Šta je novo?

Tramvaji

Ako je evropljanima stalo do toga neka poguraju malo, kao što guraju oko njima bitnih stvari (Stadler za vozove, Alstom za metro, Man za kamione gradske čistoće, Škoda za MUP...)
Ček, jel ti zaista veruješ da Evropljani guraju Škodu u bilo šta? Evropljani su Auto Čačak? I ostali distributeri koji se ugrađuju i dele plen. Ti baš živiš neku bajku.
 
Не би било лоше да се на појединим местима асфалт замени травом како би се онемогућила друга возила да возе по шинама. Не мора целом дужином већ на неколико места у дужини од 5-10 метара. Мада би свакако било најбоље да је трава целом дужином.


Niko o ovone ne priča, a itekako je bitno, kroz nekih mesec dana krenuće demontaža Starog Savskog mosta, a nemamo nikakve tačne indicije kako će biti organizovan prevoz.

Nekako logično je da se organizuje šatl od BNV-a pa do Stanice na NBG-u.
Ali sa druge strane totalno je glupo kratiti 7 i 9 do Pristaništa kada imamo alternativu u vidu mosta na Adi.

Radi se o dugom periodu, barem 2 godine, dok se ne izgradi sve, pa nije ni mala stvar.
Наравно, није им пало на памет да се прво изгради трамвајска пруга у Булевару Црвене армије (око Белвила) како би се трамваји из Јурија Гагарина брже пењали на Мост на Ади. Трајно би се убрзале 11 и 13, а привремено и 7 и 9.
 
Nije morala čak ni namenska okretnica, dovoljno je bilo da urade kružni tok, koji je svakako u planu.
 
Nije morala čak ni namenska okretnica, dovoljno je bilo da urade kružni tok, koji je svakako u planu.​
I šta bi radili tramvaji kada bi se zatekli na kružnom toku, obzirom da je zamišljeno da saobraćaju kao što je napravljeno preko Autokomande?
Niko o ovone ne priča, a itekako je bitno, kroz nekih mesec dana krenuće demontaža Starog Savskog mosta, a nemamo nikakve tačne indicije kako će biti organizovan prevoz.

Nekako logično je da se organizuje šatl od BNV-a pa do Stanice na NBG-u.
Ali sa druge strane totalno je glupo kratiti 7 i 9 do Pristaništa kada imamo alternativu u vidu mosta na Adi.

Radi se o dugom periodu, barem 2 godine, dok se ne izgradi sve, pa nije ni mala stvar.​
Izvor? Možda je i bilo reči o ovome, ali mi promaklo.​
 
Ček, jel ti zaista veruješ da Evropljani guraju Škodu u bilo šta? Evropljani su Auto Čačak? I ostali distributeri koji se ugrađuju i dele plen. Ti baš živiš neku bajku.
Pa ne proizvodi se Škoda u Auto čačku, već u Češkoj. Škoda uzima maržu tj. profit na svakom prodatom autu. Distributer uzima svoj deo zarade (manji deo kroz maržu, veĉi deo kroz održavanje u njihovom servisu), ali gro zarade ipak ide Škodi, tako da je potpuno jasno da je njihov interes najveći.
 
 
Nema od ovih žalbi najverovatnije ništa i pobediće Bozankaya sigurno.
Ako je Simensu stalo da uvali tramvaje BG-u, tj. ako je ova vest sa N1 derivata zvanog Forbes Srbija tačna, naći će Nemci način da nas pritisnu da uzmemo te Simense. Mislim jasno ti je da nismo suverena zemlja i da je pitanje samo ko ima jači pritisak na nas, tj. čiji je interes veći.

A postoji opcija da nas pritisnu i Nemci i Turci pa da na kraju uzmemo i Simens i Bozankaju po principu svi zadovoljni (50:50) kao što imamo 2 tipa Sokola - Štadler i Fuxing.
 
Ako je Simensu stalo da uvali tramvaje BG-u, tj. ako je ova vest sa N1 derivata zvanog Forbes Srbija tačna, naći će Nemci način da nas pritisnu da uzmemo te Simense. Mislim jasno ti je da nismo suverena zemlja i da je pitanje samo ko ima jači pritisak na nas, tj. čiji je interes veći.

A postoji opcija da nas pritisnu i Nemci i Turci pa da na kraju uzmemo i Simens i Bozankaju po principu svi zadovoljni (50:50) kao što imamo 2 tipa Sokola - Štadler i Fuxing.
Voleo bih da si u pravu i da pritiskom iz EU ipak dobijemo tramvaje nekog renomiranog proizvođača, al plašim se da od toga nema ništa.
 
Čisto da se ne zanosimo da je Siemens neki "svetac" - samo vođstvo firme je u Nemačkoj pre izvesnog broja godina bilo hapšeno, a mislim da su i neki ministri tadašnje vlade stradali, jer je Siemens imao razvijenu "šemu podmazivanja gde treba" da bi tenderi išli u njegovu korist.
E sad na stranu to, kad već Siemens proizvodi kod nas, ako ikome treba pogodovati (a ne treba, već treba postići najbolji ugovor), onda bi to svakako bio on, jer time bi se ugovorili novi poslovi za radnike u Kragujevcu.
 
Ako je Siemens stvarno taj koji je posalo zahtev za zaštitu prava, onda možemo da kažemo da se zna ko je poslao 4 pitanja od njih 7 koliko ih je pristiglo za ovu javnu nabavku.
Bozankaya:
b1.PNG

b2.PNG


Siemens:
s1.png

s2.png
 
Čisto da se ne zanosimo da je Siemens neki "svetac" - samo vođstvo firme je u Nemačkoj pre izvesnog broja godina bilo hapšeno, a mislim da su i neki ministri tadašnje vlade stradali, jer je Siemens imao razvijenu "šemu podmazivanja gde treba" da bi tenderi išli u njegovu korist.
E sad na stranu to, kad već Siemens proizvodi kod nas, ako ikome treba pogodovati (a ne treba, već treba postići najbolji ugovor), onda bi to svakako bio on, jer time bi se ugovorili novi poslovi za radnike u Kragujevcu.
naravno
daleko od toga da mislim da je bilo koja firma sveta, verujem da retko ko ovde ima takve iluzije
 
Није само то важно. Важно је да у току животног века имамо приступ деловима по нормалној цени, а још је боље ако се неки делови набаљају не од Сименса већ од кооперативаца Сименса и да то не утиче на гаранцију.
Сименс је огромна корпорација, и силан бренд. много одлази на рекламу и "подмазивање" што све утиче на цену како финалног производа тако и делова, који су често и важнија компонента. Нама не треба драње, докле год је трамвајски саобраћај на буџету.

Ја бих искрено, развој трамвајског саобраћаја, изградњу нових линија дао у концесију.
 
Ја не мислим да је то тако једноставно. У крагујевцу варе, склапају, а делови су од коопераната широм света.
Стакла, оплате, камере, хидраулика, мотори, контролери, делови интеријера

А ја пре свега мислим на оно што се хаба од употребе, или лупа у саобраћају.
 
Vrh