Šta je novo?

Air Serbia

Ono sto vi u stvari zelite da prijavite je razlicito misljenje od vaseg. Izvolite. Imam jace argumente od vasih.

Nije problem što nešto ne znaš ili što imaš različito mišljenje, to se svima nama događa i vodi do žustrih argumentovanih diskusija. Nažalost diskusija sa tobom na poslednjih par stranica nije argumentovana diskusija. Da imaš obzira prema pravilima foruma i drugim korisnicima primetio bi da je dosta njih pokušalo u najboljoj nameri i sa mnogo činjenica i primera da objasni stvari koje očigledno ne razumeš, ili još gore razumeš ali se malo praviš. Ne samo što ne prihvataš te činjenice već nastavljaš da ponavljaš neistine što liči na trolovanje i smeta ljudima. Nekoliko njih te zbog takvog ponašanja kritikovalo ali se i dalje ponašaš kao bahati trol na svom ličnom forumu. Osim mojih kritika evo par drugih:
  • Meyraf: Синко, пажљиво баратај оружјем, повредићеш се. Шта, заправо, хоћеш да кажеш, а да не скачеш себи у уста?
  • lukakaludjerovic: to samo pokazuje koliko ne razume materiju i da je dosao sa jednim jedinim ciljem - da troluje i soli pamet ljudima...Prekini da trolujes. Ne pratis avijaciju i letis samo s vremena na vreme i dosao si da solis pamet nama koji pratimo aviaciju godinama
  • Bulbulderac17: Kakva trolčina
  • mvbg1: @Bingo ,tebi AS i BEG baš trn u oku?... Mislim da si ti protiv AS i BEG iz nekih drugih pobuda.
  • fjerinic: Korisnik Bingo je poprilicno ostrascen i neobjektivno gleda na situaciju
  • Pantograf: baš mi se ne då na Božić da se raspravljam s ljudima kojima je 69 € do Stokholma skupo
  • milaki990; najbolji lek za pisanje ovakvih (izvinite na izrazu) budalaština su konkretni podaci. ...To mogu samo ljudi koji nemaju pojma, ali vole da pljunu po svom, jer eto to je tako u modi. Kritika je uvek poželjna i dobrodošla, ali konstruktivna kritika, a ne površno iznošenje podataka koji nemaju veze sa realnošću.
  • Meyraf: овај тролује, не чита ни сам шта је написао, не камоли шта му други пишу већ пети пут
Administrator Igor odlučuje o ovakvim stvarima, nije na tebi ili meni već na Igoru da odluči da li će pored svih ovih kritika dozvoliti da nas i dalje bahato maltretiraš.
 
Ono sto sam ja skontao je da na ovom forumu ima mnogo ljudi koji su toliko emocionalno investirani u kompaniju Air Serbia, da svaku dobronamernu kritiku te kompanije dozivljavaju kao napad na sebe. Pa reaguju i defanzivno i emocionalno, trudeci se da sto vise diskvalifikuju i omalovaze kriticara.

Problem je naravno ako i sama kompanija reaguje kao pojedinci na ovom forumu, pa umesto da saslusa dobronamerne primedbe svojih musterija, ona ih ignorise. Ako kompanija nastavi da nas ignorise, mi cemo nastaviti da je izbegavamo, kad god mozemo.
Ja cu prvi priznati da sam emocionalno investiran u AirSerbiu u smislu da bi istinski bio licno srecan ako bi ona uspela da jos poraste i uspe da poveze jos vise ljudi iz Srbije i regiona sa svetom, kao i da dostigne “magnitudu” JATa za koju nisam bio ziv da iskusim

Ali to ne znaci da ne umem da prihvatim, a i sam trazim, objektivne kritike. Vrlo cesto ovde svi iznose razne sumnje i pominju probleme, pre svega operativne, sa kojima se AirSerbia suocava, kako svojom tako i tudjom krivicom.

Koje god linije AirSerbia uvede po kojim god cenama, druge aviokompanije imaju svo pravo i mogucnost da po istim pravilima udju u trku sa AirSerbiom i probaju da kroz njihov model poslovanja pobede. Kao sto je receno, bilo je primera gde je LCC pobedio, gde je JU pobedio, a i gde oba posluju uspesno. A ti gresis sto ove poslednje primere poput na ARN/NYO svedes samo na argument “8x vece cene”, koja se inace ispostavila netacnom, a sad neces da komentarises druge aspekte koje sam naveo u proslom postu.

Pritom, cak i uporedjenje sa Norwegianom nije potpuno fer. Ti si uzeo za primer ponedeljak 6.2. za DY i sredu 8.2. za JU, a mogao si recimo da uzmes petak 10.2. za DY i subotu 11.2. za JU gde je JU jeftiniji. Mogao si da odes jednu nedelju kasnije od svog primera i uzmes ponedeljak 13.2. za DY i sredu 15.2. za JU gde je JU opet jeftiniji. Mrzi me da konvertujem cene i dodajem variante sa prtljagom za DY, koga zanima moze vrlo lako da se sam uveri.
 
Naravno da ne pratim avijaciju, niti radim u avijaciji. Poenta je upravo da skupoca kompanije Air Serbia bode oci obicnim ljudima.

Da ne bi ispalo da reklamiram Wizz, evo drugog primera i druge kompanije. Primera je zaista koliko hocete, jer Air Serbia je poznata po naduvanim cenama karata i to se manifestuje na svakom koraku.

Letovi Oslo-Beograd sa Air Serbia ponedeljak 6 februara i sa Norwegian Air sreda 8 februara (nemaju letove istog dana, ali su dani blizu).

Poznato je koliko su vece plate na severu Evrope. Koliko li je potrebno novca da bi se namirili svi zaposleni kompanije Norwegian Air?

Ali cak i u takvim okolnostima, Norwegian Air uspeva da bude jeftiniji od Air Serbia.

Norwegian je u pomenutim danima jeftiniji u svim klasama. Ali da se ne biste mogli izvlaciti da Air Serbia Economy Light klasa daje vise, hajde da poredimo standardnu klasu kod oba avio prevoznika, onu gde cekirate prtljag.

I u tom porednjenju, Norwegian je jeftiniji (95 evra) od Air Serbia (116.76 evra). Razlika u tom slucaju nije tako velika kao kad se poredi klasa sa rucnim prtljagom, ali Air Serbia UVEK ispadne skuplja varijanta za svakog putnika.

Koji je sad vas izgovor, advokati i branioci kompanije Air Serbia?

Pogledajte prilog 152015
I Air Serbia:
Pogledajte prilog 152016
A čekaj, da li je Er Srbija socialna kategorija pa da drži niske cene? Šta ako su naduvane cene? Poenta je da napuniš kapacitet koji imaš sa najvišom mogućom cenom. Eto, ta cena koja je tu je baš ta cena gde će oni imati popunjene kapacitete, a zaraditi najviše. Bilo kakvo veštačko spuštanje cena nema nikakve ekonomske logike (sem ako želiš da posečeš konkurenciju)
 
Buduci da smo ovde citali kako ljudi izbegavaju Air Serbiu u sirokom luku i da odustaju od putovanja kada je ona jedina opcija, evo da iznesem neke podatke:

Za ponedeljak, 9.1. su rasprodati letovi iz Beograda za:
OSL, ARN, BLQ, AMS, CDG, PRG, ZRH, MXP, LYS, NUE, BER, VIE -jutarnji talas
LHR, ATH, SVO -podnevni talas
BCN, CDG, FRA, AMS, STR, DUS, ZRH, FCO, HAJ, CPH, VIE, SVO, LED -vecernji talas

Planirano je 56 letova, a rasprodato njih 28, dakle tacno 50%. Za smer ABC-BEG nisam gledao, mrzelo me :)
 
Da ljudi ne bi ostali u zabludi: cene od Stokholma do Beograda 2 februara 2023 (Wizz Air 8 evra, i Air Serbia 69 evra), u oba slucaja ukljucuju samo rucni prtljag, a ne i cekirani prtljag, dakle apsolutno su uporedive - Air Serbia pruza istu uslugu izmedju dva grada za vise od 8 puta vecu cenu nego konkurentska kompanija.
Ne. LCC nude samo ručni, a Air Srbija daje i kabinski u osnovnoj ceni.

Da razjasnimo jednom za svagda:
bag.png

prvi red je Wizz, a drugi Air Srbija.
 
Мислим да би пре Кишињева и Бакуа имао више смисла Тбилиси. Јако пуно руских дисидената има у Србији и Грузији и доста се шећкају између ове две земље и због пријатеља, знам доста Руса који су мало у Србији мало у Грузији. Притом је између Србије и Грузије на снази безвизни режим, што није случај за Азербејџан. Тбилисију је предност и што је у центру Кавказке регије, те од њега све ближе него од Бакуа, укључујући и Јерменију.

Baku sam naveo jer je već najavljen a Kišinjev jer je postojala linija i razlikuje se od Kavkaskih jer je kratka operacija ATR-om.

Svakako se slažem da postoji još zanimljivih destinacija u tom regionu, pogotovo za transferne putnike. Koje izabrati od njih je umetnost i bojim se da nema tacnog odgovora.
 
U regionu im su im preostali jos samo Kluz i Kisinjev, mozda i Jasi. Sve ostalo vec lete. Lavov nece skoro pokusati ponovo, razlog svi znamo.

Baku nije najavljen, to sto je preCednik rekao, to macku o rep. Svako malo se najavljuju takve linije od strane politicara, pa se nijedna najava nije ispostavila tacnom. Svakako, kad tad ce morati da se sire i na region Kavkaza. Prilicno sam siguran da mogu da uspeju na par linija ka tom regionu, a pogotovo Baku jer tu ima i turista. Istina je da treba viza za Azerbejdzan, ali je ta viza cista formalnost - dakle najobicniji online formular - nije kao viza za USA/UK.

Kad smo kod transfera, u tom regionu bi najverovatnije kao transferne rute uspeli i Jerevan i Tbilisi i Baku. I uopste se ne bih iznenadio ukoliko ih sve pokrenu uskoro. Batumi, na primer, nema nijedan let ka Evropi, a siguran sam da ima nesto transfera. Imaju samo konekciju preko IST. Naravno, tu je i par ruskih gradova kojima aerodromi rade - Grozni i Mineralne Vode.
 
Prilicno sam siguran da mogu da uspeju na par linija ka tom regionu, a pogotovo Baku jer tu ima i turista.

Aко мислиш на туристе одавде ка тамо Грузија има много више туриста него Азербејџан, а и не треба виза.

https://data.worldbank.org/indicator/ST.INT.ARVL?locations=AZ-AM-GE

У Грузији поред Тбилисија и Батумија има и међународни аеродром Кутаиси, који користи Wizz.
 
Evo o vizi za Azerbejdzan: Захтев за туристичку визу може се поднети и електронским путем (e-visа или „ASAN visa"), апликацијом на Порталу www.evisa.gov.az. Рок важења туристичке "e-visa" је до 30 или 90 дана и предвиђена је за један улазак. Издаје се у року од три радна дана. Накнада за "e-visa" износи 20,00 УСД и 3,00 УСД за обраду захтева, а плаћање се врши електронски, помоћу Visa и Mastercard платних картица. Неопходно је поседовати пасош са роком важења који мора бити најмање три месеца дужи од датума истека "e-visa". У случају губитка, "e-visа"се може поново штампати са Портала или е-mail. Такође се може пријавити и за убрзану набавку електронске визе у року од 3 сата путем система „ASAN visa", без обзира на нерадне дане и празнике, за накнаду у износу 50,00 УСД и 3,00 УСД за обраду захтева.

Ta viza je cista formalnost i ne bi smela da predstavlja prepreku za putovanje. Baku je prelep grad i treba otici tamo. Ne kazem da ne treba otici i u Tbilisi, nisam bio pa ne znam, ali sam siguran da bi svako trebalo da poseti Baku.
 
нема ме од петка и дође нови филозоф да прича о стварима о којима зна колико афрички мрав о моржевима. добро, Игор је добро поступио. ја бих га на крају отерао скроз са форума
 
Ta viza je cista formalnost i ne bi smela da predstavlja prepreku za putovanje. Baku je prelep grad i treba otici tamo. Ne kazem da ne treba otici i u Tbilisi, nisam bio pa ne znam, ali sam siguran da bi svako trebalo da poseti Baku.

Тбилиси и цела Грузија је туристички бисер Кавказа и свакако земља бр. 1 на Кавказу у коју иду туристи из Европе. Нисам био у Азербејџану, кад сам био на Кавказу по свим мојим истраживањима и мојим преференцама, предност су имале Грузија и Јерменија. Мада, да сам имао више дана, сигурно бих отишао и у Баку на пар дана.
 
сав бесмисао тих правила у једној слици

Тбилиси и цела Грузија је туристички бисер Кавказа и свакако земља бр. 1 на Кавказу у коју иду туристи из Европе. Нисам био у Азербејџану, кад сам био на Кавказу по свим мојим истраживањима и мојим преференцама, предност су имале Грузија и Јерменија. Мада, да сам имао више дана, сигурно бих отишао и у Баку на пар дана.

дефинитивно Грузија и Јерменија
 
Kakav je sada i da li postji uticaj Arapa na AS?
Da li je AS sada nesto kao novi JAT?
 
Ја мислим да је то могуће, а у перспективи Отвореног Балкана и врло пожељно. Проблем брендирањ компаније која на нашим просторима има нациналну боју треба искључити а користити унверзалне или неутралне. Лако изговорљиве на било ком језику. На пример: БалканЕр или Лимес.
 
Ključna razlika je što imaju stranu i profesionalnu upravu, plus, država nije baš 100% vlasnik.
JAT je bio mastodontsko javno preduzeće, sa daleko više problema od AS, barem u poslednje dve decenije postojanja.

Ja sam jednom video lose ponasanje AS osoblja u vanrednoj situaciji i od tada sam sumnjicav.
Da li nihovo osoblje prolazi odgovarajuce obuke.
To je bilo 2016.
Ali moram da kazem da mislim da se popravljaju.
 
Vrh