Šta je novo?

Automobilska industrija

@direktor: Одличне слике, као и увек. Ево неколико занимљивости о некада најмоћнијем гиганту из Прибоја који је правио најбоље камионе на свету. Већ у првој деценији рада ФАП израста у највећег произвођача тешких привредних возила и аутобуса у СФРЈ. Садашњи технолошко-технички ниво свих капацитета омогућава годишњу производњу од 15.000 возила. За четрдесет година постојања ФАП је произвео укупно 147.831 возило. Крајем осамдесетих година представљао је преломни период у домену обима производње. На рачун квантитета растао је и квалитет, јер је осавремењен производни програм и повећана производња возила већих тежинских категорија. Са производне линије ФАП-а силазила су возила, шасије, сандучари, кипери, тегљачи, али и фургони, цистерне, силоси, комунална возила мешачи цемента и бетона итд. Данас је у погону око 80.000 ФАП-ових возила на домаћем тржишту и око 70.000 на иностраном. На путевима Русије, Бугарске, Данске, Грчке, Пољске, Румуније, Ирака, Ирана, Чешке, Словачке, Кине, Египта, Сирије и Саудијске Арабије могу се срести возила марке ФАП.

Поред остварених резултата ФАП је и после 1992. године, као и целокупна наша привреда ушао у кризу. Од некада 7.000 запослених у овој фабрици, данас је у производњи ангажовано свега око 300 радника. Овај гигант је некада производио 30-40 возила дневно, а сада је то месечна производња. И поред свега, неки видови опоравка могу се назрети. У првој половини 1997. године производња је утростручена. Рат у непосредном окружењу и економске санкције условили су парализу свих прибојских колектива. Практично када стане ФАП, онда долази до парализе скоро комплетне прибојске индустрије. Основи циљ свих запослених у ФАП-у био је да се сачува фабрика и да се ограниченом производњом створе услови да се преживи. Избијањем рата на простору бивше СФР Југославије прекинута је сарадња са кооперативним фабрикама у БиХ, Хрватској и Словенији. Поред домаћих недаћа, ступањем на снагу економских санкција прекинута је сарадња са Мерцедесом. Током 1997. године сарадња је настављена, али још увек само у комерцијалном облику. У овом изузетно тешком периоду за ФАП није дошло до осипања уско стручног кадра. Из радне организације су углавном одлазили правници и економисти. У периоду 1992—1997. године, ФАП је проширио асортиман производње, а све са циљем одржања произведеног процеса. Такође је овај див за производњу супер тешких кипераша направио најјачи камион на свету који је могао да вуче терет носивости и до 80 тона, али не могу да се сетим његовог модела. Камиони и сви њихови производи и возила извезени су за цео свет.

 
Poslednja izmena:
Evo jedan specijali mozda su još upotrebi 70tih fotkano u nekoj africkoj zabiti
20240510_121507.jpg
 
Такође је овај див за производњу супер тешких кипераша направио најјачи камион на свету који је могао да вуче терет носивости и до 80 тона, али не могу да се сетим његовог модела.

Kakva je ovo glupost?
 
Gde nađe ovu fotku? Moguče da je Zambija, ona je najveći Fapov kupac. Da li neko prepoznaje tablicu?
E moguce da je zambija na zalost na okviru slajda ne piše sta je ni na jednom iz te kutije
A nije bio nikakav prepoznatljiv objekat
Najveća žal sto nisam uzeo ali eto bar je fotka tu
 
Vrh