Šta je novo?

Automobilska industrija

@direktor: Одличне слике, као и увек. Ево неколико занимљивости о некада најмоћнијем гиганту из Прибоја који је правио најбоље камионе на свету. Већ у првој деценији рада ФАП израста у највећег произвођача тешких привредних возила и аутобуса у СФРЈ. Садашњи технолошко-технички ниво свих капацитета омогућава годишњу производњу од 15.000 возила. За четрдесет година постојања ФАП је произвео укупно 147.831 возило. Крајем осамдесетих година представљао је преломни период у домену обима производње. На рачун квантитета растао је и квалитет, јер је осавремењен производни програм и повећана производња возила већих тежинских категорија. Са производне линије ФАП-а силазила су возила, шасије, сандучари, кипери, тегљачи, али и фургони, цистерне, силоси, комунална возила мешачи цемента и бетона итд. Данас је у погону око 80.000 ФАП-ових возила на домаћем тржишту и око 70.000 на иностраном. На путевима Русије, Бугарске, Данске, Грчке, Пољске, Румуније, Ирака, Ирана, Чешке, Словачке, Кине, Египта, Сирије и Саудијске Арабије могу се срести возила марке ФАП.

Поред остварених резултата ФАП је и после 1992. године, као и целокупна наша привреда ушао у кризу. Од некада 7.000 запослених у овој фабрици, данас је у производњи ангажовано свега око 300 радника. Овај гигант је некада производио 30-40 возила дневно, а сада је то месечна производња. И поред свега, неки видови опоравка могу се назрети. У првој половини 1997. године производња је утростручена. Рат у непосредном окружењу и економске санкције условили су парализу свих прибојских колектива. Практично када стане ФАП, онда долази до парализе скоро комплетне прибојске индустрије. Основи циљ свих запослених у ФАП-у био је да се сачува фабрика и да се ограниченом производњом створе услови да се преживи. Избијањем рата на простору бивше СФР Југославије прекинута је сарадња са кооперативним фабрикама у БиХ, Хрватској и Словенији. Поред домаћих недаћа, ступањем на снагу економских санкција прекинута је сарадња са Мерцедесом. Током 1997. године сарадња је настављена, али још увек само у комерцијалном облику. У овом изузетно тешком периоду за ФАП није дошло до осипања уско стручног кадра. Из радне организације су углавном одлазили правници и економисти. У периоду 1992—1997. године, ФАП је проширио асортиман производње, а све са циљем одржања произведеног процеса. Такође је овај див за производњу супер тешких кипераша направио најјачи камион на свету који је могао да вуче терет носивости и до 80 тона, али не могу да се сетим његовог модела. Камиони и сви њихови производи и возила извезени су за цео свет.

 
Poslednja izmena:
Evo jedan specijali mozda su još upotrebi 70tih fotkano u nekoj africkoj zabiti
20240510_121507.jpg
 
Такође је овај див за производњу супер тешких кипераша направио најјачи камион на свету који је могао да вуче терет носивости и до 80 тона, али не могу да се сетим његовог модела.

Kakva je ovo glupost?
 
Gde nađe ovu fotku? Moguče da je Zambija, ona je najveći Fapov kupac. Da li neko prepoznaje tablicu?
E moguce da je zambija na zalost na okviru slajda ne piše sta je ni na jednom iz te kutije
A nije bio nikakav prepoznatljiv objekat
Najveća žal sto nisam uzeo ali eto bar je fotka tu
 
@Whiplash
Da ne zagusujemo temu tamo :) sve je bitno. Da je samo motor japanci bi bili najprodavaniji na svetu, a nisu. Ja bih prvi vozio japanca ali ne mogu da vozim auto koji mi se fizicki ne dopada. Ovi novi sada se poboljsavaju. Drugo nije samo motor u pitanju. Davno su prosla ta vremena kad se plasis da ne prolupa motor, sada je bitno sve ostalo jer ima toliko vise delova na kojim se moze vise zaraditi od pukog servisa motora. Cuh skoro da na hjundaiju i30 veliki + mali servis 200e.
 
@Whiplash
Cuh skoro da na hjundaiju i30 veliki + mali servis 200e.
Ako je benzinac jeste, dizel je skuplji.
Za i30 2009 godište 1.4 benzin mali servis je prošle godine bio 7600 din.
Devojka ga vozi pa znam iz prve ruke jer sam ga ja vozio na servis i platio :ROFLMAO:
A velikog servisa i nema jer motor ima lanac, u veliki servis kod njih ide pk kaiš i razvod istog plus vodena pumpa
 
Danasnji automobili nemaju lanac vec lancic pa je zato bolje zameniti preventivno na 100, 150k max. Mada sam cuo da on ima lanac i da lagano prelazi preko 300k. Drugar ima i30 2014 1.4 benz. , a drugi poznanik 2015 1.6gdi. Zamena seta kvacila 27000din :) ludilo. Kupis jedan auto za servis nekog “premium” automobila. O tome se radi, nema tu vise “pouzdan motor” kad se na drugim servisima mlate pare. Kvacilo i veliki servis nekih boljih automobila bi bilo bar 2k.
 
Sudeći po stajlingu, frizurama i odeći belaca na fotki, starije je ovo od EU.
Što bi moje mlađane kolege meni rekle, jbt, ti si stariji od interneta
 
Crne tablice danas ima Južnoafrička republika. E sad malo me je zbunilo ovo EU na početku, ovakve tablice imaju i neke EU organizacije na Kosovu koliko sam upućen. :D
Нажалост, овакве таблице је имало више од пола држава Африке у то време тако да тешко да се може знати тачно која држава је у питању.
 
Vrh