Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

A ko će to da plati? Država će da kupi parcele, investira u garaže? Da li ceo ovaj narod treba da uloži desetine miliona evra (možda i stotine) da bi se Beograđani parkirali?

Dobar javni prevoz i tačka, sve ostalo je lažno rešenje. Metro, tramvajska, trolejbuska mreža, dobri autobusi itd. U to treba investirati, ne u garaže.
Koliko god da je javni prevoz dobar jedan dobar deo ljudi nikada nece zameniti auto gradskim prevozom. Grad i parking servis i te kako imaju dovoljno novca da izgrade sve to. Ali ne postoji volja. Nijedan takav projekat ne bi mogao preko noci da se uradi ali opstine mogu da pocnu da misle o tome i pre nego sto dopuste da svaka parcela preraste u zgradu mogu da je predodrede za tako nesto.
 
Koliko god da je javni prevoz dobar jedan dobar deo ljudi nikada nece zameniti auto gradskim prevozom. Grad i parking servis i te kako imaju dovoljno novca da izgrade sve to. Ali ne postoji volja. Nijedan takav projekat ne bi mogao preko noci da se uradi ali opstine mogu da pocnu da misle o tome i pre nego sto dopuste da svaka parcela preraste u zgradu mogu da je predodrede za tako nesto.

Može da se planom propiše da mora na nekoj parceli da bude garaža, pa ako ima finansijskog interesa privatno da se gradi, nek se gradi.

Ali ima 100 prečih stvari u koje bih voleo da država investira novac pre nego što počne da gradi garaže da bi rešila problem parkinga.
 
Od metroa nema ništa, 99%.

A javni prevoz može da funkcioniše samo tamo gde može da prođe.

A u Beogradu na dve reke, sa 4/5 kolskih mostova i tipa 30 ulica širih od 8 metara na desnoj obali Save, to će teško ići...

Takođe ne postoje ni obilaznice i prstenovi.

Tuneli su isto misaona imenica, postoji fobija kod Srba a posebno kod nadležnih od njihove gradnje u gradu. Da je Beograd na istoj ovakvoj poziciji, okružen rekama i pun brda, samo u nekoj drugoj zemlji (recimo Nemačkoj) do sad bi imao bar 10 kolskih mostova i bar 5 tunela. A mi imamo jedan jedini i još nismo ni počeli da gradimo drugi.
 
Može da se planom propiše da mora na nekoj parceli da bude garaža, pa ako ima finansijskog interesa privatno da se gradi, nek se gradi.

Ali ima 100 prečih stvari u koje bih voleo da država investira novac pre nego što počne da gradi garaže da bi rešila problem parkinga.
To bi moglo da se finansira iz gradskog i opstinskog budzeta. Ne bi trebalo da ide iz drzavnog. Da nasi imaju mozga napravili bi partnetstvo sa velikim firmama da one isfinansiraju deo projekta, okace svoje reklame na fasadi parkinga,... resenje bi se naslo ali ne postoji volja gradske uprave.
 
A ko će to da plati? Država će da kupi parcele, investira u garaže? Da li ceo ovaj narod treba da uloži desetine miliona evra (možda i stotine) da bi se Beograđani parkirali?

Dobar javni prevoz i tačka, sve ostalo je lažno rešenje. Metro, tramvajska, trolejbuska mreža, dobri autobusi itd. U to treba investirati, ne u garaže.
Nek investira u garaže, nije da ih treba 1000. Evo skoro sad kad sam bio u Beču pravi se neka nova zgrada, pored nje dodatna garaža jer će parking postati problem. Ima i privatnih parkinga, platio sam 25e za 7 dana. Koliko god da unaprediš javni prevoz nećeš uništiti želju za automobilom.
 
Ima još jedan problem tu.

Naši obožavaju da prave manji broj velikih garaža. Umesto da rade suprotno, da prave veći broj manjih garaža i parkirališta.

Sebe teše i zavaravaju time što "pa ima uličnih parking mesta". Zato nam sve veći deo grada izgleda kao goli lonac za krčkanje ljudi, betonski kanjoni, bez drveća, sa redovima parkiranih vozila i trotoarima ko za liliputance.
 
Jedina opcija je ogaditi i poskupeti korišćenje automobila ljudima. Ostale mere imaju jako limitiran učinak.
 
Nijedna mera sama nece doneti blagodeti, mora sa svih strana da se napada. Destimulisanje automobilskog saobracaja svim pomenutim merama, ispocetka obnoviti javni prevoz, stroza kontrola tehnickih pregleda, izgradnja garaza, ukidanje parking mesta gde im nije mesto, i onda posledicno tome drasticno kaznjavanje, dizanje kazni (ove kazne jedine nisu imale inflaciju) i progresivno kaznjavanje.
 
Već imamo jedno od najskupljih goriva na svetu, ni registracija vozila nam nije jeftina tako da ne vidim dodatno "ogadjivanje". Naši ljudi generalno ne vole kazne ni da su dinar, veći je problem da li se primenjuju gde treba, sa druge strane napravi garaže gde treba pa onda kazni do mile volje.
 
Kada rangirate glasace, uzimate u obzir i grupe "motorists" i "commuters". Sekta se priklonila grupi motorizovanih jer ova druga grupa cuti i klacka se u kutiji ko sardina. Otud ovoliko divljastvo koje je dopusteno, uz kombinaciju svih drugih faktora poput onog prvog, a to je da svako ko ima auto NiJe SiRoTiNjA.

Da stigne direktiva da se propisi pri tehnickim pregledima postuju, broj automobila bi bio drasticno smanjen. Javni prevoz bi u tom slucaju bio u potpunom raspadu i sekta to zna i zato pokusava da odrzi status quo, a situacija ide na gore iz dana u dan. Skoro sam imao raspravu sa prijateljima, argument im je "sta da radi neko ko nema para da kupi bolji auto?". Nista, neka ne vozi auto dok ne skupi para za tehnicki ispravan auto i cao. Ovako, em ugrozava sebe jer se vozi u nekoj kanturini, em ugrozava sve druge jer je kanturina neispravna.

Pritom, ne pricam ovo iz pozicije nekog boskica koji je dobio alfu 159 uz vozacku dozvolu. Silom prilika sam pre par godina zbog kretanja kroz grad morao da kupim mali auto i to je bila neka raspadnuta 206-ica. Odradila je sezonu i po i zavrsila na otpadu, a mogla je da taljiga i dan danas uz gotovo svakodnevno drndanje sa majstorima. Ljudi pale kola da odu do pekare koja im je na 300m od kuce. Lezi lebe da te jedem mentalitet. Nabacao sam ovako gomilu stvari bez ikakvog plana, sustina je da je gomila faktora ali da se resenje nalazi u gradskoj/drzavnoj upravi. Oni svojim delovanjem(sve sto ste nabrojali, kazne, javni prevoz, garaze, postovanje propisa) mogu da preoblikuju mentalitet i navike naroda, samo ako imaju zelju za time(to je zapravo sprovodjenje svoje politike), a trenutno je nemaju posto im je jedini cilj kako da zgrnu sto vise novca u saradnji sa gradjevinskom i drumskom mafijom
 
trump-wink.gif



Ne volim Trampa, ali ovaj gif je najadekvatnija reakcija na tu informaciju.
 
Sitnica :) i posle se čudimo što ljudi ne kupuju parking mesta, ljudi grcaju za učešće po ovim cenama, a parking pola stotina hiljada ojra :) Ako već grad ne želi da pravi garaže onda nepopularno ograničenje cene parking mesta. Da plaćaš kazne 4 puta mesečno za nepropisno parkiranje, to je 48 kazni godišnje što mu dodje oko 600e. Treba ti 80godina da dodješ na vrednost od 48000e. Neka i uduplaš kazne opet 40 godina. Alavost nema granice.
 
Ja sumnjam da je realno očekivati veliko smanjenje broja automobila. I razvijenije države imaju problem sa mnogo auta, svugde sam se nagledao krševa, nevezano za ekonomsko stanje. Negde ih ima više, negde manje ali su gotovo svugde prisutni. Naše EU komšije su možda i gore od nas po broju krševa koji su prisutni po ulicama.
Oštriji propisi bi verovatno naterali ljude da bolje održavaju vozila ali da će to da odjednom rastereti saobraćaj je bajka.
 
U Londonu se nesto ne secam divljeg parkiranja, morao bih da pregledam slike unazad doduse, mozda me secanje vara
 
Ako si išao kao turista, kretao si se u centralnim zonama, gde se generalno izbegava zalaženje automobilom. Londonci se lako i efikasno kreću metroom.
 
Pa kod nas i centralne zone su katastrofa, nesto se ne secam doduse ni divljeg parkinga u Kembridzu kada sam bio
 
Potpuno je neuporediva situacija...

Kad se spustiš na reku u Londonu, dođeš na savršeno uređen deo grada sa mostovima, šetalištem na keju, stanicama za rečni Uber.

Kad se spustiš na donji Dorćol, dočeka te prašuma, favela siti, magacini i masovno divlje parkiranje.

Mi tek treba da uredimo svoj centar grada da bismo mogli da se poredimo sa velikim metropolama.
 
Vrh