja su doneli, a što ugrožava bezbednost drugih učesnika u saobraćaju jer su prinuđeni da idu kolovozom. Na to sam dobio odgovor da je preuzet model iz Italije i još nekih evropskih zemalja, sa jednosmernim ulicama, kao i negradnja većeg broja garaža, u cilju destimulacije novog broja vozila. Na to sam odgovorio da taj njihov sistem ne funkcioniše i da treba nešto da se menja, jer se uopšte ne vidi smanjenje broja vozila, već naprotiv, konstantno povećanje.​
Ma slepci...
Monkey see monkey do.

A i našli su na koga će da se ugledaju od cele Evrope.

Blue-line-paid-parking-in-Italy.jpg


Sad čekam da se nađe neko da napiše "ali ali oni su i izmislili urbanizam..."
 
Samo treba početi sa drakonskim i konstantnim kažnjavanjem. Problem će se rešiti sam od sebe. Grad ne mora apsolutno ništa drugo da uradi.
Problemi su posledice a ne uzrok.

Ili si mislio na kažnjavanje urbanista koji su dozvolili pretrpavanje grada.

To da grad nije dužan da pravi parkinge ste u pravu. Ali nije dužan ni da pravi trotoare, kanalizaciju, vodovod, ulice.... Uvek može da se šta kolovozom a trotoar da se pokloni ivestitoru, što se zapravo i radi.
 
Ja bih prvi podržao kažnjavanje u onim ulicama gde ljudi imaju svoja dvorišta a neće da parkiraju u njima (ima i toga) i tamo gde ljudi kupe stan u zgradi sa garažom, kupe kola a ne kupe parking mesto u garaži.

Ali...

Prvo, ogroman broj parking mesta u današnjim zgradama je ispod propisanih dimenzija. Tako da ako neko ima bilo šta veće od Škode Fabije, imaće problem da uđe u neka od mesta koja su zavučenija. Investitore naravno boli uvo da to koriguju ubuduće, a Grad boli uvo da ih dovodi u red.

Drugi problem je što investitor može da bude alav pa da traži neopravdano visoke cene za garažna mesta. A uvoditi zakon da sa kupovinom stana mora da se kupuje i garažno mesto u paketu je besmisleno, jer nemaju kola svi koji kupuju stan niti su u obavezi da imaju.

Tako da obrni okreni dosta tema i problema na kraju imaju veze i sa nadležnima, odnosno sa celokupnim stanjem u celom gradu pa i zemlji. Nas ima smešno malo na povećoj teritoriji, ali džaba kad nas vode slepci već sto godina i kad su nam i gradovi tako slepački razvijani i nabijeni.

Da sađenje zgrada nije postao tajkunizam i da je Grad već od 2000. počeo da pritiska, kontroliše i kažnjava investitore da grade dovoljno parking mesta u garažama i to po propisima, i ovaj problem danas bi bio daleko manji i lakši za rešavanje, čak i sa ovom nabreklošću Beograda. Ali još tada je to odlagano i smandrljavano i to je tako ostalo i problemi su se samo nagomilali dok na kraju nisu postali preveliki i previše brojni da bi se ikad valjano rešili.

Zato je Beograd sad ko neki stan sa davno propalim podom ili ispucalim trulim parketom. I mož' ti da imrovizuješ tu nekako, da prekrivaš, da sređuješ, ali uvek će sve biti krivo i nahereno i problem nikad neće biti rešen dok se sve ne izbaci i uradi kompletno renoviranje. E Beograd je takve akcije (parking, obilaznice, širenje ulica gde je bilo predviđeno, metro, mostovi...) uvek odlagao i odlagao i sad sa 2 miliona ljudi, milion zgradurina i 700.000 vozila više nema gde i kako. Ili da radi mrvicu po mrvicu, što će opet trajati 100 godina i niko od nas to neće dočekati.
 
Poslednja izmena:
I to je ogroman deo problema, naravno. Ali problem su i Parking Servis, Sekretarijat i Grad koji trpaju parkinge tamo gde im mesto nije.

I ne samo što natrpavaju gde stignu, nego su počeli da se klošarišu i na deonicama gde je dozvoljeno parkiranje na trotoaru stave znakove da obaveste vozače ali ne stave one branike da spreče vozilo da se nabije previše duboko u trotoar i da zablokira pešake. Znači hoće da naplate sve što mogu, da otmu sve što mogu, a da ne ulože apsolutno ništa osim dva znaka po deonici.

Isto tako, pogledajte """regulisana""" parking mesta na trotoaru u Bulevaru oslobođenja tik iznad Slavije. Ne samo što ne postoje branici i linije, nego kad su magarci renovirali ulicu i pripremali taj prostor za parking, svaku bašticu svakog drveta su napravili po drukčijim dimenzijama i pod drukčijim uglovima. I onda ti se jedan parkira pod 30' , drugi pod 45', treći pod 60' a četvrti pod 90'. Naravno, nabijanja do same granice trotoara i preprečavanje pešaka je redovna pojava.

To sve moraju da izregulišu Grad, PS i Sektetarijat. A ne da samo okače znak, uvedu naplatu i puste tu deonicu/blok da se pretvore u anarhiju a pešake pogotovu ko šljivi, jer oni ne šalju SMS sa parama. Sve i da smo Švajcarska sa najboljim ljudima, ako imaš toliko vozila na nekoj lokaciji, a nemaš garaže niti na ul. parkinzima nemaš iscrtane linije niti branike, pa zavladaće anarhija i pičvajz pre ili kasnije.

Jesu mnogi ljudi gamad, jeste mnogo zloupotreba, jeste previše gradnje, ma ima svačega, ogromna je ovo tema... Ali brate moraju nekad i grad i njegove grane da se iscimaju oko nečega. A ne samo prospi asfalt, okači znakove i mlati pare. A nikad ništa ne uzvraćaj i ne ulaži.
Tako je. To što sam Ja pešak i nemam auto neće sprečiti nekog da mi zablokira trotoar tamo gde je dozvoljeno parkiranje i onda opet moram da izlazim na ulicu.
Ja bih prvi podržao kažnjavanje u onim ulicama gde ljudi imaju svoja dvorišta a neće da parkiraju u njima (ima i toga) i tamo gde ljudi kupe stan u zgradi sa garažom, kupe kola a ne kupe parking mesto u garaži.

Ali...

Prvo, ogroman broj parking mesta u današnjim zgradama je ispod propisanih dimenzija. Tako da ako neko ima bilo šta veće od Škode Fabije, imaće problem da uđe u neka od mesta koja su zavučenija. Investitore naravno boli uvo da to koriguju ubuduće, a Grad boli uvo da ih dovodi u red.
...
kakva Škoda fabia, smart jedva da stane kod komše na parking mestu jer je klackalica u ćošku, a jedan stan kupio 4 parking mesta da ne bi imao klackalicu, od ostatka prostora umesto parkinga dodatnog napravili lokal :) I sad pošto grad ne dozvoljava zakup parkinga u zoni jer nismo u istoj ulici parkira na trotoaru (to je ona njegova žena o kojoj sam pisao kad je dobila zvanični odgovor od parking servisa gde da se parkira "pa na trotoaru")
 
Jedino resenje bi bilo da svaki kvart, kraj ili blok dobije jednu vecu montaznu garazu sa par stotina mesta sa naplatom koliko je potrebno za odrzavanje parkinga. Posle toga moze kaznjavanje i to bi moralo da bude prilicno velika novcana kazna ili cak oduzimanje vozila na neko vreme (neke to mnogo vise potresa od novcane kazne).
 
Jedino resenje bi bilo da svaki kvart, kraj ili blok dobije jednu vecu montaznu garazu sa par stotina mesta sa naplatom koliko je potrebno za odrzavanje parkinga. Posle toga moze kaznjavanje i to bi moralo da bude prilicno velika novcana kazna ili cak oduzimanje vozila na neko vreme (neke to mnogo vise potresa od novcane kazne).

A ko će to da plati? Država će da kupi parcele, investira u garaže? Da li ceo ovaj narod treba da uloži desetine miliona evra (možda i stotine) da bi se Beograđani parkirali?

Dobar javni prevoz i tačka, sve ostalo je lažno rešenje. Metro, tramvajska, trolejbuska mreža, dobri autobusi itd. U to treba investirati, ne u garaže.
 
Vrh