Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

nikad azuriraniji pregled napretka gradnje i u isto vreme nikad manje informacija o konacnom izgledu nekog bitnog infrastrukturnog objekta....

ako budu postavljali kose V celicne stubove na ove betonske portale, zaista ce izgledati cudno...
 
Stubovi su navedeni u planu kao "otvori". Sve solidno ucrtane linije su od betona. Mobiljar sam izbacio, pa je ovo sto je solidno ucrtano beton. Rade po ovom planu i on je vec bio postavljen 2021. Renderi nisu isti, plan jeste.
Screenshot 2022-11-20 112539.jpg
Screenshot 2022-11-20 113847.jpg
 
Stubovi su navedeni u planu kao "otvori". Sve solidno ucrtane linije su od betona. Mobiljar sam izbacio, pa je ovo sto je solidno ucrtano beton. Rade po ovom planu i on je vec bio postavljen 2021. Renderi nisu isti, plan jeste.Pogledajte prilog 149246
Sta označavaju različite šrafure unutar stanične zgrade? Možda slobodnu površinu i površinu pod šalterima i ostalim namenama?
 
U donjoj slici se vide salteri za vozne karte, agencije za rent a car i avio karte i lokala. Mislim da je to to. U PDF-u se lejeri mogu birati. Ostavio sam one koje oznacavaju strukture radene betonom, Ima i onaj za namestaj, sto se trenutno ne radi. Ali finalno bi sa sadrzajem izgledalo ovako:
Screenshot 2022-11-20 220548.jpg
 
Inace 5 lokala i 2 kave, 2 VIP Salona, 2 Infopulta, 18 prodajnih mesta za vozne karte, 16 automata za karte, mesto za prtljag, kol centar. Ima svasta u ponudi. Nije neki trzni centar, ali opet dovoljno da bude udobno za cekanje. U principu je i razumljivo da su kose celicne stubovi na betonskoj armaturi sto su integrisani delovi nekih manjih prostorija.
 
Било би мо логично да се у сали налазе лифтови и покретне степенице да се може сићи на било који перон:
1669035834027.png


По мени,
1 - покретне степенице
2 - лифтови
3 - обичне степенице
све то води на 2.1 (или 2.2) који би требали да буду на истом нивоу као и централна чекаоница
Е то би био посао, и степенице и порекнет и лифтови и даље све на једном нивоу.
 
Pa sve je to u sali samo na rubovima. Centralni deo je prasan, ali glavna sala se prostire do onih ivicnih gradevina.
 
Mislim da su okna za lifotve i pokretne stepenice ostavljena još prilikom prvobitnog plana gradnje, ali uzmite u obzir i da će stanica imati barijere, tako da lift u sredini hola bi značio da bi barijere morale biti i tu. Ovako kada se prodju barijere dolazi se do svega što vodi na perone (lift, eskalator, stepenice)
Dobro je za naplatu da bude takav koncept, ali je meni uvek bio neki doživljaj da na peronu sačekate ili ispratite goste itd.
 
Било би мо логично да се у сали налазе лифтови и покретне степенице да се може сићи на било који

По мени,
1 - покретне степенице
2 - лифтови
3 - обичне степенице
све то води на 2.1 (или 2.2) који би требали да буду на истом нивоу као и централна чекаоница
Е то би био посао, и степенице и порекнет и лифтови и даље све на једном нивоу.
Liftovi se nalaze van centralnog hola u zoni "2". Njima, kao i stepeništima ka peronim pristupa se tek nakon što se prođe kontrola karata - zona "3" na tvojoj skici. Ima smisla...

Kosi krovni nosači zaista se nalaze na ovim betonskim portalima koji su visoki 4m, dok je krovna konstrukcija predviđena kao rešetkasta čelična konstrukcija.

Po mom mišnjenju, podizanje kosih čeličnih stubova na betonske "portale" nije loša odluka, jer se u zoni bočnih "portala" nalaze slušbene prostorije P+0. Ukoliko bi krovni nosači polazili od poda, tj. kote +-0,00 bili bi delimično skriveni prizemnim objektima, te se njihov elegantni "V" oblik ne bi lepo video.
 
Мислим/надам се да је ова челична конструкција нека врста привременог носача главних косих стубова који вероватно не могу да буду слободностојећи све док се не формира комплетан лучни свод крова који носе.

Иначе, не видим чему филозофирање око основе/пројекта станице? Макар то су писмено урадили са централизованом контролом и раздвојеним токовима путника по угледу на аеродроме и практично све веће савремене железничке станице у свету. Једини наслеђени минус пројекта таничне зграде је недостатак ситне комерцијале (пекаре, киосци) у самом потходнику али за то је пропуштена шанса још пре десет година и заправо не би ни било оправдано све док се не формира пешачки приступ том нивоу са стране аутопута.
 
Da ova metalna konstrukcija mi deluje kao privremena. Izgradnjom stanične zgrade će pothodnik izgubiti na važnosti.
 
Vrh